Арсић, Ивана

Link to this page

Authority KeyName Variants
bfea8b78-ee01-4c48-9f02-ce3cca26956c
  • Арсић, Ивана (1)
Projects

Author's Bibliography

Образовање жена у Србији и Аргентини у XX и XXI веку – компаративни приступ

Аксић, Нина; Арсић, Ивана

(Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Аксић, Нина
AU  - Арсић, Ивана
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13583
AB  - У првом делу рада представићемо пут образовања жена у Србији и Аргентини у ХХ и XXI веку, статистичке податке, проблеме са којима су се сусретале, као и друштвене процесе који су утицали на заступљеност жена и женске деце у образовним институцијама. Затим ће се акценат ставити на почетке и ток високог образовања жена у Србији и Аргентини, гледано из компаративне перспективе, као и на културно-политичке околности које су допринеле приступу жена у сферу високог образовања.
У другом делу ћемо представити радове подељене у две тематске групе. Најпре ћемо размотрити процес образовања православних Српкиња из Дубровника у периоду од 1830. до друге деценије 20. века, затим женске деце у београдској сефардској заједници од средине 19. века, па све до Другог светског рата, као и укљученост у образовне процесе Бошњакиња са територије Новог Пазара и околине. У периоду након Другог светског рата ће се проучавати образовање и педагошки рад београдских примадона до 1990., као и образовање и научни рад жена етнолога Београдског Универзитета у периоду од 1950. до краја 1970. Друга група радова ће се усмерити ка позицијама Аргентинки на универзитетима, те ће се анализирати место жена у правним наукама и феномени попут: непосредне дискриминације, епистемицида (epistfenicide) и стакленог плафона (Glass ceiling), као и родно засновано насиље, дискриминација на основу рода, процес институционализације родних студија и родне равноправности.
Циљ рада јесте да детерминише узроке и последице недостижности родне равноправности у сфери образовања из компаративне перспективе, као и да укаже на потенцијалне промене које би допринеле бољем постизању родне равноправности и смањењу дискриминације као једном од фундаменталних глобалних питања данас.
AB  - The first part of the paper presents the path of women's education in Serbia and Argentina in the 20th and 21st centuries, statistical data, problems faced by women, as well as social processes that affected the representation of women and female children in educational institutions. Then the emphasis was placed on the beginnings and course of women's higher education in Serbia and Argentina, seen from a comparative perspective, as well as on the cultural and political circumstances that contributed to the access of women to the sphere of higher education.
The second part presents works divided into two thematic groups. First, the educational processes of Orthodox Serbian women from Dubrovnik in the period from 1830 to the second decade of the 20th century, then female children in the Belgrade Sephardic community from the middle of the 19th century until the Second World War, as well as the involvement in the educational processes of Bosniak women from the territory were discussed Novi Pazar and surroundings. In the period after the Second World War, the education and pedagogical work of Belgrade primadonnas until 1990, as well as the education and scientific work of women ethnologists of Belgrade University in the period from 1950 to the end of 1970, were studied. The second group of papers is directed towards the positions of Argentine women at universities, and the place of women in legal sciences and phenomena such as: direct discrimination, epistfemicide and the glass ceiling, as well as gender-based violence, discrimination based on gender, process institutionalization of gender studies and gender equality.
The aim of the paper is to determine the causes and consequences of the inaccessibility of gender equality in the sphere of education from a comparative perspective, as well as to indicate potential changes that would contribute to better achieving gender equality and reducing discrimination as one of the fundamental global issues today.
PB  - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
T2  - Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA
T1  - Образовање жена у Србији и Аргентини у XX и XXI веку  – компаративни приступ
T1  - Women's education in Serbia and Argentina in the 20th and 21st centuries – comparative approach
SP  - 13
EP  - 22
VL  - 70
IS  - 3
DO  - 10.2298/GEI2203013A
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13583
ER  - 
@article{
author = "Аксић, Нина and Арсић, Ивана",
year = "2022",
abstract = "У првом делу рада представићемо пут образовања жена у Србији и Аргентини у ХХ и XXI веку, статистичке податке, проблеме са којима су се сусретале, као и друштвене процесе који су утицали на заступљеност жена и женске деце у образовним институцијама. Затим ће се акценат ставити на почетке и ток високог образовања жена у Србији и Аргентини, гледано из компаративне перспективе, као и на културно-политичке околности које су допринеле приступу жена у сферу високог образовања.
У другом делу ћемо представити радове подељене у две тематске групе. Најпре ћемо размотрити процес образовања православних Српкиња из Дубровника у периоду од 1830. до друге деценије 20. века, затим женске деце у београдској сефардској заједници од средине 19. века, па све до Другог светског рата, као и укљученост у образовне процесе Бошњакиња са територије Новог Пазара и околине. У периоду након Другог светског рата ће се проучавати образовање и педагошки рад београдских примадона до 1990., као и образовање и научни рад жена етнолога Београдског Универзитета у периоду од 1950. до краја 1970. Друга група радова ће се усмерити ка позицијама Аргентинки на универзитетима, те ће се анализирати место жена у правним наукама и феномени попут: непосредне дискриминације, епистемицида (epistfenicide) и стакленог плафона (Glass ceiling), као и родно засновано насиље, дискриминација на основу рода, процес институционализације родних студија и родне равноправности.
Циљ рада јесте да детерминише узроке и последице недостижности родне равноправности у сфери образовања из компаративне перспективе, као и да укаже на потенцијалне промене које би допринеле бољем постизању родне равноправности и смањењу дискриминације као једном од фундаменталних глобалних питања данас., The first part of the paper presents the path of women's education in Serbia and Argentina in the 20th and 21st centuries, statistical data, problems faced by women, as well as social processes that affected the representation of women and female children in educational institutions. Then the emphasis was placed on the beginnings and course of women's higher education in Serbia and Argentina, seen from a comparative perspective, as well as on the cultural and political circumstances that contributed to the access of women to the sphere of higher education.
The second part presents works divided into two thematic groups. First, the educational processes of Orthodox Serbian women from Dubrovnik in the period from 1830 to the second decade of the 20th century, then female children in the Belgrade Sephardic community from the middle of the 19th century until the Second World War, as well as the involvement in the educational processes of Bosniak women from the territory were discussed Novi Pazar and surroundings. In the period after the Second World War, the education and pedagogical work of Belgrade primadonnas until 1990, as well as the education and scientific work of women ethnologists of Belgrade University in the period from 1950 to the end of 1970, were studied. The second group of papers is directed towards the positions of Argentine women at universities, and the place of women in legal sciences and phenomena such as: direct discrimination, epistfemicide and the glass ceiling, as well as gender-based violence, discrimination based on gender, process institutionalization of gender studies and gender equality.
The aim of the paper is to determine the causes and consequences of the inaccessibility of gender equality in the sphere of education from a comparative perspective, as well as to indicate potential changes that would contribute to better achieving gender equality and reducing discrimination as one of the fundamental global issues today.",
publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA",
journal = "Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA",
title = "Образовање жена у Србији и Аргентини у XX и XXI веку  – компаративни приступ, Women's education in Serbia and Argentina in the 20th and 21st centuries – comparative approach",
pages = "13-22",
volume = "70",
number = "3",
doi = "10.2298/GEI2203013A",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13583"
}
Аксић, Н.,& Арсић, И.. (2022). Образовање жена у Србији и Аргентини у XX и XXI веку  – компаративни приступ. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA
Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 70(3), 13-22.
https://doi.org/10.2298/GEI2203013A
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13583
Аксић Н, Арсић И. Образовање жена у Србији и Аргентини у XX и XXI веку  – компаративни приступ. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2022;70(3):13-22.
doi:10.2298/GEI2203013A
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13583 .
Аксић, Нина, Арсић, Ивана, "Образовање жена у Србији и Аргентини у XX и XXI веку  – компаративни приступ" in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 70, no. 3 (2022):13-22,
https://doi.org/10.2298/GEI2203013A .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13583 .