Приказ основних података о документу

dc.creatorБрадић, Небојша
dc.date.accessioned2020-09-23T13:01:35Z
dc.date.available2020-09-23T13:01:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-7025-747-4
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/9183
dc.description.abstractКреативне индустрије не постоје као унифицирана категорија. У овом раду креативне индустрије третирам као „кишобран“ који покрива различите активности, производе и услуге. Један од разлога зашто је концепт креативних индустрија еклектичан јесте различитост свега што се у свету третира као креативна индустрија. У неким земљама креативне индустрије су примарно о културном и природном наслеђу, у другима су то филмови, музика или видео-игре које су на индустријској скали. Многи креативни производи и услуге се дистрибуирају глобално; мада су традиције, идеје, језици, вештине и таленат, које они исказују, на посебан начин локални. Креативне индустрије иду руку под руку са економијама градова и регија. У многим земљама као што је Србија, финансирање од стране јавних власти подржава културне активности, укључујући креативне праксе. Ово укључује инвестирање у извођачке и визуелне уметности, као и филм и дигиталне медије. Постоји стална расправа о улози јавног финансирања уметности и културе насупрот тржишном моделу. Стабилно инвестирање у уметност и културу, снажно образовање и обучавање омогућиће настанак генерација талената и моћан сектор који укључује музеје, галерије, позоришта, телевизију, филм, моду, дизајн и много више.sr
dc.description.abstractCreative industries do not exist as a unified category. In this article, I treat creative industries as an “umbrella” which covers various activities, products and services. One of the reasons why the concept of creative industries is eclectic is diversity of all things which are considered creative industry all over the world. In some countries, creative industries are mainly about cultural and natural heritage, in others those are movies, music or video games which are on industrial scale. Many creative products and services are distributed globally, although traditions, ideas, languages, skills and talent which they express are local in a special way. Creative industries go hand in hand with economies of cities and regions. In many countries like Serbia, funding by public authorities is what supports cultural activities, including creative practice. This includes investing into performers and visual arts, such as film and digital media. There are constant discussions about role of public funding of art and culture vs. the commercial model. Stable investment into art and culture, quality education and training will enable birth of generations of talents and a powerful sector which includes museums, galleries, theaters, TV, film, fashion, design and much more.en
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Српска академија наука и уметностиsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceКултура, основа државног и националног идентитета : зборник радова са научног скупа одржаног 24. и 25. новембра 2016. годинеsr
dc.subjectindustriessr
dc.subjecteconomiessr
dc.subjectgloballysr
dc.subjectlocallysr
dc.subjecttalentssr
dc.subjectideassr
dc.subjectinvestingsr
dc.subjectfestivalssr
dc.subjectcultural identitysr
dc.subjectиндустријеsr
dc.subjectекономијеsr
dc.subjectглобалноsr
dc.subjectлокалноsr
dc.subjectталентиsr
dc.subjectидејеsr
dc.subjectинвестирањеsr
dc.subjectфестивалиsr
dc.subjectкултурни идентитетsr
dc.titleКреативне индустрије и тржиштеsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractBradić, Nebojša; Kreativne industrije i tržište;
dc.citation.spage87
dc.citation.epage99
dc.description.otherНаучни скупови / Српска академија наука и уметности, Београд, ISSN 0354-4850 ; књ. 166. Одељење историјских наука ; књ. 39sr
dc.description.otherПрихваћено за објављивање на IX седници Одељења друштвених наука, одржаноj 7. новембра 2017. године, на основу реферата академика Косте Чавошког и дописног члана Александра Костића
dc.identifier.cobiss323335175
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/38807/spoj11.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9183


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу