Закић, Мирјана

Link to this page

Authority KeyName Variants
58565a94-ade9-4919-8af3-a2a4c2fb1e55
  • Закић, Мирјана (3)
Projects

Author's Bibliography

Звуци носталгије: историја староградске музике у Србији

Закић, Мирјана; Медић, Ивана; Томашевић, Катарина; Чигоја, Жарко; Думнић Вилотијевић, Марија

(Београд : Чигоја штампа : Музиколошки институт САНУ, 2020)

TY  - GEN
AU  - Закић, Мирјана
AU  - Медић, Ивана
AU  - Томашевић, Катарина
AU  - Чигоја, Жарко
AU  - Думнић Вилотијевић, Марија
PY  - 2020
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7253
PB  - Београд : Чигоја штампа : Музиколошки институт САНУ
T2  - Кућа Краља Петра
T1  - Звуци носталгије: историја староградске музике у Србији
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7253
ER  - 
@misc{
author = "Закић, Мирјана and Медић, Ивана and Томашевић, Катарина and Чигоја, Жарко and Думнић Вилотијевић, Марија",
year = "2020",
publisher = "Београд : Чигоја штампа : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Кућа Краља Петра",
title = "Звуци носталгије: историја староградске музике у Србији",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7253"
}
Закић, М., Медић, И., Томашевић, К., Чигоја, Ж.,& Думнић Вилотијевић, М.. (2020). Звуци носталгије: историја староградске музике у Србији. in Кућа Краља Петра
Београд : Чигоја штампа : Музиколошки институт САНУ..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7253
Закић М, Медић И, Томашевић К, Чигоја Ж, Думнић Вилотијевић М. Звуци носталгије: историја староградске музике у Србији. in Кућа Краља Петра. 2020;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7253 .
Закић, Мирјана, Медић, Ивана, Томашевић, Катарина, Чигоја, Жарко, Думнић Вилотијевић, Марија, "Звуци носталгије: историја староградске музике у Србији" in Кућа Краља Петра (2020),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7253 .

Косово и Метохија: Музичка слика мултикултуралности 50-их и 60-их година XX века / Kosovo and Metohija: а Musical Image of Multiculturalism in the 1950s and 1960s. Уреднице: др Данка Лајић Михајловић и др Јелена Јовановић, дописни члан САНУ / Editors: Danka Lajić Mihajlović, PhD and Jelena Jovanović, PhD, corresponding member of SASA. Београд: Музиколошки институт САНУ / Belgrade: Institute of Musicology SASA, 2018. Едиција „Звучна ризница“ / Edition “Sound Treasury”

Закић, Мирјана

(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2020)

