Ćirić, Marija

Link to this page

Authority KeyName Variants
1932d06e-1cd7-4310-a33a-669a8d0e0536
  • Ćirić, Marija (2)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

На маргинама музиколошког канона: Композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког. Уредница Биљана Милановић. Београд: Музиколошко друштво Србије и Музиколошки институт САНУ, 2019. ISBN 978-86-80639-52-9

Ćirić, Marija

(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2021)

TY  - JOUR
AU  - Ćirić, Marija
PY  - 2021
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/11664
AB  - Тематски зборник На маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког, важан је корак у афирмацији недовољно разматраних, штавише занемарених музичких опуса. Свеобухватно сагледавање делатности Стојановића, Крстића и Биничког, посебно у смислу разумевања њихове улоге у контекстима развоја музичке уметности у Србији (и у региону), редефинише позиције тих уметника и успоставља нове линије валоризовања домаћег стваралаштва.
PB  - Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - На маргинама музиколошког канона: Композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког. Уредница Биљана Милановић. Београд: Музиколошко друштво Србије и Музиколошки институт САНУ, 2019. ISBN 978-86-80639-52-9
SP  - 167
EP  - 171
IS  - 30
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11664
ER  - 
@article{
author = "Ćirić, Marija",
year = "2021",
abstract = "Тематски зборник На маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког, важан је корак у афирмацији недовољно разматраних, штавише занемарених музичких опуса. Свеобухватно сагледавање делатности Стојановића, Крстића и Биничког, посебно у смислу разумевања њихове улоге у контекстима развоја музичке уметности у Србији (и у региону), редефинише позиције тих уметника и успоставља нове линије валоризовања домаћег стваралаштва.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "На маргинама музиколошког канона: Композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког. Уредница Биљана Милановић. Београд: Музиколошко друштво Србије и Музиколошки институт САНУ, 2019. ISBN 978-86-80639-52-9",
pages = "167-171",
number = "30",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11664"
}
Ćirić, M.. (2021). На маргинама музиколошког канона: Композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког. Уредница Биљана Милановић. Београд: Музиколошко друштво Србије и Музиколошки институт САНУ, 2019. ISBN 978-86-80639-52-9. in Музикологија / Musicology
Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности.(30), 167-171.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11664
Ćirić M. На маргинама музиколошког канона: Композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког. Уредница Биљана Милановић. Београд: Музиколошко друштво Србије и Музиколошки институт САНУ, 2019. ISBN 978-86-80639-52-9. in Музикологија / Musicology. 2021;(30):167-171.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11664 .
Ćirić, Marija, "На маргинама музиколошког канона: Композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког. Уредница Биљана Милановић. Београд: Музиколошко друштво Србије и Музиколошки институт САНУ, 2019. ISBN 978-86-80639-52-9" in Музикологија / Musicology, no. 30 (2021):167-171,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11664 .

Music as word: Film music: Superlibretto?

Ćirić, Marija

(2013)

TY  - JOUR
AU  - Ćirić, Marija
PY  - 2013
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2729
AB  - The aim of his paper is to prove that film music can be understood as authentic narrative force: film music as word / discourse and its superlibretto status. Superlibretto is the status of music in a film which is constructing its own (aural) reality and is narrating, speaking its own text which creates a wholesome film meaning. The existence of superlibretto is substantiated by fundamental theoretic concepts of film music and practically proven by analyses of examples taken from the opus of Serbian film composer Zoran Simjanović.
AB  - Namera ovog teksta jeste dokazivanje postojanja superlibretta kao specifičnog i rafiniranog narativnog dejstva filmske muzike, gde reč kojom govori muzika doprinosi ukupnosti filmskog značenja. Nije, međutim, sva filmska muzika automatski i superlibretto. Superlibretto je narativni agens a ne aplikacija - razlika se odnosi na polje diferencijacije opisa i naracije. To nije muzika koja prati, opisuje ili podražava sliku (ili naraciju), već muzika koja u filmu konstruiše sopstvenu (zvučnu) sliku i pripoveda, govori sopstveni tekst, koji zajedno i ravnopravno sa tekstom ostalih aspekata filmskog jezika tvori celovito kinematografsko ostvarenje. Put ka superlibrett-u otvoren je temeljnim teorijskim postavkama i pojmovima koji se odnose na specifičan rad zvuka/muzike u filmu: estetski efekat stimulacije pokreta (Teodor Adorno/Hans Ajsler); muzika kao ritmički embrion, akuzmatični zvuk/muzika, muzika u ulozi la belle indifférente, muzika kao dodata vrednost, didaktički kontrapunkt, anempatična muzika (Mišel Šion); metadijegetička muzika (Klaudija Gorbman); suprarealnost (Roj Prendergast); onirički zvučni prizor i hiperrealna zvučna reprezentacija (Mladen Milićević), narativni agens (Ketrin Kalinak); takođe i teorije koje dolaze iz domena slike ali su istovremeno primenljive na zvuk/muziku, poput optičke muzike (Vlada Petrić). Postojanje i rad superlibrett-a demonstrirani su i argumentovani na primerima iz srpske kinematografske prakse, kroz opus Zorana Simjanovića, čija je muzika neretko određivala značenje, a time i percepciju i recepciju filmskog jezika u okviru kojeg funkcioniše.
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Music as word: Film music: Superlibretto?
T1  - Muzika kao reč - filmska muzika - superlibretto?
SP  - 127
EP  - 144
IS  - 15
DO  - 10.2298/MUZ1315127C
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2729
ER  - 
@article{
author = "Ćirić, Marija",
year = "2013",
abstract = "The aim of his paper is to prove that film music can be understood as authentic narrative force: film music as word / discourse and its superlibretto status. Superlibretto is the status of music in a film which is constructing its own (aural) reality and is narrating, speaking its own text which creates a wholesome film meaning. The existence of superlibretto is substantiated by fundamental theoretic concepts of film music and practically proven by analyses of examples taken from the opus of Serbian film composer Zoran Simjanović., Namera ovog teksta jeste dokazivanje postojanja superlibretta kao specifičnog i rafiniranog narativnog dejstva filmske muzike, gde reč kojom govori muzika doprinosi ukupnosti filmskog značenja. Nije, međutim, sva filmska muzika automatski i superlibretto. Superlibretto je narativni agens a ne aplikacija - razlika se odnosi na polje diferencijacije opisa i naracije. To nije muzika koja prati, opisuje ili podražava sliku (ili naraciju), već muzika koja u filmu konstruiše sopstvenu (zvučnu) sliku i pripoveda, govori sopstveni tekst, koji zajedno i ravnopravno sa tekstom ostalih aspekata filmskog jezika tvori celovito kinematografsko ostvarenje. Put ka superlibrett-u otvoren je temeljnim teorijskim postavkama i pojmovima koji se odnose na specifičan rad zvuka/muzike u filmu: estetski efekat stimulacije pokreta (Teodor Adorno/Hans Ajsler); muzika kao ritmički embrion, akuzmatični zvuk/muzika, muzika u ulozi la belle indifférente, muzika kao dodata vrednost, didaktički kontrapunkt, anempatična muzika (Mišel Šion); metadijegetička muzika (Klaudija Gorbman); suprarealnost (Roj Prendergast); onirički zvučni prizor i hiperrealna zvučna reprezentacija (Mladen Milićević), narativni agens (Ketrin Kalinak); takođe i teorije koje dolaze iz domena slike ali su istovremeno primenljive na zvuk/muziku, poput optičke muzike (Vlada Petrić). Postojanje i rad superlibrett-a demonstrirani su i argumentovani na primerima iz srpske kinematografske prakse, kroz opus Zorana Simjanovića, čija je muzika neretko određivala značenje, a time i percepciju i recepciju filmskog jezika u okviru kojeg funkcioniše.",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Music as word: Film music: Superlibretto?, Muzika kao reč - filmska muzika - superlibretto?",
pages = "127-144",
number = "15",
doi = "10.2298/MUZ1315127C",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2729"
}
Ćirić, M.. (2013). Music as word: Film music: Superlibretto?. in Музикологија / Musicology(15), 127-144.
https://doi.org/10.2298/MUZ1315127C
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2729
Ćirić M. Music as word: Film music: Superlibretto?. in Музикологија / Musicology. 2013;(15):127-144.
doi:10.2298/MUZ1315127C
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2729 .
Ćirić, Marija, "Music as word: Film music: Superlibretto?" in Музикологија / Musicology, no. 15 (2013):127-144,
https://doi.org/10.2298/MUZ1315127C .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2729 .
2