DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Научни скупови / Scientific Conferences
  • Одељење друштвених наука
  • View Item
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Научни скупови / Scientific Conferences
  • Одељење друштвених наука
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Проблеми младих изван образовања и запослености

Problems of young people beyond education and employment

Thumbnail
2018
10.rad.pdf (431.0Kb)
Authors
Марјановић, Драгана
Contributors
Kостић, Aлександар
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У овом чланку обрађује се проблем незапослених младих који су ван обра- зовног система. Узимајући у обзир израженост овог феномена у Србији, као и трајност последица дугорочне незапослености, објашњава се значај изучавања овог проблема. Доводећи у везу образовна постигнућа младих и њихов положај на тржишту рада, утврђује се да нису сви млади у подједнако тешком положају на тржишту рада. Иако је стопа незапослености високо образованих младих и даље висока, виши нивои образо- вања су повезани са вишим стопама партиципације и запослености, а нижим стопама незапослености, а транзиција од школе до посла младих је бржа. Полазећи од тога да би политика запошљавања требало да узме ове разлике у об- зир при креирању активних мера политике запошљавања и дефинисања циљних гру- па – тешко запошљивих младих, она се укратко представља, као и налази евалуација учинка двеју мера на младе учеснике. Једина категорија за коју се може рећи да је успешно циљана активним мерама политике запошљав...ања јесу високо образовани млади, али мера у коју се они најчешће укључују, Стручна пракса, нема позитиван нето учинак на положај учесника на тржишту рада.

This article investigates the problem of unemployed youth which are out of the education system. Considering the magnitude of this phenomenon in Serbia, as well as the lifelong effects of long-term unemployment, the importance of investigating this issue is highlighted. In establishing the relation between educational attainment and the labour market position of youth, it has been established, not all youth are equally vulnerable. Although the unemployment rates of highly educated youth remains high, higer educational attainment is a predictor of higher employment and labour market participation rates, lower unemployment rates and shorter durations of transition from school to work. Starting from the premise that Serbia’s employment policy should take these differences into consideration in designing active labour market programmes and targeting the most disadvantaged youth, this policy is briefly assessed. In addition, the findings of a net impact assessment of two measure...s on young participants is presented. The only category of youth that may be considered successfully targeted are highly educated youth, but the measure they are most often benefiting from, Practical experience, has proven to have no positive net impact.

Keywords:
незапосленост младих / образовање / политике запошљавања / активне мере запошљавања / youth unemployment / education / employment policy / active labour market programmes
Source:
Економија : запосленост и рад у Србији у XXI веку, 2018, 253-271
Publisher:
  • Београд : Српска академија наука и уметности
Note:
  • Научни скупови ; књ. 176, ISSN 0354-4850. Одељење друштвених наука ; књ. 41

ISBN: 978-86-7025-786-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10564
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10564
Collections
  • Одељење друштвених наука
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
TY  - CONF
AU  - Марјановић, Драгана
PY  - 2018
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10564
AB  - У овом чланку обрађује се проблем незапослених младих који су ван обра-
зовног система. Узимајући у обзир израженост овог феномена у Србији, као и трајност
последица дугорочне незапослености, објашњава се значај изучавања овог проблема.
Доводећи у везу образовна постигнућа младих и њихов положај на тржишту рада,
утврђује се да нису сви млади у подједнако тешком положају на тржишту рада. Иако је
стопа незапослености високо образованих младих и даље висока, виши нивои образо-
вања су повезани са вишим стопама партиципације и запослености, а нижим стопама
незапослености, а транзиција од школе до посла младих је бржа.
Полазећи од тога да би политика запошљавања требало да узме ове разлике у об-
зир при креирању активних мера политике запошљавања и дефинисања циљних гру-
па – тешко запошљивих младих, она се укратко представља, као и налази евалуација
учинка двеју мера на младе учеснике. Једина категорија за коју се може рећи да је
успешно циљана активним мерама политике запошљавања јесу високо образовани
млади, али мера у коју се они најчешће укључују, Стручна пракса, нема позитиван
нето учинак на положај учесника на тржишту рада.
AB  - This article investigates the problem of unemployed youth which are out of the
education system. Considering the magnitude of this phenomenon in Serbia, as well as the
lifelong effects of long-term unemployment, the importance of investigating this issue is
highlighted.
In establishing the relation between educational attainment and the labour market position
of youth, it has been established, not all youth are equally vulnerable. Although the
unemployment rates of highly educated youth remains high, higer educational attainment is a
predictor of higher employment and labour market participation rates, lower unemployment
rates and shorter durations of transition from school to work.
Starting from the premise that Serbia’s employment policy should take these differences
into consideration in designing active labour market programmes and targeting the most disadvantaged
youth, this policy is briefly assessed. In addition, the findings of a net impact assessment
of two measures on young participants is presented. The only category of youth that
may be considered successfully targeted are highly educated youth, but the measure they are
most often benefiting from, Practical experience, has proven to have no positive net impact.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
C3  - Економија : запосленост и рад у Србији у XXI веку
T1  - Проблеми младих изван образовања и запослености
T1  - Problems of young people beyond education and employment
SP  - 253
EP  - 271
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10564
ER  - 
@conference{
author = "Марјановић, Драгана",
year = "2018",
abstract = "У овом чланку обрађује се проблем незапослених младих који су ван обра-
зовног система. Узимајући у обзир израженост овог феномена у Србији, као и трајност
последица дугорочне незапослености, објашњава се значај изучавања овог проблема.
Доводећи у везу образовна постигнућа младих и њихов положај на тржишту рада,
утврђује се да нису сви млади у подједнако тешком положају на тржишту рада. Иако је
стопа незапослености високо образованих младих и даље висока, виши нивои образо-
вања су повезани са вишим стопама партиципације и запослености, а нижим стопама
незапослености, а транзиција од школе до посла младих је бржа.
Полазећи од тога да би политика запошљавања требало да узме ове разлике у об-
зир при креирању активних мера политике запошљавања и дефинисања циљних гру-
па – тешко запошљивих младих, она се укратко представља, као и налази евалуација
учинка двеју мера на младе учеснике. Једина категорија за коју се може рећи да је
успешно циљана активним мерама политике запошљавања јесу високо образовани
млади, али мера у коју се они најчешће укључују, Стручна пракса, нема позитиван
нето учинак на положај учесника на тржишту рада., This article investigates the problem of unemployed youth which are out of the
education system. Considering the magnitude of this phenomenon in Serbia, as well as the
lifelong effects of long-term unemployment, the importance of investigating this issue is
highlighted.
In establishing the relation between educational attainment and the labour market position
of youth, it has been established, not all youth are equally vulnerable. Although the
unemployment rates of highly educated youth remains high, higer educational attainment is a
predictor of higher employment and labour market participation rates, lower unemployment
rates and shorter durations of transition from school to work.
Starting from the premise that Serbia’s employment policy should take these differences
into consideration in designing active labour market programmes and targeting the most disadvantaged
youth, this policy is briefly assessed. In addition, the findings of a net impact assessment
of two measures on young participants is presented. The only category of youth that
may be considered successfully targeted are highly educated youth, but the measure they are
most often benefiting from, Practical experience, has proven to have no positive net impact.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности",
journal = "Економија : запосленост и рад у Србији у XXI веку",
title = "Проблеми младих изван образовања и запослености, Problems of young people beyond education and employment",
pages = "253-271",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10564"
}
Марјановић, Д.. (2018). Проблеми младих изван образовања и запослености. in Економија : запосленост и рад у Србији у XXI веку
Београд : Српска академија наука и уметности., 253-271.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10564
Марјановић Д. Проблеми младих изван образовања и запослености. in Економија : запосленост и рад у Србији у XXI веку. 2018;:253-271.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10564 .
Марјановић, Драгана, "Проблеми младих изван образовања и запослености" in Економија : запосленост и рад у Србији у XXI веку (2018):253-271,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10564 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB