Питање когнитивних предности билингвизма
An Overview of the Relevant Research on Cognitive Advantages of Bilingualism
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
У раду је дат основни преглед досадашњих релевантних истраживања о когнитивним предностима билингвизма. Уочено је да су погледи на билингвизам најпре били негативни, тј. сматрало се да је ометао когнитивни развој детета, али касније му је призната когнитивна предност, нарочито у погледу извршних функција, попут инхибиције и контролисања пажње, као и радне меморије. У тим истраживањима показано је и да билингвизам има трајно позитиван утицај на очување когнитивних способности у каснијем животном добу. У раду је представљено и скорашње опречно мишљење о предности билингвизма, настало након метаанализе истраживања која предност наводно доказују.
The paper provides a basic overview of relevant research on the cognitive advantages of bilingualism. It has been noted that the views on bilingualism were initially negative, ie. that it was thought that it disrupted child’s cognitive development, but was later said to have cognitive advantage, especially with regard to executive functions, such as inhibition and attentional control, as well as working memory. It has also been shown that bilingualism has a lasting positive impact on cognitive reserve in older age. The paper also presents a more recent opposite approach to the cognitive advantages of bilingualism, in which they are revaluated in the light of the relevance of results in larger sample studies.
Кључне речи:
билингвизам / когнитивне предности / лингвистичке компетенције / старење / bilingualism / cognitive advantages / linguistics competences / agingИзвор:
Philologia Mediana, 2021, 13, 897-909Издавач:
- Ниш : Филозофски факултет
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200166 (Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200166)
TY - JOUR AU - Крстић, Ана М. PY - 2021 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16034 AB - У раду је дат основни преглед досадашњих релевантних истраживања о когнитивним предностима билингвизма. Уочено је да су погледи на билингвизам најпре били негативни, тј. сматрало се да је ометао когнитивни развој детета, али касније му је призната когнитивна предност, нарочито у погледу извршних функција, попут инхибиције и контролисања пажње, као и радне меморије. У тим истраживањима показано је и да билингвизам има трајно позитиван утицај на очување когнитивних способности у каснијем животном добу. У раду је представљено и скорашње опречно мишљење о предности билингвизма, настало након метаанализе истраживања која предност наводно доказују. AB - The paper provides a basic overview of relevant research on the cognitive advantages of bilingualism. It has been noted that the views on bilingualism were initially negative, ie. that it was thought that it disrupted child’s cognitive development, but was later said to have cognitive advantage, especially with regard to executive functions, such as inhibition and attentional control, as well as working memory. It has also been shown that bilingualism has a lasting positive impact on cognitive reserve in older age. The paper also presents a more recent opposite approach to the cognitive advantages of bilingualism, in which they are revaluated in the light of the relevance of results in larger sample studies. PB - Ниш : Филозофски факултет T2 - Philologia Mediana T1 - Питање когнитивних предности билингвизма T1 - An Overview of the Relevant Research on Cognitive Advantages of Bilingualism SP - 897 EP - 909 VL - 13 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16034 ER -
@article{ author = "Крстић, Ана М.", year = "2021", abstract = "У раду је дат основни преглед досадашњих релевантних истраживања о когнитивним предностима билингвизма. Уочено је да су погледи на билингвизам најпре били негативни, тј. сматрало се да је ометао когнитивни развој детета, али касније му је призната когнитивна предност, нарочито у погледу извршних функција, попут инхибиције и контролисања пажње, као и радне меморије. У тим истраживањима показано је и да билингвизам има трајно позитиван утицај на очување когнитивних способности у каснијем животном добу. У раду је представљено и скорашње опречно мишљење о предности билингвизма, настало након метаанализе истраживања која предност наводно доказују., The paper provides a basic overview of relevant research on the cognitive advantages of bilingualism. It has been noted that the views on bilingualism were initially negative, ie. that it was thought that it disrupted child’s cognitive development, but was later said to have cognitive advantage, especially with regard to executive functions, such as inhibition and attentional control, as well as working memory. It has also been shown that bilingualism has a lasting positive impact on cognitive reserve in older age. The paper also presents a more recent opposite approach to the cognitive advantages of bilingualism, in which they are revaluated in the light of the relevance of results in larger sample studies.", publisher = "Ниш : Филозофски факултет", journal = "Philologia Mediana", title = "Питање когнитивних предности билингвизма, An Overview of the Relevant Research on Cognitive Advantages of Bilingualism", pages = "897-909", volume = "13", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16034" }
Крстић, А. М.. (2021). Питање когнитивних предности билингвизма. in Philologia Mediana Ниш : Филозофски факултет., 13, 897-909. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16034
Крстић АМ. Питање когнитивних предности билингвизма. in Philologia Mediana. 2021;13:897-909. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16034 .
Крстић, Ана М., "Питање когнитивних предности билингвизма" in Philologia Mediana, 13 (2021):897-909, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16034 .