Romanou, Katy

Link to this page

Authority KeyName Variants
272b7e7b-2bdc-40cf-bb3a-88ec7a48f1f4
  • Romanou, Katy (3)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Crisis Concealing Light

Romanou, Katy

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)

TY  - JOUR
AU  - Romanou, Katy
PY  - 2016
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3783
AB  - In this article I discuss the blossoming of musical life in Greece that begun in
1974, simultaneously with the growth of the debt crisis. Communist musicians
returned from exile and they were hailed as heroes while their music became
indispensible to pre-electoral gatherings. Connected to the return to democracy,
music and musicians became extremely important to politicians and loved by the
people, and were offered a substantial portion of the money that poured in from
the EU. Cold War cultural politics played their role in promoting avant-garde
music as well. In comparison, today Greece has a great number of excellent
musicians and the architectural infrastructure for the performance and study of
music, but these are concealed by the daily hammering of crisis news.
AB  - У овом раду приказан је процват музичког живота у Грчкој у последњих неколико
деценија. Он је, по први пут у овој земљи, обухватио и широку дистрибуцију
западне уметничке музике. До процвата је дошло истовремено када је наступила и
економска криза, а потекао је из истих политичких околности и њихових психолошких
последица.
Образовање у сфери музике у Грчкој почело је интензивно да се развија након
пада режима војне хунте (1967–1974). Музика је имала значајну улогу у повратку
демократији и поновном рађању политичких партија, док је великог одјека у народу
имао повратак у Грчку музичара који су се одликовали херојском прошлошћу и
левичарском идеологијом. Војна хунта је била последња диктатура у Грчкој у ХХ
веку; њен циљ је био исти као и код свих претходних диктатура, да „очисти” замљу
од комуниста. До пада хунте, комунисти су претрпели бројне жртве. Њихову рехабилитацију
су надаље користиле неке од постдиктаторских изабраних влада и њихови
гласачи, у непрестаном давању и узимању, које се претворило у зачаран круг,
крећући се истим путем, иако све слабије, и до данас.
Пре него што је постао најделотворнији исказ популизма, комунизам је био
идеологија младих и напредних; штавише, био је тесно повезан са музиком, која је
подстицала његово испољавање отпора и револта. Кључна личност у томе био је
комунистички композитор и политичар Микис Теодоракис.
На изборима 1974. године музика је била значајнија од реторике, будући повезана
са повратком демократији и реорганизацијом политичких партија. Зависност
политике од музике створила је још један зачарани круг између политичара и музичара:
композиторе и певаче учинила је најпопуларнијим „звездама” у грчкој јавности,
што је промовисано у проучавању музике и допринело нехајном расту дуга.
Јанис Ксенакис био је још један грчки композитор који се вратио кући након пада
хунте и био дочекан као херој. Он је, заједно са још неким грчким авангардним
композиторима, био признат у читавом свету. Томе је допринела политика Хладног
рата, за коју је култура била од великог значаја.
Током осамдесетих година ХХ века постављени су чврсти темељи музичког
образовања и архитектурална инфраструктура за музичка извођења и музиколошка
истраживања, али и темељи економске кризе. Повећање броја изванредних музичара
одвијало се паралелно са растом инфлације и дуговањâ према кредиторима,
са прекомерном потрошњом, гигантизмом Државе, вишком непродуктивних јавних
службеника, шокантном толеранцијом према неморалу и са свиме осталим што
је довело до садашњег песимистичног расположења, које засењује спектакуларну
бриљантност музичког живота.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Crisis Concealing Light
T1  - Криза прeкрива светлост
SP  - 63
EP  - 70
VL  - II
IS  - 21
DO  - 10.2298/MUZ1621063R
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3783
ER  - 
@article{
author = "Romanou, Katy",
year = "2016",
abstract = "In this article I discuss the blossoming of musical life in Greece that begun in
