Savenko, Svetlana

Link to this page

Authority KeyName Variants
6942bc53-599e-4039-8de2-368d0ccec3dd
  • Savenko, Svetlana (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Boris Asafiev as a Stravinsky Scholar

Savenko, Svetlana

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2021)

TY  - JOUR
AU  - Savenko, Svetlana
PY  - 2021
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12519
AB  - Boris Asafiev, pen name Igor Glebov, was a Russian musicologist, composer, music critic, pedagogue, public figure, publicist; author of works devoted to the music of Igor Stravinsky. The article examines A Book about Stravinsky (1929), one of the earliest monographs on the composer in any language and the first one in Russian. It is characterized as an outstanding musicological study of Stravinsky’s works that had appeared by that time, that is, from the early period to the works completed in 1927 (Oedipus rex, Apollon musagète and The Fairy’s Kiss).
AB  - Борис Асафјев, псеудоним Игор Глебов, био је руски музиколог, композитор, музички критичар, педагог, јавна личност, публициста, аутор дела посвећених музици Игора Стравинског. У чланку је реч о Књизи о Стравинском (1929),
једној од најранијих монографија о том композитору на било ком језику и
првој на руском. Књигу одликује изврсно музиколошко проучавање дела
Стравинског која су до тада била компонована, дакле од раног стваралаштва
до композиција завршених 1927. године (Цар Едип, Аполон и Вилин пољубац).
AB  - Предмет овог чланка је једна од првих – и најбољих – монографија
посвећених стваралаштву Стравинског. Књига о Стравинском (1929) истиче
се по дубини аналитичког захвата и опсегу разматраних тема, у односу на
друге значајне публикације о том композитору настале у сличном временском
раздобљу. Aсафјевљеве истраживачке идеје касније су развијали други аутори
и постале су општеприхваћене. Он је формулисао кључне одлике стила
Стравинског, попут неправилности метричких акцената и начела структуралне
асиметрије; преовладавање концизних мотива (попевки) и хетерофоне
фактуре; специфичности организације тонских висина и софистицираност
тембра. Главна вредност ове књиге односи се на остварења Стравинског из
његовог руског периода. Асафјев је идентификовао руску генеалогију музике
Стравинског, посебно њене корене у архаичном фолклору, сеоској полифонији
и православној литургији. Музика Стравинског представљена је у овој књизи
као руски звучни универзум неисцрпне разноликости. Уопште узевши, Асафјев
је високо вредновао опус Стравинског у целини и веровао је да су неке његове
композиције једноставно сјајне.
Књига о Стравинском настала је у атмосфери наглашеног интересовања за
музику Игора Стравинског – интересовања које је Асафјев делио са руским
слушаоцима и којем је допринео својим професионалним активностима.
Вредност Асафјевљевих историјских и закључака о стилу временом је потврђена.
У чланку је такође описана реакција Стравинског на Асафјевљеву
монографију, коју ишчитавамо из композиторових бележака и преписке.
Мишљење Стравинског о овој књизи константно је варирало током његовог
живота.
Судбина Књиге о Стравинском била је драматична, баш као и судбина музике
Игора Стравинског у његовој домовини.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Musicology
T1  - Boris Asafiev as a Stravinsky Scholar
T1  - Борис Асафјев као проучавалац опуса Игора Стравинског
SP  - 37
EP  - 47
IS  - 31
DO  - 10.2298/MUZ2131037S
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12519
ER  - 
@article{
author = "Savenko, Svetlana",
year = "2021",
abstract = "Boris Asafiev, pen name Igor Glebov, was a Russian musicologist, composer, music critic, pedagogue, public figure, publicist; author of works devoted to the music of Igor Stravinsky. The article examines A Book about Stravinsky (1929), one of the earliest monographs on the composer in any language and the first one in Russian. It is characterized as an outstanding musicological study of Stravinsky’s works that had appeared by that time, that is, from the early period to the works completed in 1927 (Oedipus rex, Apollon musagète and The Fairy’s Kiss)., Борис Асафјев, псеудоним Игор Глебов, био је руски музиколог, композитор, музички критичар, педагог, јавна личност, публициста, аутор дела посвећених музици Игора Стравинског. У чланку је реч о Књизи о Стравинском (1929),
једној од најранијих монографија о том композитору на било ком језику и
првој на руском. Књигу одликује изврсно музиколошко проучавање дела
Стравинског која су до тада била компонована, дакле од раног стваралаштва
до композиција завршених 1927. године (Цар Едип, Аполон и Вилин пољубац)., Предмет овог чланка је једна од првих – и најбољих – монографија
посвећених стваралаштву Стравинског. Књига о Стравинском (1929) истиче
се по дубини аналитичког захвата и опсегу разматраних тема, у односу на
друге значајне публикације о том композитору настале у сличном временском
раздобљу. Aсафјевљеве истраживачке идеје касније су развијали други аутори
и постале су општеприхваћене. Он је формулисао кључне одлике стила
Стравинског, попут неправилности метричких акцената и начела структуралне
асиметрије; преовладавање концизних мотива (попевки) и хетерофоне
фактуре; специфичности организације тонских висина и софистицираност
тембра. Главна вредност ове књиге односи се на остварења Стравинског из
његовог руског периода. Асафјев је идентификовао руску генеалогију музике
Стравинског, посебно њене корене у архаичном фолклору, сеоској полифонији
и православној литургији. Музика Стравинског представљена је у овој књизи
као руски звучни универзум неисцрпне разноликости. Уопште узевши, Асафјев
је високо вредновао опус Стравинског у целини и веровао је да су неке његове
композиције једноставно сјајне.
Књига о Стравинском настала је у атмосфери наглашеног интересовања за
музику Игора Стравинског – интересовања које је Асафјев делио са руским
слушаоцима и којем је допринео својим професионалним активностима.
Вредност Асафјевљевих историјских и закључака о стилу временом је потврђена.
У чланку је такође описана реакција Стравинског на Асафјевљеву
монографију, коју ишчитавамо из композиторових бележака и преписке.
Мишљење Стравинског о овој књизи константно је варирало током његовог
живота.
Судбина Књиге о Стравинском била је драматична, баш као и судбина музике
Игора Стравинског у његовој домовини.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Musicology",
title = "Boris Asafiev as a Stravinsky Scholar, Борис Асафјев као проучавалац опуса Игора Стравинског",
pages = "37-47",
number = "31",
doi = "10.2298/MUZ2131037S",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12519"
}
Savenko, S.. (2021). Boris Asafiev as a Stravinsky Scholar. in Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(31), 37-47.
https://doi.org/10.2298/MUZ2131037S
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12519
Savenko S. Boris Asafiev as a Stravinsky Scholar. in Musicology. 2021;(31):37-47.
doi:10.2298/MUZ2131037S
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12519 .
Savenko, Svetlana, "Boris Asafiev as a Stravinsky Scholar" in Musicology, no. 31 (2021):37-47,
https://doi.org/10.2298/MUZ2131037S .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12519 .