DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Посебна издања / Monographs
  • Одељење друштвених наука
  • View Item
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Посебна издања / Monographs
  • Одељење друштвених наука
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Промене родног идентитета и интеркултуралност

Gender identity changes and interculturalism

Thumbnail
2018
4.rad.pdf (917.5Kb)
Authors
Денић, Славица
Contributors
Варади, Тибор
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
И дентитет с хватамо к ао ф лексибилну к атегорију п од- ложну променама сходно елементима контекста у којем особа или група живи и ствара. Интеркултуралност се схвата као размена. Циљ овог рада је да попише, систематизује и анализира различите облике примене афирмативних мера у Ср- бији, посебно оне везане за упис и студирање на високообразовним школама, те да предложи мере за побољшање живота и рада ромских грађана у Србији. Кван- титативно истраживање обухвата Роме и Ромкиње у Војводини у четири одабра- не групе – укупно 110: координатори/ке за ромска питања, педагошки асистенти/ киње, здравствене медијаторке, студенти/киње на УНС. Резултати истраживања показују да изграђивање и примену афирмативних мера остварују у већем броју Ромкиње него Роми, што је до сада био мање познат емпиријски податак, дели- мично и због начина на који се језички обележавају наведене четири групе посло- ва – готово увек у форми мушког рода (педагошки асистенти, медијатори, студен- ти, координ...атори). Предлог је стога да се стварност достигнућа афирмативних мера у Србији данас, језички тако одређује да покаже ову родну специфичност

We perceive identity as a flexible category subject to changes according to the contextual elements in which a person or a group lives and creates. Interculturalism is perceived as an exchange. The purpose of this paper is to list, systematise and analyse various forms of implementing affirmative measures in Serbia, particularly those in connection with enrolling in and studying at higher education institutions, and to propose measures for improving the life and work of the Roma population in Serbia. Quantitative research includes both male and female Roma individuals in Vojvodina in four chosen groups – 110 in total: coordinators for Roma issues, pedagogical assistants, health mediators, students at the University of Novi Sad. The research results show that building and implementing affirmative measures is mostly realised by female Roma individuals, compared to male, which has thus far been less familiar empirical data, partly because of the manner of linguistically mar...king the four groups of jobs – almost always in the masculine gender (pedagogical assistants, mediators, students, coordinators1). Therefore, the proposition is to linguistically determine the reality of affirmative measures’ achievements in Serbia in order to show this gender specificity.

Keywords:
Роми / идентитет / род / афирмативне мере / образовање / студенти / координатори / педагошки асистенти / здравствене медијаторке
Source:
Роми Србије у XXI веку, 2018, 71-81
Publisher:
  • Београд : Српска академија наука и уметности
Note:
  • Посебна издања / Српска академија наука и уметности ; књ. 688. Одељење друштвених наука, ISSN 0354-494X ; књ. 109

