Урбани простор као музичка сцена: београдске приче
Urban Space as a Music Scene: Belgrade Stories
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Посматрано у дијахронијској перспективи, улични музичари представљају једну од
карактеристика градског живота глобално. У фокусу интерeсовања овог истраживања
налазе се музичке праксе на београдским улицама у последње четири деценије. Улица
се посматра као својеврсна алтернативна музичка сцена. Својим активностима
музичари доприносе изграђивању идентитета града, уједно утичући на пролазнике
који са њима долазе у контакт. У раду се анализирају проблеми са којима се суочавају
улични музичари, као и утицаји различитих друштвених фактора на њихову активност
и жанровску опредељеност. Посебно се разматра појава музичара који на улици
изводе дела класичне музике као својеврсни бунт против неукуса.
Viewed from a diachronic perspective, street musicians represent one of the characteristics
of city life globally. The focus of this research has been on music practices on the streets of
Belgrade over the last four decades. The street is seen as a sort of alternative music scene.
Through their activities, musicians contribute to building the city identity, while influencing
the passers-by who come in contact with them. This paper analyzes the problems faced by
street musicians, as well as the effects of various social factors on their activity and genre
commitment. Particular consideration is given to the appearance of musicians performing
classical music on the street as a kind of rebellion against the distastefulness.
Кључне речи:
улични музичари / Београд / улична музичка сцена / street musicians / Belgrade / street music sceneИзвор:
Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2020, 68, 1, 95-111Издавач:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Финансирање / пројекти:
Напомена:
- Тема броја – Град као метатекст : студије из српске урбане антропологије (ур. Бојана Богдановић) / Topic of the Issue – The City as Meta-Text : Studies in Serbian Urban Anthropology (ed. Bojana B. Bogdanović).
Институција/група
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - JOUR AU - Благојевић, Гордана PY - 2020 UR - http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/issue/view/40 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10433 AB - Посматрано у дијахронијској перспективи, улични музичари представљају једну од карактеристика градског живота глобално. У фокусу интерeсовања овог истраживања налазе се музичке праксе на београдским улицама у последње четири деценије. Улица се посматра као својеврсна алтернативна музичка сцена. Својим активностима музичари доприносе изграђивању идентитета града, уједно утичући на пролазнике који са њима долазе у контакт. У раду се анализирају проблеми са којима се суочавају улични музичари, као и утицаји различитих друштвених фактора на њихову активност и жанровску опредељеност. Посебно се разматра појава музичара који на улици изводе дела класичне музике као својеврсни бунт против неукуса. AB - Viewed from a diachronic perspective, street musicians represent one of the characteristics of city life globally. The focus of this research has been on music practices on the streets of Belgrade over the last four decades. The street is seen as a sort of alternative music scene. Through their activities, musicians contribute to building the city identity, while influencing the passers-by who come in contact with them. This paper analyzes the problems faced by street musicians, as well as the effects of various social factors on their activity and genre commitment. Particular consideration is given to the appearance of musicians performing classical music on the street as a kind of rebellion against the distastefulness. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA T2 - Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA T1 - Урбани простор као музичка сцена: београдске приче T1 - Urban Space as a Music Scene: Belgrade Stories SP - 95 EP - 111 VL - 68 IS - 1 DO - 10.2298/GEI2001095B UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10433 ER -
@article{ author = "Благојевић, Гордана", year = "2020", abstract = "Посматрано у дијахронијској перспективи, улични музичари представљају једну од карактеристика градског живота глобално. У фокусу интерeсовања овог истраживања налазе се музичке праксе на београдским улицама у последње четири деценије. Улица се посматра као својеврсна алтернативна музичка сцена. Својим активностима музичари доприносе изграђивању идентитета града, уједно утичући на пролазнике који са њима долазе у контакт. У раду се анализирају проблеми са којима се суочавају улични музичари, као и утицаји различитих друштвених фактора на њихову активност и жанровску опредељеност. Посебно се разматра појава музичара који на улици изводе дела класичне музике као својеврсни бунт против неукуса., Viewed from a diachronic perspective, street musicians represent one of the characteristics of city life globally. The focus of this research has been on music practices on the streets of Belgrade over the last four decades. The street is seen as a sort of alternative music scene. Through their activities, musicians contribute to building the city identity, while influencing the passers-by who come in contact with them. This paper analyzes the problems faced by street musicians, as well as the effects of various social factors on their activity and genre commitment. Particular consideration is given to the appearance of musicians performing classical music on the street as a kind of rebellion against the distastefulness.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA", title = "Урбани простор као музичка сцена: београдске приче, Urban Space as a Music Scene: Belgrade Stories", pages = "95-111", volume = "68", number = "1", doi = "10.2298/GEI2001095B", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10433" }
Благојевић, Г.. (2020). Урбани простор као музичка сцена: београдске приче. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 68(1), 95-111. https://doi.org/10.2298/GEI2001095B https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10433
Благојевић Г. Урбани простор као музичка сцена: београдске приче. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2020;68(1):95-111. doi:10.2298/GEI2001095B https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10433 .
Благојевић, Гордана, "Урбани простор као музичка сцена: београдске приче" in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 68, no. 1 (2020):95-111, https://doi.org/10.2298/GEI2001095B ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10433 .