Савић, Стефан

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0000-0002-5850-4231
  • Савић, Стефан (30)
  • Savić, Stefan (3)
  • Савић, Стефан З. (2)
  • Стефан, Савић (1)
Projects

Author's Bibliography

"Великани не (треба да) живе од јубилеја до јубилеја": Властимир Трајковић о Стевану Мокрањцу

Радовановић, Бојана; Браловић, Милош; Савић, Стефан; Ђорђевић, Ана

(Београд : Српска академија наука и уметности, 2023)

TY  - CHAP
AU  - Радовановић, Бојана
AU  - Браловић, Милош
AU  - Савић, Стефан
AU  - Ђорђевић, Ана
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16524
AB  - Однос академика Властимира Трајковића према канонским фигурама српске музике, и то првенствено према Стевану Стојановићу Мокрањцу, у овом тексту ишчитавамо из интервјуа начињеног с овим композитором 2014. године. У свом надахнутом излагању за документарни филм о Стевану Мокрањцу под називом Довољно за бесмртност, који је премијерно приказан на фестивалу "Мокрањчеви дани" у Неготину 2016. године, Трајковић нам је, говорећи о свом односу према овом композитору, отворио прозор у сопствени свет уметности и музике. Стога ћемо се овом приликом усредсредити на контекст настанка интервјуа и однос Трајковића према тенденцијама студената музикологије ка очувању и презентовању великана српске музике, те, на основу говора о традицији и Мокрањцу, дати увид у његов стваралачки и мислилачки свет.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T2  - Homo musicus. Homo poeticus. Живот и дело академика Властимира Трајковића
T1  - "Великани не (треба да) живе од јубилеја до јубилеја": Властимир Трајковић о Стевану Мокрањцу
SP  - 87
EP  - 105
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16524
ER  - 
@inbook{
author = "Радовановић, Бојана and Браловић, Милош and Савић, Стефан and Ђорђевић, Ана",
year = "2023",
abstract = "Однос академика Властимира Трајковића према канонским фигурама српске музике, и то првенствено према Стевану Стојановићу Мокрањцу, у овом тексту ишчитавамо из интервјуа начињеног с овим композитором 2014. године. У свом надахнутом излагању за документарни филм о Стевану Мокрањцу под називом Довољно за бесмртност, који је премијерно приказан на фестивалу "Мокрањчеви дани" у Неготину 2016. године, Трајковић нам је, говорећи о свом односу према овом композитору, отворио прозор у сопствени свет уметности и музике. Стога ћемо се овом приликом усредсредити на контекст настанка интервјуа и однос Трајковића према тенденцијама студената музикологије ка очувању и презентовању великана српске музике, те, на основу говора о традицији и Мокрањцу, дати увид у његов стваралачки и мислилачки свет.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности, Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Homo musicus. Homo poeticus. Живот и дело академика Властимира Трајковића",
booktitle = ""Великани не (треба да) живе од јубилеја до јубилеја": Властимир Трајковић о Стевану Мокрањцу",
pages = "87-105",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16524"
}
Радовановић, Б., Браловић, М., Савић, С.,& Ђорђевић, А.. (2023). "Великани не (треба да) живе од јубилеја до јубилеја": Властимир Трајковић о Стевану Мокрањцу. in Homo musicus. Homo poeticus. Живот и дело академика Властимира Трајковића
Београд : Српска академија наука и уметности., 87-105.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16524
Радовановић Б, Браловић М, Савић С, Ђорђевић А. "Великани не (треба да) живе од јубилеја до јубилеја": Властимир Трајковић о Стевану Мокрањцу. in Homo musicus. Homo poeticus. Живот и дело академика Властимира Трајковића. 2023;:87-105.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16524 .
Радовановић, Бојана, Браловић, Милош, Савић, Стефан, Ђорђевић, Ана, ""Великани не (треба да) живе од јубилеја до јубилеја": Властимир Трајковић о Стевану Мокрањцу" in Homo musicus. Homo poeticus. Живот и дело академика Властимира Трајковића (2023):87-105,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16524 .

Натпевавање на 57. Мокрањчевим данима : "Турска руковет"

Савић, Стефан

(Неготин : Дом културе "Стеван Мокрањац", 2023)

TY  - JOUR
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16262
AB  - У смутном времену садашњице, испуњеном пандемијама и сукобима, поларизацијама и кризама свакојаке врсте, улива трачак наде да постоје манифестације попут Мокрањчевих дана, које упркос искушењима и ограничењима, негују сабеседништво представника домађег и иностраног музичког поднебља. Колико код се чинило да је Фестивал локалног карактера, заправо игра не сасвим безначајну улогу посредника у међукултуралним и националним дијалозима кроз традиционалне и савремене музичке праксе на домаћој сцени. Управо у сусретим различитости оживљава стваралачки дух Стевана Ст. Мокрањца, снажно обележен овим просторима, али истовремено прожет искуствима стеченим на иностраним конзерваторијумима, у којима се преплићу мајсторство хорског слога западноевропске вокалне провенијенције и наших фолклорних мелоритмичких узора. Додир са околним музичким наслеђем очевидан је у Мокрањчевим обрадама турских и мађарских песама, што је публика имала прилику да доживи у аутентичном виду, наступом хора из Анкаре, уједно и победника Натпевавања 57. по реду одржаног Фестивала. Централни догађај овогодишњих Мокрањчевих дана остаће упамћен и по томе што је наступом Хора уметничке школе која ности композиторово име, након дужег времена на такмичењу узео учешће домаћин. Са поменутим ансамблима надметало се неколико хорова из Србије и један загребачки састав, што је потврдило регионални и интернационални статус Натпевавања, као и његову, шире посматрану, мисију децентрализације и интеграције музичког живота мањих и већих средина.
PB  - Неготин : Дом културе "Стеван Мокрањац"
T2  - Мокрањац : часопис за културу
T1  - Натпевавање на 57. Мокрањчевим данима : "Турска руковет"
SP  - 73
EP  - 81
IS  - 25
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16262
ER  - 
@article{
author = "Савић, Стефан",
year = "2023",
abstract = "У смутном времену садашњице, испуњеном пандемијама и сукобима, поларизацијама и кризама свакојаке врсте, улива трачак наде да постоје манифестације попут Мокрањчевих дана, које упркос искушењима и ограничењима, негују сабеседништво представника домађег и иностраног музичког поднебља. Колико код се чинило да је Фестивал локалног карактера, заправо игра не сасвим безначајну улогу посредника у међукултуралним и националним дијалозима кроз традиционалне и савремене музичке праксе на домаћој сцени. Управо у сусретим различитости оживљава стваралачки дух Стевана Ст. Мокрањца, снажно обележен овим просторима, али истовремено прожет искуствима стеченим на иностраним конзерваторијумима, у којима се преплићу мајсторство хорског слога западноевропске вокалне провенијенције и наших фолклорних мелоритмичких узора. Додир са околним музичким наслеђем очевидан је у Мокрањчевим обрадама турских и мађарских песама, што је публика имала прилику да доживи у аутентичном виду, наступом хора из Анкаре, уједно и победника Натпевавања 57. по реду одржаног Фестивала. Централни догађај овогодишњих Мокрањчевих дана остаће упамћен и по томе што је наступом Хора уметничке школе која ности композиторово име, након дужег времена на такмичењу узео учешће домаћин. Са поменутим ансамблима надметало се неколико хорова из Србије и један загребачки састав, што је потврдило регионални и интернационални статус Натпевавања, као и његову, шире посматрану, мисију децентрализације и интеграције музичког живота мањих и већих средина.",
publisher = "Неготин : Дом културе "Стеван Мокрањац"",
journal = "Мокрањац : часопис за културу",
title = "Натпевавање на 57. Мокрањчевим данима : "Турска руковет"",
pages = "73-81",
number = "25",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16262"
}
Савић, С.. (2023). Натпевавање на 57. Мокрањчевим данима : "Турска руковет". in Мокрањац : часопис за културу
Неготин : Дом културе "Стеван Мокрањац".(25), 73-81.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16262
Савић С. Натпевавање на 57. Мокрањчевим данима : "Турска руковет". in Мокрањац : часопис за културу. 2023;(25):73-81.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16262 .
Савић, Стефан, "Натпевавање на 57. Мокрањчевим данима : "Турска руковет"" in Мокрањац : часопис за културу, no. 25 (2023):73-81,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16262 .

