Идентитетске матрице: la jeunesse désaffectée и уморни ратници (Србија, 2010–2015)
Апстракт
Предмет овог рада је идентификација доминантних идентитетских матрица –
поетски означених као la jeunesse désaffectée и уморни ратници – у савременој српској,
надасве филмској, али, у одређеној мери, и другим уметничким продукцијама у периоду од 2010. до 2015. године (Тилва Рош, Никола Лежаић, 2010; Варвари, Иван Икић,
2014; Непослушни, Мина Ђукић, 2014; Свети Георгије убива аждаху, Срђан Драгојевић,
2009; Бранио сам Младу Босну, Срђан Кољевић, 2014; Српска трилогија, Славенко Салетовић, 2013, Народно позориште, Београд; Принцип, мали ми је овај гроб, Биљана
Србљановић, Дино Мустафић, 2013, Битеф театар, Београд; Велики рат, Александар
Гаталица, 2012). Главна хипотеза овог рада јесте да је у низу бинарности – наративних
структура, нарације, (измештених) хронотопа, света приче (storyworld)) – најсимптоматичнија она о бинарности дискурса прошлости и мита у којима су укорењени идентитети. Испразна младеж негира и одбацује било коју врсту прошлости, док уморни
ратници критички преи...спитују прошлост сублимирани у миту Великог рата који, истовремено, даље граде игром критичке деконструкције и реконструкције.
Subject of this article is identification of dominant identity matrices – poetically
marked as la jeunesse désaffectée and tired warriors – in modern Serbian, mainly cinematographic, but, to a certain extent, also in other artistic productions in the period from 2010 till
2015 (Tilva Roš, Nikola Ležaić, 2010; Barbarians, Ivan Ikić, 2014; The Disobedient, 2014, Mina
Đukić; St. George Shoots the Dragon, Srđan Dragojević, 2009; The Man Who Defended Gavrilo
Princip, Srđan Koljević, 2014; Serbian Trilogy, Slavenko Saletović, 2013, National Theater, Belgrade; Princip, This Grave Is Too Small For Me, Biljana Srbljanović, Dino Mustafić, 2013, Bitef
Theater, Belgrade; The Great War, Aleksandar Gatalica, 2012). Main hypothesis of this article
is that in a sequence of binaries – narrative structures, narration, (displaced) chronotops, storyworld – the most symptomatic is the one about binarity of discourse of the past and myth
in which the identities are rooted. Futile youth negates and re...jects any sort of past, while tired
warriors critically question the past sublimed in the myth of The Great War which, at the
same time, they further build by game of critical deconstruction and reconstruction.
Кључне речи:
la jeunesse désaffectée / уморни ратници / филм / Србија / mythomoteur / идентитет / tired warriors / film / Serbia / identityИзвор:
Култура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. године, 2017, 207-219Издавач:
- Београд : Српска академија наука и уметности
Напомена:
- Научни скупови / Српска академија наука и уметности, Београд, ISSN 0354-4850 ; књ. 166. Одељење историјских наука ; књ. 39
- Прихваћено за објављивање на IX седници Одељења друштвених наука, одржаноj 7. новембра 2017. године, на основу реферата академика Косте Чавошког и дописног члана Александра Костића
Колекције
TY - CONF AU - Даковић, Невена PY - 2017 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9190 AB - Предмет овог рада је идентификација доминантних идентитетских матрица – поетски означених као la jeunesse désaffectée и уморни ратници – у савременој српској, надасве филмској, али, у одређеној мери, и другим уметничким продукцијама у периоду од 2010. до 2015. године (Тилва Рош, Никола Лежаић, 2010; Варвари, Иван Икић, 2014; Непослушни, Мина Ђукић, 2014; Свети Георгије убива аждаху, Срђан Драгојевић, 2009; Бранио сам Младу Босну, Срђан Кољевић, 2014; Српска трилогија, Славенко Салетовић, 2013, Народно позориште, Београд; Принцип, мали ми је овај гроб, Биљана Србљановић, Дино Мустафић, 2013, Битеф театар, Београд; Велики рат, Александар Гаталица, 2012). Главна хипотеза овог рада јесте да је у низу бинарности – наративних структура, нарације, (измештених) хронотопа, света приче (storyworld)) – најсимптоматичнија она о бинарности дискурса прошлости и мита у којима су укорењени идентитети. Испразна младеж негира и одбацује било коју врсту прошлости, док уморни ратници критички преиспитују прошлост сублимирани у миту Великог рата који, истовремено, даље граде игром критичке деконструкције и реконструкције. AB - Subject of this article is identification of dominant identity matrices – poetically marked as la jeunesse désaffectée and tired warriors – in modern Serbian, mainly cinematographic, but, to a certain extent, also in other artistic productions in the period from 2010 till 2015 (Tilva Roš, Nikola Ležaić, 2010; Barbarians, Ivan Ikić, 2014; The Disobedient, 2014, Mina Đukić; St. George Shoots the Dragon, Srđan Dragojević, 2009; The Man Who Defended Gavrilo Princip, Srđan Koljević, 2014; Serbian Trilogy, Slavenko Saletović, 2013, National Theater, Belgrade; Princip, This Grave Is Too Small For Me, Biljana Srbljanović, Dino Mustafić, 2013, Bitef Theater, Belgrade; The Great War, Aleksandar Gatalica, 2012). Main hypothesis of this article is that in a sequence of binaries – narrative structures, narration, (displaced) chronotops, storyworld – the most symptomatic is the one about binarity of discourse of the past and myth in which the identities are rooted. Futile youth negates and rejects any sort of past, while tired warriors critically question the past sublimed in the myth of The Great War which, at the same time, they further build by game of critical deconstruction and reconstruction. PB - Београд : Српска академија наука и уметности C3 - Култура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. године T1 - Идентитетске матрице: la jeunesse désaffectée и уморни ратници (Србија, 2010–2015) SP - 207 EP - 219 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9190 ER -
@conference{ author = "Даковић, Невена", year = "2017", abstract = "Предмет овог рада је идентификација доминантних идентитетских матрица – поетски означених као la jeunesse désaffectée и уморни ратници – у савременој српској, надасве филмској, али, у одређеној мери, и другим уметничким продукцијама у периоду од 2010. до 2015. године (Тилва Рош, Никола Лежаић, 2010; Варвари, Иван Икић, 2014; Непослушни, Мина Ђукић, 2014; Свети Георгије убива аждаху, Срђан Драгојевић, 2009; Бранио сам Младу Босну, Срђан Кољевић, 2014; Српска трилогија, Славенко Салетовић, 2013, Народно позориште, Београд; Принцип, мали ми је овај гроб, Биљана Србљановић, Дино Мустафић, 2013, Битеф театар, Београд; Велики рат, Александар Гаталица, 2012). Главна хипотеза овог рада јесте да је у низу бинарности – наративних структура, нарације, (измештених) хронотопа, света приче (storyworld)) – најсимптоматичнија она о бинарности дискурса прошлости и мита у којима су укорењени идентитети. Испразна младеж негира и одбацује било коју врсту прошлости, док уморни ратници критички преиспитују прошлост сублимирани у миту Великог рата који, истовремено, даље граде игром критичке деконструкције и реконструкције., Subject of this article is identification of dominant identity matrices – poetically marked as la jeunesse désaffectée and tired warriors – in modern Serbian, mainly cinematographic, but, to a certain extent, also in other artistic productions in the period from 2010 till 2015 (Tilva Roš, Nikola Ležaić, 2010; Barbarians, Ivan Ikić, 2014; The Disobedient, 2014, Mina Đukić; St. George Shoots the Dragon, Srđan Dragojević, 2009; The Man Who Defended Gavrilo Princip, Srđan Koljević, 2014; Serbian Trilogy, Slavenko Saletović, 2013, National Theater, Belgrade; Princip, This Grave Is Too Small For Me, Biljana Srbljanović, Dino Mustafić, 2013, Bitef Theater, Belgrade; The Great War, Aleksandar Gatalica, 2012). Main hypothesis of this article is that in a sequence of binaries – narrative structures, narration, (displaced) chronotops, storyworld – the most symptomatic is the one about binarity of discourse of the past and myth in which the identities are rooted. Futile youth negates and rejects any sort of past, while tired warriors critically question the past sublimed in the myth of The Great War which, at the same time, they further build by game of critical deconstruction and reconstruction.", publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности", journal = "Култура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. године", title = "Идентитетске матрице: la jeunesse désaffectée и уморни ратници (Србија, 2010–2015)", pages = "207-219", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9190" }
Даковић, Н.. (2017). Идентитетске матрице: la jeunesse désaffectée и уморни ратници (Србија, 2010–2015). in Култура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. године Београд : Српска академија наука и уметности., 207-219. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9190
Даковић Н. Идентитетске матрице: la jeunesse désaffectée и уморни ратници (Србија, 2010–2015). in Култура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. године. 2017;:207-219. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9190 .
Даковић, Невена, "Идентитетске матрице: la jeunesse désaffectée и уморни ратници (Србија, 2010–2015)" in Култура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. године (2017):207-219, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9190 .