Кэмпбелл, Стюарт

Link to this page

Authority KeyName Variants
4b9f9bfc-adaa-4075-8d70-222a13f02b12
  • Кэмпбелл, Стюарт (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

The Russian Paris of Sergei Rachmaninoff

Кэмпбелл, Стюарт

(Belgrade : Insititute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2021)

TY  - JOUR
AU  - Кэмпбелл, Стюарт
PY  - 2021
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/11660
AB  - This article addresses Rachmaninoff’s activities in Paris, both a musical capital of the world and unrivalled cultural centre of the Russian emigration until 1940. It looks at the small number of concerts performed by the pianist there and places them in the context of the French press. It attempts to understand his ambiguous personal relationship to the city, the activity of his publishing company “TAIR”, and finally assesses the extent of the composer’s charitable endeavours for the Russian community. The article concludes Rachmaninoff was of monumental significance for the “Russian” Paris.
AB  - В статье освещается деятельность Рахманинова в Париже, который до 1940 года являлся не только одной из мировых музыкальных столиц, но и культурным центром русской эмиграции. Обращается внимание на незначительное количество концертов, которые дал там пианист, и то место, которое они заняли во французской прессе. Предпринимается попытка понять неоднозначное отношение Рахманинова к Парижу, рассказывается о его издательском предприятии «Таир» и, наконец, оценивается благотворительная деятельность Рахманинова в отношении русской диаспоры. Делается вывод об огромном значении Рахманинова для «русского» Парижа.
AB  - Париз је једна од водећих престоница музичког света. Између 1925. и 1940. био
је и интелектуални, културни и политички центар руске емиграције. Било би
изненађујуће да Сергеј Рахмањинов није провео неко време у том граду. И заиста,
између 1928. и 1939. тамо је одржао дванаест клавирских реситала и два концерта
с оркестром. Релативно мали број концерата које је Рахмањинов имао у Паризу
сугерише да је француска публика била навикнута на другачију, егзотичнију
руску музику, препуну блиставих пејзажа, костима, плесача виртуозних скокова
и боја. Томе у прилог иде и приметан вакуум који је око Рахмањинова начинила
француска штампа од краја двадесетих до почетка четрдесетих година. Његов
шездесети рођендан и четрдесетогодишњицу његове музичке каријере 1933.
године, који су у руским круговима у Паризу прослављени с великом помпом,
није забележио ниједан од популарних, а ни музичких часописа Француске.
Сам Рахмањинов би најрадије изабрао живот на селу. Међутим, бракови
обеју кћерки чврсто су га били везали за Француску, а посебно за Париз. Тамо
је покренуо издавачку кућу „Tair“. Рахмањинов, као и чланови његове породице,
писци из руске дијаспоре и колеге музичари били су укључени у тај подухват.
Издавачку кућу је користио да помогне Русима, објављујући њихова дела.
Рахмањиновљев однос према Паризу био је амбивалентан. С једне стране, он
је живот у Паризу сматрао добрим. С друге стране, у писмима је град називао
„уклетим“, „ужурбаним и скупим“, а говорио је и да рђаво делује на његово
здравље и да га је „растргао га на комаде“. Иако су добротворни концерти били
уобичајена појава у Рахмањиновљевој каријери, та добротворна димензија била
је посебно важна у Паризу. Помагао је руске студенте, добротворне организације
за помоћ емигрантима, цркве и образовне установе, попут Института Светог
Сергија. Ако Рахмањинов није оставио готово никаквог трага у музичкој
историји Париза, то је за „руски“ Париз међуратног доба несумњиво имао
огроман значај.
PB  - Belgrade : Insititute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Musicology
T1  - The Russian Paris of Sergei Rachmaninoff
T1  - Русский Париж Сергея Рахманинова
SP  - 75
EP  - 104
IS  - 30
DO  - 10.2298/MUZ2130075C
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11660
ER  - 
@article{
author = "Кэмпбелл, Стюарт",
year = "2021",
