Knights, Francis

Link to this page

Authority KeyName Variants
d87812f6-51f8-4501-9e83-3ffa4e7f7099
  • Knights, Francis (3)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

J. S. Bach’s Keyboard Works: from Performance to Research

Knights, Francis

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2021)

TY  - JOUR
AU  - Knights, Francis
PY  - 2021
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12525
AB  - Practice-led research in classical music has tended to deal with specific and limited case studies, examining in detail the ways in which one musician’s individual responses to a work or genre can lead to a new understanding of that object, and assessing the different forms of knowledge generated. This project discussion however deals with a complete corpus created over one composer’s lifetime, Bach’s works for clavier, and looks at the very many different aspects of musical understanding – including pedagogy, technique, compositional practice, performance practice, attribution studies and organology – that can be enriched by hands-on engagement with a substantial and high-quality repertoire.
AB  - Проучавање уметничке музике вођено праксом, по правилу је усмерено на конкретне и ограничене студије случаја, у којима се детаљно истражују начини на које индивидуалне реакције музичара на дело или жанр могу довести до новог разумевања предмета, те испостављају различите врсте
тако створених сазнања. Међутим, ова расправа се бави комлетним
корпусом створеним током живота једног композитора – Баховим делима за
клавијатурне инструменте – и сагледава бројне аспекте музичког разумевања,
укључујући педагогију, технику, композициону и извођачку праксу, студије
ауторства и органологију – које може обогатити практичан рад на обимном
репертоару високог квалитета.
AB  - Пројекат описан у овој студији показује како извођачке перспективе производе
конкретна научна питања у проучавањима руковођеним праксом, овде на при-
меру истраживања комплетног циклуса Бахових дела за клавијатурне инстру-
менте, спроведеног од 2017. до 2021. године.
Дела су, колико је то могућно, груписана према жанру, уз пажљиво разматрање
коришћених инструмената, нотних издања и услова извођења. Пројекат је за-
почео циклусом Добро темперовани клавир, садржао је шест делова, од анализе
до коначне припреме извођења, што је постало основом за педагошку студију.
Уследила је дискусија о прецизним техничким компонентама двогласних и трогласних инвенција. По извођењу Уметности фуге настала су два истраживачка
есеја, један о делу као композицији за клавијатурни инструмент (то је био закључак, али не постоји јединствена клавијатура), а други о различитим модерним
завршецима последњег, незавршеног Контрапункта. Овде је заједнички рачунарски пројекат идентификовао завршетке који највише личе на Бахову музику
у погледу вођења гласова и мелодијске контуре. Извођачка пракса је била још једно кључно поље интересовања, укључујући
и орнаментацију (различити рукописи из XVIII века, различите датације, нуде
велики број различитих опција), повезивање баховских прстореда са извођачком техником и могућне утицаје на савремену импровизациону праксу, као и
повремену употребу педалних тонова у малом броју раних, за Баха нетипичних
дела, где се сугерише да је композитор у том периоду имао инструмент с педалама које повлаче дирке.
Даљи практични експерименти спровођени су како би се тестирала интересантна прича Чарлса Бернија о Баху, који је „дирке повлачио наниже помоћу
штапа у својим устима, а који није могао да дохвати ни рукама ни ногама“. Коначно, на додатним реситалима истражена је разлика између извођења Добро
темперованог клавира на оргуљама и на клавикорду, вештина читања с листа
(према сведочењима, Бах је могао да „свира све, без оклевања, на први поглед“),
и идеја техничког урушавања наученог репертоара током времена. Већина тих
истраживачких питања не би могла да се постави без извођачке перспективе. У
том смислу, сасвим је јасна важност међусобног разумевања научника, уредника
и извођача када је реч о њиховим различитим приступима.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Musicology
T1  - J. S. Bach’s Keyboard Works: from Performance to Research
T1  - Дела Ј. С. Баха за клавијатурне инструменте: од извођења до проучавања
SP  - 161
EP  - 180
IS  - 31
DO  - 10.2298/MUZ2131161K
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12525
ER  - 
@article{
author = "Knights, Francis",
year = "2021",
abstract = "Practice-led research in classical music has tended to deal with specific and limited case studies, examining in detail the ways in which one musician’s individual responses to a work or genre can lead to a new understanding of that object, and assessing the different forms of knowledge generated. This project discussion however deals with a complete corpus created over one composer’s lifetime, Bach’s works for clavier, and looks at the very many different aspects of musical understanding – including pedagogy, technique, compositional practice, performance practice, attribution studies and organology – that can be enriched by hands-on engagement with a substantial and high-quality repertoire., Проучавање уметничке музике вођено праксом, по правилу је усмерено на конкретне и ограничене студије случаја, у којима се детаљно истражују начини на које индивидуалне реакције музичара на дело или жанр могу довести до новог разумевања предмета, те испостављају различите врсте
тако створених сазнања. Међутим, ова расправа се бави комлетним
корпусом створеним током живота једног композитора – Баховим делима за
клавијатурне инструменте – и сагледава бројне аспекте музичког разумевања,
укључујући педагогију, технику, композициону и извођачку праксу, студије
ауторства и органологију – које може обогатити практичан рад на обимном
репертоару високог квалитета., Пројекат описан у овој студији показује како извођачке перспективе производе
конкретна научна питања у проучавањима руковођеним праксом, овде на при-
меру истраживања комплетног циклуса Бахових дела за клавијатурне инстру-
менте, спроведеног од 2017. до 2021. године.
Дела су, колико је то могућно, груписана према жанру, уз пажљиво разматрање
коришћених инструмената, нотних издања и услова извођења. Пројекат је за-
почео циклусом Добро темперовани клавир, садржао је шест делова, од анализе
до коначне припреме извођења, што је постало основом за педагошку студију.
Уследила је дискусија о прецизним техничким компонентама двогласних и трогласних инвенција. По извођењу Уметности фуге настала су два истраживачка
есеја, један о делу као композицији за клавијатурни инструмент (то је био закључак, али не постоји јединствена клавијатура), а други о различитим модерним
завршецима последњег, незавршеног Контрапункта. Овде је заједнички рачунарски пројекат идентификовао завршетке који највише личе на Бахову музику
у погледу вођења гласова и мелодијске контуре. Извођачка пракса је била још једно кључно поље интересовања, укључујући
и орнаментацију (различити рукописи из XVIII века, различите датације, нуде
велики број различитих опција), повезивање баховских прстореда са извођачком техником и могућне утицаје на савремену импровизациону праксу, као и
повремену употребу педалних тонова у малом броју раних, за Баха нетипичних
дела, где се сугерише да је композитор у том периоду имао инструмент с педалама које повлаче дирке.
Даљи практични експерименти спровођени су како би се тестирала интересантна прича Чарлса Бернија о Баху, који је „дирке повлачио наниже помоћу
штапа у својим устима, а који није могао да дохвати ни рукама ни ногама“. Коначно, на додатним реситалима истражена је разлика између извођења Добро
темперованог клавира на оргуљама и на клавикорду, вештина читања с листа
(према сведочењима, Бах је могао да „свира све, без оклевања, на први поглед“),
и идеја техничког урушавања наученог репертоара током времена. Већина тих
истраживачких питања не би могла да се постави без извођачке перспективе. У
том смислу, сасвим је јасна важност међусобног разумевања научника, уредника
и извођача када је реч о њиховим различитим приступима.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Musicology",
title = "J. S. Bach’s Keyboard Works: from Performance to Research, Дела Ј. С. Баха за клавијатурне инструменте: од извођења до проучавања",
pages = "161-180",
number = "31",
doi = "10.2298/MUZ2131161K",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12525"
}
Knights, F.. (2021). J. S. Bach’s Keyboard Works: from Performance to Research. in Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(31), 161-180.
https://doi.org/10.2298/MUZ2131161K
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12525
Knights F. J. S. Bach’s Keyboard Works: from Performance to Research. in Musicology. 2021;(31):161-180.
doi:10.2298/MUZ2131161K
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12525 .
Knights, Francis, "J. S. Bach’s Keyboard Works: from Performance to Research" in Musicology, no. 31 (2021):161-180,
https://doi.org/10.2298/MUZ2131161K .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12525 .
1

The transmission of motets within the Paston manuscripts, c.1610

Knights, Francis

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2019)

TY  - JOUR
AU  - Knights, Francis
PY  - 2019
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6932
AB  - The creation and expansion of commercial music printing from around 1500 has
normally led to modern editors assigning textual primacy to published copies of
music from the period in preference to any equivalent manuscript copies. However,
some groups of manuscript sources, such as the Paston collection, from late 16th
and early 17th century England, can shed a different light on contemporary music
print culture and its relationship to manuscript copying. Edward Paston’s huge
private music library, now dispersed in collections in the UK and US, contains many
multiple versions of works he already access to in print form, and the choices he
or his copyists made with regard to three particular six-voice Latin motets, Byrd’s
Memento homo, Ferrabosco’s In monte Oliveti, and Vaet’s Salve Regina, are examined
here, and placed within with their collecting context and likely use.
AB  - Настанак и експанзија комерцијалног штампања музике око 1500. године
уобичајено наводи данашње уреднике издања да дају текстуални примат
штампаним примерцима музике из овог периода, а науштрб еквивалентних
рукописних партитура. Међутим, поједине групе рукописних извора, као што
је Пастонова колекција, с краја XVI и почетка XVII века у Енглеској, бацају
другачије светло на тадашњу праксу штампања музикалија и њихов однос
према ручном преписивању партитура. Велика приватна музичка библиотека
Едварда Пастона, данас расута по колекцијама широм Уједињеног Краљевства
и Сједињених Америчких Држава, садржи бројне вишеструке верзије дела
која су њему већ била доступна у штампаном виду. У овом раду тумачим како
су он или његови преписивачи вршили одабир верзија, конкретно у вези
са три шестогласна мотета на латинском језику: Memento homo Вилијама
Берда, In monte Oliveti Алфонса Ферабоска и Salve Regina Јакоба Ваета; такође
ове мотете стављам у контекст колекционарства, као и њихове вероватне
употребе.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - The transmission of motets within the Paston manuscripts, c.1610
T1  - Преношење мотета у оквиру Пастонових рукописа, око 1610. године
SP  - 137
EP  - 162
IS  - 27
DO  - 10.2298/MUZ1927137K
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6932
ER  - 
@article{
author = "Knights, Francis",
year = "2019",
abstract = "The creation and expansion of commercial music printing from around 1500 has
normally led to modern editors assigning textual primacy to published copies of
music from the period in preference to any equivalent manuscript copies. However,
some groups of manuscript sources, such as the Paston collection, from late 16th
and early 17th century England, can shed a different light on contemporary music
print culture and its relationship to manuscript copying. Edward Paston’s huge
private music library, now dispersed in collections in the UK and US, contains many
multiple versions of works he already access to in print form, and the choices he
or his copyists made with regard to three particular six-voice Latin motets, Byrd’s
Memento homo, Ferrabosco’s In monte Oliveti, and Vaet’s Salve Regina, are examined
here, and placed within with their collecting context and likely use., Настанак и експанзија комерцијалног штампања музике око 1500. године
уобичајено наводи данашње уреднике издања да дају текстуални примат
штампаним примерцима музике из овог периода, а науштрб еквивалентних
рукописних партитура. Међутим, поједине групе рукописних извора, као што
је Пастонова колекција, с краја XVI и почетка XVII века у Енглеској, бацају
другачије светло на тадашњу праксу штампања музикалија и њихов однос
према ручном преписивању партитура. Велика приватна музичка библиотека
Едварда Пастона, данас расута по колекцијама широм Уједињеног Краљевства
и Сједињених Америчких Држава, садржи бројне вишеструке верзије дела
која су њему већ била доступна у штампаном виду. У овом раду тумачим како
су он или његови преписивачи вршили одабир верзија, конкретно у вези
са три шестогласна мотета на латинском језику: Memento homo Вилијама
Берда, In monte Oliveti Алфонса Ферабоска и Salve Regina Јакоба Ваета; такође
ове мотете стављам у контекст колекционарства, као и њихове вероватне
употребе.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "The transmission of motets within the Paston manuscripts, c.1610, Преношење мотета у оквиру Пастонових рукописа, око 1610. године",
pages = "137-162",
number = "27",
doi = "10.2298/MUZ1927137K",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6932"
}
Knights, F.. (2019). The transmission of motets within the Paston manuscripts, c.1610. in Музикологија / Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(27), 137-162.
https://doi.org/10.2298/MUZ1927137K
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6932
Knights F. The transmission of motets within the Paston manuscripts, c.1610. in Музикологија / Musicology. 2019;(27):137-162.
doi:10.2298/MUZ1927137K
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6932 .
Knights, Francis, "The transmission of motets within the Paston manuscripts, c.1610" in Музикологија / Musicology, no. 27 (2019):137-162,
https://doi.org/10.2298/MUZ1927137K .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6932 .

The transmission of motets within the Paston manuscripts, c. 1610 - online appendix

Knights, Francis

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2019)

TY  - GEN
AU  - Knights, Francis
PY  - 2019
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6902
AB  - Scores and critical commentary: Byrd, Memento homo; Ferrabosco, In Monte Oliveti; Vaet, Salve Regina.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - The transmission of motets within the Paston manuscripts, c. 1610 - online appendix
IS  - 27
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6902
ER  - 
@misc{
author = "Knights, Francis",
year = "2019",
abstract = "Scores and critical commentary: Byrd, Memento homo; Ferrabosco, In Monte Oliveti; Vaet, Salve Regina.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "The transmission of motets within the Paston manuscripts, c. 1610 - online appendix",
number = "27",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6902"
}
Knights, F.. (2019). The transmission of motets within the Paston manuscripts, c. 1610 - online appendix. in Музикологија / Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(27).
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6902
Knights F. The transmission of motets within the Paston manuscripts, c. 1610 - online appendix. in Музикологија / Musicology. 2019;(27).
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6902 .
Knights, Francis, "The transmission of motets within the Paston manuscripts, c. 1610 - online appendix" in Музикологија / Musicology, no. 27 (2019),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6902 .