Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 12
Universal Organising Principles of Music and Fairy Tales / Универзални принципи организовања музике и бајки
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2018)
This article’s focus is the universal organising principles underlying the energy
transformation process in music and fairy tales. Taking into account relevant
research in Jungian analytical psychology and music analysis, ...
Funding Festivals: Bringing the World to Sarajevo / Финансирање фестивала: довођење света у Сарајево
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2017)
The focus of this article is on the “festivalization” of Sarajevo, the capital city of
Bosnia-Herzegovina, after the signing of the Dayton Agreement (1995), and the
donor environment during that time that largely supported ...
Драма "Модел" Миленка Пауновића / "Model", a Play by Milenko Paunović
(Нови Сад : Матица српска, 2020)
Рад је посвећен анализи мисаоно-филозофских аспеката драме Модел Миленка Пауновића, с циљем да се у даљој перспективи детаљно истраже и протумаче елементи битни за проучавање Пауновићеве уметничке поетике коју је остварио ...
Политика идентитета, музика и говор о музици у доба глобализације / Identity Politics, Music, and Musical Discourse in the Age of Globalisation
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2012)
У раду jе најпре успостављен теоријски оквир кључних појмова (идентитет,
политичка уметност, моћ, дискурс, политика идентитета) помоћу којих је могуће артикулисати проблем односа између појединих примера уметничке музике, ...
Музика и криза / Music and Crisis
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
У овом прилогу аутор кризу разуме у модерном смислу, не као претњу, већ
као самопокретачки погон уметности. Утолико криза није оно што уметности
долази споља, што је погађа као болест или временска непогода,
већ је увек ...
William Byrd and the Limits of Formal Music Analysis / Вилијам Берд и ограничења формалне анализе музике
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2020)
Writing in 1962, Joseph Kerman was the first to speculate about potentially
subversive political meanings in the Cantiones sacrae of the English Renaissance
composer William Byrd, his two collections of motets published ...
The Politicization of Music During the Period of Totalitarian Rule in Bulgaria (1944 – 1989) / Политизација музике током раздобља тоталитарне власти у Бугарској (1944–1989)
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2018)
Since this is a phenomenon of recent times, the significance of the politicization
of music during the period of totalitarian rule in Bulgaria (1944–1989) is still
unexplored. This paper focuses on the interplay between ...
Српско народно црквено појање као нематеријално културно наслеђе – прелиминарни поглед из интердисциплинарне перспективе
(Београд : Филозофски факултет Универзитета у Београду, Одељење за етнологију и антропологију, 2018)
Српско народно црквено појање представља традиционално литургијско појање Српске православне цркве с основама у грчкој средњовековној музичкој традицији и српском народном певању. Утврђено je највероватније током 18. и ...
Писана реч о музици у часопису (за позориште, музику и филм) "Comoedia" / Written Word on Music in the Journal (for Theatre, Music and Film) "Comoedia"
(Бања Лука : Академија умјетности Универзитета у Бањој ЛуциБања Лука : Академија наука и умјетности Републике СрпскеБања Лука : Музиколошко друштво Републике Српске, 2020)
Часопис за позориште, музику и филм Comoedia (излазио је недељно у издању издавачког удружења Илустрација у периоду од 1923. године до 1927. године) представља један део архивске грађе похрањене на Музиколошком институту ...
Утицај музике на међуетничке односе становника Сарајева и Мостара / The influence of music in interethnic relations of Sarajevo and Mostar's inhabitants
(Београд : Филозофски факултет, Одељење за етнологију и антропологију, 2018)
Музика и музички облици представљају неизоставан део сваког
људског друштва и културе. Као што музика може бити „у служби” стварања и пре-
обликовања идентитета, нпр. етничких, регионалних и локалних, она истовремено
може ...