@conference{
author = "Савић, Стефан and Маринковић, Соња",
year = "2022",
abstract = "Станислав Винавер о делима Модеста Мусоргског пише поводом премијера
Бориса Годунова и Хованшчине 1926, односно 1955. године. У питању је
серија написа у којима су осветљени различити аспекти опера Мусоргског и
њихове актуелне интерпретације на сцени Београдске опере. Као изразити
поклоник поетике Мусоргског Винавер пише ангажовано и страствено, и
његове текстове одликује зналачко проницање у драматуршке особености
писма великог руског композитора. Занимљива су такође његова поређења
Мусоргског са Вердијем и Вагнером, начин на који тумачи психологију
ликова и, уопште, осветљава кључна питања драматургије ових дела, као и
различитих аспеката њихових поставки и тумачења. Винавер разумљиво у
својим текстовима даје осврт на интерпретацију солиста и ансамбала, али
такође и на рад диригента, питања сценске поставке, костим и друге битне
одлике представе. Боравећи у Русији, Винавер је имао прилике да се, као
мало ко од српских музичара и музичких критичара, упозна са аутентичном
интерпретацијом опера Мусоргског. Познавао је проблематику различитих
редакција дела и имао је увид у литературу која се бави овим питањима.
Стога је занимљиво упоредити његова становишта са схватањима и
тумачењима савременика. Посебна пажња биће посвећена аспектима
самог односа Винавера према Мусоргском и тражењу одговора на питање
због чега Винавер има изразито позитиван, чак емфатичан однос према
делима Мусоргског. Односно, да ли се из тог односа може дати тумачење
критичарске позиције самог писца и сагледати типичне одлике његовог
приступа музици.",
publisher = "Београд : Факултет музичке уметности",
journal = "Станислав Винавер и музика, Национални научни скуп са међународним учешћем",
title = "Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера",
pages = "18-19",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15116"
}