Приказ основних података о документу
The sketches for Alfred Schnittke’s Symphony no. 3, and what they (don’t) tell us?
Скице за Симфонију бр. 3 Алфреда Шниткеа, и шта нам оне (не) откривају
dc.contributor | Peno, Vesna | |
dc.creator | Medić, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2018-08-09T11:21:34Z | |
dc.date.available | 2018-08-09T11:21:34Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1450-9814 (print) | |
dc.identifier.issn | 2406-0976 (online) | |
dc.identifier.uri | https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3613 | |
dc.description.abstract | The analysis of Alfred Schnittke’s Symphony No. 3 that I present in this paper is based on my study of Schnittke’s sketches from the Juilliard Manuscripts Collection. The importance of these manuscripts, which (to my knowledge) are discussed in a peer reviewed publication for the first time, is twofold. On the one hand, the sketches make it possible to correct errors found in earlier analyses of this symphony; in particular, they provide plenty of information on Schnittke’s manipulation of thematic material and the overall constructive principles. On the other hand, although the sketches fail to broach a coherent narrative, they do hint at Schnittke’s hidden intentions and provide clues for an informed reading of this idiosyncratic work and its possible meanings. | en |
dc.description.abstract | У овом раду анализирам Симфонију бр. 3 (1981) Алфреда Шниткеа (1934-1998) на основу скица које чине део Џулијардове рукописне колекције (The Juilliard Manuscripts Collection). Значај ових скица, које се, према мом сазнању, први пут разматрају у научном часопису, јесте двострук. С једне стране, скице су ми омогућиле да исправим бројне грешке присутне у ранијим анализама ове симфоније, а посебно је значајно што оне пружају обиље информација о Шниткеовим начинима рада са тематским материјалом и конструктивним принципима. С друге стране, мада на основу скица није могуће одгонетнути недвосмислено "значење" Шниткеових музичких симбола, оне ипак указују на композиторове скривене намере и пружају довољно "упутстава" за ново читање ове, по много чему необичне, симфоније. Премда ово дело наизглед представља Шниткеов омаж немачко-аустријској музичкој традицији, мој кључни аргумент јесте да је тај омаж крајње проблематичан и двосмислен. Наиме, Шнитке спроводи два паралелна и међусобно повезана наративна тока, од којих се први тиче историјског развоја немачке музике и њене поступне "дегенерације", док се други односи на суноврат читаве немачке нације и њене културе у XX веку. | sr |
dc.language.iso | en | sr |
dc.publisher | Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Музикологија / Musicology | |
dc.subject | Alfred Schnittke | sr |
dc.subject | symphony | sr |
dc.subject | Juilliard Manuscript Collection | sr |
dc.subject | sketches | sr |
dc.subject | catalogue | sr |
dc.subject | polystylism | sr |
dc.subject | monograms | sr |
dc.subject | German music | sr |
dc.title | The sketches for Alfred Schnittke’s Symphony no. 3, and what they (don’t) tell us? | en |
dc.title | Скице за Симфонију бр. 3 Алфреда Шниткеа, и шта нам оне (не) откривају | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dcterms.abstract | Медић, Ивана; Skice za Simfoniju br. 3 Alfreda Šnitkea, i šta nam one (ne) otkrivaju; | |
dc.citation.spage | 169 | |
dc.citation.epage | 213 | |
dc.citation.issue | 15 | |
dc.identifier.doi | 10.2298/MUZ1315169M | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.fulltext | https://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/11565/Ivana_Medic_The_sketches_for_Alfred_Schnittkes_Symph.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3613 |