Дела Модеста Мусоргског у (ауто)поетичкој визури Станислава Винавера

Савић, Стефан

(Београд : Факултет музичке уметности, 2023)

TY  - CHAP
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15871
AB  - У раду су анализирани текстови из пера Станислава Винавера посвећени делима Модеста Мусоргског са становишта (ауто)поетички интонираног дискурса жанровски полиморфне есејистичко-критичарске визуре. Реч је о серији чланака објављених у часописима Comoedia, Време и Република, написаних поводом педесетогодишњице руске и потоње београдске премијере Бориса Годунова 1926. године, односно, безмало три деценије касније, у вези са послератном обновом Хованшчине 1955. године. Резултат дискурзивне анализе јесу расплетена суштинска идејна чворишта Винаверове разбокорене мисли, испредене раскошним језичким нитима у којима су се преплели зналачко проницање у естетичке и драматуршке особености писма великог руског композитора, понирање у скривене пределе психолошког профила ликова, као и осврт на различите аспекте инсценације и интепретације његових музичких драма на сцени Народног позоришта у Београду. Пратећи црвену нит у развоју Винаверових луцидних и живописних тумачења поетике Мусоргског, пружени су могући одговори на питање зашто наш полихистор са горућом страшћу и пламтећим надахнућем пише о остварењима знаменитог припадника Руске петорице, и у коликој мери нам је то разоткрило типичне одлике његовог приступа музици. Тиме је начињен важан корак у разумевању аутопоетичке релације према стваралачком принципу Мусоргског и њеном осветљавању са становишта топоса и неких од кључних тема укупне есејистичко-критичарске делатности Станислава Винавера. Истовремено, музичке драме Модеста Мусоргског сагледане су у широком дијапазону Винаверових интелектуалних, уметничких и духовних стремљења на пољу историје културе. Другим речима, може се закључити да је у великој мери остварена основна интенција овог рада усмерена ка мапирању главних пунктова винаверовске херменеутике кроз тумачење
музичко-драмских принципа у ремек делима Мусоргског.
PB  - Београд : Факултет музичке уметности
PB  - Шабац : Фондација "Станислав Винавер"
T2  - Станислав Винавер и музика
T1  - Дела Модеста Мусоргског у (ауто)поетичкој визури Станислава Винавера
SP  - 30
EP  - 43
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15871
ER  - 
@inbook{
author = "Савић, Стефан",
year = "2023",
abstract = "У раду су анализирани текстови из пера Станислава Винавера посвећени делима Модеста Мусоргског са становишта (ауто)поетички интонираног дискурса жанровски полиморфне есејистичко-критичарске визуре. Реч је о серији чланака објављених у часописима Comoedia, Време и Република, написаних поводом педесетогодишњице руске и потоње београдске премијере Бориса Годунова 1926. године, односно, безмало три деценије касније, у вези са послератном обновом Хованшчине 1955. године. Резултат дискурзивне анализе јесу расплетена суштинска идејна чворишта Винаверове разбокорене мисли, испредене раскошним језичким нитима у којима су се преплели зналачко проницање у естетичке и драматуршке особености писма великог руског композитора, понирање у скривене пределе психолошког профила ликова, као и осврт на различите аспекте инсценације и интепретације његових музичких драма на сцени Народног позоришта у Београду. Пратећи црвену нит у развоју Винаверових луцидних и живописних тумачења поетике Мусоргског, пружени су могући одговори на питање зашто наш полихистор са горућом страшћу и пламтећим надахнућем пише о остварењима знаменитог припадника Руске петорице, и у коликој мери нам је то разоткрило типичне одлике његовог приступа музици. Тиме је начињен важан корак у разумевању аутопоетичке релације према стваралачком принципу Мусоргског и њеном осветљавању са становишта топоса и неких од кључних тема укупне есејистичко-критичарске делатности Станислава Винавера. Истовремено, музичке драме Модеста Мусоргског сагледане су у широком дијапазону Винаверових интелектуалних, уметничких и духовних стремљења на пољу историје културе. Другим речима, може се закључити да је у великој мери остварена основна интенција овог рада усмерена ка мапирању главних пунктова винаверовске херменеутике кроз тумачење
музичко-драмских принципа у ремек делима Мусоргског.",
publisher = "Београд : Факултет музичке уметности, Шабац : Фондација "Станислав Винавер"",
journal = "Станислав Винавер и музика",
booktitle = "Дела Модеста Мусоргског у (ауто)поетичкој визури Станислава Винавера",
pages = "30-43",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15871"
}
Савић, С.. (2023). Дела Модеста Мусоргског у (ауто)поетичкој визури Станислава Винавера. in Станислав Винавер и музика
Београд : Факултет музичке уметности., 30-43.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15871
Савић С. Дела Модеста Мусоргског у (ауто)поетичкој визури Станислава Винавера. in Станислав Винавер и музика. 2023;:30-43.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15871 .
Савић, Стефан, "Дела Модеста Мусоргског у (ауто)поетичкој визури Станислава Винавера" in Станислав Винавер и музика (2023):30-43,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15871 .

Снимци серије предавања и дискусија „Разговори” у Музиколошком институту САНУ

Думнић Вилотијевић, Марија; Браловић, Милош; Стефан, Савић

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - CONF
AU  - Думнић Вилотијевић, Марија
AU  - Браловић, Милош
AU  - Стефан, Савић
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15791
AB  - Музиколошки институт САНУ поседује изузетно богату збирку документарних снимака на магнетофонским тракама, насталим између 1950-их и 1990-их. Њен највећи део јесу снимци традиционалне народне музике с простора некадашње Југославије (посебно из Србије) и православног црквеног појања. По мањем обиму, али не мањем значају, истиче се колекција снимака серије предавања и дискусија о науци и уметности „Разговори”, коју су посећивали етаблирани интелектуалци тог времена. Предавања је организовао музиколог и композитор Драгутин Гостушки, чија је плодна научна и критичка делатност везана за Музиколошки институт САНУ. Колекција је настала у време његовог директорског мандата (1974–1978), а тонски ју је забележила сарадница Института, етномузиколог Ана Матовић. Овом постер презентацијом представићемо основне техничке и садржајне карактеристике снимака „Разговора” похрањених и дигитализованих у Музиколошком институту САНУ.
AB  - The Institute of Musicology SASA has an extremely rich collection of documentary recordings on tapes, created between the 1950s and the 1990s. The biggest part of this collection comprises recordings of traditional folk music from the former Yugoslavia (especially from Serbia) and Orthodox church chanting. Smaller in size, but no less important, is the collection of recordings of the series of lectures and discussions on science and art “Conversations”, which was frequented by established intellectuals of that time. These lectures were organized by the musicologist and composer Dragutin Gostuški, whose fruitful scientific and critical activity was tied to the Institute of Musicology SASA. The collection was created during his directorship (1974– 1978), and it was recorded by ethnomusicologist Ana Matović, herself an Associate of the Institute. With this poster presentation, we will present the basic technical and content characteristics of the recordings of “Conversations”, stored and digitized at the Institute of Musicology SASA.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
C3  - Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts
T1  - Снимци серије предавања и дискусија „Разговори” у Музиколошком институту САНУ
T1  - Recordings of the Series of Lectures and Discussions “Conversations on Science and Art” at the Institute of Musicology SASA
SP  - 44
EP  - 48
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15791
ER  - 
@conference{
author = "Думнић Вилотијевић, Марија and Браловић, Милош and Стефан, Савић",
year = "2023",
abstract = "Музиколошки институт САНУ поседује изузетно богату збирку документарних снимака на магнетофонским тракама, насталим између 1950-их и 1990-их. Њен највећи део јесу снимци традиционалне народне музике с простора некадашње Југославије (посебно из Србије) и православног црквеног појања. По мањем обиму, али не мањем значају, истиче се колекција снимака серије предавања и дискусија о науци и уметности „Разговори”, коју су посећивали етаблирани интелектуалци тог времена. Предавања је организовао музиколог и композитор Драгутин Гостушки, чија је плодна научна и критичка делатност везана за Музиколошки институт САНУ. Колекција је настала у време његовог директорског мандата (1974–1978), а тонски ју је забележила сарадница Института, етномузиколог Ана Матовић. Овом постер презентацијом представићемо основне техничке и садржајне карактеристике снимака „Разговора” похрањених и дигитализованих у Музиколошком институту САНУ., The Institute of Musicology SASA has an extremely rich collection of documentary recordings on tapes, created between the 1950s and the 1990s. The biggest part of this collection comprises recordings of traditional folk music from the former Yugoslavia (especially from Serbia) and Orthodox church chanting. Smaller in size, but no less important, is the collection of recordings of the series of lectures and discussions on science and art “Conversations”, which was frequented by established intellectuals of that time. These lectures were organized by the musicologist and composer Dragutin Gostuški, whose fruitful scientific and critical activity was tied to the Institute of Musicology SASA. The collection was created during his directorship (1974– 1978), and it was recorded by ethnomusicologist Ana Matović, herself an Associate of the Institute. With this poster presentation, we will present the basic technical and content characteristics of the recordings of “Conversations”, stored and digitized at the Institute of Musicology SASA.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts",
title = "Снимци серије предавања и дискусија „Разговори” у Музиколошком институту САНУ, Recordings of the Series of Lectures and Discussions “Conversations on Science and Art” at the Institute of Musicology SASA",
pages = "44-48",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15791"
}
Думнић Вилотијевић, М., Браловић, М.,& Стефан, С.. (2023). Снимци серије предавања и дискусија „Разговори” у Музиколошком институту САНУ. in Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts
Београд : Музиколошки институт САНУ., 44-48.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15791
Думнић Вилотијевић М, Браловић М, Стефан С. Снимци серије предавања и дискусија „Разговори” у Музиколошком институту САНУ. in Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts. 2023;:44-48.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15791 .
Думнић Вилотијевић, Марија, Браловић, Милош, Стефан, Савић, "Снимци серије предавања и дискусија „Разговори” у Музиколошком институту САНУ" in Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts (2023):44-48,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15791 .

Корнелију у спомен. Летња школа појања - тридесет година трајања - Сремски Карловци 1993-2022. Звучна споменица.

Савић, Стефан З.

(Нови Сад : Матица српска, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Савић, Стефан З.
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15112
AB  - Приказ компакт-диска са звучним примерима из тридесетогодишње праксе летње школе појања у Сремским Карловицма посвећене Корнелију Станковићу.
PB  - Нови Сад : Матица српска
T2  - Зборник Матице српске за сценске уметности и музику
T1  - Корнелију у спомен. Летња школа појања - тридесет година трајања - Сремски Карловци 1993-2022. Звучна споменица.
SP  - 141
EP  - 145
IS  - 68
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15112
ER  - 
@article{
author = "Савић, Стефан З.",
year = "2023",
abstract = "Приказ компакт-диска са звучним примерима из тридесетогодишње праксе летње школе појања у Сремским Карловицма посвећене Корнелију Станковићу.",
publisher = "Нови Сад : Матица српска",
journal = "Зборник Матице српске за сценске уметности и музику",
title = "Корнелију у спомен. Летња школа појања - тридесет година трајања - Сремски Карловци 1993-2022. Звучна споменица.",
pages = "141-145",
number = "68",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15112"
}
Савић, С. З.. (2023). Корнелију у спомен. Летња школа појања - тридесет година трајања - Сремски Карловци 1993-2022. Звучна споменица.. in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику
Нови Сад : Матица српска.(68), 141-145.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15112
Савић СЗ. Корнелију у спомен. Летња школа појања - тридесет година трајања - Сремски Карловци 1993-2022. Звучна споменица.. in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику. 2023;(68):141-145.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15112 .
Савић, Стефан З., "Корнелију у спомен. Летња школа појања - тридесет година трајања - Сремски Карловци 1993-2022. Звучна споменица." in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику, no. 68 (2023):141-145,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15112 .

How much body is there in the voice? The comparative analysis of Maria Callas’s and Sondra Radvanovsky’s portrayals of Luigi Cherubini’s Medea

Savić, Stefan; Stanković, Natalija

(Lisboa : CESEM – Centre for the Study of the Sociology and Aesthetics of Music, 2023)

TY  - CONF
AU  - Savić, Stefan
AU  - Stanković, Natalija
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15115
AB  - Staging Luigi Cherubini’s opera Medea is a venture that has rarely been taken
on even by major opera houses. The main reason is an extremely
demanding leading role, in terms of its vocal, physical, and psychological
aspects. Known for uniting these aspects in her portrayals of tragic opera
heroines, it is no surprise that Maria Callas was one of the few ideal
exponents of this role. To assess her performance of Medea, we had at our
disposal one studio recording, several live audio recordings, some short
video excerpts, and photos. However, no integral video of the opera
staging is commercially available. Deciding to use a lack of visual trace of
Callas’s performance to our advantage, we came to the core idea for this
paper. We propose a question: is the body aspect missing in the audio
performance or is it even more present? In order to answer this question
we explored the relationship between implicit gestures in music and their
correspondence with the corporeality of the voice, i.e. gestures in vocal
performance. The starting point of our methodological frame is Robert
Hatten’s theory of musical gesture and Arnie Cox’s exploration in the field
of the embodied experience of music perception. The embodiment of the
psychological-archetypal dimension of Medea’s character is analyzed on
two levels – that of musical gestures and that of performative gestures,
with an additional aim to observe how their synchronicity affects voice corporeality.
Missing the complete video leads the research further, posing the question: how does the experience of voice-corporeality change with
the visual aspect of the performance? Therefore, we chose Sondra
Radvanovsky’s body-engaging performance of Medea in the 2022
production of Metropolitan Opera. We submitted it to the same analytical
process, for the purpose of determining how the additional layer of body
gestures enhances or diminishes the effect of voice corporeality.
PB  - Lisboa : CESEM – Centre for the Study of the Sociology and Aesthetics of Music
C3  - 5th Transnational Opera Studies Conference (TOSC@ 2023), Lisboa 6-8 July 2023
T1  - How much body is there in the voice? The comparative analysis of Maria Callas’s and Sondra Radvanovsky’s portrayals of Luigi Cherubini’s Medea
SP  - 105
EP  - 107
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15115
ER  - 
@conference{
author = "Savić, Stefan and Stanković, Natalija",
year = "2023",
abstract = "Staging Luigi Cherubini’s opera Medea is a venture that has rarely been taken
on even by major opera houses. The main reason is an extremely
demanding leading role, in terms of its vocal, physical, and psychological
aspects. Known for uniting these aspects in her portrayals of tragic opera
heroines, it is no surprise that Maria Callas was one of the few ideal
exponents of this role. To assess her performance of Medea, we had at our
disposal one studio recording, several live audio recordings, some short
video excerpts, and photos. However, no integral video of the opera
staging is commercially available. Deciding to use a lack of visual trace of
Callas’s performance to our advantage, we came to the core idea for this
paper. We propose a question: is the body aspect missing in the audio
performance or is it even more present? In order to answer this question
we explored the relationship between implicit gestures in music and their
correspondence with the corporeality of the voice, i.e. gestures in vocal
performance. The starting point of our methodological frame is Robert
Hatten’s theory of musical gesture and Arnie Cox’s exploration in the field
of the embodied experience of music perception. The embodiment of the
psychological-archetypal dimension of Medea’s character is analyzed on
two levels – that of musical gestures and that of performative gestures,
with an additional aim to observe how their synchronicity affects voice corporeality.
Missing the complete video leads the research further, posing the question: how does the experience of voice-corporeality change with
the visual aspect of the performance? Therefore, we chose Sondra
Radvanovsky’s body-engaging performance of Medea in the 2022
production of Metropolitan Opera. We submitted it to the same analytical
process, for the purpose of determining how the additional layer of body
gestures enhances or diminishes the effect of voice corporeality.",
publisher = "Lisboa : CESEM – Centre for the Study of the Sociology and Aesthetics of Music",
journal = "5th Transnational Opera Studies Conference (TOSC@ 2023), Lisboa 6-8 July 2023",
title = "How much body is there in the voice? The comparative analysis of Maria Callas’s and Sondra Radvanovsky’s portrayals of Luigi Cherubini’s Medea",
pages = "105-107",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15115"
}
Savić, S.,& Stanković, N.. (2023). How much body is there in the voice? The comparative analysis of Maria Callas’s and Sondra Radvanovsky’s portrayals of Luigi Cherubini’s Medea. in 5th Transnational Opera Studies Conference (TOSC@ 2023), Lisboa 6-8 July 2023
Lisboa : CESEM – Centre for the Study of the Sociology and Aesthetics of Music., 105-107.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15115
Savić S, Stanković N. How much body is there in the voice? The comparative analysis of Maria Callas’s and Sondra Radvanovsky’s portrayals of Luigi Cherubini’s Medea. in 5th Transnational Opera Studies Conference (TOSC@ 2023), Lisboa 6-8 July 2023. 2023;:105-107.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15115 .
Savić, Stefan, Stanković, Natalija, "How much body is there in the voice? The comparative analysis of Maria Callas’s and Sondra Radvanovsky’s portrayals of Luigi Cherubini’s Medea" in 5th Transnational Opera Studies Conference (TOSC@ 2023), Lisboa 6-8 July 2023 (2023):105-107,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15115 .

Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера

Савић, Стефан; Маринковић, Соња

(Београд : Факултет музичке уметности, 2022)

TY  - CONF
AU  - Савић, Стефан
AU  - Маринковић, Соња
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15116
AB  - Станислав Винавер о делима Модеста Мусоргског пише поводом премијера
Бориса Годунова и Хованшчине 1926, односно 1955. године. У питању је
серија написа у којима су осветљени различити аспекти опера Мусоргског и
њихове актуелне интерпретације на сцени Београдске опере. Као изразити
поклоник поетике Мусоргског Винавер пише ангажовано и страствено, и
његове текстове одликује зналачко проницање у драматуршке особености
писма великог руског композитора. Занимљива су такође његова поређења
Мусоргског са Вердијем и Вагнером, начин на који тумачи психологију
ликова и, уопште, осветљава кључна питања драматургије ових дела, као и
различитих аспеката њихових поставки и тумачења. Винавер разумљиво у
својим текстовима даје осврт на интерпретацију солиста и ансамбала, али
такође и на рад диригента, питања сценске поставке, костим и друге битне
одлике представе. Боравећи у Русији, Винавер је имао прилике да се, као
мало ко од српских музичара и музичких критичара, упозна са аутентичном
интерпретацијом опера Мусоргског. Познавао је проблематику различитих
редакција дела и имао је увид у литературу која се бави овим питањима.
Стога је занимљиво упоредити његова становишта са схватањима и
тумачењима савременика. Посебна пажња биће посвећена аспектима
самог односа Винавера према Мусоргском и тражењу одговора на питање
због чега Винавер има изразито позитиван, чак емфатичан однос према
делима Мусоргског. Односно, да ли се из тог односа може дати тумачење
критичарске позиције самог писца и сагледати типичне одлике његовог
приступа музици.
PB  - Београд : Факултет музичке уметности
C3  - Станислав Винавер и музика, Национални научни скуп са међународним учешћем
T1  - Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера
SP  - 18
EP  - 19
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15116
ER  - 
@conference{
author = "Савић, Стефан and Маринковић, Соња",
year = "2022",
abstract = "Станислав Винавер о делима Модеста Мусоргског пише поводом премијера
Бориса Годунова и Хованшчине 1926, односно 1955. године. У питању је
серија написа у којима су осветљени различити аспекти опера Мусоргског и
њихове актуелне интерпретације на сцени Београдске опере. Као изразити
поклоник поетике Мусоргског Винавер пише ангажовано и страствено, и
његове текстове одликује зналачко проницање у драматуршке особености
писма великог руског композитора. Занимљива су такође његова поређења
Мусоргског са Вердијем и Вагнером, начин на који тумачи психологију
ликова и, уопште, осветљава кључна питања драматургије ових дела, као и
различитих аспеката њихових поставки и тумачења. Винавер разумљиво у
својим текстовима даје осврт на интерпретацију солиста и ансамбала, али
такође и на рад диригента, питања сценске поставке, костим и друге битне
одлике представе. Боравећи у Русији, Винавер је имао прилике да се, као
мало ко од српских музичара и музичких критичара, упозна са аутентичном
интерпретацијом опера Мусоргског. Познавао је проблематику различитих
редакција дела и имао је увид у литературу која се бави овим питањима.
Стога је занимљиво упоредити његова становишта са схватањима и
тумачењима савременика. Посебна пажња биће посвећена аспектима
самог односа Винавера према Мусоргском и тражењу одговора на питање
због чега Винавер има изразито позитиван, чак емфатичан однос према
делима Мусоргског. Односно, да ли се из тог односа може дати тумачење
критичарске позиције самог писца и сагледати типичне одлике његовог
приступа музици.",
publisher = "Београд : Факултет музичке уметности",
journal = "Станислав Винавер и музика, Национални научни скуп са међународним учешћем",
title = "Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера",
pages = "18-19",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15116"
}
Савић, С.,& Маринковић, С.. (2022). Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера. in Станислав Винавер и музика, Национални научни скуп са међународним учешћем
Београд : Факултет музичке уметности., 18-19.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15116
Савић С, Маринковић С. Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера. in Станислав Винавер и музика, Национални научни скуп са међународним учешћем. 2022;:18-19.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15116 .
Савић, Стефан, Маринковић, Соња, "Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера" in Станислав Винавер и музика, Национални научни скуп са међународним учешћем (2022):18-19,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15116 .

"Великани не (треба да) живе од јубилеја до јубилеја": Властимир Трајковић о Стевану Мокрањцу

Радовановић, Бојана; Браловић, Милош; Савић, Стефан; Ђорђевић, Ана

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2022)

TY  - CONF
AU  - Радовановић, Бојана
AU  - Браловић, Милош
AU  - Савић, Стефан
AU  - Ђорђевић, Ана
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13690
AB  - Однос академика Властимира Трајковића према канонским фигурама српске музике, и то првенствено према Стевану Стојановићу Мокрањцу ишчитаваћемо из интервјуа начињеног 2014. године.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
C3  - Homo musicus. Homo poeticus. Стваралачки опус Властимира Трајковића
T1  - "Великани не (треба да) живе од јубилеја до јубилеја": Властимир Трајковић о Стевану Мокрањцу
SP  - 14
EP  - 16
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13690
ER  - 
@conference{
author = "Радовановић, Бојана and Браловић, Милош and Савић, Стефан and Ђорђевић, Ана",
year = "2022",
abstract = "Однос академика Властимира Трајковића према канонским фигурама српске музике, и то првенствено према Стевану Стојановићу Мокрањцу ишчитаваћемо из интервјуа начињеног 2014. године.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ, Београд : Српска академија наука и уметности",
journal = "Homo musicus. Homo poeticus. Стваралачки опус Властимира Трајковића",
title = ""Великани не (треба да) живе од јубилеја до јубилеја": Властимир Трајковић о Стевану Мокрањцу",
pages = "14-16",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13690"
}
Радовановић, Б., Браловић, М., Савић, С.,& Ђорђевић, А.. (2022). "Великани не (треба да) живе од јубилеја до јубилеја": Властимир Трајковић о Стевану Мокрањцу. in Homo musicus. Homo poeticus. Стваралачки опус Властимира Трајковића
Београд : Музиколошки институт САНУ., 14-16.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13690
Радовановић Б, Браловић М, Савић С, Ђорђевић А. "Великани не (треба да) живе од јубилеја до јубилеја": Властимир Трајковић о Стевану Мокрањцу. in Homo musicus. Homo poeticus. Стваралачки опус Властимира Трајковића. 2022;:14-16.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13690 .
Радовановић, Бојана, Браловић, Милош, Савић, Стефан, Ђорђевић, Ана, ""Великани не (треба да) живе од јубилеја до јубилеја": Властимир Трајковић о Стевану Мокрањцу" in Homo musicus. Homo poeticus. Стваралачки опус Властимира Трајковића (2022):14-16,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13690 .

