Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

20th century spectacles: political arenas and cultural scenes in Serbia

dc.creatorЛукић Крстановић, Мирослава
dc.date.accessioned2020-05-28T10:50:33Z
dc.date.available2020-05-28T10:50:33Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.isbn978-86-7587-042-5
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/8755
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/8763
dc.description.abstractУ овом раду, етнолошка истраживања се фокусирају на свакодневицу спектакла, тј. на „друштво спектакла“, које се представља као еруптивна реалност, комуникативна мрежа и тржиште моћи. Међутим, на балканским просторима у време кризе и транзиције, спектакли су постали друштвена драма и отворени театар живота, са често трагичним последицама. Моја дугогодишња истраживања масовних скупова у Србији усмерена су на читање феномена спектакла у дискурзивном пољу разноврсних ритуалних пракси и симболичке мреже. Многобројна исксуства актера и медијска презентација увели су политичке и културне позорнице у историјско поље догађаја. Њихов линерани код и реверзибилност кроз евокативну призму исписали су странице новије историје, а такође умногоме изменили и обликовали спектакл као својеврсно друштвено огледало.sr
dc.description.abstractThis paper focuses on „society of spectacles“, seen as eruptive reality, communicative market and power market. However, in the Balkans, in the times of crisis and transition, these spectacles have become a social drama and an open theatre of life with frequent tragic consequences. My long-term research, started in 1992, on mass gatherings in Serbia are directed to phenomenon of spectacle in the light of various ritual practices and symbolic net. A number of experiences by participants and media presentation have brought in political and cultural stages into play. Their linear code and reversibility through an evocative prism have written pages of recent history, and for the most part, altered and shaped a spectacle as a particular reflection of a given society. In the past five years, the research covered several phases: 1. retrospection of political manifestations and music events in socialist period (parades, festivals of popular music…); 2. research on political rallies and cultural scene in the times of crisis and transition (political meetings, demonstrations, rallies, musical settings as instruments of political campaigns etc.); 3. research of music events as case studies: EXIT festival in Novi Sad and Dragacevo’s trumpet festival.en
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASAsr
dc.relationСавремена сеоска и градска култура – путеви и трансформација, бр. 1868 / Contemporary Rural and Urban Culture - Ways of Transformation, no. 1868sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/MPN2006-2010/147021/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceКултура у трансформацији / Culture in Transformationsr
dc.subjectспектаклsr
dc.subjectдруштвоsr
dc.subjectкултураsr
dc.subjectполитикаsr
dc.subjectкомуникацијаsr
dc.subjectсимболиsr
dc.subjectspectaclesr
dc.subjectsocietysr
dc.subjectculturesr
dc.subjectpoliticssr
dc.subjectcommunicationsr
dc.subjectsymbolssr
dc.titleСпектакли XX века: политичке арене и културне сцене у Србијиsr
dc.title20th century spectacles: political arenas and cultural scenes in Serbiaen
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractLukić Krstanović, Miroslava; Spektakli XX veka: političke arene i kulturne scene u Srbiji;
dc.rights.holderЕтнографски институт САНУsr
dc.citation.spage169
dc.citation.epage188
dc.description.otherЗборник радова Етнографског института САНУ 23 / Collection of Papers of the Institute of Ethnography SASA 23sr
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/33431/bitstream_33431.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8763


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu