Приказ основних података о документу

dc.contributorVasić, Aleksandar
dc.date.accessioned2020-12-29T21:29:31Z
dc.date.available2020-12-29T21:29:31Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1450-9814
dc.identifier.issn2406-0976 (online)
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/10128
dc.description.abstractПрвог децембра 2019. године навршило се стотину педесет година од рођења Владимира Р. Ђорђевића, свестраног српског музичара који је оставио крупан траг на свим пољима на којима је деловао: као етномузиколог, композитор, музички педагог, као један од пионира српске музичке библиографије и лексикографије. Редакција часописа „Музикологија“ је одлучила да обележи тај значајни јубилеј српске музике и стога тему 29. броја посвећујемо раду и доприносу Владимира Р. Ђорђевића. Катедра за етномузикологију Факултета музичке уметности у Београду и Народна библиотека Србије уприличиле су свечану академију у част годишњице Владимира Р. Ђорђевића. Академија је одржана 2. децембра 2019. у Народној библиотеци Србије, под насловом Владимир Р. Ђорђевић у огледалу времена: баштина, звук, мисао, реч, слика, трајање. На позив Редакције часописа „Музикологија“, петоро еминентних стручњака, учесника академије, написало је оригиналне научне студије за Тему броја 29. Сања Радиновић и Димитрије О. Големовић сагледавају Ђорђевићев принос српској музичкој фолклористици. Мирјана Закић је своју пажњу управила на место и удео Владимира Р. Ђорђевића у развоју етноорганологије. Мелографски рад ове личности српске музике био је предмет пажње Сање Ранковић, која је испитала Ђорђевићев приступ и утврдила његов допринос транскрипцији вокалне праксе. Најзад, Велибор Прелић је приказао грађу о Ђорђевићу која се чува у Народној библиотеци Србије. У тематском и методолошком смислу богата је и разнолика рубрика Varia. Родерик Лофорд проблематизује појаве из популарне музичке културе у Румунији. Београдски часопис „Славенска музика“ (1939–1941), у којем су се укрстили словенофилска идеја и марксизам, добио је прву целовиту студију, са интегралном библиографијом (Александар Васић). Часопис „Музикологија“ од свога почетка негује интердисциплинарне студије. У овом броју часописа први пут се јавља рад из домена правних наука, а у вези с музиком: Урош Ћемаловић пише о правној заштити музичких дела у Европској унији. У рубрици Научна критика и полемика доносимо пет текстова. Приказане су три изузетно значајне научне монографије различите тематике, у хронолошком распону од средњег века до данас. Реч је о књигама које обрађују стару црквену музику, литерарне изворе за српску музику XIX века, као и музику Карлхајнца Штокхаузена, једног од главних протагониста музичке авангарде друге половине XX века. Један текст опсервира литературу из области науке о хармонији. Пети чланак у овој рубрици представља приказ поменуте свечане академије у част Владимира Р. Ђорђевића. Током 2019. и 2020. године остали смо без заслужних личности српске и руске музикологије и музичке уметности. Часопис „Музикологија“ у рубрици In memoriam са жаљењем бележи одлазак академика Јелене Милојковић-Ђурић, др Елене Гордине, проф. Мирјане Живковић и академика Димитрија Стефановића. У име чланова Редакције часописа „Музикологија“ и у своје лично име желим да изразим срдачну захвалност рецензентима за уложено време и труд, као и свим колегиницима и колегама који су помогли у припреми овог броја часописа.sr
dc.description.abstractOn the first of December 2019 we celebrated the 150th anniversary of the birth of Vladimir R. Đorđević, a versatile Serbian musician who left a considerable mark in all fields in which he worked: as an ethnomusicologist, composer, music pedagogue, and one of the pioneers of Serbian music bibliography and lexicography. The editorial board of the journal Musicology decided to mark this important jubilee of Serbian music by dedicating the main theme of the 29th issue to the work and contribution of Vladimir R. Đorđević. The Department of Ethnomusicology of the Faculty of Music in Belgrade and the National Library of Serbia organised a festive academy as part of the anniversary of Vladimir R. Đorđević. The Academy was held on December 2, 2019 at the National Library of Serbia, under the title Vladimir R. Đorđević in the Mirror of Time: Heritage, Sound, Thought, Word, Image, Duration. At the invitation of the Editorial Board of the journal Musicology, five eminent experts, participants of the academy, wrote original scientific studies for the main theme of No. 29. Sanja Radinović and Dimitrije O. Golemović analyse Đorđević’s contribution to Serbian musical folkloristics. Mirjana Zakić directs her attention to the place and role of Vladimir R. Đorđević in the development of ethnoorganology. The melographic work of this significant protagonist of Serbian music is addressed by Sanja Ranković, who examines Đorđević’s approach and assesses his contribution to the transcription of vocal practice. Finally, Velibor Prelić discusses the material about Đorđević preserved in the National Library of Serbia. The Varia section is rich and diverse in terms of topics and methodologies. Roderick Lawford problematises phenomena from popular music culture in Romania. The Belgrade journal Slavic Music (1939–1941), in which Slavophile ideas and Marxism intersected, is the subject of the first comprehensive study with an integral bibliography (Aleksandar Vasić). The journal Musicology has welcomed interdisciplinary studies since its inception. In this issue, an article from the domain of legal sciences, in connection with music, appears for the first time: Uroš Ćemalović writes about the legal protection of musical works in the European Union. The section Scientific Reviews and Polemics contains five texts. Three very important scientific monographs on various topics are reviewed, in chronological range from the Middle Ages to the present day. These books deal with old church music, literary sources for Serbian music of the 19th century, as well as the music of Karlheinz Stockhausen, one of the main protagonists of the musical avant-garde of the second half of the 20th century. One text observes the literature in the field of the science of harmony. The fifth text in this section overviews the aforementioned festive academy in honour of Vladimir R. Đorđević. During 2019 and 2020, several prominent personalities of Serbian and Russian music and musicology regrettably left us. The section In memoriam addresses the departures of academician Jelena Milojković-Đurić, Dr. Elena Gordina, Prof. Mirjana Živković and academician Dimitrije Stefanović. On behalf of the members of the Editorial Board of the journal Musicology and on my own behalf, I would like to express my heartfelt gratitude to the peer reviewers for their time and effort, as well as to all colleagues who helped prepare this issue of the journal.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherBelgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Artssr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200176/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectМузикологијаsr
dc.subjectMusicologysr
dc.subjectVladimir R. Đorđevićsr
dc.titleМузикологија / Musicology 29sr
dc.typeothersr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractMuzikologija / Musicology 29;
dc.citation.issue29
dc.identifier.cobiss173918727
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/42116/bitstream_42116.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10128


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу