Triptyque 'Nativité': Un ivoire byzantin du Xe siècle
Триптих „Рођење Христово“
Apstrakt
L'étude iconographique d'un triptyque en ivoire du Xe siècle. Il appartiendrait aux antécédents de cycle de douze fêtes. Les exemples de comparaison sont rares. Le choix des scènes Nativité, l'Entrée à Jérusalem Descente aux Limbes, Ascension et l'iconographie particulière de la scène d'Entrée a Jérusalem mettent l'accent sur la victoire du Christ, sans soufrance ni sacrifice. Une telle iconographie suggérait comme commandateur plutôt qu'un moine ou monastère, général de l'armée byzantin ou même l'empereur.
Ikonografska analiza triptiha od slonovače iz X veka. Triptih se sastoji od četiri slike. Smatra ss da je u X veku ciklus Dvanaest praznika oformljen. Dekoracija triptiha bi shodno tome pripadala konzervativnoj struji. Paralele sa sačuvanim predmetima ukrašenim sa četiri scene su retke: Relikvijar Fieski Morgan IX vek: kandilo iz VIII veka; triptih Martvili, IX vek; ikona sa Sinaja, i slonovača iz Kvedlinburga, X vek. Ne ponavljaju se iste scene. Zajednička karakteristika im je da svaka predstavlja sažetu priču Spasenja Hristovog. Scena Ulaska u Jerusalim se retko sreće, jedino poređenje su kandila. Četiri scene triptiha predstavljaju četiri pojave Hrista: Rođenje Hristovo - inkarnacija, Ulazak u Jerusalim - Adventus, Silazak u ad - pobeda Hrista u podzemnom svetu, i Vaznesenje na nebo i anđeli koji najavljuju njegov drugi dolazak. Takvo tumačenje ikonografskog programa i ikonografija scene Ulaska u Jerusalim ističu Hrista pobednika, bez žrtve i patnje. Iznosi ss pretpostavka da je nar...učilac triptiha bio general u vizantijskoj vojsci ili vizantijski car, pre nego manastir ili svešteno lice.
Izvor:
Balcanica, 1996, 27, 287-299Institucija/grupa
Балканолошки институт САНУ / Institute for Balkan Studies SASATY - JOUR AU - Pavlović, Vera PY - 1996 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4396 AB - L'étude iconographique d'un triptyque en ivoire du Xe siècle. Il appartiendrait aux antécédents de cycle de douze fêtes. Les exemples de comparaison sont rares. Le choix des scènes Nativité, l'Entrée à Jérusalem Descente aux Limbes, Ascension et l'iconographie particulière de la scène d'Entrée a Jérusalem mettent l'accent sur la victoire du Christ, sans soufrance ni sacrifice. Une telle iconographie suggérait comme commandateur plutôt qu'un moine ou monastère, général de l'armée byzantin ou même l'empereur. AB - Ikonografska analiza triptiha od slonovače iz X veka. Triptih se sastoji od četiri slike. Smatra ss da je u X veku ciklus Dvanaest praznika oformljen. Dekoracija triptiha bi shodno tome pripadala konzervativnoj struji. Paralele sa sačuvanim predmetima ukrašenim sa četiri scene su retke: Relikvijar Fieski Morgan IX vek: kandilo iz VIII veka; triptih Martvili, IX vek; ikona sa Sinaja, i slonovača iz Kvedlinburga, X vek. Ne ponavljaju se iste scene. Zajednička karakteristika im je da svaka predstavlja sažetu priču Spasenja Hristovog. Scena Ulaska u Jerusalim se retko sreće, jedino poređenje su kandila. Četiri scene triptiha predstavljaju četiri pojave Hrista: Rođenje Hristovo - inkarnacija, Ulazak u Jerusalim - Adventus, Silazak u ad - pobeda Hrista u podzemnom svetu, i Vaznesenje na nebo i anđeli koji najavljuju njegov drugi dolazak. Takvo tumačenje ikonografskog programa i ikonografija scene Ulaska u Jerusalim ističu Hrista pobednika, bez žrtve i patnje. Iznosi ss pretpostavka da je naručilac triptiha bio general u vizantijskoj vojsci ili vizantijski car, pre nego manastir ili svešteno lice. T2 - Balcanica T1 - Triptyque 'Nativité': Un ivoire byzantin du Xe siècle T1 - Триптих „Рођење Христово“ SP - 287 EP - 299 IS - 27 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4396 ER -
@article{ author = "Pavlović, Vera", year = "1996", abstract = "L'étude iconographique d'un triptyque en ivoire du Xe siècle. Il appartiendrait aux antécédents de cycle de douze fêtes. Les exemples de comparaison sont rares. Le choix des scènes Nativité, l'Entrée à Jérusalem Descente aux Limbes, Ascension et l'iconographie particulière de la scène d'Entrée a Jérusalem mettent l'accent sur la victoire du Christ, sans soufrance ni sacrifice. Une telle iconographie suggérait comme commandateur plutôt qu'un moine ou monastère, général de l'armée byzantin ou même l'empereur., Ikonografska analiza triptiha od slonovače iz X veka. Triptih se sastoji od četiri slike. Smatra ss da je u X veku ciklus Dvanaest praznika oformljen. Dekoracija triptiha bi shodno tome pripadala konzervativnoj struji. Paralele sa sačuvanim predmetima ukrašenim sa četiri scene su retke: Relikvijar Fieski Morgan IX vek: kandilo iz VIII veka; triptih Martvili, IX vek; ikona sa Sinaja, i slonovača iz Kvedlinburga, X vek. Ne ponavljaju se iste scene. Zajednička karakteristika im je da svaka predstavlja sažetu priču Spasenja Hristovog. Scena Ulaska u Jerusalim se retko sreće, jedino poređenje su kandila. Četiri scene triptiha predstavljaju četiri pojave Hrista: Rođenje Hristovo - inkarnacija, Ulazak u Jerusalim - Adventus, Silazak u ad - pobeda Hrista u podzemnom svetu, i Vaznesenje na nebo i anđeli koji najavljuju njegov drugi dolazak. Takvo tumačenje ikonografskog programa i ikonografija scene Ulaska u Jerusalim ističu Hrista pobednika, bez žrtve i patnje. Iznosi ss pretpostavka da je naručilac triptiha bio general u vizantijskoj vojsci ili vizantijski car, pre nego manastir ili svešteno lice.", journal = "Balcanica", title = "Triptyque 'Nativité': Un ivoire byzantin du Xe siècle, Триптих „Рођење Христово“", pages = "287-299", number = "27", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4396" }
Pavlović, V.. (1996). Triptyque 'Nativité': Un ivoire byzantin du Xe siècle. in Balcanica(27), 287-299. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4396
Pavlović V. Triptyque 'Nativité': Un ivoire byzantin du Xe siècle. in Balcanica. 1996;(27):287-299. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4396 .
Pavlović, Vera, "Triptyque 'Nativité': Un ivoire byzantin du Xe siècle" in Balcanica, no. 27 (1996):287-299, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4396 .