Moody, Ivan

Link to this page

Authority KeyName Variants
87c7e55d-e874-4e52-a46e-711de483341e
  • Moody, Ivan (5)
  • Муди, Иван (1)
Projects

Author's Bibliography

Цензура и православна црквена музика

Муди, Иван

(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2022)

TY  - GEN
AU  - Муди, Иван
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13726
AB  - Овом приликом размотрићу на који начин је цензура утицала на богослужбену музику у
православној цркви. Започећу освртом на историјат цензуре у домену православне музике,
посебно у вези са контекстом њене канонизације и примене унутар традиције византијског
појања.
PB  - Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности
T2  - Форум Музиколошког института САНУ
T1  - Цензура и православна црквена музика
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13726
ER  - 
@misc{
author = "Муди, Иван",
year = "2022",
abstract = "Овом приликом размотрићу на који начин је цензура утицала на богослужбену музику у
православној цркви. Започећу освртом на историјат цензуре у домену православне музике,
посебно у вези са контекстом њене канонизације и примене унутар традиције византијског
појања.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности",
journal = "Форум Музиколошког института САНУ",
title = "Цензура и православна црквена музика",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13726"
}
Муди, И.. (2022). Цензура и православна црквена музика. in Форум Музиколошког института САНУ
Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13726
Муди И. Цензура и православна црквена музика. in Форум Музиколошког института САНУ. 2022;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13726 .
Муди, Иван, "Цензура и православна црквена музика" in Форум Музиколошког института САНУ (2022),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13726 .

Noi istorii ale muzicilor românești. 2 vols: I. De la vechi manuscrise la prioda modernă a muzicii românești; II. Ideologi, instituții și direcții componistice în muzica românească din secolele XX–XXI. Еds. Valentina Sandu-Dediu and Nicolae Gheorghiță. Bucharest: Editura Muzicală, 2020, 372 + 444 pp. ISBN 978-973-42-1155-5 (Vol. I) and 978-973-42-1156-2 (Vol. II)

Moody, Ivan

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2021)

TY  - JOUR
AU  - Moody, Ivan
PY  - 2021
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/11668
AB  - These are the first two volumes of three constituting a remarkable survey of the history of Romanian music. It is remarkable because of its historical breadth and because it brings together chapters by some of the finest Romanian musicologists working today. The third volume, still in production, will deal with the work of some sixty Romanian composers born after 1870 and up to 1970.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Musicology
T1  - Noi istorii ale muzicilor românești. 2 vols: I. De la vechi manuscrise la prioda modernă a muzicii românești; II. Ideologi, instituții și direcții componistice în muzica românească din secolele XX–XXI. Еds. Valentina Sandu-Dediu and Nicolae Gheorghiță. Bucharest: Editura Muzicală, 2020, 372 + 444 pp. ISBN 978-973-42-1155-5 (Vol. I) and 978-973-42-1156-2 (Vol. II)
SP  - 185
EP  - 187
IS  - 30
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11668
ER  - 
@article{
author = "Moody, Ivan",
year = "2021",
abstract = "These are the first two volumes of three constituting a remarkable survey of the history of Romanian music. It is remarkable because of its historical breadth and because it brings together chapters by some of the finest Romanian musicologists working today. The third volume, still in production, will deal with the work of some sixty Romanian composers born after 1870 and up to 1970.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Musicology",
title = "Noi istorii ale muzicilor românești. 2 vols: I. De la vechi manuscrise la prioda modernă a muzicii românești; II. Ideologi, instituții și direcții componistice în muzica românească din secolele XX–XXI. Еds. Valentina Sandu-Dediu and Nicolae Gheorghiță. Bucharest: Editura Muzicală, 2020, 372 + 444 pp. ISBN 978-973-42-1155-5 (Vol. I) and 978-973-42-1156-2 (Vol. II)",
pages = "185-187",
number = "30",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11668"
}
Moody, I.. (2021). Noi istorii ale muzicilor românești. 2 vols: I. De la vechi manuscrise la prioda modernă a muzicii românești; II. Ideologi, instituții și direcții componistice în muzica românească din secolele XX–XXI. Еds. Valentina Sandu-Dediu and Nicolae Gheorghiță. Bucharest: Editura Muzicală, 2020, 372 + 444 pp. ISBN 978-973-42-1155-5 (Vol. I) and 978-973-42-1156-2 (Vol. II). in Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(30), 185-187.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11668
Moody I. Noi istorii ale muzicilor românești. 2 vols: I. De la vechi manuscrise la prioda modernă a muzicii românești; II. Ideologi, instituții și direcții componistice în muzica românească din secolele XX–XXI. Еds. Valentina Sandu-Dediu and Nicolae Gheorghiță. Bucharest: Editura Muzicală, 2020, 372 + 444 pp. ISBN 978-973-42-1155-5 (Vol. I) and 978-973-42-1156-2 (Vol. II). in Musicology. 2021;(30):185-187.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11668 .
Moody, Ivan, "Noi istorii ale muzicilor românești. 2 vols: I. De la vechi manuscrise la prioda modernă a muzicii românești; II. Ideologi, instituții și direcții componistice în muzica românească din secolele XX–XXI. Еds. Valentina Sandu-Dediu and Nicolae Gheorghiță. Bucharest: Editura Muzicală, 2020, 372 + 444 pp. ISBN 978-973-42-1155-5 (Vol. I) and 978-973-42-1156-2 (Vol. II)" in Musicology, no. 30 (2021):185-187,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11668 .

Ways of Living Abroad: The Foreign Composer in Britain after World War II

Moody, Ivan

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2021)

TY  - JOUR
AU  - Moody, Ivan
PY  - 2021
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/11662
AB  - The situation for émigré composers in Britain during World War II and afterwards was extremely complicated. British attitudes towards foreigners were highly ambivalent, and this was reflected institutionally, as the policies of the BBC at the time clearly show. This article reflects on the lives and legacy of five foreign composers, all very different from each other, who were, remarkably, discussed by Francis Routh in a book on British music he published in 1972. I attempt to situate these composers over the course of a longer period of time and ask whether such attitudes have in fact truly changed.
AB  - Ситуација у којој су се нашли емигрантски композитори у Великој Британији током Другог светског рата и после њега била је изузетно сложена. Британски ставови према странцима били су врло амбивалентни и то се одразило институционално, као што то јасно показује ондашња политика Би-Би-Сија. Овај чланак говори о животу и наслеђу петорице иностраних композитора, међусобно веома различитих, о којима је изванредно писао Франсис Раут
у књизи о британској музици коју је објавио 1972. године. Покушавам да
лоцирам те композиторе у дужем временском периоду и постављам питање
да си су се поменути ставови заиста променили.
AB  - Добар део новијих истраживања показао је да је ситуација за емигрантске ком-
позиторе у Великој Британији, од којих је већина побегла због нацистичког ре-
жима, током Другог светског рата и касније била изузетно сложена. Британски
ставови према странцима одраније су били врло амбивалентни, и то се одразило
институционално, као што показује тадашња политика Би-Би-Сија, мада је било
и изузетака, пре свега у случају рада Мајкла Типета на колеџу „Морли“, који ће
постати уточиште за избегле музичаре. Многи од тих композитора, и уопште
музичара били су интернирани и било им је изузетно тешко да нађу запослење.
У овом чланку се бавим животима и наслеђем петорице иностраних композито-
ра који су дошли у Велику Британију да покушају да наново изграде своје жи-
воте; то су: Франц Рајзенштајн, Маћаш Шајбер, Егон Велес, Роберто Герхард и
Анджеј Пануфник. Изабрао сам њих петорицу зато што је о њима изванредно
писао Франсис Раут у својој одавно распродатој књизи Савремена британска
музика: двадесет пет година, 1945–1970, објављеној 1972. године. Наведени
композитори су се међусобно веома разликовали, а Раутова расправа о њима
објективна је у највећем могућем степену.
Моја намера је да лоцирам ове композиторе у дужем временском периоду.
Ослањајући се на новија истраживања наведене проблематике, постављам пи-
тање: зашто је Раут одабрао баш ове композиторе? Јер било је много више ком-
позитора између којих је могао да бира, а не само ових пет. Такође, моје питање
је да ли су се посматрани ставови заиста променили.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Musicology
T1  - Ways of Living Abroad: The Foreign Composer in Britain after World War II
T1  - Како живети у туђини: инострани композитори у Великој Британији после Другог светског рата
SP  - 135
EP  - 147
IS  - 30
DO  - 10.2298/MUZ2130135M
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11662
ER  - 
@article{
author = "Moody, Ivan",
year = "2021",
abstract = "The situation for émigré composers in Britain during World War II and afterwards was extremely complicated. British attitudes towards foreigners were highly ambivalent, and this was reflected institutionally, as the policies of the BBC at the time clearly show. This article reflects on the lives and legacy of five foreign composers, all very different from each other, who were, remarkably, discussed by Francis Routh in a book on British music he published in 1972. I attempt to situate these composers over the course of a longer period of time and ask whether such attitudes have in fact truly changed., Ситуација у којој су се нашли емигрантски композитори у Великој Британији током Другог светског рата и после њега била је изузетно сложена. Британски ставови према странцима били су врло амбивалентни и то се одразило институционално, као што то јасно показује ондашња политика Би-Би-Сија. Овај чланак говори о животу и наслеђу петорице иностраних композитора, међусобно веома различитих, о којима је изванредно писао Франсис Раут
у књизи о британској музици коју је објавио 1972. године. Покушавам да
лоцирам те композиторе у дужем временском периоду и постављам питање
да си су се поменути ставови заиста променили., Добар део новијих истраживања показао је да је ситуација за емигрантске ком-
позиторе у Великој Британији, од којих је већина побегла због нацистичког ре-
жима, током Другог светског рата и касније била изузетно сложена. Британски
ставови према странцима одраније су били врло амбивалентни, и то се одразило
институционално, као што показује тадашња политика Би-Би-Сија, мада је било
и изузетака, пре свега у случају рада Мајкла Типета на колеџу „Морли“, који ће
постати уточиште за избегле музичаре. Многи од тих композитора, и уопште
музичара били су интернирани и било им је изузетно тешко да нађу запослење.
У овом чланку се бавим животима и наслеђем петорице иностраних композито-
ра који су дошли у Велику Британију да покушају да наново изграде своје жи-
воте; то су: Франц Рајзенштајн, Маћаш Шајбер, Егон Велес, Роберто Герхард и
Анджеј Пануфник. Изабрао сам њих петорицу зато што је о њима изванредно
писао Франсис Раут у својој одавно распродатој књизи Савремена британска
музика: двадесет пет година, 1945–1970, објављеној 1972. године. Наведени
композитори су се међусобно веома разликовали, а Раутова расправа о њима
објективна је у највећем могућем степену.
Моја намера је да лоцирам ове композиторе у дужем временском периоду.
Ослањајући се на новија истраживања наведене проблематике, постављам пи-
тање: зашто је Раут одабрао баш ове композиторе? Јер било је много више ком-
позитора између којих је могао да бира, а не само ових пет. Такође, моје питање
је да ли су се посматрани ставови заиста променили.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Musicology",
title = "Ways of Living Abroad: The Foreign Composer in Britain after World War II, Како живети у туђини: инострани композитори у Великој Британији после Другог светског рата",
pages = "135-147",
number = "30",
doi = "10.2298/MUZ2130135M",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11662"
}
Moody, I.. (2021). Ways of Living Abroad: The Foreign Composer in Britain after World War II. in Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(30), 135-147.
https://doi.org/10.2298/MUZ2130135M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11662
Moody I. Ways of Living Abroad: The Foreign Composer in Britain after World War II. in Musicology. 2021;(30):135-147.
doi:10.2298/MUZ2130135M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11662 .
Moody, Ivan, "Ways of Living Abroad: The Foreign Composer in Britain after World War II" in Musicology, no. 30 (2021):135-147,
https://doi.org/10.2298/MUZ2130135M .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11662 .

Music, Language and Identity in Greece. Defining a National Art Music in the Nineteenth and Twentieth Centuries. Edited by Polina Tambakaki, Panos Vlagopoulos, Katerina Levidou and Roderick Beaton. London and New York: Routledge 2020. ISBN 978-1-138-28002-1 xiv+318pp.

Moody, Ivan

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2020)

TY  - JOUR
AU  - Moody, Ivan
PY  - 2020
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8899
AB  - This is a ground-breaking publication. Originating in a conference held in Athens
in 2015, it brings together papers by nineteen specialists in various aspects of Greek
culture, and, in the absence of anything resembling an English-language general
history of Greek music, and given the general inaccessibility of publications dealing
with these topics outside Greece, will be of fundamental importance to anyone with
more than a passing interest in them.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Musicology
T1  - Music, Language and Identity in Greece. Defining a National Art Music in the Nineteenth and Twentieth Centuries. Edited by Polina Tambakaki, Panos Vlagopoulos, Katerina Levidou and Roderick Beaton. London and New York: Routledge 2020. ISBN 978-1-138-28002-1 xiv+318pp.
SP  - 281
EP  - 283
IS  - 28
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8899
ER  - 
@article{
author = "Moody, Ivan",
year = "2020",
abstract = "This is a ground-breaking publication. Originating in a conference held in Athens
in 2015, it brings together papers by nineteen specialists in various aspects of Greek
culture, and, in the absence of anything resembling an English-language general
history of Greek music, and given the general inaccessibility of publications dealing
with these topics outside Greece, will be of fundamental importance to anyone with
more than a passing interest in them.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Musicology",
title = "Music, Language and Identity in Greece. Defining a National Art Music in the Nineteenth and Twentieth Centuries. Edited by Polina Tambakaki, Panos Vlagopoulos, Katerina Levidou and Roderick Beaton. London and New York: Routledge 2020. ISBN 978-1-138-28002-1 xiv+318pp.",
pages = "281-283",
number = "28",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8899"
}
Moody, I.. (2020). Music, Language and Identity in Greece. Defining a National Art Music in the Nineteenth and Twentieth Centuries. Edited by Polina Tambakaki, Panos Vlagopoulos, Katerina Levidou and Roderick Beaton. London and New York: Routledge 2020. ISBN 978-1-138-28002-1 xiv+318pp.. in Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(28), 281-283.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8899
Moody I. Music, Language and Identity in Greece. Defining a National Art Music in the Nineteenth and Twentieth Centuries. Edited by Polina Tambakaki, Panos Vlagopoulos, Katerina Levidou and Roderick Beaton. London and New York: Routledge 2020. ISBN 978-1-138-28002-1 xiv+318pp.. in Musicology. 2020;(28):281-283.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8899 .
Moody, Ivan, "Music, Language and Identity in Greece. Defining a National Art Music in the Nineteenth and Twentieth Centuries. Edited by Polina Tambakaki, Panos Vlagopoulos, Katerina Levidou and Roderick Beaton. London and New York: Routledge 2020. ISBN 978-1-138-28002-1 xiv+318pp." in Musicology, no. 28 (2020):281-283,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8899 .