1974, simultaneously with the growth of the debt crisis. Communist musicians
returned from exile and they were hailed as heroes while their music became
indispensible to pre-electoral gatherings. Connected to the return to democracy,
music and musicians became extremely important to politicians and loved by the
people, and were offered a substantial portion of the money that poured in from
the EU. Cold War cultural politics played their role in promoting avant-garde
music as well. In comparison, today Greece has a great number of excellent
musicians and the architectural infrastructure for the performance and study of
music, but these are concealed by the daily hammering of crisis news., У овом раду приказан је процват музичког живота у Грчкој у последњих неколико
деценија. Он је, по први пут у овој земљи, обухватио и широку дистрибуцију
западне уметничке музике. До процвата је дошло истовремено када је наступила и
економска криза, а потекао је из истих политичких околности и њихових психолошких
последица.
Образовање у сфери музике у Грчкој почело је интензивно да се развија након
пада режима војне хунте (1967–1974). Музика је имала значајну улогу у повратку
демократији и поновном рађању политичких партија, док је великог одјека у народу
имао повратак у Грчку музичара који су се одликовали херојском прошлошћу и
левичарском идеологијом. Војна хунта је била последња диктатура у Грчкој у ХХ
веку; њен циљ је био исти као и код свих претходних диктатура, да „очисти” замљу
од комуниста. До пада хунте, комунисти су претрпели бројне жртве. Њихову рехабилитацију
су надаље користиле неке од постдиктаторских изабраних влада и њихови
гласачи, у непрестаном давању и узимању, које се претворило у зачаран круг,
крећући се истим путем, иако све слабије, и до данас.
Пре него што је постао најделотворнији исказ популизма, комунизам је био
идеологија младих и напредних; штавише, био је тесно повезан са музиком, која је
подстицала његово испољавање отпора и револта. Кључна личност у томе био је
комунистички композитор и политичар Микис Теодоракис.
На изборима 1974. године музика је била значајнија од реторике, будући повезана
са повратком демократији и реорганизацијом политичких партија. Зависност
политике од музике створила је још један зачарани круг између политичара и музичара:
композиторе и певаче учинила је најпопуларнијим „звездама” у грчкој јавности,
што је промовисано у проучавању музике и допринело нехајном расту дуга.
Јанис Ксенакис био је још један грчки композитор који се вратио кући након пада
хунте и био дочекан као херој. Он је, заједно са још неким грчким авангардним
композиторима, био признат у читавом свету. Томе је допринела политика Хладног
рата, за коју је култура била од великог значаја.
Током осамдесетих година ХХ века постављени су чврсти темељи музичког
образовања и архитектурална инфраструктура за музичка извођења и музиколошка
истраживања, али и темељи економске кризе. Повећање броја изванредних музичара
одвијало се паралелно са растом инфлације и дуговањâ према кредиторима,
са прекомерном потрошњом, гигантизмом Државе, вишком непродуктивних јавних
службеника, шокантном толеранцијом према неморалу и са свиме осталим што
је довело до садашњег песимистичног расположења, које засењује спектакуларну
бриљантност музичког живота.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Crisis Concealing Light, Криза прeкрива светлост",
pages = "63-70",
volume = "II",
number = "21",
doi = "10.2298/MUZ1621063R",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3783"
}
Romanou, K.. (2016). Crisis Concealing Light. in Музикологија / Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts., II(21), 63-70.
https://doi.org/10.2298/MUZ1621063R
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3783
Romanou K. Crisis Concealing Light. in Музикологија / Musicology. 2016;II(21):63-70.
doi:10.2298/MUZ1621063R
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3783 .
Romanou, Katy, "Crisis Concealing Light" in Музикологија / Musicology, II, no. 21 (2016):63-70,
https://doi.org/10.2298/MUZ1621063R .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3783 .

Globalisation and Western Мusic Нistoriography

Romanou, Katy

(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2015)

TY  - JOUR
AU  - Romanou, Katy
PY  - 2015
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3813
AB  - Globalisation of musicology and music history aims to fuse the divisions created
during Western music’s acme, and is referred to as “post-European historical thinking”.
Therefore, “post” and “pre” European historical thinking have much in common.
One aspect of this process of fragmentation was that music history was separated
from theory and that Western Music Histories succeeded General Music Histories
(a development described in some detail in the article). Connecting global music
history with “post-European” historical thinking is one among numerous indications
of Western awareness that European culture has reached some sort of a terminal
phase. Concurrently, countries that have been developing by following Western
Europe as a prototype, are leading today some past phase of Western development,
which, with the ideas of cultural relativism prevailing, are not considered inferior.
AB  - На основу садржаја уводне студије објављене у часопису Acta
Musicologica (2014) и истраживачког пројекта Према глобалној историји музике,
којим руководи оксфордски професор Рејнхард Стром, ауторка коментарише
настојања западних музиколога да отворе нову еру глобалног музичког
мишљења. Она бележи да је од ренесансе, па до врхунца западне музике у
XIX веку, фрагментација музичког живота (композиција, извођаштво, образовање,
градња инструмената, музичко издаваштво итд.) била заправо пут ка
савршенству. Усавршавање у извођењу музичких дела, њиховом стварању и
пласману на тржишту зависило је од уплива грађанства у главне културне
токове. Један аспект тог процеса било је одвајање музичке историје од теорије
музике и од чињенице да је историјски развој западне музике следио пут
опште историје музике (то је у тексту детаљније приказано). Према мишљењу
Герија Томлинсона, постепено је нарушавано некадашње јединство антропологије
и историје (данас пак постоје тежње ка њиховом поновном уједињењу).
Фрагментација широке дисциплине доноси могућност научничке перфекције,
али и инфлацију професионалаца. У XX веку се дошло до таквих
крајности да су у многим пољима дисциплине изнети неодговарајући закључци
и постављени бесмислени циљеви. Глобализација тежи да превазиђе све
границе. Повезивање глобалне музичке историје са „постевропским” историјским
мишљењем један је од многобројних показатеља да на Западу постоји
свест о томе да је европска култура достигла неку врсту своје завршне фазе.
Но, земље којима је западна цивилизација била парадигма сопственог
развоја следе раније фазе западне културе. Новина данашње манифестације
овог феномена је начин на који је он суочен са самом западном историографијом.
Под јаким утицајем културног релативизма, западни историчари који теже глобалној историји покушавају да из својих расуђивања усмерених ка
култури искључе квалитативна поређења и идеју напретка. Будући да напредак
није значајан за културу, историјско време се чини неважним, а историја
поново дели са антропологијом задобијене одлике. Ови концепти су значајно
утицали на етномузикологију у југоисточној Европи, у којој данас сарађују
музичари и научници, превазилазећи границе међу нацијама и дисциплинама.
Биће потребно да протекне одређено време да би се смисао нових прилика
које је донео прелазак у постевропско доба схватио, као и да би се видело
шта те прилике заиста доносе музикологији. За сада, видимо само оно што је
изгубљено; још увек не спознајемо шта је добијено.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Globalisation and Western Мusic Нistoriography
T1  - Глобализација и западна музичка историографија
SP  - 9
EP  - 20
VL  - II
IS  - 19
DO  - 10.2298/MUZ1519009R
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3813
ER  - 
@article{
author = "Romanou, Katy",
year = "2015",
abstract = "Globalisation of musicology and music history aims to fuse the divisions created
during Western music’s acme, and is referred to as “post-European historical thinking”.
Therefore, “post” and “pre” European historical thinking have much in common.
One aspect of this process of fragmentation was that music history was separated
from theory and that Western Music Histories succeeded General Music Histories
(a development described in some detail in the article). Connecting global music
history with “post-European” historical thinking is one among numerous indications
of Western awareness that European culture has reached some sort of a terminal
phase. Concurrently, countries that have been developing by following Western
Europe as a prototype, are leading today some past phase of Western development,
which, with the ideas of cultural relativism prevailing, are not considered inferior., На основу садржаја уводне студије објављене у часопису Acta
Musicologica (2014) и истраживачког пројекта Према глобалној историји музике,
којим руководи оксфордски професор Рејнхард Стром, ауторка коментарише
настојања западних музиколога да отворе нову еру глобалног музичког
мишљења. Она бележи да је од ренесансе, па до врхунца западне музике у
XIX веку, фрагментација музичког живота (композиција, извођаштво, образовање,
градња инструмената, музичко издаваштво итд.) била заправо пут ка
савршенству. Усавршавање у извођењу музичких дела, њиховом стварању и
пласману на тржишту зависило је од уплива грађанства у главне културне
токове. Један аспект тог процеса било је одвајање музичке историје од теорије
музике и од чињенице да је историјски развој западне музике следио пут
опште историје музике (то је у тексту детаљније приказано). Према мишљењу
Герија Томлинсона, постепено је нарушавано некадашње јединство антропологије
и историје (данас пак постоје тежње ка њиховом поновном уједињењу).
Фрагментација широке дисциплине доноси могућност научничке перфекције,
али и инфлацију професионалаца. У XX веку се дошло до таквих
крајности да су у многим пољима дисциплине изнети неодговарајући закључци
и постављени бесмислени циљеви. Глобализација тежи да превазиђе све
границе. Повезивање глобалне музичке историје са „постевропским” историјским
мишљењем један је од многобројних показатеља да на Западу постоји
свест о томе да је европска култура достигла неку врсту своје завршне фазе.
Но, земље којима је западна цивилизација била парадигма сопственог
развоја следе раније фазе западне културе. Новина данашње манифестације
овог феномена је начин на који је он суочен са самом западном историографијом.
Под јаким утицајем културног релативизма, западни историчари који теже глобалној историји покушавају да из својих расуђивања усмерених ка
култури искључе квалитативна поређења и идеју напретка. Будући да напредак
није значајан за културу, историјско време се чини неважним, а историја
поново дели са антропологијом задобијене одлике. Ови концепти су значајно
утицали на етномузикологију у југоисточној Европи, у којој данас сарађују
музичари и научници, превазилазећи границе међу нацијама и дисциплинама.
Биће потребно да протекне одређено време да би се смисао нових прилика
које је донео прелазак у постевропско доба схватио, као и да би се видело
шта те прилике заиста доносе музикологији. За сада, видимо само оно што је
изгубљено; још увек не спознајемо шта је добијено.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Globalisation and Western Мusic Нistoriography, Глобализација и западна музичка историографија",
pages = "9-20",
volume = "II",
number = "19",
doi = "10.2298/MUZ1519009R",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3813"
}
Romanou, K.. (2015). Globalisation and Western Мusic Нistoriography. in Музикологија / Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts., II(19), 9-20.
https://doi.org/10.2298/MUZ1519009R
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3813
Romanou K. Globalisation and Western Мusic Нistoriography. in Музикологија / Musicology. 2015;II(19):9-20.
doi:10.2298/MUZ1519009R
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3813 .
Romanou, Katy, "Globalisation and Western Мusic Нistoriography" in Музикологија / Musicology, II, no. 19 (2015):9-20,
https://doi.org/10.2298/MUZ1519009R .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3813 .
2

Pernot Hubert, Paul Le Flem: Folk melodies from Chios: Νew simplified and corrected notation by Marcos Ph. Dragoumis, The friends of the musical ethnological archive of Melpo Merlier, Athens, 2006

Romanou, Katy

(2007)

TY  - JOUR
AU  - Romanou, Katy
PY  - 2007
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2629
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Pernot Hubert, Paul Le Flem: Folk melodies from Chios: Νew simplified and corrected notation by Marcos Ph. Dragoumis, The friends of the musical ethnological archive of Melpo Merlier, Athens, 2006
T1  - Iber Pernot, Pol L Flem, Narodne melodije sa Iosa - nova pojednostavljena i poboljšana notacija Markosa F. Dragumisa
SP  - 345
EP  - 348
IS  - 7
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2629
ER  - 
@article{
author = "Romanou, Katy",
year = "2007",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Pernot Hubert, Paul Le Flem: Folk melodies from Chios: Νew simplified and corrected notation by Marcos Ph. Dragoumis, The friends of the musical ethnological archive of Melpo Merlier, Athens, 2006, Iber Pernot, Pol L Flem, Narodne melodije sa Iosa - nova pojednostavljena i poboljšana notacija Markosa F. Dragumisa",
pages = "345-348",
number = "7",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2629"
}
Romanou, K.. (2007). Pernot Hubert, Paul Le Flem: Folk melodies from Chios: Νew simplified and corrected notation by Marcos Ph. Dragoumis, The friends of the musical ethnological archive of Melpo Merlier, Athens, 2006. in Музикологија / Musicology(7), 345-348.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2629
Romanou K. Pernot Hubert, Paul Le Flem: Folk melodies from Chios: Νew simplified and corrected notation by Marcos Ph. Dragoumis, The friends of the musical ethnological archive of Melpo Merlier, Athens, 2006. in Музикологија / Musicology. 2007;(7):345-348.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2629 .
Romanou, Katy, "Pernot Hubert, Paul Le Flem: Folk melodies from Chios: Νew simplified and corrected notation by Marcos Ph. Dragoumis, The friends of the musical ethnological archive of Melpo Merlier, Athens, 2006" in Музикологија / Musicology, no. 7 (2007):345-348,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2629 .