Приказ основних података о документу

Капи росе: Музика Вере Станојевић

dc.contributorMedić, Ivana
dc.creatorOravitz, Michael
dc.date.accessioned2018-09-05T11:31:44Z
dc.date.available2018-09-05T11:31:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1450-9814 (print)
dc.identifier.issn2406-0976 (online)
dc.identifier.urihttp://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2017/1450-98141723259O.pdf
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/3734
dc.description.abstractVera Stanojević’s timbrally-driven compositions, both acoustic and electro-acoustic, have increasingly garnered international recognition over the past two decades. A brief biographical overview, supported with commentary from the composer, is followed by a series of analytical vignetes of select repertoire. Te analyses provide brief sketches of the style and compositional approach taken in each work. Works discussed are posted on the composer’s Soundcloud website, allowing readers to directly engage, with audio, timbral complexities addressed within.en
dc.description.abstractСрпско-америчка композиторка Вера Станојевић једна је од многобројних успешних уметница и уметника српског порекла који већ дуго живе и раде у иностранству (Medić 2014). Њени успеси током последње две деценије обухватају велики број награда, поруџбина и наступа у својству гостујућег композитора на престижним музичким фестивалима. Животни пут је ову композиторку водио из Србије до Русије, а затим до Сједињених Америчких Држава. Једна од константи током читаве њене композиторске каријере јесте љубав према клавиру, иако Вера Станојевић није пуно писала за овај инструмент – али се инспирисала његовим валерима. Њена одлука да студира у Москви првобитно је била подстакнута жељом да апсорбује традицију чувене руске пијанистичке школе, али и да овлада компоновањем у стилу руских мајстора ХХ века, првенствено Шостаковича и Прокофјева. Међутим, њено интересовање за тембр и за стваралаштво спектралиста попут Жерара Гризеа (Gérard Grisey), Тристана Мураја (Tristan Murail) и Клода Вивијеа (Claude Vivier) навело је да се посвети испитивању могућности електроакустичке музике и допринело њеној одлуци да студира композицију на Државном универзитету Охаја. Данас Вера Станојевић живи и ствара у Коламбусу, главном граду државе Охајо, где се налази и поменути универзитет. У овом раду, након кратког осврта на значајне моменте из композиторкине биографије, хронолошки истражујем композиционе приступе које Вера Станојевић примењује у својим акустичким и електроакустичким остварењима. У свим њеним скорашњим делима, без обзира на то да ли је у њима коришћена електроника, приметно је усмерење на тембр. У електроакустичким остварењима, електронски звуци су углавном изведени из акустичких извора коришћених у самим композицијама, или евоцираних у њима, чиме се остварује комплементарност електронских и акустичких боја, наместо њиховог оштрог контраста.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBelgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Artssr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМузикологија / Musicology
dc.subjectVera Stanojevićsr
dc.subjecttimbresr
dc.subjectelectro-acousticsr
dc.subjectpost-tonalsr
dc.subjectcompositional processsr
dc.subjectВера Станојевићsr
dc.subjectтембрsr
dc.subjectелектроакустичка делаsr
dc.subjectпост-тонална музикаsr
dc.subjectкомпозициони процесsr
dc.titleDroplets оf Dew: The Music оf Vera Stanojevićen
dc.titleКапи росе: Музика Вере Станојевићsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractОравитз, Мицхаел; Kapi rose: Muzika Vere Stanojević; Droplets of Dew: The Music of Vera Stanojević;
dc.citation.spage259
dc.citation.epage286
dc.citation.issue23
dc.identifier.doi10.2298/MUZ1723257O
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/11862/Oravitz_1450-98141723259O.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3734


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу