Musical Picture of Knez Mihailova Street as a Part of Belgrade`s Identity: Musical Diversity as Belgrade`s Brand
Музичка слика Кнез Михаилове улице као сегмент београдског идентитета: музичка разноликост као београдски бренд
Abstract
Multicultural Belgrade is also reflected in sounds of different musical genres and the different ways od its performance - walking from the Palace of Albania to Kalemegdan. This musical diversity represents Belgrade’s identity, which is in one way traditional and in other modern and easily adaptable to the needs of the audience, placing Serbian capital among the large European metropolises. From traditional music to Joe Cocker, from Tozovac to Nirvana, from professional music bands which perform pieces of serious music to Romani kids who play Bolero on one violin string, with occasional visiting musicians who come to promote themselves – that is the part of Belgrade`s identity, based on multiculturalism in the broadest sense, which becomes a recognizable brand of Belgrade.
Током шетње од Палате Албанија па све до Калемегдана, мултикултурални Београд се огледа и у звуцима различитих музичких жанрова и начинима њихових извођења. Сврставајући српску престоницу међу велике европске метрополе, оваква музичка разноликост представља део идентитета Београда – с једне стране, традиционалног, а са друге, модерног и лако прилагодљивог потребама публике. Од традиционалне музике до Џоа Кокера, од Тозовца до Нирване, од професионалног састава који изводи дела озбиљне музике до ромске деце која свирају Болеро на једној жици виолине, с повременим гостујућим музичарима који су ту ради промоције – све то представља део београдског идентитета, заснован на мултикултуралности у најширем смислу, који постаје својеврстан и препознатљив бренд Београда.
Keywords:
musical diversity / street`s musicians / brand / Knez Mihailova street / Belgrade / Београд / Кнез Михаилова улица / бренд / улични музичари / музичка разноликостSource:
Етнолошкo-антрополошке свеске : часопис Етнолошко-антрополошког друштва Србије / Papers in Ethnology and Anthropology : Journal of the Serbian Ethnological and Anthropological Society, 2017, 28 (н. с.) 17, 89-108Publisher:
- Београд : Етнолошко-анторполошко друштво Србије
Funding / projects:
- Identity Strategies: Contemporary Culture and Religiosity (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177028)
Institution/Community
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - JOUR AU - Aksić, Nina V. PY - 2017 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7334 AB - Multicultural Belgrade is also reflected in sounds of different musical genres and the different ways od its performance - walking from the Palace of Albania to Kalemegdan. This musical diversity represents Belgrade’s identity, which is in one way traditional and in other modern and easily adaptable to the needs of the audience, placing Serbian capital among the large European metropolises. From traditional music to Joe Cocker, from Tozovac to Nirvana, from professional music bands which perform pieces of serious music to Romani kids who play Bolero on one violin string, with occasional visiting musicians who come to promote themselves – that is the part of Belgrade`s identity, based on multiculturalism in the broadest sense, which becomes a recognizable brand of Belgrade. AB - Током шетње од Палате Албанија па све до Калемегдана, мултикултурални Београд се огледа и у звуцима различитих музичких жанрова и начинима њихових извођења. Сврставајући српску престоницу међу велике европске метрополе, оваква музичка разноликост представља део идентитета Београда – с једне стране, традиционалног, а са друге, модерног и лако прилагодљивог потребама публике. Од традиционалне музике до Џоа Кокера, од Тозовца до Нирване, од професионалног састава који изводи дела озбиљне музике до ромске деце која свирају Болеро на једној жици виолине, с повременим гостујућим музичарима који су ту ради промоције – све то представља део београдског идентитета, заснован на мултикултуралности у најширем смислу, који постаје својеврстан и препознатљив бренд Београда. PB - Београд : Етнолошко-анторполошко друштво Србије T2 - Етнолошкo-антрополошке свеске : часопис Етнолошко-антрополошког друштва Србије / Papers in Ethnology and Anthropology : Journal of the Serbian Ethnological and Anthropological Society T1 - Musical Picture of Knez Mihailova Street as a Part of Belgrade`s Identity: Musical Diversity as Belgrade`s Brand T1 - Музичка слика Кнез Михаилове улице као сегмент београдског идентитета: музичка разноликост као београдски бренд SP - 89 EP - 108 IS - 28 (н. с.) 17 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7334 ER -
@article{ author = "Aksić, Nina V.", year = "2017", abstract = "Multicultural Belgrade is also reflected in sounds of different musical genres and the different ways od its performance - walking from the Palace of Albania to Kalemegdan. This musical diversity represents Belgrade’s identity, which is in one way traditional and in other modern and easily adaptable to the needs of the audience, placing Serbian capital among the large European metropolises. From traditional music to Joe Cocker, from Tozovac to Nirvana, from professional music bands which perform pieces of serious music to Romani kids who play Bolero on one violin string, with occasional visiting musicians who come to promote themselves – that is the part of Belgrade`s identity, based on multiculturalism in the broadest sense, which becomes a recognizable brand of Belgrade., Током шетње од Палате Албанија па све до Калемегдана, мултикултурални Београд се огледа и у звуцима различитих музичких жанрова и начинима њихових извођења. Сврставајући српску престоницу међу велике европске метрополе, оваква музичка разноликост представља део идентитета Београда – с једне стране, традиционалног, а са друге, модерног и лако прилагодљивог потребама публике. Од традиционалне музике до Џоа Кокера, од Тозовца до Нирване, од професионалног састава који изводи дела озбиљне музике до ромске деце која свирају Болеро на једној жици виолине, с повременим гостујућим музичарима који су ту ради промоције – све то представља део београдског идентитета, заснован на мултикултуралности у најширем смислу, који постаје својеврстан и препознатљив бренд Београда.", publisher = "Београд : Етнолошко-анторполошко друштво Србије", journal = "Етнолошкo-антрополошке свеске : часопис Етнолошко-антрополошког друштва Србије / Papers in Ethnology and Anthropology : Journal of the Serbian Ethnological and Anthropological Society", title = "Musical Picture of Knez Mihailova Street as a Part of Belgrade`s Identity: Musical Diversity as Belgrade`s Brand, Музичка слика Кнез Михаилове улице као сегмент београдског идентитета: музичка разноликост као београдски бренд", pages = "89-108", number = "28 (н. с.) 17", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7334" }
Aksić, N. V.. (2017). Musical Picture of Knez Mihailova Street as a Part of Belgrade`s Identity: Musical Diversity as Belgrade`s Brand. in Етнолошкo-антрополошке свеске : часопис Етнолошко-антрополошког друштва Србије / Papers in Ethnology and Anthropology : Journal of the Serbian Ethnological and Anthropological Society Београд : Етнолошко-анторполошко друштво Србије.(28 (н. с.) 17), 89-108. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7334
Aksić NV. Musical Picture of Knez Mihailova Street as a Part of Belgrade`s Identity: Musical Diversity as Belgrade`s Brand. in Етнолошкo-антрополошке свеске : часопис Етнолошко-антрополошког друштва Србије / Papers in Ethnology and Anthropology : Journal of the Serbian Ethnological and Anthropological Society. 2017;(28 (н. с.) 17):89-108. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7334 .
Aksić, Nina V., "Musical Picture of Knez Mihailova Street as a Part of Belgrade`s Identity: Musical Diversity as Belgrade`s Brand" in Етнолошкo-антрополошке свеске : часопис Етнолошко-антрополошког друштва Србије / Papers in Ethnology and Anthropology : Journal of the Serbian Ethnological and Anthropological Society, no. 28 (н. с.) 17 (2017):89-108, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7334 .