The Role of Amateur Theatre ’King David’ in the Preservation of Jewish Culture and Tradition
Улога аматерског позоришта 'Краљ Давид' у очувању јеврејске културе и традиције
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
This work focuses on the role of the amateur theatre King David, founded in 1986 with the
Jewish community of Belgrade, in the preservation of Jewish cultural heritage and
establishing of intercultural dialogue primarily on the microlevel of a neighbourhood, but
also within a wider community framework. 1 Over the last thirty yeras the theatre has been
devotedly run by one person, Mirijam Salom, who also writes play scipts, makes song
arrangements and directs plays. Members of the theatre group are mostly primary and
secondary school children and university students. The fact that most of them are not
actually of Jewish but of Serbian descent is a sort of a phenomenon. In this way, the theatre
has an educational role in presenting Jewish culture primarily to the young people who
actively participate in plays and consequently to their family members and the Belgrade
audience. One of the aims of this research is to give some answers to questions concerning
the role of the theat...re in the lives of the young people who take part in it as well as the
reception of the plays with the audience.
У фокусу интересовања овог рада налази се улога аматерског позоришта Краљ Давид,
основаног 1986. године при Јеврејској општини у Београду, у очувању јеврејске
традиције и успостављању међукултуралног дијалога, првенствено на микролокалном
нивоу суседства, али и у оквирима шире друштвене заједнице. Ово позориште током
протеклих тридесет година пожртвовано води једна особа, Миријам Салом, која пише
сценарије, аранжира песме и режира представе. Чланови позоришне групе су
претежно деца основношколског узраста, средњошколци и студенти. Својеврсан
феномен представља чињеница да већина њих нису јеврејског, већ српског порекла.
Тако ово позориште има едукативну улогу о јеврејској култури првенствено међу
младим људима који активно учествују у представама, а затим и шире, међу
члановима њихових породица и београдском публиком. Један од циљева истраживања је да одговори на питања у вези са улогом овог позоришта у животима младих који у
њему учествују, као и о рецепцији представа код г...ледалаца.
Кључне речи:
amateur theatre King David / Jews / Jewish community of Belgrade / cultural heritage / intercultural dialogue / аматерско позориште Краљ Давид / Јевреји / Јеврејска општина Београда / традиција / међукултурални дијалогИзвор:
Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2017, 65, 2, 335-352Издавач:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Финансирање / пројекти:
Напомена:
- Тема броја – Улога појединаца у преношењу традиције унутар система културе (ур. Јана Поспишилова и Милеса Стефановић-Бановић) / Topic of the Issue – The Role of Personalities in Passing-Down the Tradition within the System of Culture (eds. Jana Pospíšilová and Milesa Stefanović-Banović)
URI
http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/169/126https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7660
Институција/група
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - JOUR AU - Blagojević, Gordana PY - 2017 UR - http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/169/126 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7660 AB - This work focuses on the role of the amateur theatre King David, founded in 1986 with the Jewish community of Belgrade, in the preservation of Jewish cultural heritage and establishing of intercultural dialogue primarily on the microlevel of a neighbourhood, but also within a wider community framework. 1 Over the last thirty yeras the theatre has been devotedly run by one person, Mirijam Salom, who also writes play scipts, makes song arrangements and directs plays. Members of the theatre group are mostly primary and secondary school children and university students. The fact that most of them are not actually of Jewish but of Serbian descent is a sort of a phenomenon. In this way, the theatre has an educational role in presenting Jewish culture primarily to the young people who actively participate in plays and consequently to their family members and the Belgrade audience. One of the aims of this research is to give some answers to questions concerning the role of the theatre in the lives of the young people who take part in it as well as the reception of the plays with the audience. AB - У фокусу интересовања овог рада налази се улога аматерског позоришта Краљ Давид, основаног 1986. године при Јеврејској општини у Београду, у очувању јеврејске традиције и успостављању међукултуралног дијалога, првенствено на микролокалном нивоу суседства, али и у оквирима шире друштвене заједнице. Ово позориште током протеклих тридесет година пожртвовано води једна особа, Миријам Салом, која пише сценарије, аранжира песме и режира представе. Чланови позоришне групе су претежно деца основношколског узраста, средњошколци и студенти. Својеврсан феномен представља чињеница да већина њих нису јеврејског, већ српског порекла. Тако ово позориште има едукативну улогу о јеврејској култури првенствено међу младим људима који активно учествују у представама, а затим и шире, међу члановима њихових породица и београдском публиком. Један од циљева истраживања је да одговори на питања у вези са улогом овог позоришта у животима младих који у њему учествују, као и о рецепцији представа код гледалаца. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA T2 - Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA T1 - The Role of Amateur Theatre ’King David’ in the Preservation of Jewish Culture and Tradition T1 - Улога аматерског позоришта 'Краљ Давид' у очувању јеврејске културе и традиције SP - 335 EP - 352 VL - 65 IS - 2 DO - 10.2298/GEI1702335B UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7660 ER -
@article{ author = "Blagojević, Gordana", year = "2017", abstract = "This work focuses on the role of the amateur theatre King David, founded in 1986 with the Jewish community of Belgrade, in the preservation of Jewish cultural heritage and establishing of intercultural dialogue primarily on the microlevel of a neighbourhood, but also within a wider community framework. 1 Over the last thirty yeras the theatre has been devotedly run by one person, Mirijam Salom, who also writes play scipts, makes song arrangements and directs plays. Members of the theatre group are mostly primary and secondary school children and university students. The fact that most of them are not actually of Jewish but of Serbian descent is a sort of a phenomenon. In this way, the theatre has an educational role in presenting Jewish culture primarily to the young people who actively participate in plays and consequently to their family members and the Belgrade audience. One of the aims of this research is to give some answers to questions concerning the role of the theatre in the lives of the young people who take part in it as well as the reception of the plays with the audience., У фокусу интересовања овог рада налази се улога аматерског позоришта Краљ Давид, основаног 1986. године при Јеврејској општини у Београду, у очувању јеврејске традиције и успостављању међукултуралног дијалога, првенствено на микролокалном нивоу суседства, али и у оквирима шире друштвене заједнице. Ово позориште током протеклих тридесет година пожртвовано води једна особа, Миријам Салом, која пише сценарије, аранжира песме и режира представе. Чланови позоришне групе су претежно деца основношколског узраста, средњошколци и студенти. Својеврсан феномен представља чињеница да већина њих нису јеврејског, већ српског порекла. Тако ово позориште има едукативну улогу о јеврејској култури првенствено међу младим људима који активно учествују у представама, а затим и шире, међу члановима њихових породица и београдском публиком. Један од циљева истраживања је да одговори на питања у вези са улогом овог позоришта у животима младих који у њему учествују, као и о рецепцији представа код гледалаца.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA", title = "The Role of Amateur Theatre ’King David’ in the Preservation of Jewish Culture and Tradition, Улога аматерског позоришта 'Краљ Давид' у очувању јеврејске културе и традиције", pages = "335-352", volume = "65", number = "2", doi = "10.2298/GEI1702335B", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7660" }
Blagojević, G.. (2017). The Role of Amateur Theatre ’King David’ in the Preservation of Jewish Culture and Tradition. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 65(2), 335-352. https://doi.org/10.2298/GEI1702335B https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7660
Blagojević G. The Role of Amateur Theatre ’King David’ in the Preservation of Jewish Culture and Tradition. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2017;65(2):335-352. doi:10.2298/GEI1702335B https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7660 .
Blagojević, Gordana, "The Role of Amateur Theatre ’King David’ in the Preservation of Jewish Culture and Tradition" in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 65, no. 2 (2017):335-352, https://doi.org/10.2298/GEI1702335B ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7660 .