Medić, Ivana

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0000-0002-8917-9734
  • Medić, Ivana (73)
  • Медић, Ивана (37)
  • Медић, Ивана Н. (3)
  • Janković, Ivana (1)

Author's Bibliography

Музика и мигранти у 21. веку

Медић, Ивана; Думнић Вилотијевић, Марија; Јовановић, Теодора; Простран, Бошко; Маглов, Марија

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2024-03-19)

TY  - GEN
AU  - Медић, Ивана
AU  - Думнић Вилотијевић, Марија
AU  - Јовановић, Теодора
AU  - Простран, Бошко
AU  - Маглов, Марија
PY  - 2024-03-19
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16501
AB  - Иако су теме мигрирања (емиграције, имиграције, избеглиштва, дијаспоре) окупирале истраживаче из различитих друштвених и хуманистичких дисциплина и много пре друге деценије 21. века, скорашња друштвено-политичка криза донела је у први план како постојећа и нова истраживања тих тема, тако и потребу практичног рада с мигрантима које су своје ново (привремено или стално) пребивалиште налазили у различитим европским земљама. Иницијатива о покретању овог разговора дошла је након искустава сарадника на радном пакету „Should I Write or Should I Act“ којим руководи др Марија Думнић Вилотијевић (у оквиру пројекта „Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society” руководитељке др Иване Медић), а која је са тимом сарадника спровела низ радионица, разговора и концерата са становницима Центра за азил у Крњачи. Практична и теоријска знања стечена током рада на овом пројекту биће представљена заједно са знањима и  резултатима колега и колегиница који су из перспективе науке, уметности и активизма били у дијалогу са људима који су искусили континуирана измештања.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T1  - Музика и мигранти у 21. веку
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16501
ER  - 
@misc{
author = "Медић, Ивана and Думнић Вилотијевић, Марија and Јовановић, Теодора and Простран, Бошко and Маглов, Марија",
year = "2024-03-19",
abstract = "Иако су теме мигрирања (емиграције, имиграције, избеглиштва, дијаспоре) окупирале истраживаче из различитих друштвених и хуманистичких дисциплина и много пре друге деценије 21. века, скорашња друштвено-политичка криза донела је у први план како постојећа и нова истраживања тих тема, тако и потребу практичног рада с мигрантима које су своје ново (привремено или стално) пребивалиште налазили у различитим европским земљама. Иницијатива о покретању овог разговора дошла је након искустава сарадника на радном пакету „Should I Write or Should I Act“ којим руководи др Марија Думнић Вилотијевић (у оквиру пројекта „Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society” руководитељке др Иване Медић), а која је са тимом сарадника спровела низ радионица, разговора и концерата са становницима Центра за азил у Крњачи. Практична и теоријска знања стечена током рада на овом пројекту биће представљена заједно са знањима и  резултатима колега и колегиница који су из перспективе науке, уметности и активизма били у дијалогу са људима који су искусили континуирана измештања.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
title = "Музика и мигранти у 21. веку",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16501"
}
Медић, И., Думнић Вилотијевић, М., Јовановић, Т., Простран, Б.,& Маглов, М.. (2024-03-19). Музика и мигранти у 21. веку. 
Београд : Музиколошки институт САНУ..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16501
Медић И, Думнић Вилотијевић М, Јовановић Т, Простран Б, Маглов М. Музика и мигранти у 21. веку. 2024;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16501 .
Медић, Ивана, Думнић Вилотијевић, Марија, Јовановић, Теодора, Простран, Бошко, Маглов, Марија, "Музика и мигранти у 21. веку" (2024-03-19),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16501 .

Ivana Medić: The 'forgotten' Symphonies of Vasilije Mokranjac

Medić, Ivana

(Durham : University of Durham, Institute of Advanced Studies, 2024)

TY  - CONF
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2024
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16425
AB  - With this presentation I wish to draw attention to the hundreds of 'forgotten' symphonies
written in the second half of the 20th century in the countries of East and Central Europe.
Although Yugoslavia was not under strict Soviet political influence after 1948, many similarities
remained, including an affirmative assessment of the 'great' Beethovenian symphony as a
'supreme' genre and a 'substitute for the mass' in the atheistic communist world.
PB  - Durham : University of Durham, Institute of Advanced Studies
C3  - BASEES Study Group for Slavonic and Eastern European Music. Annual Conference, 17 February 2024
T1  - Ivana Medić: The 'forgotten' Symphonies of Vasilije Mokranjac
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16425
ER  - 
@conference{
author = "Medić, Ivana",
year = "2024",
abstract = "With this presentation I wish to draw attention to the hundreds of 'forgotten' symphonies
written in the second half of the 20th century in the countries of East and Central Europe.
Although Yugoslavia was not under strict Soviet political influence after 1948, many similarities
remained, including an affirmative assessment of the 'great' Beethovenian symphony as a
'supreme' genre and a 'substitute for the mass' in the atheistic communist world.",
publisher = "Durham : University of Durham, Institute of Advanced Studies",
journal = "BASEES Study Group for Slavonic and Eastern European Music. Annual Conference, 17 February 2024",
title = "Ivana Medić: The 'forgotten' Symphonies of Vasilije Mokranjac",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16425"
}
Medić, I.. (2024). Ivana Medić: The 'forgotten' Symphonies of Vasilije Mokranjac. in BASEES Study Group for Slavonic and Eastern European Music. Annual Conference, 17 February 2024
Durham : University of Durham, Institute of Advanced Studies..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16425
Medić I. Ivana Medić: The 'forgotten' Symphonies of Vasilije Mokranjac. in BASEES Study Group for Slavonic and Eastern European Music. Annual Conference, 17 February 2024. 2024;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16425 .
Medić, Ivana, "Ivana Medić: The 'forgotten' Symphonies of Vasilije Mokranjac" in BASEES Study Group for Slavonic and Eastern European Music. Annual Conference, 17 February 2024 (2024),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16425 .

Српски композитори и "Месијанова школа"

Јанковић-Бегуш, Јелена; Медић, Ивана

(Београд : Српска академија наука и уметности, 2023)

TY  - CHAP
AU  - Јанковић-Бегуш, Јелена
AU  - Медић, Ивана
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16522
AB  - Циљ овог поглавља је да осветли разлоге због којих је неколико генерацијски блиских српских музичких стваралаца - међу којима је био и Властимир Трајковић - одабрало Париски конзерваторијум као место свог усавршавања у области композиције. Четири веома различите уметничке личности - Властимира Трајковића, Ивана Јевтића, Милоша Раичковића и Александра Дамњановића - спаја околност да су, осим студија на Факултету музичке уметности у Београду, провели извесно време студирајући у класи чувеног француског композитора и педагога Оливијеа Месијана. И поред сличних сведочанстава која се односе на Месијанов приступ раду са студентима, посматрани српски композитори прошли су индивидуалне путеве усавршавања на реномираној париској институцији без значајне међусобне интеракције. Намера нам је да утврдимо у којој је мери Месијанова стваралачка личност имала утицаја на поменуте српске композиторе, било у смислу сродности њихових поетика или, пак, свесног удаљавања и трагања за другачијим изражајним средствима.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T2  - Homo musicus. Homo poeticus. Живот и дело академика Властимира Трајковића
T1  - Српски композитори и "Месијанова школа"
SP  - 125
EP  - 142
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16522
ER  - 
@inbook{
author = "Јанковић-Бегуш, Јелена and Медић, Ивана",
year = "2023",
abstract = "Циљ овог поглавља је да осветли разлоге због којих је неколико генерацијски блиских српских музичких стваралаца - међу којима је био и Властимир Трајковић - одабрало Париски конзерваторијум као место свог усавршавања у области композиције. Четири веома различите уметничке личности - Властимира Трајковића, Ивана Јевтића, Милоша Раичковића и Александра Дамњановића - спаја околност да су, осим студија на Факултету музичке уметности у Београду, провели извесно време студирајући у класи чувеног француског композитора и педагога Оливијеа Месијана. И поред сличних сведочанстава која се односе на Месијанов приступ раду са студентима, посматрани српски композитори прошли су индивидуалне путеве усавршавања на реномираној париској институцији без значајне међусобне интеракције. Намера нам је да утврдимо у којој је мери Месијанова стваралачка личност имала утицаја на поменуте српске композиторе, било у смислу сродности њихових поетика или, пак, свесног удаљавања и трагања за другачијим изражајним средствима.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности, Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Homo musicus. Homo poeticus. Живот и дело академика Властимира Трајковића",
booktitle = "Српски композитори и "Месијанова школа"",
pages = "125-142",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16522"
}
Јанковић-Бегуш, Ј.,& Медић, И.. (2023). Српски композитори и "Месијанова школа". in Homo musicus. Homo poeticus. Живот и дело академика Властимира Трајковића
Београд : Српска академија наука и уметности., 125-142.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16522
Јанковић-Бегуш Ј, Медић И. Српски композитори и "Месијанова школа". in Homo musicus. Homo poeticus. Живот и дело академика Властимира Трајковића. 2023;:125-142.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16522 .
Јанковић-Бегуш, Јелена, Медић, Ивана, "Српски композитори и "Месијанова школа"" in Homo musicus. Homo poeticus. Живот и дело академика Властимира Трајковића (2023):125-142,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16522 .

Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија

Лајић Михајловић, Данка; Маринковић, Соња; Јанковић-Бегуш, Јелена; Радосављевић, Ненад; Медић, Ивана

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - GEN
AU  - Лајић Михајловић, Данка
AU  - Маринковић, Соња
AU  - Јанковић-Бегуш, Јелена
AU  - Радосављевић, Ненад
AU  - Медић, Ивана
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14533
AB  - Јавни разговори о музичким фестивалима у организацији Музиколошког института САНУ
део су активности на пројекту Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a
Difference in Contemporary Society – APPMES, који финансира Фонд за науку Републике
Србије. Наиме, у оквиру једне од пројектних тема, која пажњу усмерава ка
институционализацији и технологизацији музике (Safeguarding of Music as Cultural Heritage:
Aspects of Institutionalisation and Technologisation), иницирано је конструктивније умрежавање
актера од значаја за (ре)организацију музичких фестивала у Србији, а све у складу с
виђењем културе као једног од стубова одрживог развоја човечанства.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T1  - Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533
ER  - 
@misc{
author = "Лајић Михајловић, Данка and Маринковић, Соња and Јанковић-Бегуш, Јелена and Радосављевић, Ненад and Медић, Ивана",
year = "2023",
abstract = "Јавни разговори о музичким фестивалима у организацији Музиколошког института САНУ
део су активности на пројекту Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a
Difference in Contemporary Society – APPMES, који финансира Фонд за науку Републике
Србије. Наиме, у оквиру једне од пројектних тема, која пажњу усмерава ка
институционализацији и технологизацији музике (Safeguarding of Music as Cultural Heritage:
Aspects of Institutionalisation and Technologisation), иницирано је конструктивније умрежавање
актера од значаја за (ре)организацију музичких фестивала у Србији, а све у складу с
виђењем културе као једног од стубова одрживог развоја човечанства.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
title = "Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533"
}
Лајић Михајловић, Д., Маринковић, С., Јанковић-Бегуш, Ј., Радосављевић, Н.,& Медић, И.. (2023). Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија. 
Београд : Музиколошки институт САНУ..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533
Лајић Михајловић Д, Маринковић С, Јанковић-Бегуш Ј, Радосављевић Н, Медић И. Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533 .
Лајић Михајловић, Данка, Маринковић, Соња, Јанковић-Бегуш, Јелена, Радосављевић, Ненад, Медић, Ивана, "Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533 .

Концерт солистичке и камерне музике академика Властимира Трајковића и промоција монографије "Музика"

Беблер, Неда; Медић, Ивана; Јанковић-Бегуш, Јелена

(Београд : Српска академија наука и уметности, 2023)

TY  - GEN
AU  - Беблер, Неда
AU  - Медић, Ивана
AU  - Јанковић-Бегуш, Јелена
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14324
AB  - Властимир Трајковић (Београд, 17. јун 1947 – Београд, 4. јануар 2017), био је један од најистакнутијих српских композитора своје генерације, чији је опус оставио дубоког трага у нашој музици у последњих педесет година.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
PB  - Београд : Одбор за заштиту српске музичке баштине САНУ
T1  - Концерт солистичке и камерне музике академика Властимира Трајковића и промоција монографије "Музика"
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14324
ER  - 
@misc{
author = "Беблер, Неда and Медић, Ивана and Јанковић-Бегуш, Јелена",
year = "2023",
abstract = "Властимир Трајковић (Београд, 17. јун 1947 – Београд, 4. јануар 2017), био је један од најистакнутијих српских композитора своје генерације, чији је опус оставио дубоког трага у нашој музици у последњих педесет година.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности, Београд : Одбор за заштиту српске музичке баштине САНУ",
title = "Концерт солистичке и камерне музике академика Властимира Трајковића и промоција монографије "Музика"",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14324"
}
Беблер, Н., Медић, И.,& Јанковић-Бегуш, Ј.. (2023). Концерт солистичке и камерне музике академика Властимира Трајковића и промоција монографије "Музика". 
Београд : Српска академија наука и уметности..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14324
Беблер Н, Медић И, Јанковић-Бегуш Ј. Концерт солистичке и камерне музике академика Властимира Трајковића и промоција монографије "Музика". 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14324 .
Беблер, Неда, Медић, Ивана, Јанковић-Бегуш, Јелена, "Концерт солистичке и камерне музике академика Властимира Трајковића и промоција монографије "Музика"" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14324 .

Четврта димензија музике (или: шта би Драгутин Гостушки мислио о квантној музици)

Медић, Ивана

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - CONF
AU  - Медић, Ивана
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15876
AB  - У закључку своје амбициозне, иконокластичне, за време у којем је настала (1968) јединствене студије Време уметности, Драгутин Гостушки је записао: „Освојивши реалне просторне димензије, музика још увек располаже само једним имагинарним правцем кретања у систему прошло–садашње– будуће. Треба дакле с пуном сигурношћу очекивати да ће (...) тек једна будућа кинемузика омогућити потпуно овладавање четвртом димензијом у свету тонова”. Опседнутост четвртом димензијом подстакла је Гостушког да запази да је музика „одувек била најтешње повезана са теоријском физиком и њеним практичним спровођењем”. Спекулације Гостушког о акустичким микроталасима и о директном дејству ритмичких интервала на нервне импулсе, који би произвели наркотички ефекат, вероватно су његовим савременицима деловале, у најмању руку, необично – а данас се могу читати као визионарске. Овом приликом желим да повежем Гостушкова разматрања о кинемузици са пројектом Квантна музика, на којем сам радила пуних седам година (2015–2022) са тимом сарадника из Србије и иностранства, те да покушам да пронађем аналогије између његових визија и наших резултата.
AB  - In the conclusion of his ambitious, iconoclastic, for time when it was created (1968) unique study Time of Art, Dragutin Gostuški wrote: “Having conquered real spatial dimensions, music still has only one imaginary direction of movement in the past-present-future system. We should therefore expect with full certainty that (...) only future kinetic music will completely conquer the fourth dimension in the realm of tones”. His obsession with the fourth dimension urged Gostuški to observe that music “has always been most closely connected with theoretical physics and its practical implementation”. Gostuški’s speculations about acoustic micro-waves and the direct effect of rhythmic intervals on nerve impulses, which could produce a narcotic effect, probably seemed to his contemporaries, to say the least, unusual – and today they can be read as visionary. On this occasion, I wish to connect Gostuški’s thoughts on kinetic music with the Quantum Music project, on which I worked for seven full years (2015–2022) with a team of collaborators from Serbia and abroad, and try to discover analogies between Gostuški’s visions and our results.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
C3  - Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts
T1  - Четврта димензија музике (или: шта би Драгутин Гостушки мислио о квантној музици)
T1  - The Fourth Dimension of Music (or: What Would Dragutin Gostuški Think About Quantum Music)
SP  - 69
EP  - 72
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15876
ER  - 
@conference{
author = "Медић, Ивана",
year = "2023",
abstract = "У закључку своје амбициозне, иконокластичне, за време у којем је настала (1968) јединствене студије Време уметности, Драгутин Гостушки је записао: „Освојивши реалне просторне димензије, музика још увек располаже само једним имагинарним правцем кретања у систему прошло–садашње– будуће. Треба дакле с пуном сигурношћу очекивати да ће (...) тек једна будућа кинемузика омогућити потпуно овладавање четвртом димензијом у свету тонова”. Опседнутост четвртом димензијом подстакла је Гостушког да запази да је музика „одувек била најтешње повезана са теоријском физиком и њеним практичним спровођењем”. Спекулације Гостушког о акустичким микроталасима и о директном дејству ритмичких интервала на нервне импулсе, који би произвели наркотички ефекат, вероватно су његовим савременицима деловале, у најмању руку, необично – а данас се могу читати као визионарске. Овом приликом желим да повежем Гостушкова разматрања о кинемузици са пројектом Квантна музика, на којем сам радила пуних седам година (2015–2022) са тимом сарадника из Србије и иностранства, те да покушам да пронађем аналогије између његових визија и наших резултата., In the conclusion of his ambitious, iconoclastic, for time when it was created (1968) unique study Time of Art, Dragutin Gostuški wrote: “Having conquered real spatial dimensions, music still has only one imaginary direction of movement in the past-present-future system. We should therefore expect with full certainty that (...) only future kinetic music will completely conquer the fourth dimension in the realm of tones”. His obsession with the fourth dimension urged Gostuški to observe that music “has always been most closely connected with theoretical physics and its practical implementation”. Gostuški’s speculations about acoustic micro-waves and the direct effect of rhythmic intervals on nerve impulses, which could produce a narcotic effect, probably seemed to his contemporaries, to say the least, unusual – and today they can be read as visionary. On this occasion, I wish to connect Gostuški’s thoughts on kinetic music with the Quantum Music project, on which I worked for seven full years (2015–2022) with a team of collaborators from Serbia and abroad, and try to discover analogies between Gostuški’s visions and our results.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts",
title = "Четврта димензија музике (или: шта би Драгутин Гостушки мислио о квантној музици), The Fourth Dimension of Music (or: What Would Dragutin Gostuški Think About Quantum Music)",
pages = "69-72",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15876"
}
Медић, И.. (2023). Четврта димензија музике (или: шта би Драгутин Гостушки мислио о квантној музици). in Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts
Београд : Музиколошки институт САНУ., 69-72.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15876
Медић И. Четврта димензија музике (или: шта би Драгутин Гостушки мислио о квантној музици). in Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts. 2023;:69-72.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15876 .
Медић, Ивана, "Четврта димензија музике (или: шта би Драгутин Гостушки мислио о квантној музици)" in Искошени угао Драгутина Гостушког, национални научни скуп с међународним учешћем. Књижица апстраката / Dragutin Gostuški's Oblique Angle, National Scientific Conference with International Participation. Book of Abstracts (2023):69-72,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15876 .

The Cicvarićs as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia

Medić, Ivana

(Istanbul : Istanbnul University Press, 2023)

TY  - CHAP
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16043
AB  - In this article, I focus on the activities of the Cicvarićs, a notable Roma
music family from the western Serbian town of Šabac. I begin by overviewing
cultural entrepreneurship and its characteristics and then provide the context
for a discussion of the Cicvarićs’ activities as regards the traditional role of
Roma musicians in Serbia and the musical life of Šabac at the time. Following
a discussion of their repertoire and the innovative business practices that they
introduced, I conclude by highlighting the aspects of their work that can be
assessed today as examples of cultural entrepreneurship. I conceptualize the
Cicvarićs as pioneers of cultural entrepreneurship in Serbia, paying attention
to the notions of supply and demand, economic development, and historical
processes of producing, distributing, and consuming urban folk music in
Serbia.
PB  - Istanbul : Istanbnul University Press
T2  - Konservatoryum / Conservatorium
T1  - The Cicvarićs as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia
SP  - S65
EP  - S75
VL  - 10
IS  - Special Issue 1
DO  - 10.26650/CONS2023-1281994
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16043
ER  - 
@inbook{
author = "Medić, Ivana",
year = "2023",
abstract = "In this article, I focus on the activities of the Cicvarićs, a notable Roma
music family from the western Serbian town of Šabac. I begin by overviewing
cultural entrepreneurship and its characteristics and then provide the context
for a discussion of the Cicvarićs’ activities as regards the traditional role of
Roma musicians in Serbia and the musical life of Šabac at the time. Following
a discussion of their repertoire and the innovative business practices that they
introduced, I conclude by highlighting the aspects of their work that can be
assessed today as examples of cultural entrepreneurship. I conceptualize the
Cicvarićs as pioneers of cultural entrepreneurship in Serbia, paying attention
to the notions of supply and demand, economic development, and historical
processes of producing, distributing, and consuming urban folk music in
Serbia.",
publisher = "Istanbul : Istanbnul University Press",
journal = "Konservatoryum / Conservatorium",
booktitle = "The Cicvarićs as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia",
pages = "S65-S75",
volume = "10",
number = "Special Issue 1",
doi = "10.26650/CONS2023-1281994",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16043"
}
Medić, I.. (2023). The Cicvarićs as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia. in Konservatoryum / Conservatorium
Istanbul : Istanbnul University Press., 10(Special Issue 1), S65-S75.
https://doi.org/10.26650/CONS2023-1281994
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16043
Medić I. The Cicvarićs as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia. in Konservatoryum / Conservatorium. 2023;10(Special Issue 1):S65-S75.
doi:10.26650/CONS2023-1281994
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16043 .
Medić, Ivana, "The Cicvarićs as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia" in Konservatoryum / Conservatorium, 10, no. Special Issue 1 (2023):S65-S75,
https://doi.org/10.26650/CONS2023-1281994 .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16043 .

Applied Musicology in Practice: On the Experience of Working for the Ministry of Culture and the Responsibility for Shaping the Cultural Scene in Serbia

Medić, Ivana

(Wien : Österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft, 2023)

TY  - CONF
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16216
PB  - Wien : Österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft
PB  - Klagenfurt : Gustav Mahler Privatuniversität für Musik
C3  - Angewandte Musikwissenschaften/ Applied (Ethno-)Musicologies
T1  - Applied Musicology in Practice: On the Experience of Working for the Ministry of Culture and the Responsibility for Shaping the Cultural Scene in Serbia
SP  - 22
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16216
ER  - 
@conference{
author = "Medić, Ivana",
year = "2023",
publisher = "Wien : Österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft, Klagenfurt : Gustav Mahler Privatuniversität für Musik",
journal = "Angewandte Musikwissenschaften/ Applied (Ethno-)Musicologies",
title = "Applied Musicology in Practice: On the Experience of Working for the Ministry of Culture and the Responsibility for Shaping the Cultural Scene in Serbia",
pages = "22",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16216"
}
Medić, I.. (2023). Applied Musicology in Practice: On the Experience of Working for the Ministry of Culture and the Responsibility for Shaping the Cultural Scene in Serbia. in Angewandte Musikwissenschaften/ Applied (Ethno-)Musicologies
Wien : Österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft., 22.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16216
Medić I. Applied Musicology in Practice: On the Experience of Working for the Ministry of Culture and the Responsibility for Shaping the Cultural Scene in Serbia. in Angewandte Musikwissenschaften/ Applied (Ethno-)Musicologies. 2023;:22.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16216 .
Medić, Ivana, "Applied Musicology in Practice: On the Experience of Working for the Ministry of Culture and the Responsibility for Shaping the Cultural Scene in Serbia" in Angewandte Musikwissenschaften/ Applied (Ethno-)Musicologies (2023):22,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16216 .

Ewa Mazierska and Zsolt Győri (eds.): Eastern European Popular Music in a Transnational Context: Beyond the Borders. London: Palgrave Macmillan, 2019, ISBN: 9783030170332, 243 p.

Medić, Ivana

(Berlin : DiGZ, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2023
UR  - https://www.apparatusjournal.net/index.php/apparatus/article/view/313/663
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16045
AB  - This book is a recent addition to the series Palgrave European Film and Media Studies. Edited by Ewa Mazierska, Professor of Film Studies at the University of Central Lancashire, and Zsolt Győri, Assistant Professor at the University of Debrecen, Institute of English and American Studies, the book engages with an often overlooked topic, namely, the state (and status) of Eastern European popular music in a transnational context. In the “Introduction”, the editors emphasise two main reasons for choosing popular music as their object of study over other genres. According to them, popular music is particularly adept at crossing national borders because its market is more global than that of classical music. In addition, popular music is more international than folk music. Both claims are highly debatable, not to mention that there are various genres of contemporary music in which the categories of classical and popular, or folk and popular, overlap.
PB  - Berlin : DiGZ
T2  - Apparatus. Film, Media and Digital Cultures in Central and Eastern Europe
T1  - Ewa Mazierska and Zsolt Győri (eds.): Eastern European Popular Music in a Transnational Context: Beyond the Borders. London: Palgrave Macmillan, 2019, ISBN: 9783030170332, 243 p.
IS  - 17
DO  - 10.17892/app.2023.00017.313
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16045
ER  - 
@article{
author = "Medić, Ivana",
year = "2023",
abstract = "This book is a recent addition to the series Palgrave European Film and Media Studies. Edited by Ewa Mazierska, Professor of Film Studies at the University of Central Lancashire, and Zsolt Győri, Assistant Professor at the University of Debrecen, Institute of English and American Studies, the book engages with an often overlooked topic, namely, the state (and status) of Eastern European popular music in a transnational context. In the “Introduction”, the editors emphasise two main reasons for choosing popular music as their object of study over other genres. According to them, popular music is particularly adept at crossing national borders because its market is more global than that of classical music. In addition, popular music is more international than folk music. Both claims are highly debatable, not to mention that there are various genres of contemporary music in which the categories of classical and popular, or folk and popular, overlap.",
publisher = "Berlin : DiGZ",
journal = "Apparatus. Film, Media and Digital Cultures in Central and Eastern Europe",
title = "Ewa Mazierska and Zsolt Győri (eds.): Eastern European Popular Music in a Transnational Context: Beyond the Borders. London: Palgrave Macmillan, 2019, ISBN: 9783030170332, 243 p.",
number = "17",
doi = "10.17892/app.2023.00017.313",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16045"
}
Medić, I.. (2023). Ewa Mazierska and Zsolt Győri (eds.): Eastern European Popular Music in a Transnational Context: Beyond the Borders. London: Palgrave Macmillan, 2019, ISBN: 9783030170332, 243 p.. in Apparatus. Film, Media and Digital Cultures in Central and Eastern Europe
Berlin : DiGZ.(17).
https://doi.org/10.17892/app.2023.00017.313
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16045
Medić I. Ewa Mazierska and Zsolt Győri (eds.): Eastern European Popular Music in a Transnational Context: Beyond the Borders. London: Palgrave Macmillan, 2019, ISBN: 9783030170332, 243 p.. in Apparatus. Film, Media and Digital Cultures in Central and Eastern Europe. 2023;(17).
doi:10.17892/app.2023.00017.313
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16045 .
Medić, Ivana, "Ewa Mazierska and Zsolt Győri (eds.): Eastern European Popular Music in a Transnational Context: Beyond the Borders. London: Palgrave Macmillan, 2019, ISBN: 9783030170332, 243 p." in Apparatus. Film, Media and Digital Cultures in Central and Eastern Europe, no. 17 (2023),
https://doi.org/10.17892/app.2023.00017.313 .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16045 .

Irony, Satire, Parody and Grotesque in Alfred Schnittke’s Opera Historia von D. Johann Fausten

Medić, Ivana

(Hildelsheim : Georg Olms Verlag, 2023)

TY  - CHAP
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2023
UR  - https://www.nomos-shop.de/en/olms/title/alfred-schnittke-in-hamburg-id-117911/
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16046
AB  - The title of my article is a paraphrase of the title of the book Irony, Satire, Parody and Grotesque in the Music of Dmitri Shostakovich: A Theory of Musical Incongruities by Israeli-American author Esti Sheinberg. Although Sheinberg’s theory, firmly rooted in musical semiotics, has so far found little application beyond this book, it is important as the second and the most comprehensive scholarly attempt at systematising Shostakovich’s musical symbolism. The first such attempt was Eric Roseberry’s Ph.D. dissertation, later published as a monograph Ideology, Style, Content, and Thematic Process in the Symphonies, Cello Concertos, and String Quartets of Shostakovich in which he undertook the task of creating a ‘dictionary’ of Shostakovich’s musical utterances, based on a study of his instrumental music. Sheinberg, on the other hand, discusses a variety of Shostakovich’s works and aims to classify and analyse his narrative strategies and in particular, various facets of musical humour in his oeuvre, thus laying the foundation for a new and potentially fruitful approach not only to the music of Shostakovich, but also of his numerous Soviet peers.
PB  - Hildelsheim : Georg Olms Verlag
T2  - Alfred Schnittke in Hamburg. Aspekte einer transnationalen Biographie und späten Schaffensphase
T1  - Irony, Satire, Parody and Grotesque in Alfred  Schnittke’s Opera Historia von D. Johann Fausten
SP  - 129
EP  - 145
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16046
ER  - 
@inbook{
author = "Medić, Ivana",
year = "2023",
abstract = "The title of my article is a paraphrase of the title of the book Irony, Satire, Parody and Grotesque in the Music of Dmitri Shostakovich: A Theory of Musical Incongruities by Israeli-American author Esti Sheinberg. Although Sheinberg’s theory, firmly rooted in musical semiotics, has so far found little application beyond this book, it is important as the second and the most comprehensive scholarly attempt at systematising Shostakovich’s musical symbolism. The first such attempt was Eric Roseberry’s Ph.D. dissertation, later published as a monograph Ideology, Style, Content, and Thematic Process in the Symphonies, Cello Concertos, and String Quartets of Shostakovich in which he undertook the task of creating a ‘dictionary’ of Shostakovich’s musical utterances, based on a study of his instrumental music. Sheinberg, on the other hand, discusses a variety of Shostakovich’s works and aims to classify and analyse his narrative strategies and in particular, various facets of musical humour in his oeuvre, thus laying the foundation for a new and potentially fruitful approach not only to the music of Shostakovich, but also of his numerous Soviet peers.",
publisher = "Hildelsheim : Georg Olms Verlag",
journal = "Alfred Schnittke in Hamburg. Aspekte einer transnationalen Biographie und späten Schaffensphase",
booktitle = "Irony, Satire, Parody and Grotesque in Alfred  Schnittke’s Opera Historia von D. Johann Fausten",
pages = "129-145",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16046"
}
Medić, I.. (2023). Irony, Satire, Parody and Grotesque in Alfred  Schnittke’s Opera Historia von D. Johann Fausten. in Alfred Schnittke in Hamburg. Aspekte einer transnationalen Biographie und späten Schaffensphase
Hildelsheim : Georg Olms Verlag., 129-145.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16046
Medić I. Irony, Satire, Parody and Grotesque in Alfred  Schnittke’s Opera Historia von D. Johann Fausten. in Alfred Schnittke in Hamburg. Aspekte einer transnationalen Biographie und späten Schaffensphase. 2023;:129-145.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16046 .
Medić, Ivana, "Irony, Satire, Parody and Grotesque in Alfred  Schnittke’s Opera Historia von D. Johann Fausten" in Alfred Schnittke in Hamburg. Aspekte einer transnationalen Biographie und späten Schaffensphase (2023):129-145,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16046 .

Ludmila Frajt as an Embodiment of a Central European Identity

Medić, Ivana

(Budapest : Liszt Ferenc Academy of Music, 2023)

TY  - CONF
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14895
AB  - The inaugural conference of the Central European Music
Research Group in the Musicology Department
at the Liszt Ferenc Academy of Music.
An event of the Bartók World Competition 2023
Budapest, 8–9 September 2023.
In this paper I will discuss the life and work of a remarkable Serbian composer of
Czech origin, Ludmila Frajt, married Franović (Czech: Ludmila Frajtová, 1919–
1999). My paper will address the issues of cultural and social interactions among
different ethnic groups in Serbia, the mobility of musicians, and a possible scope
and implications of a Central European musical identity.
PB  - Budapest : Liszt Ferenc Academy of Music
C3  - Rethinking Central European Music
T1  - Ludmila Frajt as an Embodiment of a Central European Identity
SP  - 14
EP  - 15
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14895
ER  - 
@conference{
author = "Medić, Ivana",
year = "2023",
abstract = "The inaugural conference of the Central European Music
Research Group in the Musicology Department
at the Liszt Ferenc Academy of Music.
An event of the Bartók World Competition 2023
Budapest, 8–9 September 2023.
In this paper I will discuss the life and work of a remarkable Serbian composer of
Czech origin, Ludmila Frajt, married Franović (Czech: Ludmila Frajtová, 1919–
1999). My paper will address the issues of cultural and social interactions among
different ethnic groups in Serbia, the mobility of musicians, and a possible scope
and implications of a Central European musical identity.",
publisher = "Budapest : Liszt Ferenc Academy of Music",
journal = "Rethinking Central European Music",
title = "Ludmila Frajt as an Embodiment of a Central European Identity",
pages = "14-15",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14895"
}
Medić, I.. (2023). Ludmila Frajt as an Embodiment of a Central European Identity. in Rethinking Central European Music
Budapest : Liszt Ferenc Academy of Music., 14-15.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14895
Medić I. Ludmila Frajt as an Embodiment of a Central European Identity. in Rethinking Central European Music. 2023;:14-15.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14895 .
Medić, Ivana, "Ludmila Frajt as an Embodiment of a Central European Identity" in Rethinking Central European Music (2023):14-15,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14895 .

Ludmila Frajt: A Quiet Avant-gardist

Medić, Ivana

(Vilnius : Lithuanian Academy of Music and Theatre, 2023)

TY  - CONF
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15082
PB  - Vilnius : Lithuanian Academy of Music and Theatre
C3  - Centenary of the Musical (Trans)Avant-Garde: Impulses and Contexts
T1  - Ludmila Frajt: A Quiet Avant-gardist
SP  - 9
EP  - 9
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15082
ER  - 
@conference{
author = "Medić, Ivana",
year = "2023",
publisher = "Vilnius : Lithuanian Academy of Music and Theatre",
journal = "Centenary of the Musical (Trans)Avant-Garde: Impulses and Contexts",
title = "Ludmila Frajt: A Quiet Avant-gardist",
pages = "9-9",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15082"
}
Medić, I.. (2023). Ludmila Frajt: A Quiet Avant-gardist. in Centenary of the Musical (Trans)Avant-Garde: Impulses and Contexts
Vilnius : Lithuanian Academy of Music and Theatre., 9-9.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15082
Medić I. Ludmila Frajt: A Quiet Avant-gardist. in Centenary of the Musical (Trans)Avant-Garde: Impulses and Contexts. 2023;:9-9.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15082 .
Medić, Ivana, "Ludmila Frajt: A Quiet Avant-gardist" in Centenary of the Musical (Trans)Avant-Garde: Impulses and Contexts (2023):9-9,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15082 .

Концерт и трибина у част 95. рођендана проф. др Надежде Мосусове

Медић, Ивана

(Београд : Галерија Српске академије наука и уметности, 2023)

TY  - GEN
AU  - Медић, Ивана
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15104
PB  - Београд : Галерија Српске академије наука и уметности
PB  - Београд : Фондација Василије Мокрањац
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T1  - Концерт и трибина у част 95. рођендана проф. др Надежде Мосусове
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15104
ER  - 
@misc{
author = "Медић, Ивана",
year = "2023",
publisher = "Београд : Галерија Српске академије наука и уметности, Београд : Фондација Василије Мокрањац, Београд : Музиколошки институт САНУ",
title = "Концерт и трибина у част 95. рођендана проф. др Надежде Мосусове",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15104"
}
Медић, И.. (2023). Концерт и трибина у част 95. рођендана проф. др Надежде Мосусове. 
Београд : Галерија Српске академије наука и уметности..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15104
Медић И. Концерт и трибина у част 95. рођендана проф. др Надежде Мосусове. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15104 .
Медић, Ивана, "Концерт и трибина у част 95. рођендана проф. др Надежде Мосусове" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15104 .

Predstavljanje kolektivne monografije o Rudolfu Bručiju i notnog izdanja Bručijevog vokalno-lirskog opusa

Medić, Ivana

(2022)

TY  - GEN
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13729
AB  - Kolektivna monografija „The Life and Work of Rudolf Bruči: The Composer In the Rift between
Aesthetics and Ideologies“ rezultat je višegodišnjeg rada na proučavanju Bručijevog života i dela.

Zbirka Bručijevih kompozicija za glas i klavir/kamerne sastave predstavlja prvo izdanje Bručijeve
muzike objavljeno nakon kompozitorove smrti. Zahvaljujući podršci SOKOJ-a, notografisan je i
priređen celokupan Bručijev vokalno-lirski opus.
T1  - Predstavljanje kolektivne monografije o Rudolfu Bručiju i notnog izdanja Bručijevog vokalno-lirskog opusa
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13729
ER  - 
@misc{
author = "Medić, Ivana",
year = "2022",
abstract = "Kolektivna monografija „The Life and Work of Rudolf Bruči: The Composer In the Rift between
Aesthetics and Ideologies“ rezultat je višegodišnjeg rada na proučavanju Bručijevog života i dela.

Zbirka Bručijevih kompozicija za glas i klavir/kamerne sastave predstavlja prvo izdanje Bručijeve
muzike objavljeno nakon kompozitorove smrti. Zahvaljujući podršci SOKOJ-a, notografisan je i
priređen celokupan Bručijev vokalno-lirski opus.",
title = "Predstavljanje kolektivne monografije o Rudolfu Bručiju i notnog izdanja Bručijevog vokalno-lirskog opusa",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13729"
}
Medić, I.. (2022). Predstavljanje kolektivne monografije o Rudolfu Bručiju i notnog izdanja Bručijevog vokalno-lirskog opusa. .
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13729
Medić I. Predstavljanje kolektivne monografije o Rudolfu Bručiju i notnog izdanja Bručijevog vokalno-lirskog opusa. 2022;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13729 .
Medić, Ivana, "Predstavljanje kolektivne monografije o Rudolfu Bručiju i notnog izdanja Bručijevog vokalno-lirskog opusa" (2022),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13729 .

Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub

Medić, Ivana

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13723
AB  - In this article I present a “manifesto” of the new discipline of applied musicology, which is closely related to the project Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), supported by the Serbian Science Fund. Here I wish to outline some of the main aims and goals of this project and offer a broader insight into what applied musicology should strive to become. In the second part of the article, I present a case study of the Belgrade neighbourhood of Savamala where I conducted fieldwork before formulating the concept of applied musicology; nevertheless, this research is completely aligned with the aims and purposes of the new discipline, and it has
AB  - У данашње време истраживачи који раде у хуманистичким наукама често
се суочавају с очекивањима (која намећу разни фондови, универзитетска
администрација и др.) да учине своја истраживања практично применљивим
и комерцијалним. Међутим, то је често у нескладу с главном сврхом
хуманистичких дисциплина – да негују критичко мишљење. Ова базична
некомпатибилност још је израженија у случају „хибридних” дисциплина попут
музикологије и етномузикологије, које су позициониране на тромеђи науке,
културе и уметности, услед чега се њихови циљеви, методологије и резултати
мере троструким аршинима – што, пак, наводи музикологе и етномузикологе
да константно преиспитују своја постигнућа и укупну улогу у друштву. То је,
уједно, био примарни мотив за мене и моје колеге из Музиколошког института
САНУ да осмислимо пројекат Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia:
Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), чији су значај и
правовременост потврђени када је одабран да добије трогодишњу финансијску
подршку Фонда за науку Републике Србије (2022–2024).
У овом чланку презентујем својеврстан „манифест” примењене
музикологије, те представљам неке од главних циљева и задатака пројекта
APPMES, као и саме примењене музикологије као нове научне дисциплине.
Други део чланка посвећен је студији случаја – конкретно, мом теренском
истраживању у београдској четврти Савамала. Премда сам ово истраживање
спровела пре формулисања концепта примењене музикологије, оно је у
потпуности усклађено с циљевима и сврхом ове дисциплине – штавише, управо
ми је вишегодишње проучавање звучних пејзажа Савамале помогло да увидим
значај примењених истраживања и да потом своје интуитивне увиде преведем
у заокружен теоријски концепт. Установила сам да музиколози, по угледу на
етномузикологе, морају да изађу из своје академске „куле од слоноваче”, да се
активно укључе у свет који их окружује и да ослушкују звукове који настају у
различитим заједницама.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Musiciology
T1  - Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub
T1  - Примењена музикологија: „манифест” и студија случаја о изгубљеноj културноj четврти
SP  - 87
EP  - 102
IS  - 33
DO  - 10.2298/MUZ2233087M
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723
ER  - 
@article{
author = "Medić, Ivana",
year = "2022",
abstract = "In this article I present a “manifesto” of the new discipline of applied musicology, which is closely related to the project Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), supported by the Serbian Science Fund. Here I wish to outline some of the main aims and goals of this project and offer a broader insight into what applied musicology should strive to become. In the second part of the article, I present a case study of the Belgrade neighbourhood of Savamala where I conducted fieldwork before formulating the concept of applied musicology; nevertheless, this research is completely aligned with the aims and purposes of the new discipline, and it has, У данашње време истраживачи који раде у хуманистичким наукама често
се суочавају с очекивањима (која намећу разни фондови, универзитетска
администрација и др.) да учине своја истраживања практично применљивим
и комерцијалним. Међутим, то је често у нескладу с главном сврхом
хуманистичких дисциплина – да негују критичко мишљење. Ова базична
некомпатибилност још је израженија у случају „хибридних” дисциплина попут
музикологије и етномузикологије, које су позициониране на тромеђи науке,
културе и уметности, услед чега се њихови циљеви, методологије и резултати
мере троструким аршинима – што, пак, наводи музикологе и етномузикологе
да константно преиспитују своја постигнућа и укупну улогу у друштву. То је,
уједно, био примарни мотив за мене и моје колеге из Музиколошког института
САНУ да осмислимо пројекат Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia:
Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), чији су значај и
правовременост потврђени када је одабран да добије трогодишњу финансијску
подршку Фонда за науку Републике Србије (2022–2024).
У овом чланку презентујем својеврстан „манифест” примењене
музикологије, те представљам неке од главних циљева и задатака пројекта
APPMES, као и саме примењене музикологије као нове научне дисциплине.
Други део чланка посвећен је студији случаја – конкретно, мом теренском
истраживању у београдској четврти Савамала. Премда сам ово истраживање
спровела пре формулисања концепта примењене музикологије, оно је у
потпуности усклађено с циљевима и сврхом ове дисциплине – штавише, управо
ми је вишегодишње проучавање звучних пејзажа Савамале помогло да увидим
значај примењених истраживања и да потом своје интуитивне увиде преведем
у заокружен теоријски концепт. Установила сам да музиколози, по угледу на
етномузикологе, морају да изађу из своје академске „куле од слоноваче”, да се
активно укључе у свет који их окружује и да ослушкују звукове који настају у
различитим заједницама.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Musiciology",
title = "Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub, Примењена музикологија: „манифест” и студија случаја о изгубљеноj културноj четврти",
pages = "87-102",
number = "33",
doi = "10.2298/MUZ2233087M",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723"
}
Medić, I.. (2022). Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub. in Musiciology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(33), 87-102.
https://doi.org/10.2298/MUZ2233087M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723
Medić I. Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub. in Musiciology. 2022;(33):87-102.
doi:10.2298/MUZ2233087M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723 .
Medić, Ivana, "Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub" in Musiciology, no. 33 (2022):87-102,
https://doi.org/10.2298/MUZ2233087M .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723 .
3
1

Legal Aliens: Serbian Composers in Western Europe Today

Medić, Ivana

(London : Taylor & Francis, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13721
AB  - This article is an extract from my ongoing investigation of the destinies of Serbian
composers who have emigrated since the early 1990s, a period that was marked by the
dissolution of the Socialist Federal Republic of Yugoslavia and the ensuing wars when
hundreds of thousands of professionals left the country and settled all over the world.
Such a massive ‘brain drain’ has had a devastating impact on many professional
realms in the entire former-Yugoslav region. Thus far, I have located more than
seventy Serbian composers who currently live and work abroad, a significant number
for such a small country. In this article, I focus on the professional and personal
trajectories of several composers who have managed to establish successful careers in
various Western European countries. A recent monograph by Elena Dubinets, Russian
Composers Abroad: How They Left, Stayed, Returned (Bloomington: Indiana
University Press, 2021), serves as my discoursive ‘counterpoint’.
PB  - London : Taylor & Francis
T2  - Contemporary Music Review
T1  - Legal Aliens: Serbian Composers in Western Europe Today
SP  - 644
EP  - 665
VL  - 41
IS  - 5-6
DO  - 10.1080/07494467.2022.2152217
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13721
ER  - 
@article{
author = "Medić, Ivana",
year = "2022",
abstract = "This article is an extract from my ongoing investigation of the destinies of Serbian
composers who have emigrated since the early 1990s, a period that was marked by the
dissolution of the Socialist Federal Republic of Yugoslavia and the ensuing wars when
hundreds of thousands of professionals left the country and settled all over the world.
Such a massive ‘brain drain’ has had a devastating impact on many professional
realms in the entire former-Yugoslav region. Thus far, I have located more than
seventy Serbian composers who currently live and work abroad, a significant number
for such a small country. In this article, I focus on the professional and personal
trajectories of several composers who have managed to establish successful careers in
various Western European countries. A recent monograph by Elena Dubinets, Russian
Composers Abroad: How They Left, Stayed, Returned (Bloomington: Indiana
University Press, 2021), serves as my discoursive ‘counterpoint’.",
publisher = "London : Taylor & Francis",
journal = "Contemporary Music Review",
title = "Legal Aliens: Serbian Composers in Western Europe Today",
pages = "644-665",
volume = "41",
number = "5-6",
doi = "10.1080/07494467.2022.2152217",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13721"
}
Medić, I.. (2022). Legal Aliens: Serbian Composers in Western Europe Today. in Contemporary Music Review
London : Taylor & Francis., 41(5-6), 644-665.
https://doi.org/10.1080/07494467.2022.2152217
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13721
Medić I. Legal Aliens: Serbian Composers in Western Europe Today. in Contemporary Music Review. 2022;41(5-6):644-665.
doi:10.1080/07494467.2022.2152217
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13721 .
Medić, Ivana, "Legal Aliens: Serbian Composers in Western Europe Today" in Contemporary Music Review, 41, no. 5-6 (2022):644-665,
https://doi.org/10.1080/07494467.2022.2152217 .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13721 .
2

Panel: Traditional Music and Dance Industries in Serbia and Yugoslavia from the Mid-19th Century to the Present Day

Medić, Ivana

(Lisbon : UA Editora – Universidade de Aveiro, 2022)

TY  - CONF
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13372
AB  - Since cultural industry is one of the fastest growing economic sectors in the world, research into historical aspects of its development in the fields of production, distribution and consumption of music and dance is fast becoming a necessity.
PB  - Lisbon : UA Editora – Universidade de Aveiro
C3  - ICTM: 46th World Conference. Lisbon. Portugal. 21 to 27 July 2022. Book of Abstracts
T1  - Panel: Traditional Music and Dance Industries in Serbia and Yugoslavia from the Mid-19th Century to the Present Day
T1  - The Cicvarić Family as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia and Yugoslavia
SP  - 181
EP  - 182
DO  - 10.48528/rr3x-dv56
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13372
ER  - 
@conference{
author = "Medić, Ivana",
year = "2022",
abstract = "Since cultural industry is one of the fastest growing economic sectors in the world, research into historical aspects of its development in the fields of production, distribution and consumption of music and dance is fast becoming a necessity.",
publisher = "Lisbon : UA Editora – Universidade de Aveiro",
journal = "ICTM: 46th World Conference. Lisbon. Portugal. 21 to 27 July 2022. Book of Abstracts",
title = "Panel: Traditional Music and Dance Industries in Serbia and Yugoslavia from the Mid-19th Century to the Present Day, The Cicvarić Family as Pioneers of Cultural Entrepreneurship in Serbia and Yugoslavia",
pages = "181-182",
doi = "10.48528/rr3x-dv56",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13372"
}
Medić, I.. (2022). Panel: Traditional Music and Dance Industries in Serbia and Yugoslavia from the Mid-19th Century to the Present Day. in ICTM: 46th World Conference. Lisbon. Portugal. 21 to 27 July 2022. Book of Abstracts
Lisbon : UA Editora – Universidade de Aveiro., 181-182.
https://doi.org/10.48528/rr3x-dv56
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13372
Medić I. Panel: Traditional Music and Dance Industries in Serbia and Yugoslavia from the Mid-19th Century to the Present Day. in ICTM: 46th World Conference. Lisbon. Portugal. 21 to 27 July 2022. Book of Abstracts. 2022;:181-182.
doi:10.48528/rr3x-dv56
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13372 .
Medić, Ivana, "Panel: Traditional Music and Dance Industries in Serbia and Yugoslavia from the Mid-19th Century to the Present Day" in ICTM: 46th World Conference. Lisbon. Portugal. 21 to 27 July 2022. Book of Abstracts (2022):181-182,
https://doi.org/10.48528/rr3x-dv56 .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13372 .

BASEES/REEM Study Session in Memoriam Katy Romanou 1: On Serbian Music

Medić, Ivana; Milanović, Biljana; Milin, Melita

(Athens : Hellenic Musicological Society, 2022)

TY  - CONF
AU  - Medić, Ivana
AU  - Milanović, Biljana
AU  - Milin, Melita
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13371
AB  - This study session is dedicated to Katy Romanou (1939–2020), a notable scholar of music traditions that have long been excluded from the academic canon of Western music history— including Greek and, more generally, Balkan music heritage. Among the themes that she investigated during her illustrious career, Romanou led a project dedicated to the connections between Serbian and Greek music(s) throughout the centuries. Papers in this session concentrate on topics initiated by Romanou, including the interaction between music and politics, changing borders in Southeast Europe, the activities of music institutions in such conditions, and the efforts of Serbian musicians to catch up with the West.
PB  - Athens : Hellenic Musicological Society
PB  - Athens : International Musicological Society
C3  - IMS 2022. 21st Quinquennial Congress of the International Musicological Society. August 22-26, 2022. Athens, Greece. Abstract book
T1  - BASEES/REEM Study Session in Memoriam Katy Romanou 1: On Serbian Music
SP  - 160
EP  - 161
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13371
ER  - 
@conference{
author = "Medić, Ivana and Milanović, Biljana and Milin, Melita",
year = "2022",
abstract = "This study session is dedicated to Katy Romanou (1939–2020), a notable scholar of music traditions that have long been excluded from the academic canon of Western music history— including Greek and, more generally, Balkan music heritage. Among the themes that she investigated during her illustrious career, Romanou led a project dedicated to the connections between Serbian and Greek music(s) throughout the centuries. Papers in this session concentrate on topics initiated by Romanou, including the interaction between music and politics, changing borders in Southeast Europe, the activities of music institutions in such conditions, and the efforts of Serbian musicians to catch up with the West.",
publisher = "Athens : Hellenic Musicological Society, Athens : International Musicological Society",
journal = "IMS 2022. 21st Quinquennial Congress of the International Musicological Society. August 22-26, 2022. Athens, Greece. Abstract book",
title = "BASEES/REEM Study Session in Memoriam Katy Romanou 1: On Serbian Music",
pages = "160-161",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13371"
}
Medić, I., Milanović, B.,& Milin, M.. (2022). BASEES/REEM Study Session in Memoriam Katy Romanou 1: On Serbian Music. in IMS 2022. 21st Quinquennial Congress of the International Musicological Society. August 22-26, 2022. Athens, Greece. Abstract book
Athens : Hellenic Musicological Society., 160-161.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13371
Medić I, Milanović B, Milin M. BASEES/REEM Study Session in Memoriam Katy Romanou 1: On Serbian Music. in IMS 2022. 21st Quinquennial Congress of the International Musicological Society. August 22-26, 2022. Athens, Greece. Abstract book. 2022;:160-161.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13371 .
Medić, Ivana, Milanović, Biljana, Milin, Melita, "BASEES/REEM Study Session in Memoriam Katy Romanou 1: On Serbian Music" in IMS 2022. 21st Quinquennial Congress of the International Musicological Society. August 22-26, 2022. Athens, Greece. Abstract book (2022):160-161,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13371 .

Српска музичка дијаспора

Медић, Ивана

(Београд : Музиколошко друштво Србије, 2022)

TY  - CHAP
AU  - Медић, Ивана
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14262
AB  - Посветимо се сада српским композиторима уметничке музике који живе и раде у иностранству. Када сам донела одлуку да ово истраживање преточим у монографију, себи сам задала за циљ прелиминарни преглед и покушај научне контекстуализације стваралаштва савремених композитора који живе и раде ван Србије, али и њихову афирмацију као припадника нашег културног круга. Другим речима, покушала сам да сагледам димензије српске музичке дијаспоре и да ове емигранте, макар дискурзивно, „вратим” у нашу историју музике, те да читаоце информишем о њиховим делима – која, у највећем броју случајева, нисмо имали прилике да чујемо у Србији. Упркос технолошком развоју у XXI веку, који је олакшао повезивање и умрежавање, информације о овим ствараоцима и њиховим делима до нас стижу спорадично, а генерацијско раслојавање доводи до тога да публика и стручна јавност у Србији углавном имају сазнања о сами активностима композитора који су им генерацијски – а често и приватно – блиски.
PB  - Београд : Музиколошко друштво Србије
T2  - Музиколошко наслеђе Стане Ђурић-Клајн. Свечани зборник поводом доделе друге и треће годишње награде "Стана Ђурић-Клајн" за изузетан допринос музикологији
T1  - Српска музичка дијаспора
SP  - 29
EP  - 64
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14262
ER  - 
@inbook{
author = "Медић, Ивана",
year = "2022",
abstract = "Посветимо се сада српским композиторима уметничке музике који живе и раде у иностранству. Када сам донела одлуку да ово истраживање преточим у монографију, себи сам задала за циљ прелиминарни преглед и покушај научне контекстуализације стваралаштва савремених композитора који живе и раде ван Србије, али и њихову афирмацију као припадника нашег културног круга. Другим речима, покушала сам да сагледам димензије српске музичке дијаспоре и да ове емигранте, макар дискурзивно, „вратим” у нашу историју музике, те да читаоце информишем о њиховим делима – која, у највећем броју случајева, нисмо имали прилике да чујемо у Србији. Упркос технолошком развоју у XXI веку, који је олакшао повезивање и умрежавање, информације о овим ствараоцима и њиховим делима до нас стижу спорадично, а генерацијско раслојавање доводи до тога да публика и стручна јавност у Србији углавном имају сазнања о сами активностима композитора који су им генерацијски – а често и приватно – блиски.",
publisher = "Београд : Музиколошко друштво Србије",
journal = "Музиколошко наслеђе Стане Ђурић-Клајн. Свечани зборник поводом доделе друге и треће годишње награде "Стана Ђурић-Клајн" за изузетан допринос музикологији",
booktitle = "Српска музичка дијаспора",
pages = "29-64",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14262"
}
Медић, И.. (2022). Српска музичка дијаспора. in Музиколошко наслеђе Стане Ђурић-Клајн. Свечани зборник поводом доделе друге и треће годишње награде "Стана Ђурић-Клајн" за изузетан допринос музикологији
Београд : Музиколошко друштво Србије., 29-64.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14262
Медић И. Српска музичка дијаспора. in Музиколошко наслеђе Стане Ђурић-Клајн. Свечани зборник поводом доделе друге и треће годишње награде "Стана Ђурић-Клајн" за изузетан допринос музикологији. 2022;:29-64.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14262 .
Медић, Ивана, "Српска музичка дијаспора" in Музиколошко наслеђе Стане Ђурић-Клајн. Свечани зборник поводом доделе друге и треће годишње награде "Стана Ђурић-Клајн" за изузетан допринос музикологији (2022):29-64,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14262 .

The Role of the Third Program of Radio Belgrade in the Presentation, Promotion, and Expansion of Serbian Avant-Garde Music in the 1960s and 1970s

Medić, Ivana

(London : Taylor & Francis, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2022
UR  - https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/07494467.2021.2022885
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14370
AB  - This article details the various activities at the Third Program of Radio Belgrade that contributed to the presentation, promotion, and expansion of ‘new music’ in Serbia (then a constituent republic of the SFR Yugoslavia) during the 1960s and 1970s. These activities ranged from the foundation of the first professional Electronic Studio in Serbia in 1972 to the organisation of concerts by soloists and ensembles, mostly from abroad, specialising in performing the most advanced contemporary music at the time. Moreover, the music broadcast on the Third Program inspired the most adventurous Serbian composers to embark on mastering the newest compositional techniques and the latest technologies of that time. My aim is to discuss the numerous ways in which the Third Program contributed to the development and flourishing of the avant-garde music scene in Serbia.
PB  - London : Taylor & Francis
T2  - Contemporary Music Review
T1  - The Role of the Third Program of Radio Belgrade in the Presentation, Promotion, and Expansion of Serbian Avant-Garde Music in the 1960s and 1970s
SP  - 482
EP  - 511
VL  - 40
IS  - 5-6
DO  - 10.1080/07494467.2021.2022885
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14370
ER  - 
@article{
author = "Medić, Ivana",
year = "2022",
abstract = "This article details the various activities at the Third Program of Radio Belgrade that contributed to the presentation, promotion, and expansion of ‘new music’ in Serbia (then a constituent republic of the SFR Yugoslavia) during the 1960s and 1970s. These activities ranged from the foundation of the first professional Electronic Studio in Serbia in 1972 to the organisation of concerts by soloists and ensembles, mostly from abroad, specialising in performing the most advanced contemporary music at the time. Moreover, the music broadcast on the Third Program inspired the most adventurous Serbian composers to embark on mastering the newest compositional techniques and the latest technologies of that time. My aim is to discuss the numerous ways in which the Third Program contributed to the development and flourishing of the avant-garde music scene in Serbia.",
publisher = "London : Taylor & Francis",
journal = "Contemporary Music Review",
title = "The Role of the Third Program of Radio Belgrade in the Presentation, Promotion, and Expansion of Serbian Avant-Garde Music in the 1960s and 1970s",
pages = "482-511",
volume = "40",
number = "5-6",
doi = "10.1080/07494467.2021.2022885",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14370"
}
Medić, I.. (2022). The Role of the Third Program of Radio Belgrade in the Presentation, Promotion, and Expansion of Serbian Avant-Garde Music in the 1960s and 1970s. in Contemporary Music Review
London : Taylor & Francis., 40(5-6), 482-511.
https://doi.org/10.1080/07494467.2021.2022885
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14370
Medić I. The Role of the Third Program of Radio Belgrade in the Presentation, Promotion, and Expansion of Serbian Avant-Garde Music in the 1960s and 1970s. in Contemporary Music Review. 2022;40(5-6):482-511.
doi:10.1080/07494467.2021.2022885
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14370 .
Medić, Ivana, "The Role of the Third Program of Radio Belgrade in the Presentation, Promotion, and Expansion of Serbian Avant-Garde Music in the 1960s and 1970s" in Contemporary Music Review, 40, no. 5-6 (2022):482-511,
https://doi.org/10.1080/07494467.2021.2022885 .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14370 .
2
1

Serbian Musical Identity: An Introduction

Emmery, Laura; Medić, Ivana

(London : Taylor & Francis, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Emmery, Laura
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14328
AB  - There are several reasons why we decided to dedicate this double issue of Contemporary
Music Review to the topic of Serbian musical identity. The concept of identity
implies the existence of some individual or collective characteristic, or a feature, by
which a certain person or social group is recognisable. Both ‘musical identity’ and
‘national identity’ are elusive, flexible, changeable, and context-dependent notions.
The articles published in this issue help us consider whether, when, and under
what conditions these two types of identities intersect and what type of musical
works emerge from such overlaps.
PB  - London : Taylor & Francis
T2  - Contemporary Music Review
T1  - Serbian Musical Identity: An Introduction
SP  - 459
EP  - 466
VL  - 41
IS  - 5-6
DO  - 10.1080/07494467.2022.2198830
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14328
ER  - 
@article{
author = "Emmery, Laura and Medić, Ivana",
year = "2022",
abstract = "There are several reasons why we decided to dedicate this double issue of Contemporary
Music Review to the topic of Serbian musical identity. The concept of identity
implies the existence of some individual or collective characteristic, or a feature, by
which a certain person or social group is recognisable. Both ‘musical identity’ and
‘national identity’ are elusive, flexible, changeable, and context-dependent notions.
The articles published in this issue help us consider whether, when, and under
what conditions these two types of identities intersect and what type of musical
works emerge from such overlaps.",
publisher = "London : Taylor & Francis",
journal = "Contemporary Music Review",
title = "Serbian Musical Identity: An Introduction",
pages = "459-466",
volume = "41",
number = "5-6",
doi = "10.1080/07494467.2022.2198830",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14328"
}
Emmery, L.,& Medić, I.. (2022). Serbian Musical Identity: An Introduction. in Contemporary Music Review
London : Taylor & Francis., 41(5-6), 459-466.
https://doi.org/10.1080/07494467.2022.2198830
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14328
Emmery L, Medić I. Serbian Musical Identity: An Introduction. in Contemporary Music Review. 2022;41(5-6):459-466.
doi:10.1080/07494467.2022.2198830
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14328 .
Emmery, Laura, Medić, Ivana, "Serbian Musical Identity: An Introduction" in Contemporary Music Review, 41, no. 5-6 (2022):459-466,
https://doi.org/10.1080/07494467.2022.2198830 .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14328 .

Милан Милојковић, Дигитална технологија у српској уметничкој музици, Нови Сад, Матица српска, 2020. ISBN 978-86-7946-332-6

Медић, Ивана

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Медић, Ивана
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13062
AB  - Монографија музиколога Милана Милојковића под називом Дигитална технологија у српској уметничкој музици представља плод његовог рада како у домену науке о музици, тако и у области примењене музикологије (превасходно у улози уредника у Музичкој редакцији Трећег програма Радио Београда), као и богатог извођачког и стваралачког искуства у сфери импровизоване, експерименталне и рачунарске музике. Милојковић је једини музиколог у Србији који је, упоредо са средњом музичком школом (инструментални одсек – гитара) завршио и техничку школу (смер за електротехничара рачунара), те се практично од школских дана бави конструкцијом и поправком аналогних и дигиталних уређаја за производњу, снимање и репродукцију звука. Запослен је као доцент на Академији уметности Универзитета у Новом Саду. Поред израде дигиталних и аналогних система за креативно контролисану производњу звука, његова богата професионална биографија обухвата и сарадњу с ансамблима Ноизац, Рестрикције и Ex You, с којима је објавио неколико албума, као и концертне наступе и перформансе с другим извођачима на електронским уређајима.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T2  - Музикологија / Musicology 32 (I/2022)
T1  - Милан Милојковић, Дигитална технологија у српској уметничкој музици, Нови Сад, Матица српска, 2020. ISBN 978-86-7946-332-6
SP  - 283
EP  - 288
VL  - 1
IS  - 32
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13062
ER  - 
@article{
author = "Медић, Ивана",
year = "2022",
abstract = "Монографија музиколога Милана Милојковића под називом Дигитална технологија у српској уметничкој музици представља плод његовог рада како у домену науке о музици, тако и у области примењене музикологије (превасходно у улози уредника у Музичкој редакцији Трећег програма Радио Београда), као и богатог извођачког и стваралачког искуства у сфери импровизоване, експерименталне и рачунарске музике. Милојковић је једини музиколог у Србији који је, упоредо са средњом музичком школом (инструментални одсек – гитара) завршио и техничку школу (смер за електротехничара рачунара), те се практично од школских дана бави конструкцијом и поправком аналогних и дигиталних уређаја за производњу, снимање и репродукцију звука. Запослен је као доцент на Академији уметности Универзитета у Новом Саду. Поред израде дигиталних и аналогних система за креативно контролисану производњу звука, његова богата професионална биографија обухвата и сарадњу с ансамблима Ноизац, Рестрикције и Ex You, с којима је објавио неколико албума, као и концертне наступе и перформансе с другим извођачима на електронским уређајима.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Музикологија / Musicology 32 (I/2022)",
title = "Милан Милојковић, Дигитална технологија у српској уметничкој музици, Нови Сад, Матица српска, 2020. ISBN 978-86-7946-332-6",
pages = "283-288",
volume = "1",
number = "32",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13062"
}
Медић, И.. (2022). Милан Милојковић, Дигитална технологија у српској уметничкој музици, Нови Сад, Матица српска, 2020. ISBN 978-86-7946-332-6. in Музикологија / Musicology 32 (I/2022)
Београд : Музиколошки институт САНУ., 1(32), 283-288.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13062
Медић И. Милан Милојковић, Дигитална технологија у српској уметничкој музици, Нови Сад, Матица српска, 2020. ISBN 978-86-7946-332-6. in Музикологија / Musicology 32 (I/2022). 2022;1(32):283-288.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13062 .
Медић, Ивана, "Милан Милојковић, Дигитална технологија у српској уметничкој музици, Нови Сад, Матица српска, 2020. ISBN 978-86-7946-332-6" in Музикологија / Musicology 32 (I/2022), 1, no. 32 (2022):283-288,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13062 .

Šnitkeova teorija polistilizma - geneza i stvaralačka primena

Medić, Ivana

(Beograd : Srpsko društvo za muzičku teoriju, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15599
AB  - U ovom radu razmatram teoriju muzičkog polistilizma koju je početkom sedamdesetih
godina XX veka formulisao i promovisao ruski kompozitor Alfred Šnitke. Njegov cilj bio je da
svojim slušaocima objasni kontekst nastanka i inovativne elemente svojih upečatljivih i veoma
uticajnih dela nastalih na prelasku iz šezdesetih u sedamdesete godine XX veka. Šnitkeov polistilizam
odvijao se u dve faze: u prvoj, dominiraju dela ostvarena kolažno-montažnim postupkom,
uz eksplicitno konfrontiranje heterogenih muzičkih materijala, dok u drugoj fazi Šnitke promoviše
sintetičniji stil, u kojem su raznorodni elementi dublje integrisani. Zajedničko za obe faze
jeste insistiranje na mimetičko-narativnom potencijalu odabranih muzičko-stilskih elemenata.
AB  - In this article, I overview the theory of polystylism in music, which was formulated and
promoted by the Russian composer Alfred Schnittke in the early 1970s. His goal was to explain to
his listeners the context of creation and innovative elements of his striking and highly influential
works created in the late 1960s and the 1970s. Schnittke’s own polystylism unfolded in two stages:
the first one is characterised by works using the collage-montage procedure, with an explicit confrontation
of heterogeneous musical materials, while in the second phase Schnittke promotes a
more synthetic style, in which various stylistic elements are not confronted, but profoundly integrated.
Common to both phases is the insistence on the mimetic-narrative potential of selected
musical-stylistic elements.
AB  - In my 2017 book From Polystylism to Meta-Pluralism: Essays on Late Soviet Symphonic Music I
defined and discussed the three main trends of late Soviet music: polystylism, spiritualism and
meta-pluralism. In this article, I overview Alfred Schnittke’s theory of polystylism in music. When
defining polystylism in the early 1970s, just before the premiere of his highly influential First
Symphony, Schnittke wished to explain to his listeners the context of creation and innovative elements
of this disturbingly polystylistic work. My analysis of Schnittke’s writings has shown that
he was not wholly consistent in labelling certain phenomena, and that he used terms such as citation
or allusion quite arbitrarily. Nevertheless, he correctly observed the contemporary tendency
in European music to turn away from monolithic styles and freely incorporate diverse stylistic
elements (with hindsight, this was actually the onset of postmodernism). Aside from classifying
polystylistic tendencies in the works of his contemporaries, Schnittke wrote important essays on
composers who could be regarded as his predecessors: Igor Stravinsky and Dmitri Shostakovich.
Other composers who can be regarded as Schnittke’s role models included Gustav Mahler, Alban
Berg and Charles Ives. Another important source of Schnittke’s polystylism was his applied music for film and theatre; Schnittke freely incorporated many elements of his film scores into his “serious”
works and wrote extensively about the necessity to bridge the gap between the two.
Schnittke’s own polystylism unfolded in two stages: the first one was characterised by collagemontage
procedures, with an explicit confrontation of heterogeneous musical materials. In the
second phase Schnittke promoted a more synthetic style, in which various stylistic elements were
not confronted, but profoundly integrated. Common to both phases is the insistence on the mimetic-
narrative potential of selected musical-stylistic elements. Far from being blunt and unsophisticated
patchworks of mutually unrelated episodes, his works are carefully structured and the
musical events are selected and placed according to their dramatic potential and semantic “meaning”.
PB  - Beograd : Srpsko društvo za muzičku teoriju
T2  - Časopis Srpskog društva za muzičku teoriju
T1  - Šnitkeova teorija polistilizma - geneza i stvaralačka primena
T1  - Schnittke's Theory of Polystylism - Genesis and Creative Application
SP  - 7
EP  - 22
VL  - II
IS  - 2
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15599
ER  - 
@article{
author = "Medić, Ivana",
year = "2022",
abstract = "U ovom radu razmatram teoriju muzičkog polistilizma koju je početkom sedamdesetih
godina XX veka formulisao i promovisao ruski kompozitor Alfred Šnitke. Njegov cilj bio je da
svojim slušaocima objasni kontekst nastanka i inovativne elemente svojih upečatljivih i veoma
uticajnih dela nastalih na prelasku iz šezdesetih u sedamdesete godine XX veka. Šnitkeov polistilizam
odvijao se u dve faze: u prvoj, dominiraju dela ostvarena kolažno-montažnim postupkom,
uz eksplicitno konfrontiranje heterogenih muzičkih materijala, dok u drugoj fazi Šnitke promoviše
sintetičniji stil, u kojem su raznorodni elementi dublje integrisani. Zajedničko za obe faze
jeste insistiranje na mimetičko-narativnom potencijalu odabranih muzičko-stilskih elemenata., In this article, I overview the theory of polystylism in music, which was formulated and
promoted by the Russian composer Alfred Schnittke in the early 1970s. His goal was to explain to
his listeners the context of creation and innovative elements of his striking and highly influential
works created in the late 1960s and the 1970s. Schnittke’s own polystylism unfolded in two stages:
the first one is characterised by works using the collage-montage procedure, with an explicit confrontation
of heterogeneous musical materials, while in the second phase Schnittke promotes a
more synthetic style, in which various stylistic elements are not confronted, but profoundly integrated.
Common to both phases is the insistence on the mimetic-narrative potential of selected
musical-stylistic elements., In my 2017 book From Polystylism to Meta-Pluralism: Essays on Late Soviet Symphonic Music I
defined and discussed the three main trends of late Soviet music: polystylism, spiritualism and
meta-pluralism. In this article, I overview Alfred Schnittke’s theory of polystylism in music. When
defining polystylism in the early 1970s, just before the premiere of his highly influential First
Symphony, Schnittke wished to explain to his listeners the context of creation and innovative elements
of this disturbingly polystylistic work. My analysis of Schnittke’s writings has shown that
he was not wholly consistent in labelling certain phenomena, and that he used terms such as citation
or allusion quite arbitrarily. Nevertheless, he correctly observed the contemporary tendency
in European music to turn away from monolithic styles and freely incorporate diverse stylistic
elements (with hindsight, this was actually the onset of postmodernism). Aside from classifying
polystylistic tendencies in the works of his contemporaries, Schnittke wrote important essays on
composers who could be regarded as his predecessors: Igor Stravinsky and Dmitri Shostakovich.
Other composers who can be regarded as Schnittke’s role models included Gustav Mahler, Alban
Berg and Charles Ives. Another important source of Schnittke’s polystylism was his applied music for film and theatre; Schnittke freely incorporated many elements of his film scores into his “serious”
works and wrote extensively about the necessity to bridge the gap between the two.
Schnittke’s own polystylism unfolded in two stages: the first one was characterised by collagemontage
procedures, with an explicit confrontation of heterogeneous musical materials. In the
second phase Schnittke promoted a more synthetic style, in which various stylistic elements were
not confronted, but profoundly integrated. Common to both phases is the insistence on the mimetic-
narrative potential of selected musical-stylistic elements. Far from being blunt and unsophisticated
patchworks of mutually unrelated episodes, his works are carefully structured and the
musical events are selected and placed according to their dramatic potential and semantic “meaning”.",
publisher = "Beograd : Srpsko društvo za muzičku teoriju",
journal = "Časopis Srpskog društva za muzičku teoriju",
title = "Šnitkeova teorija polistilizma - geneza i stvaralačka primena, Schnittke's Theory of Polystylism - Genesis and Creative Application",
pages = "7-22",
volume = "II",
number = "2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15599"
}
Medić, I.. (2022). Šnitkeova teorija polistilizma - geneza i stvaralačka primena. in Časopis Srpskog društva za muzičku teoriju
Beograd : Srpsko društvo za muzičku teoriju., II(2), 7-22.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15599
Medić I. Šnitkeova teorija polistilizma - geneza i stvaralačka primena. in Časopis Srpskog društva za muzičku teoriju. 2022;II(2):7-22.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15599 .
Medić, Ivana, "Šnitkeova teorija polistilizma - geneza i stvaralačka primena" in Časopis Srpskog društva za muzičku teoriju, II, no. 2 (2022):7-22,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15599 .

“The Marshall dropped dead”: Censorship in Yugoslav popular music

Medić, Ivana

(Bucharest : National University of Music, 2022)

TY  - CONF
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14296
AB  - In this paper I discuss several instances of censorship in the Socialist Federal Republic of
Yugoslavia, specifically in the domain of popular music. While the Yugoslav regime was
comparably less oppressive than in other Eastern European communist countries, there
were still some well-publicized and documented cases of censorship in music.
PB  - Bucharest : National University of Music
C3  - THE CONTROL OF MUSIC. Effects and consequences of the institution of censorship on music culture and education in Europe (late 19th century-1990s). International Musicological Conference 27-28 October 2022
T1  - “The Marshall dropped dead”: Censorship in Yugoslav popular music
SP  - 6
EP  - 7
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14296
ER  - 
@conference{
author = "Medić, Ivana",
year = "2022",
abstract = "In this paper I discuss several instances of censorship in the Socialist Federal Republic of
Yugoslavia, specifically in the domain of popular music. While the Yugoslav regime was
comparably less oppressive than in other Eastern European communist countries, there
were still some well-publicized and documented cases of censorship in music.",
publisher = "Bucharest : National University of Music",
journal = "THE CONTROL OF MUSIC. Effects and consequences of the institution of censorship on music culture and education in Europe (late 19th century-1990s). International Musicological Conference 27-28 October 2022",
title = "“The Marshall dropped dead”: Censorship in Yugoslav popular music",
pages = "6-7",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14296"
}
Medić, I.. (2022). “The Marshall dropped dead”: Censorship in Yugoslav popular music. in THE CONTROL OF MUSIC. Effects and consequences of the institution of censorship on music culture and education in Europe (late 19th century-1990s). International Musicological Conference 27-28 October 2022
Bucharest : National University of Music., 6-7.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14296
Medić I. “The Marshall dropped dead”: Censorship in Yugoslav popular music. in THE CONTROL OF MUSIC. Effects and consequences of the institution of censorship on music culture and education in Europe (late 19th century-1990s). International Musicological Conference 27-28 October 2022. 2022;:6-7.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14296 .
Medić, Ivana, "“The Marshall dropped dead”: Censorship in Yugoslav popular music" in THE CONTROL OF MUSIC. Effects and consequences of the institution of censorship on music culture and education in Europe (late 19th century-1990s). International Musicological Conference 27-28 October 2022 (2022):6-7,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14296 .

The Soviet model of teaching music at universities and conservatories, and its implementation in the countries of Eastern Europe

Medić, Ivana

(London : City, University of London, 2022)

TY  - CONF
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14265
AB  - Considering the title of this conference, Music, University - Histories, Models, Prospects, I decided to take this opportunity to talk about Soviet model of teaching at the HE level and its application in Central and Eastern European (CEE) countries during the decades between World War II and the collapse of Eastern Bloc.
PB  - London : City, University of London
C3  - Music and the Univesity: History, Models Prospects. 7-9 July 2022
T1  - The Soviet model of teaching music at universities and conservatories, and its implementation in the countries of Eastern Europe
SP  - 71
EP  - 72
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14265
ER  - 
@conference{
author = "Medić, Ivana",
year = "2022",
abstract = "Considering the title of this conference, Music, University - Histories, Models, Prospects, I decided to take this opportunity to talk about Soviet model of teaching at the HE level and its application in Central and Eastern European (CEE) countries during the decades between World War II and the collapse of Eastern Bloc.",
publisher = "London : City, University of London",
journal = "Music and the Univesity: History, Models Prospects. 7-9 July 2022",
title = "The Soviet model of teaching music at universities and conservatories, and its implementation in the countries of Eastern Europe",
pages = "71-72",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14265"
}
Medić, I.. (2022). The Soviet model of teaching music at universities and conservatories, and its implementation in the countries of Eastern Europe. in Music and the Univesity: History, Models Prospects. 7-9 July 2022
London : City, University of London., 71-72.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14265
Medić I. The Soviet model of teaching music at universities and conservatories, and its implementation in the countries of Eastern Europe. in Music and the Univesity: History, Models Prospects. 7-9 July 2022. 2022;:71-72.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14265 .
Medić, Ivana, "The Soviet model of teaching music at universities and conservatories, and its implementation in the countries of Eastern Europe" in Music and the Univesity: History, Models Prospects. 7-9 July 2022 (2022):71-72,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14265 .