Формирање студентског идентитета : ромски студенти и студенткиње смештени у студентским домовима Универзитета у Новом Саду
Students' identity forming : Roma students accommodated in University student dorms in Novi Sad
Abstract
До сада су детаљније истражене компоненте идентитета
ромских студенткиња и студената у Србији с обзиром на мере које је држава пре-
дузела да омогући лакшу интеграцију у високообразовни систем на факултетима
и високим струковним школама: упис по афирмативним мерама као припадни-
ци ромске националне заједнице, стипендије на локалном и републичком нивоу
(Денић, 2015; Савић, 2016, 32), а један од облика је и становање у студентским
домовима током студија, о чему до сада није детаљније писано у домаћој ли-
тератури. Циљ овог пилот истраживања је да прикупим емпиријске податке о
различитим питањима живота ромских студенткиња и студената смештених у
студентским домовима Универзитета у Новом Саду (УНС) током студија, како би
на основу њих могла истражити у којој мери становање у студентском дому (не)
доприноси формирању студентског идентитета студентске групе, с једне стране,
и очувању компоненти идентитета којима остају повезани са ромском заједни-
цом, с друге стране. Помоћу у...питника сакупила сам податке за 10% ромске сту-
дентске популације која има искуство живљења у студентским домовима на УНС
током последње деценије. Резултати показују да сви ромски студенти сматрају да је за њихово студирање од важности да буду смештени у студентским домо-
вима током студија из економских, социјалних, просторних и информацијских
разлога. Подаци показују да су смештајем у студентском дому ромски студенти
у самом старту обележени као ‘други’: припадници друге националне заједнице
и припадници групе која је укључена у стамбени простор по посебним мерама,
што подједнако оптерећује ромске студенте оба пола, док формирају студентски
идентитет и већу сличност са свима другима у академској заједници.
Up until now there has been more detailed research of Roma students’
identity components in Serbia having in mind measures that the country
undertook to make possible easier integration into higher education systems
of faculties and colleges of vocational studies: enrollment into universities by
affirmative measures for Roma students, scholarships on local and republic
level (Denić, 2015; Savić, 2016, 32), and one of the forms is living in student
dorms during studies, which was not written about in detail in domestic
literature. The aim of this pilot research is to collect empirical data about
different life issues of Roma students accommodated in university student
dorms in Novi Sad during studies in order to be able to study to what degree
accommodation in a student dorm does or does not contribute to a formation
of students’ identity of a student group, on one hand, and on the other hand
to a preservation of identity components by which students stay connected
to the R...oma community. The data were collected using a questionnaire for
a 10% of Roma student population that had experienced living in student
dorms at the University of Novi Sad during the last decade. The results show
that all of the Roma students think that it is very important for their studies
to be accommodated in student dorms during studies for economical, social,
spatial and informational reasons. The data show that Roma students are
upfront labeled as “others” by accommodation in student dorms: members of
another national community and members of a group included in the living
space based on special measures is equally disturbing for Roma students of
both sexes as they are going through the process of forming their identity
and greater similarity with all the others in the academic community.
Keywords:
идентитет / ромски студенти / студентски домови / дискриминација / универзитет / identity / Roma students / student dorms / discrimination / universitySource:
Роми Србије у XXI веку, 2018, 27-57Publisher:
- Београд : Српска академија наука и уметности
Note:
- Посебна издања / Српска академија наука и уметности ; књ. 688. Одељење друштвених наука, ISSN 0354-494X ; књ. 109
Collections
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and ArtsTY - CONF AU - Савић, Свенка PY - 2018 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10516 AB - До сада су детаљније истражене компоненте идентитета ромских студенткиња и студената у Србији с обзиром на мере које је држава пре- дузела да омогући лакшу интеграцију у високообразовни систем на факултетима и високим струковним школама: упис по афирмативним мерама као припадни- ци ромске националне заједнице, стипендије на локалном и републичком нивоу (Денић, 2015; Савић, 2016, 32), а један од облика је и становање у студентским домовима током студија, о чему до сада није детаљније писано у домаћој ли- тератури. Циљ овог пилот истраживања је да прикупим емпиријске податке о различитим питањима живота ромских студенткиња и студената смештених у студентским домовима Универзитета у Новом Саду (УНС) током студија, како би на основу њих могла истражити у којој мери становање у студентском дому (не) доприноси формирању студентског идентитета студентске групе, с једне стране, и очувању компоненти идентитета којима остају повезани са ромском заједни- цом, с друге стране. Помоћу упитника сакупила сам податке за 10% ромске сту- дентске популације која има искуство живљења у студентским домовима на УНС током последње деценије. Резултати показују да сви ромски студенти сматрају да је за њихово студирање од важности да буду смештени у студентским домо- вима током студија из економских, социјалних, просторних и информацијских разлога. Подаци показују да су смештајем у студентском дому ромски студенти у самом старту обележени као ‘други’: припадници друге националне заједнице и припадници групе која је укључена у стамбени простор по посебним мерама, што подједнако оптерећује ромске студенте оба пола, док формирају студентски идентитет и већу сличност са свима другима у академској заједници. AB - Up until now there has been more detailed research of Roma students’ identity components in Serbia having in mind measures that the country undertook to make possible easier integration into higher education systems of faculties and colleges of vocational studies: enrollment into universities by affirmative measures for Roma students, scholarships on local and republic level (Denić, 2015; Savić, 2016, 32), and one of the forms is living in student dorms during studies, which was not written about in detail in domestic literature. The aim of this pilot research is to collect empirical data about different life issues of Roma students accommodated in university student dorms in Novi Sad during studies in order to be able to study to what degree accommodation in a student dorm does or does not contribute to a formation of students’ identity of a student group, on one hand, and on the other hand to a preservation of