Imaginarna muzička scena u kamernim delima Mihovila Logara - prikaz koncerta održanog u galeriji SANU 6. oktobra 2022. godine

Savić, Stefan

(Beograd : Univerzitet umetnosti u Beogradu, Filološki fakultet, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Savić, Stefan
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13756
AB  - Povodom 120. godina od rođenja Mihovila Logara (1902–1998) u organizaciji Galerije Srpske akademije nauka i umetnosti i Odbora za zaštitu srpske muzičke baštine SANU upriličen je koncert sa kamernom muzikom slovenačko-srpskog kompozitora. Sopran Ana Gvozdenović, pijanista Igor Dražević i violinista Dušan Panajotović izveli su Logarove solo pesme i kompozicije pisane za solističke instrumente i duo sastav. Iako mahom mladalačka dela, izvanredno bogatog i raznovrsnog opusa dugovečnog kompozitora, pokazala su se potpuno reprezentativnim za ilustraciju esencije Logarove poetike.
PB  - Beograd : Univerzitet umetnosti u Beogradu, Filološki fakultet
PB  - Beograd : Nacionalni savet slovenačke nacionalne manjine u Republici Srbiji
T2  - Slovenika: Časopis za kulturu, nauku i obrazovanje
T1  - Imaginarna muzička scena u kamernim delima Mihovila Logara - prikaz koncerta održanog u galeriji SANU 6. oktobra 2022. godine
IS  - 8
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13756
ER  - 
@article{
author = "Savić, Stefan",
year = "2022",
abstract = "Povodom 120. godina od rođenja Mihovila Logara (1902–1998) u organizaciji Galerije Srpske akademije nauka i umetnosti i Odbora za zaštitu srpske muzičke baštine SANU upriličen je koncert sa kamernom muzikom slovenačko-srpskog kompozitora. Sopran Ana Gvozdenović, pijanista Igor Dražević i violinista Dušan Panajotović izveli su Logarove solo pesme i kompozicije pisane za solističke instrumente i duo sastav. Iako mahom mladalačka dela, izvanredno bogatog i raznovrsnog opusa dugovečnog kompozitora, pokazala su se potpuno reprezentativnim za ilustraciju esencije Logarove poetike.",
publisher = "Beograd : Univerzitet umetnosti u Beogradu, Filološki fakultet, Beograd : Nacionalni savet slovenačke nacionalne manjine u Republici Srbiji",
journal = "Slovenika: Časopis za kulturu, nauku i obrazovanje",
title = "Imaginarna muzička scena u kamernim delima Mihovila Logara - prikaz koncerta održanog u galeriji SANU 6. oktobra 2022. godine",
number = "8",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13756"
}
Savić, S.. (2022). Imaginarna muzička scena u kamernim delima Mihovila Logara - prikaz koncerta održanog u galeriji SANU 6. oktobra 2022. godine. in Slovenika: Časopis za kulturu, nauku i obrazovanje
Beograd : Univerzitet umetnosti u Beogradu, Filološki fakultet.(8).
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13756
Savić S. Imaginarna muzička scena u kamernim delima Mihovila Logara - prikaz koncerta održanog u galeriji SANU 6. oktobra 2022. godine. in Slovenika: Časopis za kulturu, nauku i obrazovanje. 2022;(8).
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13756 .
Savić, Stefan, "Imaginarna muzička scena u kamernim delima Mihovila Logara - prikaz koncerta održanog u galeriji SANU 6. oktobra 2022. godine" in Slovenika: Časopis za kulturu, nauku i obrazovanje, no. 8 (2022),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13756 .

55. Мокрањчеви дани, 11.09. – 12.09.2021. „Песма нас је одржала, њојзи хвала!“

Савић, Стефан

(Неготин : Дом културе "Стеван Мокрањац", 2021)

TY  - JOUR
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2021
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13714
AB  - У тренутку када пошаст са обличијем корона вируса поново односи велики број људских живота питамо се да ли је умесно песми придавати такву исцелитељску снагу? Да ли је стих из наслова пуки, анахрони романтичарски идеал или неугасива, пламтећа искра човековог духа? У свим узлетима и посрнућима наше цивилизације већ столећима опстају човек и песма која се изнова рађа и замире на његовим уснама. А због чега је тако? Стога јер из дубине бића кроз песму изнедрујемо унутрашњи свет и појмимо спољашњи. Песма је
сведочанство наших тежњи да обујмимо тоталитет живота у његовим свеколиким видовима. Она ја насушна потреба да свакодневници удахнемо виши смисао и лакше поднесемо неминовну патњу коју носи. Зато човек од давнина пева и певаће док је света и века. Управо је то суштина стиха у наслову, преузетог из Песме о песми Јована Јовановића Змаја.
PB  - Неготин : Дом културе "Стеван Мокрањац"
T2  - Мокрањац : часопис за културу
T1  - 55. Мокрањчеви дани, 11.09. – 12.09.2021. „Песма нас је одржала, њојзи хвала!“
SP  - 13
EP  - 20
IS  - 23
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13714
ER  - 
@article{
author = "Савић, Стефан",
year = "2021",
abstract = "У тренутку када пошаст са обличијем корона вируса поново односи велики број људских живота питамо се да ли је умесно песми придавати такву исцелитељску снагу? Да ли је стих из наслова пуки, анахрони романтичарски идеал или неугасива, пламтећа искра човековог духа? У свим узлетима и посрнућима наше цивилизације већ столећима опстају човек и песма која се изнова рађа и замире на његовим уснама. А због чега је тако? Стога јер из дубине бића кроз песму изнедрујемо унутрашњи свет и појмимо спољашњи. Песма је
сведочанство наших тежњи да обујмимо тоталитет живота у његовим свеколиким видовима. Она ја насушна потреба да свакодневници удахнемо виши смисао и лакше поднесемо неминовну патњу коју носи. Зато човек од давнина пева и певаће док је света и века. Управо је то суштина стиха у наслову, преузетог из Песме о песми Јована Јовановића Змаја.",
publisher = "Неготин : Дом културе "Стеван Мокрањац"",
journal = "Мокрањац : часопис за културу",
title = "55. Мокрањчеви дани, 11.09. – 12.09.2021. „Песма нас је одржала, њојзи хвала!“",
pages = "13-20",
number = "23",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13714"
}
Савић, С.. (2021). 55. Мокрањчеви дани, 11.09. – 12.09.2021. „Песма нас је одржала, њојзи хвала!“. in Мокрањац : часопис за културу
Неготин : Дом културе "Стеван Мокрањац".(23), 13-20.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13714
Савић С. 55. Мокрањчеви дани, 11.09. – 12.09.2021. „Песма нас је одржала, њојзи хвала!“. in Мокрањац : часопис за културу. 2021;(23):13-20.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13714 .
Савић, Стефан, "55. Мокрањчеви дани, 11.09. – 12.09.2021. „Песма нас је одржала, њојзи хвала!“" in Мокрањац : часопис за културу, no. 23 (2021):13-20,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13714 .

Животна и стваралачка одисеја академика Ивана Јевтића. Тематски зборник

Савић, Стефан З.

