Маринковић, Соња

Link to this page

Authority KeyName Variants
52ef1d14-4369-460a-918d-373df6d46a2d
  • Маринковић, Соња (3)
Projects

Author's Bibliography

Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија

Лајић Михајловић, Данка; Маринковић, Соња; Јанковић-Бегуш, Јелена; Радосављевић, Ненад; Медић, Ивана

(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2023)

TY  - GEN
AU  - Лајић Михајловић, Данка
AU  - Маринковић, Соња
AU  - Јанковић-Бегуш, Јелена
AU  - Радосављевић, Ненад
AU  - Медић, Ивана
PY  - 2023
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14533
AB  - Јавни разговори о музичким фестивалима у организацији Музиколошког института САНУ
део су активности на пројекту Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a
Difference in Contemporary Society – APPMES, који финансира Фонд за науку Републике
Србије. Наиме, у оквиру једне од пројектних тема, која пажњу усмерава ка
институционализацији и технологизацији музике (Safeguarding of Music as Cultural Heritage:
Aspects of Institutionalisation and Technologisation), иницирано је конструктивније умрежавање
актера од значаја за (ре)организацију музичких фестивала у Србији, а све у складу с
виђењем културе као једног од стубова одрживог развоја човечанства.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T1  - Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533
ER  - 
@misc{
author = "Лајић Михајловић, Данка and Маринковић, Соња and Јанковић-Бегуш, Јелена and Радосављевић, Ненад and Медић, Ивана",
year = "2023",
abstract = "Јавни разговори о музичким фестивалима у организацији Музиколошког института САНУ
део су активности на пројекту Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a
Difference in Contemporary Society – APPMES, који финансира Фонд за науку Републике
Србије. Наиме, у оквиру једне од пројектних тема, која пажњу усмерава ка
институционализацији и технологизацији музике (Safeguarding of Music as Cultural Heritage:
Aspects of Institutionalisation and Technologisation), иницирано је конструктивније умрежавање
актера од значаја за (ре)организацију музичких фестивала у Србији, а све у складу с
виђењем културе као једног од стубова одрживог развоја човечанства.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
title = "Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533"
}
Лајић Михајловић, Д., Маринковић, С., Јанковић-Бегуш, Ј., Радосављевић, Н.,& Медић, И.. (2023). Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија. 
Београд : Музиколошки институт САНУ..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533
Лајић Михајловић Д, Маринковић С, Јанковић-Бегуш Ј, Радосављевић Н, Медић И. Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533 .
Лајић Михајловић, Данка, Маринковић, Соња, Јанковић-Бегуш, Јелена, Радосављевић, Ненад, Медић, Ивана, "Музички фестивали у Србији између наслеђа и индустрија" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14533 .

Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера

Савић, Стефан; Маринковић, Соња

(Београд : Факултет музичке уметности, 2022)

TY  - CONF
AU  - Савић, Стефан
AU  - Маринковић, Соња
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15116
AB  - Станислав Винавер о делима Модеста Мусоргског пише поводом премијера
Бориса Годунова и Хованшчине 1926, односно 1955. године. У питању је
серија написа у којима су осветљени различити аспекти опера Мусоргског и
њихове актуелне интерпретације на сцени Београдске опере. Као изразити
поклоник поетике Мусоргског Винавер пише ангажовано и страствено, и
његове текстове одликује зналачко проницање у драматуршке особености
писма великог руског композитора. Занимљива су такође његова поређења
Мусоргског са Вердијем и Вагнером, начин на који тумачи психологију
ликова и, уопште, осветљава кључна питања драматургије ових дела, као и
различитих аспеката њихових поставки и тумачења. Винавер разумљиво у
својим текстовима даје осврт на интерпретацију солиста и ансамбала, али
такође и на рад диригента, питања сценске поставке, костим и друге битне
одлике представе. Боравећи у Русији, Винавер је имао прилике да се, као
мало ко од српских музичара и музичких критичара, упозна са аутентичном
интерпретацијом опера Мусоргског. Познавао је проблематику различитих
редакција дела и имао је увид у литературу која се бави овим питањима.
Стога је занимљиво упоредити његова становишта са схватањима и
тумачењима савременика. Посебна пажња биће посвећена аспектима
самог односа Винавера према Мусоргском и тражењу одговора на питање
због чега Винавер има изразито позитиван, чак емфатичан однос према
делима Мусоргског. Односно, да ли се из тог односа може дати тумачење
критичарске позиције самог писца и сагледати типичне одлике његовог
приступа музици.
PB  - Београд : Факултет музичке уметности
C3  - Станислав Винавер и музика, Национални научни скуп са међународним учешћем
T1  - Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера
SP  - 18
EP  - 19
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15116
ER  - 
@conference{
author = "Савић, Стефан and Маринковић, Соња",
year = "2022",
abstract = "Станислав Винавер о делима Модеста Мусоргског пише поводом премијера
Бориса Годунова и Хованшчине 1926, односно 1955. године. У питању је
серија написа у којима су осветљени различити аспекти опера Мусоргског и
њихове актуелне интерпретације на сцени Београдске опере. Као изразити
поклоник поетике Мусоргског Винавер пише ангажовано и страствено, и
његове текстове одликује зналачко проницање у драматуршке особености
писма великог руског композитора. Занимљива су такође његова поређења
Мусоргског са Вердијем и Вагнером, начин на који тумачи психологију
ликова и, уопште, осветљава кључна питања драматургије ових дела, као и
различитих аспеката њихових поставки и тумачења. Винавер разумљиво у
својим текстовима даје осврт на интерпретацију солиста и ансамбала, али
такође и на рад диригента, питања сценске поставке, костим и друге битне
одлике представе. Боравећи у Русији, Винавер је имао прилике да се, као
мало ко од српских музичара и музичких критичара, упозна са аутентичном
интерпретацијом опера Мусоргског. Познавао је проблематику различитих
редакција дела и имао је увид у литературу која се бави овим питањима.
Стога је занимљиво упоредити његова становишта са схватањима и
тумачењима савременика. Посебна пажња биће посвећена аспектима
самог односа Винавера према Мусоргском и тражењу одговора на питање
због чега Винавер има изразито позитиван, чак емфатичан однос према
делима Мусоргског. Односно, да ли се из тог односа може дати тумачење
критичарске позиције самог писца и сагледати типичне одлике његовог
приступа музици.",
publisher = "Београд : Факултет музичке уметности",
journal = "Станислав Винавер и музика, Национални научни скуп са међународним учешћем",
title = "Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера",
pages = "18-19",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15116"
}
Савић, С.,& Маринковић, С.. (2022). Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера. in Станислав Винавер и музика, Национални научни скуп са међународним учешћем
Београд : Факултет музичке уметности., 18-19.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15116
Савић С, Маринковић С. Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера. in Станислав Винавер и музика, Национални научни скуп са међународним учешћем. 2022;:18-19.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15116 .
Савић, Стефан, Маринковић, Соња, "Дела Модеста Мусоргског у критичарској визури Станислава Винавера" in Станислав Винавер и музика, Национални научни скуп са међународним учешћем (2022):18-19,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15116 .

На крају пута : [представљање књиге на Трибини Библиотеке САНУ, Београд, 1. новембар 2016. године]

Деспић, Дејан; Маринковић, Соња; Томашевић, Катарина; Вуксановић, Миро

(Београд : Српска академија наука и уметности, 2017)

TY  - GEN
AU  - Деспић, Дејан
AU  - Маринковић, Соња
AU  - Томашевић, Катарина
AU  - Вуксановић, Миро
PY  - 2017
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10919
AB  - На крају пута / Дејан Деспић ; уредник Милан Лојаница. – Београд : САНУ, 2015.
Говорили: академик Дејан Деспић, проф. др Соња Маринковић, др Катарина Томашевић.
У Београду, уторак 1. новембар 2016. у 13 часова.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
T2  - Трибина Библиотеке САНУ
T1  - На крају пута : [представљање књиге на Трибини Библиотеке САНУ, Београд, 1. новембар 2016. године]
SP  - 273
EP  - 289
VL  - 5
IS  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10919
ER  - 
@misc{
author = "Деспић, Дејан and Маринковић, Соња and Томашевић, Катарина and Вуксановић, Миро",
year = "2017",
abstract = "На крају пута / Дејан Деспић ; уредник Милан Лојаница. – Београд : САНУ, 2015.
Говорили: академик Дејан Деспић, проф. др Соња Маринковић, др Катарина Томашевић.
У Београду, уторак 1. новембар 2016. у 13 часова.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности",
journal = "Трибина Библиотеке САНУ",
title = "На крају пута : [представљање књиге на Трибини Библиотеке САНУ, Београд, 1. новембар 2016. године]",
pages = "273-289",
volume = "5",
number = "5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10919"
}
Деспић, Д., Маринковић, С., Томашевић, К.,& Вуксановић, М.. (2017). На крају пута : [представљање књиге на Трибини Библиотеке САНУ, Београд, 1. новембар 2016. године]. in Трибина Библиотеке САНУ
Београд : Српска академија наука и уметности., 5(5), 273-289.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10919
Деспић Д, Маринковић С, Томашевић К, Вуксановић М. На крају пута : [представљање књиге на Трибини Библиотеке САНУ, Београд, 1. новембар 2016. године]. in Трибина Библиотеке САНУ. 2017;5(5):273-289.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10919 .
Деспић, Дејан, Маринковић, Соња, Томашевић, Катарина, Вуксановић, Миро, "На крају пута : [представљање књиге на Трибини Библиотеке САНУ, Београд, 1. новембар 2016. године]" in Трибина Библиотеке САНУ, 5, no. 5 (2017):273-289,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10919 .