Cobiss ID: 525730404

ISBN: 978-86-7025-767-2

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10518
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10518
Collections
  • Одељење друштвених наука
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
TY  - CONF
AU  - Денић, Славица
PY  - 2018
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10518
AB  - И дентитет с хватамо к ао ф лексибилну к атегорију п од-
ложну променама сходно елементима контекста у којем особа или група живи и
ствара. Интеркултуралност се схвата као размена. Циљ овог рада је да попише,
систематизује и анализира различите облике примене афирмативних мера у Ср-
бији, посебно оне везане за упис и студирање на високообразовним школама, те
да предложи мере за побољшање живота и рада ромских грађана у Србији. Кван-
титативно истраживање обухвата Роме и Ромкиње у Војводини у четири одабра-
не групе – укупно 110: координатори/ке за ромска питања, педагошки асистенти/
киње, здравствене медијаторке, студенти/киње на УНС. Резултати истраживања
показују да изграђивање и примену афирмативних мера остварују у већем броју
Ромкиње него Роми, што је до сада био мање познат емпиријски податак, дели-
мично и због начина на који се језички обележавају наведене четири групе посло-
ва – готово увек у форми мушког рода (педагошки асистенти, медијатори, студен-
ти, координатори). Предлог је стога да се стварност достигнућа афирмативних
мера у Србији данас, језички тако одређује да покаже ову родну специфичност
AB  - We perceive identity as a flexible category subject to changes according
to the contextual elements in which a person or a group lives and creates.
Interculturalism is perceived as an exchange.
The purpose of this paper is to list, systematise and analyse various
forms of implementing affirmative measures in Serbia, particularly those in
connection with enrolling in and studying at higher education institutions,
and to propose measures for improving the life and work of the Roma
population in Serbia.
Quantitative research includes both male and female Roma individuals
in Vojvodina in four chosen groups – 110 in total: coordinators for Roma
issues, pedagogical assistants, health mediators, students at the University
of Novi Sad.
The research results show that building and implementing affirmative
measures is mostly realised by female Roma individuals, compared to
male, which has thus far been less familiar empirical data, partly because
of the manner of linguistically marking the four groups of jobs – almost
always in the masculine gender (pedagogical assistants, mediators, students,
coordinators1). Therefore, the proposition is to linguistically determine the
reality of affirmative measures’ achievements in Serbia in order to show this
gender specificity.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
C3  - Роми Србије у XXI веку
T1  - Промене родног идентитета и интеркултуралност
T1  - Gender identity changes and interculturalism
SP  - 71
EP  - 81
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10518
ER  - 
@conference{
author = "Денић, Славица",
year = "2018",
abstract = "И дентитет с хватамо к ао ф лексибилну к атегорију п од-
ложну променама сходно елементима контекста у којем особа или група живи и
ствара. Интеркултуралност се схвата као размена. Циљ овог рада је да попише,
систематизује и анализира различите облике примене афирмативних мера у Ср-
бији, посебно оне везане за упис и студирање на високообразовним школама, те
да предложи мере за побољшање живота и рада ромских грађана у Србији. Кван-
титативно истраживање обухвата Роме и Ромкиње у Војводини у четири одабра-
не групе – укупно 110: координатори/ке за ромска питања, педагошки асистенти/
киње, здравствене медијаторке, студенти/киње на УНС. Резултати истраживања
показују да изграђивање и примену афирмативних мера остварују у већем броју
Ромкиње него Роми, што је до сада био мање познат емпиријски податак, дели-
мично и због начина на који се језички обележавају наведене четири групе посло-
ва – готово увек у форми мушког рода (педагошки асистенти, медијатори, студен-
ти, координатори). Предлог је стога да се стварност достигнућа афирмативних
мера у Србији данас, језички тако одређује да покаже ову родну специфичност, We perceive identity as a flexible category subject to changes according
to the contextual elements in which a person or a group lives and creates.
Interculturalism is perceived as an exchange.
The purpose of this paper is to list, systematise and analyse various
forms of implementing affirmative measures in Serbia, particularly those in
connection with enrolling in and studying at higher education institutions,
and to propose measures for improving the life and work of the Roma
population in Serbia.
Quantitative research includes both male and female Roma individuals
in Vojvodina in four chosen groups – 110 in total: coordinators for Roma
issues, pedagogical assistants, health mediators, students at the University
of Novi Sad.
The research results show that building and implementing affirmative
measures is mostly realised by female Roma individuals, compared to
male, which has thus far been less familiar empirical data, partly because
of the manner of linguistically marking the four groups of jobs – almost
always in the masculine gender (pedagogical assistants, mediators, students,
coordinators1). Therefore, the proposition is to linguistically determine the
reality of affirmative measures’ achievements in Serbia in order to show this
gender specificity.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности",
journal = "Роми Србије у XXI веку",
title = "Промене родног идентитета и интеркултуралност, Gender identity changes and interculturalism",
pages = "71-81",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10518"
}
Денић, С.. (2018). Промене родног идентитета и интеркултуралност. in Роми Србије у XXI веку
Београд : Српска академија наука и уметности., 71-81.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10518
Денић С. Промене родног идентитета и интеркултуралност. in Роми Србије у XXI веку. 2018;:71-81.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10518 .
Денић, Славица, "Промене родног идентитета и интеркултуралност" in Роми Србије у XXI веку (2018):71-81,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10518 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB