Јањић, Марина С.

Link to this page

Authority KeyName Variants
9d50b07e-91ce-4872-bd6f-1040cbf60df1
  • Јањић, Марина С. (2)
Projects

Author's Bibliography

Белићеви погледи на акценте и културу говора у часопису Наш језик из данашње перспективе

Лончар Раичевић, Александра Р.; Јањић, Марина С.

(Београд : Институт за српски језик САНУ, 2019)

TY  - JOUR
AU  - Лончар Раичевић, Александра Р.
AU  - Јањић, Марина С.
PY  - 2019
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10276
AB  - This paper analyzes articles of A. Belić on accents and speech culture,
which were published in the magazine Naš jezik (Our Language). The aim
of this retrospective analysis is to compare them with the current status of
Belić’s principles. The tasks of the paper are reviewing the basic linguistic
principles relating to accentuation of speech and culture through the prism
of contemporary linguistic views in these areas.
AB  - Рад се бави анализом Белићевих чланака о акцентима и говорној култури објављених у часопису Наш језик. Циљ ових ретроспективних анализа јесте њихово поређење са данашњим статусом Белићевих начела. Задаци рада јесу преиспитивање темељних лингвистичких начела у вези са
акцентуацијом и културом говора кроз призму савремених лингвистичких
погледа из наведених области.
PB  - Београд : Институт за српски језик САНУ
T2  - Наш језик
T1  - Белићеви погледи на акценте и културу говора у часопису Наш језик из данашње перспективе
T1  - Belic’s Views on Accents and Culture of Speech in the Periodical Naš Jezik from Today’s Perspective
SP  - 77
EP  - 85
VL  - 50
IS  - 2
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10276
ER  - 
@article{
author = "Лончар Раичевић, Александра Р. and Јањић, Марина С.",
year = "2019",
abstract = "This paper analyzes articles of A. Belić on accents and speech culture,
which were published in the magazine Naš jezik (Our Language). The aim
of this retrospective analysis is to compare them with the current status of
Belić’s principles. The tasks of the paper are reviewing the basic linguistic
principles relating to accentuation of speech and culture through the prism
of contemporary linguistic views in these areas., Рад се бави анализом Белићевих чланака о акцентима и говорној култури објављених у часопису Наш језик. Циљ ових ретроспективних анализа јесте њихово поређење са данашњим статусом Белићевих начела. Задаци рада јесу преиспитивање темељних лингвистичких начела у вези са
акцентуацијом и културом говора кроз призму савремених лингвистичких
погледа из наведених области.",
publisher = "Београд : Институт за српски језик САНУ",
journal = "Наш језик",
title = "Белићеви погледи на акценте и културу говора у часопису Наш језик из данашње перспективе, Belic’s Views on Accents and Culture of Speech in the Periodical Naš Jezik from Today’s Perspective",
pages = "77-85",
volume = "50",
number = "2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10276"
}
Лончар Раичевић, А. Р.,& Јањић, М. С.. (2019). Белићеви погледи на акценте и културу говора у часопису Наш језик из данашње перспективе. in Наш језик
Београд : Институт за српски језик САНУ., 50(2), 77-85.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10276
Лончар Раичевић АР, Јањић МС. Белићеви погледи на акценте и културу говора у часопису Наш језик из данашње перспективе. in Наш језик. 2019;50(2):77-85.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10276 .
Лончар Раичевић, Александра Р., Јањић, Марина С., "Белићеви погледи на акценте и културу говора у часопису Наш језик из данашње перспективе" in Наш језик, 50, no. 2 (2019):77-85,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10276 .

Школска терминологија у дијахронијској перспективи

Јањић, Марина С.

(Београд : Српска академија наука и уметности, 2017)

TY  - CONF
AU  - Јањић, Марина С.
PY  - 2017
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9435
AB  - Пописом и дефинисањем школске терминологије бавили су се многи пе-
дагози, те као резултат тога постоје бројни педагошки речници и лексикони до-
ступни нашем стручном аудиторијуму. Будући да су у њима термини обрађени са
аспекта савремене педагошке дисциплине, у нашем фокусу биће школска терми-
нологија у дијахронијској перспективи. Циљ рада је указати на развојне токове и
различиту употребну вредност ових лексема у минулим епохама, са посебним
освртом на њихове етимолошке и латентне семантичке слојеве, запретане у то-
ковима времена.
AB  - Многие педагоги занимались составлением списков и определений школьных терми-
нов, в результате чего возникли педагогические словари и лексиконы, доступные нашим спе-
циалистам. Поскольку термины в них описаны с точки зрения современной педагогики, в фо-
кусе нашего исследования – школьная терминология на фоне диахронии. Целью настоящей
статьи является указание на научные течения развития терминологии и на разнообразные
сферы употребления данных лексем в прошлые эпохи, с особым выделением этимологических
и семантически подвижных пластов, скрытых на протяжении многих веков. Терминология
рассматривается автором в аспекте учебной методологии в области лингводидактики: от
названий помещений и сооружений, в которых проходит учебный процесс, к наименованиям
функциональных приемов, учебных средств и методических действий, а также позиций учи-
теля и ученика в качестве главных участников учебного процесса.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
PB  - Београд : Институт за српски језик САНУ
C3  - Словенска терминологија данас
T1  - Школска терминологија у дијахронијској перспективи
SP  - 331
EP  - 341
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9435
ER  - 
@conference{
author = "Јањић, Марина С.",
year = "2017",
abstract = "Пописом и дефинисањем школске терминологије бавили су се многи пе-
дагози, те као резултат тога постоје бројни педагошки речници и лексикони до-
ступни нашем стручном аудиторијуму. Будући да су у њима термини обрађени са
аспекта савремене педагошке дисциплине, у нашем фокусу биће школска терми-
нологија у дијахронијској перспективи. Циљ рада је указати на развојне токове и
различиту употребну вредност ових лексема у минулим епохама, са посебним
освртом на њихове етимолошке и латентне семантичке слојеве, запретане у то-
ковима времена., Многие педагоги занимались составлением списков и определений школьных терми-
нов, в результате чего возникли педагогические словари и лексиконы, доступные нашим спе-
циалистам. Поскольку термины в них описаны с точки зрения современной педагогики, в фо-
кусе нашего исследования – школьная терминология на фоне диахронии. Целью настоящей
статьи является указание на научные течения развития терминологии и на разнообразные
сферы употребления данных лексем в прошлые эпохи, с особым выделением этимологических
и семантически подвижных пластов, скрытых на протяжении многих веков. Терминология
рассматривается автором в аспекте учебной методологии в области лингводидактики: от
названий помещений и сооружений, в которых проходит учебный процесс, к наименованиям
функциональных приемов, учебных средств и методических действий, а также позиций учи-
теля и ученика в качестве главных участников учебного процесса.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности, Београд : Институт за српски језик САНУ",
journal = "Словенска терминологија данас",
title = "Школска терминологија у дијахронијској перспективи",
pages = "331-341",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9435"
}
Јањић, М. С.. (2017). Школска терминологија у дијахронијској перспективи. in Словенска терминологија данас
Београд : Српска академија наука и уметности., 331-341.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9435
Јањић МС. Школска терминологија у дијахронијској перспективи. in Словенска терминологија данас. 2017;:331-341.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9435 .
Јањић, Марина С., "Школска терминологија у дијахронијској перспективи" in Словенска терминологија данас (2017):331-341,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9435 .