(Нови Сад : Матица српска, 2021)

TY  - JOUR
AU  - Савић, Стефан З.
PY  - 2021
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12945
PB  - Нови Сад : Матица српска
T2  - Зборник Матице српске за сценске уметности и музику
T1  - Животна и стваралачка одисеја академика Ивана Јевтића. Тематски зборник
SP  - 195
EP  - 200
IS  - 65
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12945
ER  - 
@article{
author = "Савић, Стефан З.",
year = "2021",
publisher = "Нови Сад : Матица српска",
journal = "Зборник Матице српске за сценске уметности и музику",
title = "Животна и стваралачка одисеја академика Ивана Јевтића. Тематски зборник",
pages = "195-200",
number = "65",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12945"
}
Савић, С. З.. (2021). Животна и стваралачка одисеја академика Ивана Јевтића. Тематски зборник. in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику
Нови Сад : Матица српска.(65), 195-200.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12945
Савић СЗ. Животна и стваралачка одисеја академика Ивана Јевтића. Тематски зборник. in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику. 2021;(65):195-200.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12945 .
Савић, Стефан З., "Животна и стваралачка одисеја академика Ивана Јевтића. Тематски зборник" in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику, no. 65 (2021):195-200,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12945 .

Лазар Милетић : Tоплина виолског гласа на далеком Северу

Савић, Стефан

(Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији, 2019)

TY  - JOUR
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2019
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15136
PB  - Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији
T2  - АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
T1  - Лазар Милетић : Tоплина виолског гласа на далеком Северу
T1  - The Warmth of a Viola Voice at the Far North
SP  - 46
EP  - 51
IS  - 7
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15136
ER  - 
@article{
author = "Савић, Стефан",
year = "2019",
publisher = "Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији",
journal = "АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације",
title = "Лазар Милетић : Tоплина виолског гласа на далеком Северу, The Warmth of a Viola Voice at the Far North",
pages = "46-51",
number = "7",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15136"
}
Савић, С.. (2019). Лазар Милетић : Tоплина виолског гласа на далеком Северу. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији.(7), 46-51.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15136
Савић С. Лазар Милетић : Tоплина виолског гласа на далеком Северу. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације. 2019;(7):46-51.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15136 .
Савић, Стефан, "Лазар Милетић : Tоплина виолског гласа на далеком Северу" in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације, no. 7 (2019):46-51,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15136 .

Удружење за презервацију, истраживање и промоцију музике "Српски композитори"

Савић, Стефан

(Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији, 2018)

TY  - GEN
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2018
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16272
PB  - Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији
T2  - АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
T1  - Удружење за презервацију, истраживање и промоцију музике "Српски композитори"
SP  - 82
EP  - 83
IS  - 6
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16272
ER  - 
@misc{
author = "Савић, Стефан",
year = "2018",
publisher = "Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији",
journal = "АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације",
title = "Удружење за презервацију, истраживање и промоцију музике "Српски композитори"",
pages = "82-83",
number = "6",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16272"
}
Савић, С.. (2018). Удружење за презервацију, истраживање и промоцију музике "Српски композитори". in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији.(6), 82-83.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16272
Савић С. Удружење за презервацију, истраживање и промоцију музике "Српски композитори". in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације. 2018;(6):82-83.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16272 .
Савић, Стефан, "Удружење за презервацију, истраживање и промоцију музике "Српски композитори"" in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације, no. 6 (2018):82-83,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16272 .

Мокрањчеви дани и АРЛЕММ

Савић, Стефан

(Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији, 2018)

TY  - GEN
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2018
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16273
PB  - Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији
T2  - АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
T1  - Мокрањчеви дани и АРЛЕММ
SP  - 78
EP  - 81
IS  - 6
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16273
ER  - 
@misc{
author = "Савић, Стефан",
year = "2018",
publisher = "Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији",
journal = "АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације",
title = "Мокрањчеви дани и АРЛЕММ",
pages = "78-81",
number = "6",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16273"
}
Савић, С.. (2018). Мокрањчеви дани и АРЛЕММ. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији.(6), 78-81.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16273
Савић С. Мокрањчеви дани и АРЛЕММ. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације. 2018;(6):78-81.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16273 .
Савић, Стефан, "Мокрањчеви дани и АРЛЕММ" in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације, no. 6 (2018):78-81,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16273 .

Јованка Вишекруна Јанковић : Савремено меценарство / С. Савић

Савић, Стефан

(Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији, 2018)

TY  - GEN
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2018
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16280
PB  - Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији
T2  - АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
T1  - Јованка Вишекруна Јанковић : Савремено меценарство / С. Савић
SP  - 76
EP  - 77
IS  - 6
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16280
ER  - 
@misc{
author = "Савић, Стефан",
year = "2018",
publisher = "Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији",
journal = "АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације",
title = "Јованка Вишекруна Јанковић : Савремено меценарство / С. Савић",
pages = "76-77",
number = "6",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16280"
}
Савић, С.. (2018). Јованка Вишекруна Јанковић : Савремено меценарство / С. Савић. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији.(6), 76-77.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16280
Савић С. Јованка Вишекруна Јанковић : Савремено меценарство / С. Савић. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације. 2018;(6):76-77.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16280 .
Савић, Стефан, "Јованка Вишекруна Јанковић : Савремено меценарство / С. Савић" in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације, no. 6 (2018):76-77,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16280 .

Срђан Тошић : Алхемија гитаре / С. Савић

Савић, Стефан

(Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији, 2018)

TY  - GEN
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2018
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16287
PB  - Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији
T2  - АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
T1  - Срђан Тошић : Алхемија гитаре / С. Савић
SP  - 58
EP  - 60
IS  - 6
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16287
ER  - 
@misc{
author = "Савић, Стефан",
year = "2018",
publisher = "Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији",
journal = "АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације",
title = "Срђан Тошић : Алхемија гитаре / С. Савић",
pages = "58-60",
number = "6",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16287"
}
Савић, С.. (2018). Срђан Тошић : Алхемија гитаре / С. Савић. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији.(6), 58-60.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16287
Савић С. Срђан Тошић : Алхемија гитаре / С. Савић. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације. 2018;(6):58-60.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16287 .
Савић, Стефан, "Срђан Тошић : Алхемија гитаре / С. Савић" in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације, no. 6 (2018):58-60,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16287 .

Марина Ненадовић : Нежно, љубичасто ткање флауте / С. Савић

Савић, Стефан

(Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији, 2018)

TY  - GEN
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2018
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16286
PB  - Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији
T2  - АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
T1  - Марина Ненадовић : Нежно, љубичасто ткање флауте / С. Савић
SP  - 52
EP  - 54
IS  - 6
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16286
ER  - 
@misc{
author = "Савић, Стефан",
year = "2018",
publisher = "Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији",
journal = "АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације",
title = "Марина Ненадовић : Нежно, љубичасто ткање флауте / С. Савић",
pages = "52-54",
number = "6",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16286"
}
Савић, С.. (2018). Марина Ненадовић : Нежно, љубичасто ткање флауте / С. Савић. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији.(6), 52-54.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16286
Савић С. Марина Ненадовић : Нежно, љубичасто ткање флауте / С. Савић. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације. 2018;(6):52-54.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16286 .
Савић, Стефан, "Марина Ненадовић : Нежно, љубичасто ткање флауте / С. Савић" in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације, no. 6 (2018):52-54,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16286 .