identity components by which students stay connected to the Roma community. The data were collected using a questionnaire for a 10% of Roma student population that had experienced living in student dorms at the University of Novi Sad during the last decade. The results show that all of the Roma students think that it is very important for their studies to be accommodated in student dorms during studies for economical, social, spatial and informational reasons. The data show that Roma students are upfront labeled as “others” by accommodation in student dorms: members of another national community and members of a group included in the living space based on special measures is equally disturbing for Roma students of both sexes as they are going through the process of forming their identity and greater similarity with all the others in the academic community. PB - Београд : Српска академија наука и уметности C3 - Роми Србије у XXI веку T1 - Формирање студентског идентитета : ромски студенти и студенткиње смештени у студентским домовима Универзитета у Новом Саду T1 - Students' identity forming : Roma students accommodated in University student dorms in Novi Sad SP - 27 EP - 57 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10516 ER -
@conference{ author = "Савић, Свенка", year = "2018", abstract = "До сада су детаљније истражене компоненте идентитета ромских студенткиња и студената у Србији с обзиром на мере које је држава пре- дузела да омогући лакшу интеграцију у високообразовни систем на факултетима и високим струковним школама: упис по афирмативним мерама као припадни- ци ромске националне заједнице, стипендије на локалном и републичком нивоу (Денић, 2015; Савић, 2016, 32), а један од облика је и становање у студентским домовима током студија, о чему до сада није детаљније писано у домаћој ли- тератури. Циљ овог пилот истраживања је да прикупим емпиријске податке о различитим питањима живота ромских студенткиња и студената смештених у студентским домовима Универзитета у Новом Саду (УНС) током студија, како би на основу њих могла истражити у којој мери становање у студентском дому (не) доприноси формирању студентског идентитета студентске групе, с једне стране, и очувању компоненти идентитета којима остају повезани са ромском заједни- цом, с друге стране. Помоћу упитника сакупила сам податке за 10% ромске сту- дентске популације која има искуство живљења у студентским домовима на УНС током последње деценије. Резултати показују да сви ромски студенти сматрају да је за њихово студирање од важности да буду смештени у студентским домо- вима током студија из економских, социјалних, просторних и информацијских разлога. Подаци показују да су смештајем у студентском дому ромски студенти у самом старту обележени као ‘други’: припадници друге националне заједнице и припадници групе која је укључена у стамбени простор по посебним мерама, што подједнако оптерећује ромске студенте оба пола, док формирају студентски идентитет и већу сличност са свима другима у академској заједници., Up until now there has been more detailed research of Roma students’ identity components in Serbia having in mind measures that the country undertook to make possible easier integration into higher education systems of faculties and colleges of vocational studies: enrollment into universities by affirmative measures for Roma students, scholarships on local and republic level (Denić, 2015; Savić, 2016, 32), and one of the forms is living in student dorms during studies, which was not written about in detail in domestic literature. The aim of this pilot research is to collect empirical data about different life issues of Roma students accommodated in university student dorms in Novi Sad during studies in order to be able to study to what degree accommodation in a student dorm does or does not contribute to a formation of students’ identity of a student group, on one hand, and on the other hand to a preservation of identity components by which students stay connected to the Roma community. The data were collected using a questionnaire for a 10% of Roma student population that had experienced living in student dorms at the University of Novi Sad during the last decade. The results show that all of the Roma students think that it is very important for their studies to be accommodated in student dorms during studies for economical, social, spatial and informational reasons. The data show that Roma students are upfront labeled as “others” by accommodation in student dorms: members of another national community and members of a group included in the living space based on special measures is equally disturbing for Roma students of both sexes as they are going through the process of forming their identity and greater similarity with all the others in the academic community.", publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности", journal = "Роми Србије у XXI веку", title = "Формирање студентског идентитета : ромски студенти и студенткиње смештени у студентским домовима Универзитета у Новом Саду, Students' identity forming : Roma students accommodated in University student dorms in Novi Sad", pages = "27-57", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10516" }
Савић, С.. (2018). Формирање студентског идентитета : ромски студенти и студенткиње смештени у студентским домовима Универзитета у Новом Саду. in Роми Србије у XXI веку Београд : Српска академија наука и уметности., 27-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10516
Савић С. Формирање студентског идентитета : ромски студенти и студенткиње смештени у студентским домовима Универзитета у Новом Саду. in Роми Србије у XXI веку. 2018;:27-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10516 .
Савић, Свенка, "Формирање студентског идентитета : ромски студенти и студенткиње смештени у студентским домовима Универзитета у Новом Саду" in Роми Србије у XXI веку (2018):27-57, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10516 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Life of a student-corporal Mihailo Maksić – student of Mihailo Petrovićn-Alas and Milutin Milanković / Животопис ђака-каплара Михаила Максића – студента Михаила Петровића-Аласа и Милутина Миланковића
Janc, Natalija (Београд : Српска академија наука и уметности : Математички факултет Универзитета : Математички институт САНУ : Друштво математичара Србије, 2019) -
Popular music as an anticipation, 'framing' and construction of generational memory of the 1968 students' protest in Yugoslavia / Popularna muzika kao anticipacija, 'uokviravanje' i konstrukcija generacijskog sećanja na studentski bunt 1968. godine u Jugoslaviji
Vasiljević, Maja (Музикологија / Musicology, 2013) -
Правопис у писаном изражавању студената на подручју призренско-тимочког дијалекта / Writing in Written Expression of Students in the Area of Prizren-Timok Dialect
Жугић, Радмила (Рача : Центар за митолошке студије, 2013)