abstract = "This article addresses Rachmaninoff’s activities in Paris, both a musical capital of the world and unrivalled cultural centre of the Russian emigration until 1940. It looks at the small number of concerts performed by the pianist there and places them in the context of the French press. It attempts to understand his ambiguous personal relationship to the city, the activity of his publishing company “TAIR”, and finally assesses the extent of the composer’s charitable endeavours for the Russian community. The article concludes Rachmaninoff was of monumental significance for the “Russian” Paris., В статье освещается деятельность Рахманинова в Париже, который до 1940 года являлся не только одной из мировых музыкальных столиц, но и культурным центром русской эмиграции. Обращается внимание на незначительное количество концертов, которые дал там пианист, и то место, которое они заняли во французской прессе. Предпринимается попытка понять неоднозначное отношение Рахманинова к Парижу, рассказывается о его издательском предприятии «Таир» и, наконец, оценивается благотворительная деятельность Рахманинова в отношении русской диаспоры. Делается вывод об огромном значении Рахманинова для «русского» Парижа., Париз је једна од водећих престоница музичког света. Између 1925. и 1940. био
је и интелектуални, културни и политички центар руске емиграције. Било би
изненађујуће да Сергеј Рахмањинов није провео неко време у том граду. И заиста,
између 1928. и 1939. тамо је одржао дванаест клавирских реситала и два концерта
с оркестром. Релативно мали број концерата које је Рахмањинов имао у Паризу
сугерише да је француска публика била навикнута на другачију, егзотичнију
руску музику, препуну блиставих пејзажа, костима, плесача виртуозних скокова
и боја. Томе у прилог иде и приметан вакуум који је око Рахмањинова начинила
француска штампа од краја двадесетих до почетка четрдесетих година. Његов
шездесети рођендан и четрдесетогодишњицу његове музичке каријере 1933.
године, који су у руским круговима у Паризу прослављени с великом помпом,
није забележио ниједан од популарних, а ни музичких часописа Француске.
Сам Рахмањинов би најрадије изабрао живот на селу. Међутим, бракови
обеју кћерки чврсто су га били везали за Француску, а посебно за Париз. Тамо
је покренуо издавачку кућу „Tair“. Рахмањинов, као и чланови његове породице,
писци из руске дијаспоре и колеге музичари били су укључени у тај подухват.
Издавачку кућу је користио да помогне Русима, објављујући њихова дела.
Рахмањиновљев однос према Паризу био је амбивалентан. С једне стране, он
је живот у Паризу сматрао добрим. С друге стране, у писмима је град називао
„уклетим“, „ужурбаним и скупим“, а говорио је и да рђаво делује на његово
здравље и да га је „растргао га на комаде“. Иако су добротворни концерти били
уобичајена појава у Рахмањиновљевој каријери, та добротворна димензија била
је посебно важна у Паризу. Помагао је руске студенте, добротворне организације
за помоћ емигрантима, цркве и образовне установе, попут Института Светог
Сергија. Ако Рахмањинов није оставио готово никаквог трага у музичкој
историји Париза, то је за „руски“ Париз међуратног доба несумњиво имао
огроман значај.",
publisher = "Belgrade : Insititute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Musicology",
title = "The Russian Paris of Sergei Rachmaninoff, Русский Париж Сергея Рахманинова",
pages = "75-104",
number = "30",
doi = "10.2298/MUZ2130075C",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11660"
}
Кэмпбелл, С.. (2021). The Russian Paris of Sergei Rachmaninoff. in Musicology
Belgrade : Insititute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(30), 75-104.
https://doi.org/10.2298/MUZ2130075C
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11660
Кэмпбелл С. The Russian Paris of Sergei Rachmaninoff. in Musicology. 2021;(30):75-104.
doi:10.2298/MUZ2130075C
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11660 .
Кэмпбелл, Стюарт, "The Russian Paris of Sergei Rachmaninoff" in Musicology, no. 30 (2021):75-104,
https://doi.org/10.2298/MUZ2130075C .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11660 .