Извођачка природа и уметнички текст у етничкој музици
Performing Nature and Artistic Text in Ethnic Music
Abstract
Чланак је посвећен феномену уметничког текста и путевима његовог настајања
у традиционалној етничкој музици. Ревидирани су појмови као што
је варијантност, који су се усталили у фолклористици, а чији су извори у
европоцентричној представи (која полази од академске писане традиције) о
некаквом првобитном тексту, који се затим непрестано мења. Истражујући
генеративне (социо-психолошке, функционалне, жанровско-структурне) факторе
формирања дела етничке музике, аутор види путеве њеног остваривања
у скупу предвидљивих и реално остварених конкретних текстова и на основу
њих математичком теоријом мноштва изводи интегралну формулу таквог музичког
дела, како мале тако и велике форме
In this paper I discuss special features in traditional ethnic music; it is about
the functional, social-psychological and genre-structural generative factors of the
artistic text’s formation within multitude of predictable concrete texts existing in
reality. The integral formulae of any art work of traditional music in a small or big
form are derived on the basis of the mathematic theory of multitude.
Keywords:
варирање / вектор преноса / транслације / импровизација / интерпретација / извођење / ситуација уметничке комуникације / уметнички текстSource:
Музикологија / Musicology, 2014, II, 17, 11-19Publisher:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Collections
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Мацијевски, Игор PY - 2014 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3878 AB - Чланак је посвећен феномену уметничког текста и путевима његовог настајања у традиционалној етничкој музици. Ревидирани су појмови као што је варијантност, који су се усталили у фолклористици, а чији су извори у европоцентричној представи (која полази од академске писане традиције) о некаквом првобитном тексту, који се затим непрестано мења. Истражујући генеративне (социо-психолошке, функционалне, жанровско-структурне) факторе формирања дела етничке музике, аутор види путеве њеног остваривања у скупу предвидљивих и реално остварених конкретних текстова и на основу њих математичком теоријом мноштва изводи интегралну формулу таквог музичког дела, како мале тако и велике форме AB - In this paper I discuss special features in traditional ethnic music; it is about the functional, social-psychological and genre-structural generative factors of the artistic text’s formation within multitude of predictable concrete texts existing in reality. The integral formulae of any art work of traditional music in a small or big form are derived on the basis of the mathematic theory of multitude. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Музикологија / Musicology T1 - Извођачка природа и уметнички текст у етничкој музици T1 - Performing Nature and Artistic Text in Ethnic Music SP - 11 EP - 19 VL - II IS - 17 DO - 10.2298/MUZ1417011M UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3878 ER -
@article{ author = "Мацијевски, Игор", year = "2014", abstract = "Чланак је посвећен феномену уметничког текста и путевима његовог настајања у традиционалној етничкој музици. Ревидирани су појмови као што је варијантност, који су се усталили у фолклористици, а чији су извори у европоцентричној представи (која полази од академске писане традиције) о некаквом првобитном тексту, који се затим непрестано мења. Истражујући генеративне (социо-психолошке, функционалне, жанровско-структурне) факторе формирања дела етничке музике, аутор види путеве њеног остваривања у скупу предвидљивих и реално остварених конкретних текстова и на основу њих математичком теоријом мноштва изводи интегралну формулу таквог музичког дела, како мале тако и велике форме, In this paper I discuss special features in traditional ethnic music; it is about the functional, social-psychological and genre-structural generative factors of the artistic text’s formation within multitude of predictable concrete texts existing in reality. The integral formulae of any art work of traditional music in a small or big form are derived on the basis of the mathematic theory of multitude.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Музикологија / Musicology", title = "Извођачка природа и уметнички текст у етничкој музици, Performing Nature and Artistic Text in Ethnic Music", pages = "11-19", volume = "II", number = "17", doi = "10.2298/MUZ1417011M", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3878" }
Мацијевски, И.. (2014). Извођачка природа и уметнички текст у етничкој музици. in Музикологија / Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts., II(17), 11-19. https://doi.org/10.2298/MUZ1417011M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3878
Мацијевски И. Извођачка природа и уметнички текст у етничкој музици. in Музикологија / Musicology. 2014;II(17):11-19. doi:10.2298/MUZ1417011M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3878 .
Мацијевски, Игор, "Извођачка природа и уметнички текст у етничкој музици" in Музикологија / Musicology, II, no. 17 (2014):11-19, https://doi.org/10.2298/MUZ1417011M ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3878 .