TY  - JOUR
AU  - Закић, Мирјана
PY  - 2020
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8897
AB  - Звучно издање Косово и Метохија – Музичка слика мултикултуралности 50-их
и 60-их година XX века представља прву публикацију у оквиру едиције Звучна
ризница, базиране на јавном презентовању теренских снимака традиционалне
музике из фоноархива Музиколошког института САНУ, а инициране поводом
70. годишњице деловања те научноистраживачке институције.
PB  - Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Косово и Метохија: Музичка слика мултикултуралности 50-их и 60-их година XX века / Kosovo and Metohija: а Musical Image of Multiculturalism in the 1950s and 1960s. Уреднице: др Данка Лајић Михајловић и др Јелена Јовановић, дописни члан САНУ / Editors: Danka Lajić Mihajlović, PhD and Jelena Jovanović, PhD, corresponding member of SASA. Београд: Музиколошки институт САНУ / Belgrade: Institute of Musicology SASA, 2018. Едиција „Звучна ризница“ / Edition “Sound Treasury”
SP  - 271
EP  - 275
IS  - 28
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8897
ER  - 
@article{
author = "Закић, Мирјана",
year = "2020",
abstract = "Звучно издање Косово и Метохија – Музичка слика мултикултуралности 50-их
и 60-их година XX века представља прву публикацију у оквиру едиције Звучна
ризница, базиране на јавном презентовању теренских снимака традиционалне
музике из фоноархива Музиколошког института САНУ, а инициране поводом
70. годишњице деловања те научноистраживачке институције.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Косово и Метохија: Музичка слика мултикултуралности 50-их и 60-их година XX века / Kosovo and Metohija: а Musical Image of Multiculturalism in the 1950s and 1960s. Уреднице: др Данка Лајић Михајловић и др Јелена Јовановић, дописни члан САНУ / Editors: Danka Lajić Mihajlović, PhD and Jelena Jovanović, PhD, corresponding member of SASA. Београд: Музиколошки институт САНУ / Belgrade: Institute of Musicology SASA, 2018. Едиција „Звучна ризница“ / Edition “Sound Treasury”",
pages = "271-275",
number = "28",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8897"
}
Закић, М.. (2020). Косово и Метохија: Музичка слика мултикултуралности 50-их и 60-их година XX века / Kosovo and Metohija: а Musical Image of Multiculturalism in the 1950s and 1960s. Уреднице: др Данка Лајић Михајловић и др Јелена Јовановић, дописни члан САНУ / Editors: Danka Lajić Mihajlović, PhD and Jelena Jovanović, PhD, corresponding member of SASA. Београд: Музиколошки институт САНУ / Belgrade: Institute of Musicology SASA, 2018. Едиција „Звучна ризница“ / Edition “Sound Treasury”. in Музикологија / Musicology
Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности.(28), 271-275.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8897
Закић М. Косово и Метохија: Музичка слика мултикултуралности 50-их и 60-их година XX века / Kosovo and Metohija: а Musical Image of Multiculturalism in the 1950s and 1960s. Уреднице: др Данка Лајић Михајловић и др Јелена Јовановић, дописни члан САНУ / Editors: Danka Lajić Mihajlović, PhD and Jelena Jovanović, PhD, corresponding member of SASA. Београд: Музиколошки институт САНУ / Belgrade: Institute of Musicology SASA, 2018. Едиција „Звучна ризница“ / Edition “Sound Treasury”. in Музикологија / Musicology. 2020;(28):271-275.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8897 .
Закић, Мирјана, "Косово и Метохија: Музичка слика мултикултуралности 50-их и 60-их година XX века / Kosovo and Metohija: а Musical Image of Multiculturalism in the 1950s and 1960s. Уреднице: др Данка Лајић Михајловић и др Јелена Јовановић, дописни члан САНУ / Editors: Danka Lajić Mihajlović, PhD and Jelena Jovanović, PhD, corresponding member of SASA. Београд: Музиколошки институт САНУ / Belgrade: Institute of Musicology SASA, 2018. Едиција „Звучна ризница“ / Edition “Sound Treasury”" in Музикологија / Musicology, no. 28 (2020):271-275,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8897 .

Ликовни, етнографски и литерарни извори о инструменту кавалу на територији Србије и Македоније

Закић, Мирјана; Јовановић, Јелена

(Нови Сад : Матица српска, Одељење за сценске уметности и музику, 2013)

TY  - CHAP
AU  - Закић, Мирјана
AU  - Јовановић, Јелена
PY  - 2013
UR  - http://www.maticasrpska.org.rs/wordpress/assets/ZNSSUM%20br_49.pdf
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6850
AB  - Растућа популарност кавала у савременим условима у Србији иницирала је потребу за синтетичким радом у којем би, паралелним сагледавањем разнородних података о овом инструменту са простора Србије и Македоније, била омогућена основа за стицање поузданијег увида у различите проблеме и питања која су покренута бројним специфичностима овог инструмента. Синтеза веома разноврсних, а понекад и противречних података, биће представљена у два рада. Овај, први од њих, доноси сазнања која о кавалу пружају ликовни, етнографски и литерарни извори, а у другом, који је у припреми, биће изложени преглед и синтеза постојећих података из етномузиколошких извора.
AB  - The paper focuses on kaval, a half-transverse flute about 800 mm long, without a fipple and with eight holes for playing, which is an instrument in many ways specific for the Balkans and the South Slavic rural instrumentarium because of its build, function and performing possibilities. The authors made a certain methodological innovation with regard to the former usual approach to the instruments from the group of labial flutes. This was motivated by several factors: the popularity of the kaval achieved by the media promotion in Serbia at the beginning of the 21st century; its fixed position in Macedonian and Albanian instrumental tradition; insufficiency of data about its application and its bearers on the territory of Serbia; and finally, the fact that different data about the kaval have not been synthesized until today. The research results include the available data from historiographic and ethnomusicological sources from the regions of Serbia and Macedonia and are presented in two sections: the first one refers to the sources in medieval paintings, to ethnographic and literary sources, and the second, which is in the course of preparation, will be based on ethnomusicological sources about this instrument.
PB  - Нови Сад : Матица српска, Одељење за сценске уметности и музику
T2  - Зборник Матице српске за сценске уметности и музику
T1  - Ликовни, етнографски и литерарни извори о инструменту кавалу на територији Србије и Македоније
T1  - Sources in medieval paintings, ethnographic and literary sources about the instrument kaval in Serbia and Macedonia
SP  - 9
EP  - 22
IS  - 49
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6850
ER  - 
@inbook{
author = "Закић, Мирјана and Јовановић, Јелена",
year = "2013",
abstract = "Растућа популарност кавала у савременим условима у Србији иницирала је потребу за синтетичким радом у којем би, паралелним сагледавањем разнородних података о овом инструменту са простора Србије и Македоније, била омогућена основа за стицање поузданијег увида у различите проблеме и питања која су покренута бројним специфичностима овог инструмента. Синтеза веома разноврсних, а понекад и противречних података, биће представљена у два рада. Овај, први од њих, доноси сазнања која о кавалу пружају ликовни, етнографски и литерарни извори, а у другом, који је у припреми, биће изложени преглед и синтеза постојећих података из етномузиколошких извора., The paper focuses on kaval, a half-transverse flute about 800 mm long, without a fipple and with eight holes for playing, which is an instrument in many ways specific for the Balkans and the South Slavic rural instrumentarium because of its build, function and performing possibilities. The authors made a certain methodological innovation with regard to the former usual approach to the instruments from the group of labial flutes. This was motivated by several factors: the popularity of the kaval achieved by the media promotion in Serbia at the beginning of the 21st century; its fixed position in Macedonian and Albanian instrumental tradition; insufficiency of data about its application and its bearers on the territory of Serbia; and finally, the fact that different data about the kaval have not been synthesized until today. The research results include the available data from historiographic and ethnomusicological sources from the regions of Serbia and Macedonia and are presented in two sections: the first one refers to the sources in medieval paintings, to ethnographic and literary sources, and the second, which is in the course of preparation, will be based on ethnomusicological sources about this instrument.",
publisher = "Нови Сад : Матица српска, Одељење за сценске уметности и музику",
journal = "Зборник Матице српске за сценске уметности и музику",
booktitle = "Ликовни, етнографски и литерарни извори о инструменту кавалу на територији Србије и Македоније, Sources in medieval paintings, ethnographic and literary sources about the instrument kaval in Serbia and Macedonia",
pages = "9-22",
number = "49",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6850"
}
Закић, М.,& Јовановић, Ј.. (2013). Ликовни, етнографски и литерарни извори о инструменту кавалу на територији Србије и Македоније. in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику
Нови Сад : Матица српска, Одељење за сценске уметности и музику.(49), 9-22.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6850
Закић М, Јовановић Ј. Ликовни, етнографски и литерарни извори о инструменту кавалу на територији Србије и Македоније. in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику. 2013;(49):9-22.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6850 .
Закић, Мирјана, Јовановић, Јелена, "Ликовни, етнографски и литерарни извори о инструменту кавалу на територији Србије и Македоније" in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику, no. 49 (2013):9-22,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6850 .