Традиционалне такмичарске дечје игре као инструмент социјализације деце у Товаришеву
Traditional Competitive Childrens’ Games as an Instrument of Socialization in Tovariševo
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Циљ рада је да на практичном примеру, односно у случају традиционалних такмичарских дечјих игара у Товаришеву, прикаже на који
начин оне функционишу као важан инструмент социјализације, помоћу кога се на децу преносe експлицитни и имплицитни вредносни
ставови и оријентације традицијског друштва. Примарни задатак рада
је утврђивање и приказивање најважнијих циљева социјализације,
остварених посредством такмичарских дечјих игара у Товаришеву.
Стога су у њему у први план постављене њихове социјализирајуће
вредности.
Children’s games are one of the key features of childhood. The games help children to develop in physical and mental sense (perception, language, physical development), to express emotions and to fulfill certain important social motives such as needs for socialization, achievements, aggression, love and confirmation. At the same time, the games stand as an important instrument of socialization. A number of the traditional children’s games were never a subject of formal educational program, instead they represent a spontaneous expression in socialization of children. Based on a research in Tovariševo, this paper explores means of socialization among children using competitive games as an example. These games transmit explicit and implicit messages and values of the society to the children and they also help to form and model a child’s personality. In doing so, the games also help to maintain and preserve certain forms and values of the traditional society, which are being implanted from... an early age into every individual from the community.
Keywords:
традиционалне такмичарске дечје игре / социјализација / физички/сензо-моторички развој / социјална интеграција / социјална стратификација / полна стратификација деце / traditional competitive children’s’ games / socialization / Tovariševo / physical development / social integration / social stratification / gender stratification of childrenSource:
Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2005, 53, 351-365Publisher:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Funding / projects:
- Савремена сеоска и градска култура – путеви и трансформација, бр. 1868 / Contemporary Rural and Urban Culture - Ways of Transformation, no. 1868
URI
http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/716/645https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8808
Institution/Community
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - JOUR AU - Крел, Александар PY - 2005 UR - http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/716/645 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8808 AB - Циљ рада је да на практичном примеру, односно у случају традиционалних такмичарских дечјих игара у Товаришеву, прикаже на који начин оне функционишу као важан инструмент социјализације, помоћу кога се на децу преносe експлицитни и имплицитни вредносни ставови и оријентације традицијског друштва. Примарни задатак рада је утврђивање и приказивање најважнијих циљева социјализације, остварених посредством такмичарских дечјих игара у Товаришеву. Стога су у њему у први план постављене њихове социјализирајуће вредности. AB - Children’s games are one of the key features of childhood. The games help children to develop in physical and mental sense (perception, language, physical development), to express emotions and to fulfill certain important social motives such as needs for socialization, achievements, aggression, love and confirmation. At the same time, the games stand as an important instrument of socialization. A number of the traditional children’s games were never a subject of formal educational program, instead they represent a spontaneous expression in socialization of children. Based on a research in Tovariševo, this paper explores means of socialization among children using competitive games as an example. These games transmit explicit and implicit messages and values of the society to the children and they also help to form and model a child’s personality. In doing so, the games also help to maintain and preserve certain forms and values of the traditional society, which are being implanted from an early age into every individual from the community. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA T2 - Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA T1 - Традиционалне такмичарске дечје игре као инструмент социјализације деце у Товаришеву T1 - Traditional Competitive Childrens’ Games as an Instrument of Socialization in Tovariševo SP - 351 EP - 365 VL - 53 DO - 10.2298/GEI0553349K UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8808 ER -
@article{ author = "Крел, Александар", year = "2005", abstract = "Циљ рада је да на практичном примеру, односно у случају традиционалних такмичарских дечјих игара у Товаришеву, прикаже на који начин оне функционишу као важан инструмент социјализације, помоћу кога се на децу преносe експлицитни и имплицитни вредносни ставови и оријентације традицијског друштва. Примарни задатак рада је утврђивање и приказивање најважнијих циљева социјализације, остварених посредством такмичарских дечјих игара у Товаришеву. Стога су у њему у први план постављене њихове социјализирајуће вредности., Children’s games are one of the key features of childhood. The games help children to develop in physical and mental sense (perception, language, physical development), to express emotions and to fulfill certain important social motives such as needs for socialization, achievements, aggression, love and confirmation. At the same time, the games stand as an important instrument of socialization. A number of the traditional children’s games were never a subject of formal educational program, instead they represent a spontaneous expression in socialization of children. Based on a research in Tovariševo, this paper explores means of socialization among children using competitive games as an example. These games transmit explicit and implicit messages and values of the society to the children and they also help to form and model a child’s personality. In doing so, the games also help to maintain and preserve certain forms and values of the traditional society, which are being implanted from an early age into every individual from the community.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA", title = "Традиционалне такмичарске дечје игре као инструмент социјализације деце у Товаришеву, Traditional Competitive Childrens’ Games as an Instrument of Socialization in Tovariševo", pages = "351-365", volume = "53", doi = "10.2298/GEI0553349K", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8808" }
Крел, А.. (2005). Традиционалне такмичарске дечје игре као инструмент социјализације деце у Товаришеву. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 53, 351-365. https://doi.org/10.2298/GEI0553349K https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8808
Крел А. Традиционалне такмичарске дечје игре као инструмент социјализације деце у Товаришеву. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2005;53:351-365. doi:10.2298/GEI0553349K https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8808 .
Крел, Александар, "Традиционалне такмичарске дечје игре као инструмент социјализације деце у Товаришеву" in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 53 (2005):351-365, https://doi.org/10.2298/GEI0553349K ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8808 .