The Compass Revisited: Rewriting Histories of Music in the South

Moody, Ivan

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Moody, Ivan
PY  - 2018
UR  - http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2018/1450-98141825199M.pdf
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4860
AB  - The history of music in the countries of Southern Europe has, in general, been
examined either from the West or from the East.This has had to do with traditional and
univestigated assumptions of divisions on religious and linguistic grounds, amongst
others, and a lack of familiarity with the relevant literatures which it self derives in
large part from a lack of familarity with the relevant languages. Thus, there has been
very little comparison of aesthetics in the context of emerging or newly-established
nations, and the vital and simultaneous investigation of modernism in those countries,
that takes into account both the countries of the Mediterranean and of the Balkans,
rather than viewing them as peripheries and discussing them almost exclusively in
relation to a theoretical centre. In a number of recent publications and papers, I have
aimed to break down some of the seborders precisely by confronting the question of
tradition and modernism and bycomparing and contrasting the music of the Latin/
Roman Catholic South-West with that of the Slavic and Greek/Orthodox East, at
the same time endeavouring todiscuss this problem in a very broad sense, which I
believe to be necessary in establishing the groundwork for future investigation in this
area. In this article I discuss this approach and examine the problems inherent in its
implementation, given both the need for breadth of historical and geographical vision
(i.e., denationalizing music histories) and for the avoidance of a musicology of cliché,
born of ideology rather than unbiased curiosity.
AB  - Историја музике у земљама Јужне Европе углавном је досад проучавана из
перспективе Запада или Истока. Оваква ситуација узрокована је, између
осталог, традиционалним, подразумеваним и никад преиспитаним поделама
дуж религијских и лингвистичких координата, али и непознавањем релевантне
литературе потекле из ове географске регије, што је, пак, у највећој мери
продукт непознавања јужноевропских језика. Услед тога, готово да нема
компаративних естетичких студија између нација које су настајале на
почетку двадесетог века и успостављале сопствене верзије модернизма, а
које би обухватиле земље Медитерана и Балкана; уместо тога, ове области
се углавном сагледавају као ”периферија” Европе и естетичка разматрања су
усмерена готово искључиво на њихов однос према теоријском ”центру”. У
својим радовима објављеним и презентованим током протеклих неколико
година поставио сам себи за циљ да срушим ове баријере, тиме што суочавам,
у најширем смислу, питања традиције и модернизма и паралелно изучавам
музику латинско-романског, католичког југозапада и словенско-грчког,
православног југоистока Европе. Сматрам да је овако широко постављена
дискусија од пресудне важности за будућа детаљнија истраживања ове
географске регије. У овом чланку разматрам меродавност оваквог приступа и
осврћем се на проблеме који произилазе из покушаја његове имплементације,
имајући у виду како потребу за ширином поставке историјске и географске
визуре (укључујући денационализацију историје музике), тако и за
избегавањем музиколошких клишеа, проистеклих из идеолошких поставки
и тиме некомпатибилних са непристрасном истраживачком радозналошћу.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - The Compass Revisited: Rewriting Histories of Music in the South
T1  - Повратак компасу: писање нових историја музике на југу
SP  - 199
EP  - 206
IS  - 25
DO  - 10.2298/MUZ1825199M
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4860
ER  - 
@article{
author = "Moody, Ivan",
year = "2018",
abstract = "The history of music in the countries of Southern Europe has, in general, been
examined either from the West or from the East.This has had to do with traditional and
univestigated assumptions of divisions on religious and linguistic grounds, amongst
others, and a lack of familiarity with the relevant literatures which it self derives in
large part from a lack of familarity with the relevant languages. Thus, there has been
very little comparison of aesthetics in the context of emerging or newly-established
nations, and the vital and simultaneous investigation of modernism in those countries,
that takes into account both the countries of the Mediterranean and of the Balkans,
rather than viewing them as peripheries and discussing them almost exclusively in
relation to a theoretical centre. In a number of recent publications and papers, I have
aimed to break down some of the seborders precisely by confronting the question of
tradition and modernism and bycomparing and contrasting the music of the Latin/
Roman Catholic South-West with that of the Slavic and Greek/Orthodox East, at
the same time endeavouring todiscuss this problem in a very broad sense, which I
believe to be necessary in establishing the groundwork for future investigation in this
area. In this article I discuss this approach and examine the problems inherent in its
implementation, given both the need for breadth of historical and geographical vision
(i.e., denationalizing music histories) and for the avoidance of a musicology of cliché,
born of ideology rather than unbiased curiosity., Историја музике у земљама Јужне Европе углавном је досад проучавана из
перспективе Запада или Истока. Оваква ситуација узрокована је, између
осталог, традиционалним, подразумеваним и никад преиспитаним поделама
дуж религијских и лингвистичких координата, али и непознавањем релевантне
литературе потекле из ове географске регије, што је, пак, у највећој мери
продукт непознавања јужноевропских језика. Услед тога, готово да нема
компаративних естетичких студија између нација које су настајале на
почетку двадесетог века и успостављале сопствене верзије модернизма, а
које би обухватиле земље Медитерана и Балкана; уместо тога, ове области
се углавном сагледавају као ”периферија” Европе и естетичка разматрања су
усмерена готово искључиво на њихов однос према теоријском ”центру”. У
својим радовима објављеним и презентованим током протеклих неколико
година поставио сам себи за циљ да срушим ове баријере, тиме што суочавам,
у најширем смислу, питања традиције и модернизма и паралелно изучавам
музику латинско-романског, католичког југозапада и словенско-грчког,
православног југоистока Европе. Сматрам да је овако широко постављена
дискусија од пресудне важности за будућа детаљнија истраживања ове
географске регије. У овом чланку разматрам меродавност оваквог приступа и
осврћем се на проблеме који произилазе из покушаја његове имплементације,
имајући у виду како потребу за ширином поставке историјске и географске
визуре (укључујући денационализацију историје музике), тако и за
избегавањем музиколошких клишеа, проистеклих из идеолошких поставки
и тиме некомпатибилних са непристрасном истраживачком радозналошћу.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "The Compass Revisited: Rewriting Histories of Music in the South, Повратак компасу: писање нових историја музике на југу",
pages = "199-206",
number = "25",
doi = "10.2298/MUZ1825199M",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4860"
}
Moody, I.. (2018). The Compass Revisited: Rewriting Histories of Music in the South. in Музикологија / Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(25), 199-206.
https://doi.org/10.2298/MUZ1825199M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4860
Moody I. The Compass Revisited: Rewriting Histories of Music in the South. in Музикологија / Musicology. 2018;(25):199-206.
doi:10.2298/MUZ1825199M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4860 .
Moody, Ivan, "The Compass Revisited: Rewriting Histories of Music in the South" in Музикологија / Musicology, no. 25 (2018):199-206,
https://doi.org/10.2298/MUZ1825199M .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4860 .

Integration and disintegration: Serbian monophony in a polyphonic context

Moody, Ivan

(2011)

TY  - JOUR
AU  - Moody, Ivan
PY  - 2011
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2691
AB  - The venerable arguments concerning the validity of harmonized music in the Orthodox Church continue. Serbia is unique in that the codifiers of the monophonic repertoire (in particular Stankoviš and Mokranjac) were also the initiators of the harmonic tradition. Comparison with Bulgaria and Romania prove that there are parallels elsewhere, but the systematic quality of the work of both Stankoviš and Mokranjac is unique. The character of Mokranjac's work in particular is determined by the working out of the harmonic and melodic implications of the monophonic tradition.
AB  - Argumenti o validnosti upotrebe harmonizovane muzike u liturgiji u pravoslavnoj crkvi postoje duži niz godina, i to u kontekstima različitih tradicija (najbolji primeri su slučajevi Ruske crkve i Grčke pravoslavne arhiepiskopske dijeceze u SAD). Srbija je jedinstvena po tome što su ustanovitelji jednoglasnog repertoara u XIX veku (naročito Kornelije Stanković i Stevan Mokranjac), ujedno bili i inicijatori harmonske - višeglasne horske tradicije. Poređenja sa kompozitorima iz Bugarske i Rumunije, naročito Dinevim i Lunguom, pokazuju da je i u drugim zemljama bilo slično, s tim što je u fokusu rada pomenutih muzičara bio neovizantijski repertoar, dok je sistematičnost rada i Stankovića i Mokranjca na specifičnom srpskom pojanju jedinstven primer. Karakter Mokranjčevog liturgijskog rada posebno je determinisan razradom harmonskih i melodijskih implikacija jednoglasne tradicije, i on predstavlja rezultat kombinacije njegovog izuzetnog poznavanja srpske jednoglasne tradicije (odnosno onoga što Velimirović naziva 'trećim nivoom' u razvoju srpskog pojanja), i njegovog zapadnjačkog obrazovanja. Cilj ovog rada jeste pokretanje pitanja generalnog zadržavanja identiteta jednoglasnog pojanja u višeglasnom kontekstu, i posebno razmatranje načina na koji se karakter harmonizovanog repertoara u Srbiji definisao, budući da je nastao na osnovu jednoglasne muzičke tradicije.
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Integration and disintegration: Serbian monophony in a polyphonic context
T1  - Integracija i dezintegracija - srpski jednoglas u kontekstu višeglasa
SP  - 147
EP  - 158
IS  - 11
DO  - 10.2298/MUZ1111147M
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2691
ER  - 
@article{
author = "Moody, Ivan",
year = "2011",
abstract = "The venerable arguments concerning the validity of harmonized music in the Orthodox Church continue. Serbia is unique in that the codifiers of the monophonic repertoire (in particular Stankoviš and Mokranjac) were also the initiators of the harmonic tradition. Comparison with Bulgaria and Romania prove that there are parallels elsewhere, but the systematic quality of the work of both Stankoviš and Mokranjac is unique. The character of Mokranjac's work in particular is determined by the working out of the harmonic and melodic implications of the monophonic tradition., Argumenti o validnosti upotrebe harmonizovane muzike u liturgiji u pravoslavnoj crkvi postoje duži niz godina, i to u kontekstima različitih tradicija (najbolji primeri su slučajevi Ruske crkve i Grčke pravoslavne arhiepiskopske dijeceze u SAD). Srbija je jedinstvena po tome što su ustanovitelji jednoglasnog repertoara u XIX veku (naročito Kornelije Stanković i Stevan Mokranjac), ujedno bili i inicijatori harmonske - višeglasne horske tradicije. Poređenja sa kompozitorima iz Bugarske i Rumunije, naročito Dinevim i Lunguom, pokazuju da je i u drugim zemljama bilo slično, s tim što je u fokusu rada pomenutih muzičara bio neovizantijski repertoar, dok je sistematičnost rada i Stankovića i Mokranjca na specifičnom srpskom pojanju jedinstven primer. Karakter Mokranjčevog liturgijskog rada posebno je determinisan razradom harmonskih i melodijskih implikacija jednoglasne tradicije, i on predstavlja rezultat kombinacije njegovog izuzetnog poznavanja srpske jednoglasne tradicije (odnosno onoga što Velimirović naziva 'trećim nivoom' u razvoju srpskog pojanja), i njegovog zapadnjačkog obrazovanja. Cilj ovog rada jeste pokretanje pitanja generalnog zadržavanja identiteta jednoglasnog pojanja u višeglasnom kontekstu, i posebno razmatranje načina na koji se karakter harmonizovanog repertoara u Srbiji definisao, budući da je nastao na osnovu jednoglasne muzičke tradicije.",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Integration and disintegration: Serbian monophony in a polyphonic context, Integracija i dezintegracija - srpski jednoglas u kontekstu višeglasa",
pages = "147-158",
number = "11",
doi = "10.2298/MUZ1111147M",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2691"
}
Moody, I.. (2011). Integration and disintegration: Serbian monophony in a polyphonic context. in Музикологија / Musicology(11), 147-158.
https://doi.org/10.2298/MUZ1111147M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2691
Moody I. Integration and disintegration: Serbian monophony in a polyphonic context. in Музикологија / Musicology. 2011;(11):147-158.
doi:10.2298/MUZ1111147M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2691 .
Moody, Ivan, "Integration and disintegration: Serbian monophony in a polyphonic context" in Музикологија / Musicology, no. 11 (2011):147-158,
https://doi.org/10.2298/MUZ1111147M .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2691 .
3