The sketches for Alfred Schnittke’s Symphony no. 3, and what they (don’t) tell us?
Скице за Симфонију бр. 3 Алфреда Шниткеа, и шта нам оне (не) откривају
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
The analysis of Alfred Schnittke’s Symphony No. 3 that I present in this paper is
based on my study of Schnittke’s sketches from the Juilliard Manuscripts Collection. The importance of these manuscripts, which (to my knowledge) are discussed in a peer reviewed publication for the first time, is twofold. On the one hand, the sketches make it possible to correct errors found in earlier analyses of this symphony; in particular, they provide plenty of information on Schnittke’s manipulation of thematic material and the overall constructive principles. On the other hand, although the sketches fail to broach a coherent narrative, they do hint at Schnittke’s hidden intentions and provide clues for an informed reading of this idiosyncratic work and its possible meanings.
У овом раду анализирам Симфонију бр. 3 (1981) Алфреда Шниткеа (1934-1998) на основу скица које чине део Џулијардове рукописне колекције (The Juilliard Manuscripts Collection). Значај ових скица, које се, према мом сазнању, први пут разматрају у научном часопису, јесте двострук. С једне стране, скице су ми омогућиле да исправим бројне грешке присутне у ранијим анализама ове симфоније, а посебно је значајно што оне пружају обиље информација о Шниткеовим начинима рада са тематским материјалом и конструктивним принципима. С друге стране, мада на основу скица није могуће одгонетнути недвосмислено "значење" Шниткеових музичких симбола, оне ипак указују на композиторове скривене намере и пружају довољно "упутстава" за ново читање ове, по много чему необичне, симфоније. Премда ово дело наизглед представља Шниткеов омаж немачко-аустријској музичкој традицији, мој кључни аргумент јесте да је тај омаж крајње проблематичан и двосмислен. Наиме, Шнитке спроводи два паралелна и међусобно повезана нар...ативна тока, од којих се први тиче историјског развоја немачке музике и њене поступне "дегенерације", док се други односи на суноврат читаве немачке нације и њене културе у XX веку.
Ključne reči:
Alfred Schnittke / symphony / Juilliard Manuscript Collection / sketches / catalogue / polystylism / monograms / German musicIzvor:
Музикологија / Musicology, 2013, 15, 169-213Izdavač:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Finansiranje / projekti:
- Identiteti srpske muzike od lokalnih do globalnih okvira: tradicije, promene, izazovi (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177004)
Kolekcije
Institucija/grupa
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Medić, Ivana PY - 2013 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3613 AB - The analysis of Alfred Schnittke’s Symphony No. 3 that I present in this paper is based on my study of Schnittke’s sketches from the Juilliard Manuscripts Collection. The importance of these manuscripts, which (to my knowledge) are discussed in a peer reviewed publication for the first time, is twofold. On the one hand, the sketches make it possible to correct errors found in earlier analyses of this symphony; in particular, they provide plenty of information on Schnittke’s manipulation of thematic material and the overall constructive principles. On the other hand, although the sketches fail to broach a coherent narrative, they do hint at Schnittke’s hidden intentions and provide clues for an informed reading of this idiosyncratic work and its possible meanings. AB - У овом раду анализирам Симфонију бр. 3 (1981) Алфреда Шниткеа (1934-1998) на основу скица које чине део Џулијардове рукописне колекције (The Juilliard Manuscripts Collection). Значај ових скица, које се, према мом сазнању, први пут разматрају у научном часопису, јесте двострук. С једне стране, скице су ми омогућиле да исправим бројне грешке присутне у ранијим анализама ове симфоније, а посебно је значајно што оне пружају обиље информација о Шниткеовим начинима рада са тематским материјалом и конструктивним принципима. С друге стране, мада на основу скица није могуће одгонетнути недвосмислено "значење" Шниткеових музичких симбола, оне ипак указују на композиторове скривене намере и пружају довољно "упутстава" за ново читање ове, по много чему необичне, симфоније. Премда ово дело наизглед представља Шниткеов омаж немачко-аустријској музичкој традицији, мој кључни аргумент јесте да је тај омаж крајње проблематичан и двосмислен. Наиме, Шнитке спроводи два паралелна и међусобно повезана наративна тока, од којих се први тиче историјског развоја немачке музике и њене поступне "дегенерације", док се други односи на суноврат читаве немачке нације и њене културе у XX веку. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Музикологија / Musicology T1 - The sketches for Alfred Schnittke’s Symphony no. 3, and what they (don’t) tell us? T1 - Скице за Симфонију бр. 3 Алфреда Шниткеа, и шта нам оне (не) откривају SP - 169 EP - 213 IS - 15 DO - 10.2298/MUZ1315169M UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3613 ER -
@article{ author = "Medić, Ivana", year = "2013", abstract = "The analysis of Alfred Schnittke’s Symphony No. 3 that I present in this paper is based on my study of Schnittke’s sketches from the Juilliard Manuscripts Collection. The importance of these manuscripts, which (to my knowledge) are discussed in a peer reviewed publication for the first time, is twofold. On the one hand, the sketches make it possible to correct errors found in earlier analyses of this symphony; in particular, they provide plenty of information on Schnittke’s manipulation of thematic material and the overall constructive principles. On the other hand, although the sketches fail to broach a coherent narrative, they do hint at Schnittke’s hidden intentions and provide clues for an informed reading of this idiosyncratic work and its possible meanings., У овом раду анализирам Симфонију бр. 3 (1981) Алфреда Шниткеа (1934-1998) на основу скица које чине део Џулијардове рукописне колекције (The Juilliard Manuscripts Collection). Значај ових скица, које се, према мом сазнању, први пут разматрају у научном часопису, јесте двострук. С једне стране, скице су ми омогућиле да исправим бројне грешке присутне у ранијим анализама ове симфоније, а посебно је значајно што оне пружају обиље информација о Шниткеовим начинима рада са тематским материјалом и конструктивним принципима. С друге стране, мада на основу скица није могуће одгонетнути недвосмислено "значење" Шниткеових музичких симбола, оне ипак указују на композиторове скривене намере и пружају довољно "упутстава" за ново читање ове, по много чему необичне, симфоније. Премда ово дело наизглед представља Шниткеов омаж немачко-аустријској музичкој традицији, мој кључни аргумент јесте да је тај омаж крајње проблематичан и двосмислен. Наиме, Шнитке спроводи два паралелна и међусобно повезана наративна тока, од којих се први тиче историјског развоја немачке музике и њене поступне "дегенерације", док се други односи на суноврат читаве немачке нације и њене културе у XX веку.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Музикологија / Musicology", title = "The sketches for Alfred Schnittke’s Symphony no. 3, and what they (don’t) tell us?, Скице за Симфонију бр. 3 Алфреда Шниткеа, и шта нам оне (не) откривају", pages = "169-213", number = "15", doi = "10.2298/MUZ1315169M", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3613" }
Medić, I.. (2013). The sketches for Alfred Schnittke’s Symphony no. 3, and what they (don’t) tell us?. in Музикологија / Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(15), 169-213. https://doi.org/10.2298/MUZ1315169M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3613
Medić I. The sketches for Alfred Schnittke’s Symphony no. 3, and what they (don’t) tell us?. in Музикологија / Musicology. 2013;(15):169-213. doi:10.2298/MUZ1315169M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3613 .
Medić, Ivana, "The sketches for Alfred Schnittke’s Symphony no. 3, and what they (don’t) tell us?" in Музикологија / Musicology, no. 15 (2013):169-213, https://doi.org/10.2298/MUZ1315169M ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3613 .