Приказ основних података о документу

On the first reference to monasticism on Mount Athos

dc.contributorМиљковић, Бојан
dc.contributorЏелебџић, Дејан
dc.creatorКоматина, Предраг
dc.date.accessioned2020-09-08T10:06:37Z
dc.date.available2020-09-08T10:06:37Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-86-83883-19-6
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/9092
dc.description.abstractПрема Јосифу Генесију из средине Х века, међу учесницима сабора на коме је васпостављен култ икона у Цариграду 843. године учествовало је и изасланство монашке заједнице са Атона. То се сматра најстаријим поменом постојања организоване монашке заједнице на Атону. Међутим, на основу других, хронолошки старијих извора, није могуће закључити да је већ у то време на Атону постојала и деловала развијена монашка заједница. Почеци монаштва на Атону могу се везати тек за проналазак моштију непознатог испосника, поистовећеног са Петром Атонским, крајем четврте деценије ΙΧ века и истовременим настанком њему посвећеног Канона, који је саставио Јосиф Химнограф, а у правом смислу за долазак Св. Јевтимија Новог са Олимпа у Витинији 859. године. Потоњи развој монаштва на Атону у потпуности је везан за личност, дело и наслеђе Јевтимија Новог. Према томе, Генесијев податак о атонској монашкој заједници 843. године јесте анахронизам.sr
dc.description.abstractAccording to Joseph Genesius, a mid–10th century writer, there was a delegation of a monastic community of Mount Athos, along with representatives of other Byzantine monastic centers of the time, present at the Council of 843 in Constantinople, at which the veneration of the holy and honorable icons was restored. The fact is that information comes from a source which is a whole century posterior to the events it describes, so there is a need to examine to what extent it deserves confidence. Apart from Genesius, the first truly reliable record of the existence of monasticism on Mount Athos in order to fulfill his constant striving for ascetic life in silence and solitude, and the fact that, having arrived there, he met a monk named Joseph, who had already been on Mount Athos.Thus, those words confirm the presence of some monks on Mount Athos in the middle of the 9th century, some time after the Council of 843. Nevertheless, the sources relating the period prior to 843 testify quite contrary. In 836/837, St. Gregory the Decapolite, who at that time was living in Thessalonica, driven by the same desire for ascetic life in silence and solitude as St. Euthymius some decades later, did not choose to fulfill his vows on Mount Athos, but instead headed to the mounts of the Slav regions, to the Northwest of the city. Does this mean that at that time in Thessalonica he had no knowledge of Mount Athos as a place suitable for life of a hermit?en
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Византолошки институт САНУsr
dc.publisherБеоград : Задужбина светог манастира Хиландараsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177032/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceΠΕΡΙΒΟΛΟΣsr
dc.subjectСвета Гора Атонскаsr
dc.subjectЈосиф Генесијеsr
dc.subjectЈевтимије Новиsr
dc.subjectГригорије Декаполитsr
dc.subjectЈосиф Химнографsr
dc.subjectЈован Коловsr
dc.titleО првом помену монаштва на Атонуsr
dc.titleOn the first reference to monasticism on Mount Athosen
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBY-NCsr
dcterms.abstractKomatina, Predrag; O prvom pomenu monaštva na Atonu;
dc.rights.holderВизантолошки институт САНУ; Задужбина светог манастира Хиландараsr
dc.citation.spage27
dc.citation.epage33
dc.citation.volume44
dc.citation.issue1
dc.description.otherMélanges offerts à Mirjana Živojinović/Зборник у част Мирјане Живојиновићsr
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/38580/bitstream_38580.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9092


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу