Успешност примене афирмативне акције у образовању Рома
Effectiveness of affirmative action application in education of Roma
Abstract
Рад анализира законски оквир и успешност примене
афирмативне акције приликом уписа Рома у средње и висoкошколске
установе у
Србији. Полази се од међународних стандарда у овој области и података о стању
у образовању Рома пре доношења мера афирмативне акције (2009). Детаљно је
описан процес реализације мера од стране Министарства просвете, науке и тех-
нолошког развоја, преко Канцеларије за људска и мањинска права и Национал-
ног савета ромске националне мањине до средњих и високошколских установа.
Оцењује се да су мере афирмативне акције посебно успешне у пет округа (Град
Београд, Нишавски, Јужнобанатски, Браничевски и Јужнобачки округ), али по-
стоје и нeодређени недостаци на које указује заштитник грађана у свом извештају
о спровођењу Стратегије за унапређење положаја Рома.
The paper analyzes the legal framework and the success in applying
affirmative action in matriculation of Roma in secondary and higher education
institutions in Serbia. The starting points are international standards in this
area and information about the condition of the education of Roma before the
measures of affirmative action had been adopted (2009). It describes in detail
the process of implementation of the measures by the Ministry of Education,
Science and Technological Development, through the Office for Human and Minority rights and the National Council of the Roma national minority,
including secondary and higher education institutions. It displays an estimate
that the measures of affirmative action have been particularly successful in
five counties (the City of Belgrade, Nišava, South Banat, Braničevski and
South Bačka county), and at the same time shows that there are certain flaws
pointed out by the protector of citizens in his report on the implementation of
...the Strategy for the improvement of the status of Roma.
Keywords:
афирмативна акција / образовање / педагошки асистенти / међународни стандарди / affirmative action / education / pedagogical assistants / international standardsSource:
Роми Србије у XXI веку, 2018, 11-26Publisher:
- Српска академија наука и уметности
Note:
- Посебна издања / Српска академија наука и уметности ; књ. 688. Одељење друштвених наука, ISSN 0354-494X ; књ. 109
Collections
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and ArtsTY - CONF AU - Саитовић, Баја Лукин PY - 2018 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10515 AB - Рад анализира законски оквир и успешност примене афирмативне акције приликом уписа Рома у средње и висoкошколске установе у Србији. Полази се од међународних стандарда у овој области и података о стању у образовању Рома пре доношења мера афирмативне акције (2009). Детаљно је описан процес реализације мера од стране Министарства просвете, науке и тех- нолошког развоја, преко Канцеларије за људска и мањинска права и Национал- ног савета ромске националне мањине до средњих и високошколских установа. Оцењује се да су мере афирмативне акције посебно успешне у пет округа (Град Београд, Нишавски, Јужнобанатски, Браничевски и Јужнобачки округ), али по- стоје и нeодређени недостаци на које указује заштитник грађана у свом извештају о спровођењу Стратегије за унапређење положаја Рома. AB - The paper analyzes the legal framework and the success in applying affirmative action in matriculation of Roma in secondary and higher education institutions in Serbia. The starting points are international standards in this area and information about the condition of the education of Roma before the measures of affirmative action had been adopted (2009). It describes in detail the process of implementation of the measures by the Ministry of Education, Science and Technological Development, through the Office for Human and Minority rights and the National Council of the Roma national minority, including secondary and higher education institutions. It displays an estimate that the measures of affirmative action have been particularly successful in five counties (the City of Belgrade, Nišava, South Banat, Braničevski and South Bačka county), and at the same time shows that there are certain flaws pointed out by the protector of citizens in his report on the implementation of the Strategy for the improvement of the status of Roma. C3 - Роми Србије у XXI веку T1 - Успешност примене афирмативне акције у образовању Рома T1 - Effectiveness of affirmative action application in education of Roma SP - 11 EP - 26 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10515 ER -
@conference{ author = "Саитовић, Баја Лукин", year = "2018", abstract = "Рад анализира законски оквир и успешност примене афирмативне акције приликом уписа Рома у средње и висoкошколске установе у Србији. Полази се од међународних стандарда у овој области и података о стању у образовању Рома пре доношења мера афирмативне акције (2009). Детаљно је описан процес реализације мера од стране Министарства просвете, науке и тех- нолошког развоја, преко Канцеларије за људска и мањинска права и Национал- ног савета ромске националне мањине до средњих и високошколских установа. Оцењује се да су мере афирмативне акције посебно успешне у пет округа (Град Београд, Нишавски, Јужнобанатски, Браничевски и Јужнобачки округ), али по- стоје и нeодређени недостаци на које указује заштитник грађана у свом извештају о спровођењу Стратегије за унапређење положаја Рома., The paper analyzes the legal framework and the success in applying affirmative action in matriculation of Roma in secondary and higher education institutions in Serbia. The starting points are international standards in this area and information about the condition of the education of Roma before the measures of affirmative action had been adopted (2009). It describes in detail the process of implementation of the measures by the Ministry of Education, Science and Technological Development, through the Office for Human and Minority rights and the National Council of the Roma national minority, including secondary and higher education institutions. It displays an estimate that the measures of affirmative action have been particularly successful in five counties (the City of Belgrade, Nišava, South Banat, Braničevski and South Bačka county), and at the same time shows that there are certain flaws pointed out by the protector of citizens in his report on the implementation of the Strategy for the improvement of the status of Roma.", journal = "Роми Србије у XXI веку", title = "Успешност примене афирмативне акције у образовању Рома, Effectiveness of affirmative action application in education of Roma", pages = "11-26", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10515" }
Саитовић, Б. Л.. (2018). Успешност примене афирмативне акције у образовању Рома. in Роми Србије у XXI веку, 11-26. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10515
Саитовић БЛ. Успешност примене афирмативне акције у образовању Рома. in Роми Србије у XXI веку. 2018;:11-26. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10515 .
Саитовић, Баја Лукин, "Успешност примене афирмативне акције у образовању Рома" in Роми Србије у XXI веку (2018):11-26, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10515 .