53. Мокрањчеви дани : Фестивалско сазвежђе

Савић, Стефан

(Неготин : Дом културе "Стеван Мокрањац", 2018)

TY  - JOUR
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2018
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13715
AB  - Наслов овог приказа инспирисан је ликовним решењем за визуелни идентитет 53. Мокрањчевих дана, које представља лик Стевана Стојановића Мокрањцa кроз сазвежђе звезде и слоган Фестивала „Осу се небо звездама“, према чувеном стиху из Друге руковети.
PB  - Неготин : Дом културе "Стеван Мокрањац"
T2  - Мокрањац : часопис за културу
T1  - 53. Мокрањчеви дани : Фестивалско сазвежђе
SP  - 41
EP  - 62
IS  - 20
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13715
ER  - 
@article{
author = "Савић, Стефан",
year = "2018",
abstract = "Наслов овог приказа инспирисан је ликовним решењем за визуелни идентитет 53. Мокрањчевих дана, које представља лик Стевана Стојановића Мокрањцa кроз сазвежђе звезде и слоган Фестивала „Осу се небо звездама“, према чувеном стиху из Друге руковети.",
publisher = "Неготин : Дом културе "Стеван Мокрањац"",
journal = "Мокрањац : часопис за културу",
title = "53. Мокрањчеви дани : Фестивалско сазвежђе",
pages = "41-62",
number = "20",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13715"
}
Савић, С.. (2018). 53. Мокрањчеви дани : Фестивалско сазвежђе. in Мокрањац : часопис за културу
Неготин : Дом културе "Стеван Мокрањац".(20), 41-62.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13715
Савић С. 53. Мокрањчеви дани : Фестивалско сазвежђе. in Мокрањац : часопис за културу. 2018;(20):41-62.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13715 .
Савић, Стефан, "53. Мокрањчеви дани : Фестивалско сазвежђе" in Мокрањац : часопис за културу, no. 20 (2018):41-62,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13715 .

Žanrovsko-dramaturška problematika u Kitežu N.A.Rimskog-Korsakova kao vid sinteze različitih tradicija ruske opere

Savić, Stefan

(Beograd : Fakultet muzičke umetnosti, 2018)

TY  - BOOK
AU  - Savić, Stefan
PY  - 2018
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12942
AB  - This study derived from MA thesis is written for the final examination at the
Department of Musicology, Faculty of Music in Belgrad. The primary goal of this
study was an attempt to answer the questions posed by problems of genre and
dramaturgy in Rimsky-Korsakova’s Kitezh as the way of defining synthesis of
various Russian operatic traditions in composers penultimate opera. The Legend of the
Invisible City of Kitezh and the Maiden Fevroniya (1905), fourteenth completed opera by
Nikolai Rimsky-Korsakov, represents not only a summation of his rich operatic
output but also a testament of entire XIX century Russian operatic tradition.
However, Kitezh could be also seen as a compendium of numerous and diverse
musical as well poetical genres from Russian folk, religious and artistic heritage.
Situated in a legendary-historical ambient of Russian medieval past its libretto sends
moralizing, spiritually-philosophic and heroically-patriotic message. Fusing real and
fantastical, historical and fairy-tale opera, psychological drama and epic narrative,
Rimsky-Korsakov created a masterpiece with highly unusual „kitezhian“ way of
interweaving seemingly incompatible elements. Dialectically speaking these
mentioned polarities lead to synthesis which is further achieved by multi-generical
characteristics and dramaturgical solutions in music and text of Kitezh. Therefore I
chose problems of genre and dramaturgy as main arguments for my hypothesis of
this study.
The fundamental theoretical framework of the study is modeled according to
dissertation Russian opera of XIX – beginning XXI century. Problems of genre,
dramaturgy, composition. by Russian musicologist Olga Komarnickaya. Following her
theoretical approach, I considered question of defining Kitezh as a legend and
operatic work of mixed generic type in a context of authentically individual author’s
generic signs which are often (but not always) defined by composers and stated in the
title of the work. In accordance with literary generic signs, I took into consideration presence of a lyric, epic and dramatic principle as a „primary poetical concepts“.
Their characteristics are described according to literary-theoretical studies of Zdenko
Lešić and Milivoj Solar, eminent literary theorists. The question of generic traits in
Kitezh is consequently linked to specific features of its dramaturgy. Hence I added to
mentioned authors an anthology Fundamentals of dramaturgy edited by Ljubiša Đokić
which helped me in the analysis of Kitezh dramatic structure according to Gustav
Freytag’s pyramid exposition – rising action – climax – falling action – denouncement.
The presented theoretical framework is completed with the analysis of
selected examples in which I supported through melody, harmony, musical form,
texture, orchestration, leitmotiv technique and other means of musical-dramatic
expression the question of genre and dramaturgy problems in Kitezh. Certainly,
musical examples are followed with matching parts of the libretto, which is entirely
translated to the Serbian language due to fuller comprehension and understanding
of relation text – music – drama. Beside the beforementioned authors, I grounded my
research in textbooks from music theory and also in studies about other different
aspects of Kitezh and Rimsky-Korsakov’s work in general.
Integrating literary and theatrical studies with music analysis, my final aim
was to present peculiar and synthetical qualities of a generic and dramaturgical
conception of the wondrous and profoundly unique work in whole Russian
romantic operatic tradition such as The Legend of the Invisible City of Kitezh and the
Maiden Fevroniya by Nikolai Rimsky-Korsakov.
PB  - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti
T2  - Wunderkammer/Their Master’s Voice
T1  - Žanrovsko-dramaturška problematika u Kitežu N.A.Rimskog-Korsakova kao vid sinteze različitih tradicija ruske opere
T1  - Problems of Genre and Dramaturgy in Kitezh by N.A.Rimsky-Korsakov as Synthesis of Various Russian Operatic Traditions
SP  - 162
EP  - 252
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12942
ER  - 
@book{
author = "Savić, Stefan",
year = "2018",
abstract = "This study derived from MA thesis is written for the final examination at the
Department of Musicology, Faculty of Music in Belgrad. The primary goal of this
study was an attempt to answer the questions posed by problems of genre and
dramaturgy in Rimsky-Korsakova’s Kitezh as the way of defining synthesis of
various Russian operatic traditions in composers penultimate opera. The Legend of the
Invisible City of Kitezh and the Maiden Fevroniya (1905), fourteenth completed opera by
Nikolai Rimsky-Korsakov, represents not only a summation of his rich operatic
output but also a testament of entire XIX century Russian operatic tradition.
However, Kitezh could be also seen as a compendium of numerous and diverse
musical as well poetical genres from Russian folk, religious and artistic heritage.
Situated in a legendary-historical ambient of Russian medieval past its libretto sends
moralizing, spiritually-philosophic and heroically-patriotic message. Fusing real and
fantastical, historical and fairy-tale opera, psychological drama and epic narrative,
Rimsky-Korsakov created a masterpiece with highly unusual „kitezhian“ way of
interweaving seemingly incompatible elements. Dialectically speaking these
mentioned polarities lead to synthesis which is further achieved by multi-generical
characteristics and dramaturgical solutions in music and text of Kitezh. Therefore I
chose problems of genre and dramaturgy as main arguments for my hypothesis of
this study.
The fundamental theoretical framework of the study is modeled according to
dissertation Russian opera of XIX – beginning XXI century. Problems of genre,
dramaturgy, composition. by Russian musicologist Olga Komarnickaya. Following her
theoretical approach, I considered question of defining Kitezh as a legend and
operatic work of mixed generic type in a context of authentically individual author’s
generic signs which are often (but not always) defined by composers and stated in the
title of the work. In accordance with literary generic signs, I took into consideration presence of a lyric, epic and dramatic principle as a „primary poetical concepts“.
Their characteristics are described according to literary-theoretical studies of Zdenko
Lešić and Milivoj Solar, eminent literary theorists. The question of generic traits in
Kitezh is consequently linked to specific features of its dramaturgy. Hence I added to
mentioned authors an anthology Fundamentals of dramaturgy edited by Ljubiša Đokić
which helped me in the analysis of Kitezh dramatic structure according to Gustav
Freytag’s pyramid exposition – rising action – climax – falling action – denouncement.
The presented theoretical framework is completed with the analysis of
selected examples in which I supported through melody, harmony, musical form,
texture, orchestration, leitmotiv technique and other means of musical-dramatic
expression the question of genre and dramaturgy problems in Kitezh. Certainly,
musical examples are followed with matching parts of the libretto, which is entirely
translated to the Serbian language due to fuller comprehension and understanding
of relation text – music – drama. Beside the beforementioned authors, I grounded my
research in textbooks from music theory and also in studies about other different
aspects of Kitezh and Rimsky-Korsakov’s work in general.
Integrating literary and theatrical studies with music analysis, my final aim
was to present peculiar and synthetical qualities of a generic and dramaturgical
conception of the wondrous and profoundly unique work in whole Russian
romantic operatic tradition such as The Legend of the Invisible City of Kitezh and the
Maiden Fevroniya by Nikolai Rimsky-Korsakov.",
publisher = "Beograd : Fakultet muzičke umetnosti",
journal = "Wunderkammer/Their Master’s Voice",
title = "Žanrovsko-dramaturška problematika u Kitežu N.A.Rimskog-Korsakova kao vid sinteze različitih tradicija ruske opere, Problems of Genre and Dramaturgy in Kitezh by N.A.Rimsky-Korsakov as Synthesis of Various Russian Operatic Traditions",
pages = "162-252",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12942"
}
Savić, S.. (2018). Žanrovsko-dramaturška problematika u Kitežu N.A.Rimskog-Korsakova kao vid sinteze različitih tradicija ruske opere. in Wunderkammer/Their Master’s Voice
Beograd : Fakultet muzičke umetnosti., 162-252.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12942
Savić S. Žanrovsko-dramaturška problematika u Kitežu N.A.Rimskog-Korsakova kao vid sinteze različitih tradicija ruske opere. in Wunderkammer/Their Master’s Voice. 2018;:162-252.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12942 .
Savić, Stefan, "Žanrovsko-dramaturška problematika u Kitežu N.A.Rimskog-Korsakova kao vid sinteze različitih tradicija ruske opere" in Wunderkammer/Their Master’s Voice (2018):162-252,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12942 .

Милана Стојадиновић-Милић : Како настају савремене композиције? / С. Савић

Савић, Стефан

(Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији, 2017)

TY  - GEN
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2017
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16283
PB  - Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији
T2  - АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
T1  - Милана Стојадиновић-Милић : Како настају савремене композиције? / С. Савић
SP  - 82
EP  - 83
IS  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16283
ER  - 
@misc{
author = "Савић, Стефан",
year = "2017",
publisher = "Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији",
journal = "АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације",
title = "Милана Стојадиновић-Милић : Како настају савремене композиције? / С. Савић",
pages = "82-83",
number = "5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16283"
}
Савић, С.. (2017). Милана Стојадиновић-Милић : Како настају савремене композиције? / С. Савић. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији.(5), 82-83.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16283
Савић С. Милана Стојадиновић-Милић : Како настају савремене композиције? / С. Савић. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације. 2017;(5):82-83.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16283 .
Савић, Стефан, "Милана Стојадиновић-Милић : Како настају савремене композиције? / С. Савић" in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације, no. 5 (2017):82-83,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16283 .

Горан Костић : Инструмент боје чоколаде / С. Савић

Савић, Стефан

(Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији, 2017)

TY  - GEN
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2017
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16285
PB  - Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији
T2  - АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
T1  - Горан Костић : Инструмент боје чоколаде / С. Савић
SP  - 62
EP  - 65
IS  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16285
ER  - 
@misc{
author = "Савић, Стефан",
year = "2017",
publisher = "Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији",
journal = "АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације",
title = "Горан Костић : Инструмент боје чоколаде / С. Савић",
pages = "62-65",
number = "5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16285"
}
Савић, С.. (2017). Горан Костић : Инструмент боје чоколаде / С. Савић. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији.(5), 62-65.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16285
Савић С. Горан Костић : Инструмент боје чоколаде / С. Савић. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације. 2017;(5):62-65.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16285 .
Савић, Стефан, "Горан Костић : Инструмент боје чоколаде / С. Савић" in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације, no. 5 (2017):62-65,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16285 .

Стефан Попов : Мудрост великих педагога / С. Савић

Савић, Стефан

(Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији, 2017)

TY  - GEN
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2017
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16284
PB  - Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији
T2  - АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
T1  - Стефан Попов : Мудрост великих педагога / С. Савић
SP  - 52
EP  - 54
IS  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16284
ER  - 
@misc{
author = "Савић, Стефан",
year = "2017",
publisher = "Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији",
journal = "АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације",
title = "Стефан Попов : Мудрост великих педагога / С. Савић",
pages = "52-54",
number = "5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16284"
}
Савић, С.. (2017). Стефан Попов : Мудрост великих педагога / С. Савић. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације
Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији.(5), 52-54.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16284
Савић С. Стефан Попов : Мудрост великих педагога / С. Савић. in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације. 2017;(5):52-54.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16284 .
Савић, Стефан, "Стефан Попов : Мудрост великих педагога / С. Савић" in АРЛЕММ - Часопис ариљске летње музичке манифестације, no. 5 (2017):52-54,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16284 .

Бошко Радојковић : Гитар арт фестивал у мисији интеграција / С. Савић

Савић, Стефан

(Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији, 2017)

TY  - GEN
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2017
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16281
PB  - Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији
T2  - АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације
T1  - Бошко Радојковић : Гитар арт фестивал у мисији интеграција / С. Савић
SP  - 42
EP  - 47
IS  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16281
ER  - 
@misc{
author = "Савић, Стефан",
year = "2017",
publisher = "Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији",
journal = "АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације",
title = "Бошко Радојковић : Гитар арт фестивал у мисији интеграција / С. Савић",
pages = "42-47",
number = "5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16281"
}
Савић, С.. (2017). Бошко Радојковић : Гитар арт фестивал у мисији интеграција / С. Савић. in АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације
Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији.(5), 42-47.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16281
Савић С. Бошко Радојковић : Гитар арт фестивал у мисији интеграција / С. Савић. in АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације. 2017;(5):42-47.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16281 .
Савић, Стефан, "Бошко Радојковић : Гитар арт фестивал у мисији интеграција / С. Савић" in АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације, no. 5 (2017):42-47,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16281 .

Гитаринет : Музика пријатељства / С. Савић

Савић, Стефан

(Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији, 2017)

TY  - GEN
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2017
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16282
PB  - Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији
T2  - АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације
T1  - Гитаринет : Музика пријатељства / С. Савић
SP  - 38
EP  - 39
IS  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16282
ER  - 
@misc{
author = "Савић, Стефан",
year = "2017",
publisher = "Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији",
journal = "АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације",
title = "Гитаринет : Музика пријатељства / С. Савић",
pages = "38-39",
number = "5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16282"
}
Савић, С.. (2017). Гитаринет : Музика пријатељства / С. Савић. in АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације
Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији.(5), 38-39.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16282
Савић С. Гитаринет : Музика пријатељства / С. Савић. in АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације. 2017;(5):38-39.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16282 .
Савић, Стефан, "Гитаринет : Музика пријатељства / С. Савић" in АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације, no. 5 (2017):38-39,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16282 .

Амира Медуњанин: Музика је љубав, љубав је севдах / С. Савић

Савић, Стефан

(Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији, 2017)

TY  - JOUR
AU  - Савић, Стефан
PY  - 2017
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15166
PB  - Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији
T2  - АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације
T1  - Амира Медуњанин: Музика је љубав, љубав је севдах / С. Савић
SP  - 30
EP  - 33
IS  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15166
ER  - 
@article{
author = "Савић, Стефан",
year = "2017",
publisher = "Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији",
journal = "АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације",
title = "Амира Медуњанин: Музика је љубав, љубав је севдах / С. Савић",
pages = "30-33",
number = "5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15166"
}
Савић, С.. (2017). Амира Медуњанин: Музика је љубав, љубав је севдах / С. Савић. in АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације
Београд : МУЗИКУС - Удружење за ширење и подстицај музичке културе у Србији.(5), 30-33.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15166
Савић С. Амира Медуњанин: Музика је љубав, љубав је севдах / С. Савић. in АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације. 2017;(5):30-33.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15166 .
Савић, Стефан, "Амира Медуњанин: Музика је љубав, љубав је севдах / С. Савић" in АРЛЕММ : Часопис ариљске летње музичке манифестације, no. 5 (2017):30-33,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15166 .