Научно-музиколошки аспекти Југославенске музичке трибине / Трибине музичког стваралаштва Југославије
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Југославенска музичка трибина/Трибина музичког стваралаштва Југославије (одржавана у Опатији од 1964. до 1990. године) је поред концертних дешавања, на којима се јавност упознавала са актуелном продукцијом југословенских композитора, од самог почетка неговала и научно-музиколошку делатност. Та се пракса најпре остварила кроз оснивање Клуба трибине, те такозваног Музичког салона, у оквиру којих су се одржавала предавања са дискусијама на различите теме, не би ли се, потом, отпочело са организацијом Округлих столова, посвећених (углавном) актуелним проблемима југословенске музичке културе и њеној позицији у европском контексту. Интензивирање музиколошких расправа на опатијским сусретима расло је из године у годину, а кулминирало је утемељењем Уметничко-социолошких трибина (1976), које су окупљале еминентне југословенске музикологе, али и научнике из сродних хуманистичких дисциплина. Побуда за оснивањем својеврсног симпозијума на музичкој манифестацији каква је била опатијска Трибина, и т...о управо у периоду када Југославија уводи нови Устав 1974. године, вођена је идејом да се на одређене друштвено-политичке аспекте у земљи укаже и из перспективе културних радника, односно научника. С тим у вези, у овом истраживању ће се дискурс излагача на
Уметничко-социолошким трибинама тумачити у контексту друштвено-политичких промена у
Југославији током седамдесетих година, при чему ће се сâмо утемељење ових научних скупова сагледати као својеврсна институционализација претходних (скромних) музиколошких расправа на опатијској Трибини.
The Yugoslav Music Forum / Forum of the Yugoslav Music Production (held in Opatija from 1964 to 1990), in addition to concert events, where the audience got acquainted with the current production of Yugoslav composers, from the very beginning also nurtured scientific musicological activity. This practice was first realized through the establishment of the Forum Club and the so-called Music Salon, where lectures were held with discussions on various topics, then with the organization of Round Tables, dedicated to (mostly) current problems of the Yugoslav music culture and its position in the European context. The intensification of musicological debates at Opatija’s meetings grew year by year, and culminated with the foundation of the Artistic Sociological Forums (1976), which brought together eminent Yugoslav musicologists, as well as scientists from related humanistic disciplines. The initiative for establishing a kind of symposium on a musical event such as the Opatija Forum, and in ...the period when Yugoslavia introduced the new Constitution in 1974, was guided by the idea that certain social and political aspects of the country should be evident from the perspective of cultural workers and scientists. In this respect, in this research, the discourse of presenters at Artistic Sociological Forums will be interpreted in the context of socio-political changes in Yugoslavia during the 1970s, with the very foundation of these scientific conferences to be seen as a kind of institutionalization of previous (modest)musicological discussions on the Opatija Forum.
Извор:
Међународни научни скуп Југословенска идеја у/о музици, Нови Сад, 25-26.05.2019., 2019, 34-35Издавач:
- Нови Сад : Матица српска
- Београд : Музиколошко друштво Србије
Финансирање / пројекти:
- Идентитети српске музике од локалних до глобалних оквира: традиције, промене, изазови (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177004)
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CONF AU - Маринковић, Милош PY - 2019 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6350 AB - Југославенска музичка трибина/Трибина музичког стваралаштва Југославије (одржавана у Опатији од 1964. до 1990. године) је поред концертних дешавања, на којима се јавност упознавала са актуелном продукцијом југословенских композитора, од самог почетка неговала и научно-музиколошку делатност. Та се пракса најпре остварила кроз оснивање Клуба трибине, те такозваног Музичког салона, у оквиру којих су се одржавала предавања са дискусијама на различите теме, не би ли се, потом, отпочело са организацијом Округлих столова, посвећених (углавном) актуелним проблемима југословенске музичке културе и њеној позицији у европском контексту. Интензивирање музиколошких расправа на опатијским сусретима расло је из године у годину, а кулминирало је утемељењем Уметничко-социолошких трибина (1976), које су окупљале еминентне југословенске музикологе, али и научнике из сродних хуманистичких дисциплина. Побуда за оснивањем својеврсног симпозијума на музичкој манифестацији каква је била опатијска Трибина, и то управо у периоду када Југославија уводи нови Устав 1974. године, вођена је идејом да се на одређене друштвено-политичке аспекте у земљи укаже и из перспективе културних радника, односно научника. С тим у вези, у овом истраживању ће се дискурс излагача на Уметничко-социолошким трибинама тумачити у контексту друштвено-политичких промена у Југославији током седамдесетих година, при чему ће се сâмо утемељење ових научних скупова сагледати као својеврсна институционализација претходних (скромних) музиколошких расправа на опатијској Трибини. AB - The Yugoslav Music Forum / Forum of the Yugoslav Music Production (held in Opatija from 1964 to 1990), in addition to concert events, where the audience got acquainted with the current production of Yugoslav composers, from the very beginning also nurtured scientific musicological activity. This practice was first realized through the establishment of the Forum Club and the so-called Music Salon, where lectures were held with discussions on various topics, then with the organization of Round Tables, dedicated to (mostly) current problems of the Yugoslav music culture and its position in the European context. The intensification of musicological debates at Opatija’s meetings grew year by year, and culminated with the foundation of the Artistic Sociological Forums (1976), which brought together eminent Yugoslav musicologists, as well as scientists from related humanistic disciplines. The initiative for establishing a kind of symposium on a musical event such as the Opatija Forum, and in the period when Yugoslavia introduced the new Constitution in 1974, was guided by the idea that certain social and political aspects of the country should be evident from the perspective of cultural workers and scientists. In this respect, in this research, the discourse of presenters at Artistic Sociological Forums will be interpreted in the context of socio-political changes in Yugoslavia during the 1970s, with the very foundation of these scientific conferences to be seen as a kind of institutionalization of previous (modest)musicological discussions on the Opatija Forum. PB - Нови Сад : Матица српска PB - Београд : Музиколошко друштво Србије C3 - Међународни научни скуп Југословенска идеја у/о музици, Нови Сад, 25-26.05.2019. T1 - Научно-музиколошки аспекти Југославенске музичке трибине / Трибине музичког стваралаштва Југославије SP - 34 EP - 35 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6350 ER -
@conference{ author = "Маринковић, Милош", year = "2019", abstract = "Југославенска музичка трибина/Трибина музичког стваралаштва Југославије (одржавана у Опатији од 1964. до 1990. године) је поред концертних дешавања, на којима се јавност упознавала са актуелном продукцијом југословенских композитора, од самог почетка неговала и научно-музиколошку делатност. Та се пракса најпре остварила кроз оснивање Клуба трибине, те такозваног Музичког салона, у оквиру којих су се одржавала предавања са дискусијама на различите теме, не би ли се, потом, отпочело са организацијом Округлих столова, посвећених (углавном) актуелним проблемима југословенске музичке културе и њеној позицији у европском контексту. Интензивирање музиколошких расправа на опатијским сусретима расло је из године у годину, а кулминирало је утемељењем Уметничко-социолошких трибина (1976), које су окупљале еминентне југословенске музикологе, али и научнике из сродних хуманистичких дисциплина. Побуда за оснивањем својеврсног симпозијума на музичкој манифестацији каква је била опатијска Трибина, и то управо у периоду када Југославија уводи нови Устав 1974. године, вођена је идејом да се на одређене друштвено-политичке аспекте у земљи укаже и из перспективе културних радника, односно научника. С тим у вези, у овом истраживању ће се дискурс излагача на Уметничко-социолошким трибинама тумачити у контексту друштвено-политичких промена у Југославији током седамдесетих година, при чему ће се сâмо утемељење ових научних скупова сагледати као својеврсна институционализација претходних (скромних) музиколошких расправа на опатијској Трибини., The Yugoslav Music Forum / Forum of the Yugoslav Music Production (held in Opatija from 1964 to 1990), in addition to concert events, where the audience got acquainted with the current production of Yugoslav composers, from the very beginning also nurtured scientific musicological activity. This practice was first realized through the establishment of the Forum Club and the so-called Music Salon, where lectures were held with discussions on various topics, then with the organization of Round Tables, dedicated to (mostly) current problems of the Yugoslav music culture and its position in the European context. The intensification of musicological debates at Opatija’s meetings grew year by year, and culminated with the foundation of the Artistic Sociological Forums (1976), which brought together eminent Yugoslav musicologists, as well as scientists from related humanistic disciplines. The initiative for establishing a kind of symposium on a musical event such as the Opatija Forum, and in the period when Yugoslavia introduced the new Constitution in 1974, was guided by the idea that certain social and political aspects of the country should be evident from the perspective of cultural workers and scientists. In this respect, in this research, the discourse of presenters at Artistic Sociological Forums will be interpreted in the context of socio-political changes in Yugoslavia during the 1970s, with the very foundation of these scientific conferences to be seen as a kind of institutionalization of previous (modest)musicological discussions on the Opatija Forum.", publisher = "Нови Сад : Матица српска, Београд : Музиколошко друштво Србије", journal = "Међународни научни скуп Југословенска идеја у/о музици, Нови Сад, 25-26.05.2019.", title = "Научно-музиколошки аспекти Југославенске музичке трибине / Трибине музичког стваралаштва Југославије", pages = "34-35", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6350" }
Маринковић, М.. (2019). Научно-музиколошки аспекти Југославенске музичке трибине / Трибине музичког стваралаштва Југославије. in Међународни научни скуп Југословенска идеја у/о музици, Нови Сад, 25-26.05.2019. Нови Сад : Матица српска., 34-35. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6350
Маринковић М. Научно-музиколошки аспекти Југославенске музичке трибине / Трибине музичког стваралаштва Југославије. in Међународни научни скуп Југословенска идеја у/о музици, Нови Сад, 25-26.05.2019.. 2019;:34-35. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6350 .
Маринковић, Милош, "Научно-музиколошки аспекти Југославенске музичке трибине / Трибине музичког стваралаштва Југославије" in Међународни научни скуп Југословенска идеја у/о музици, Нови Сад, 25-26.05.2019. (2019):34-35, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6350 .