Музика у српској документарно-уметничкој прози друге половине 19. века
Music in Serbian documentary prose in the second half of the 19th century; Музыка в сербский документально-художественной прозы второй половины 19. века
Autori
Marjanović, Nataša D.Ostala autorstva
Ivanić, DušanTomašević, Katarina
Vukićević, Dragana
Lajić-Mihajlović, Danka
Doktorska teza (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
У раду су документарно-уметничка остварења друге половине 19. века, изпера истакнутих српских културних посленика, књижевника, уметника, државника,новинара и политичара, сагледана као драгоцена грађа за упознавање токова и везаизмеђу српске културне и музичке историје. Аналитички су обрађене доминантневрсте из наведене области: мемоари, дневници, аутобиографије и путописи, као иодабрани биографски списи о знаменитим појединцима овог периода.Извори потврђују да је музика, у сфери јавног и приватног, била важансегмент живота свих слојева српског друштва 19. века, у сложеним геополитичким икултурноисторијским контекстима. У дијахроној перспективи, истражени материјалодсликава динамику и еволуцију облика и видова присуства музике и музичкогживота у свим срединама насељеним српским живљем у овом периоду: уХабзбуршкој монархији, Кнежевини и Краљевини Србији, као и у српским енклавамау другим националним срединама. Потврђено је да су међу кључним одликамаразличитих културних модела, карактери...стичних за период културног плурализмамеђу Србима у 19. веку, музичка кретања заузимала посебно место у изградњидруштвене сфере и рецепције целокупне стварности...
In this doctoral thesis the documentary prose written in the second half of the 19thcentury by prominent Serbian cultural workers, artists, statesmen, journalists and politiciansis regarded as a valuable material for exploring the links and flows between Serbiancultural and musical histories. I have analysed the dominant types of writings of that time:memoirs, diaries, autobiographies and travelogues, as well as selected biographical essaysabout the renowned individuals of this period.The sources confirm that, both in the public and private spheres, music was animportant segment of all strata of the 19th-century Serbian society in complex geopoliticaland cultural-historical contexts. In a diachronic perspective the analysed material reflectsthe dynamics and evolution of the types of presence of music and musical life in allcountries populated by the Serbs in this period: the Habsburg Monarchy, the Principalityand Kingdom of Serbia and the Serbian enclaves in other nations. It is confir...med that,among the key features of different cultural models typical for the period of culturalpluralism among the Serbs in the 19th century, the musical currents occupied a special placein the building of the social sphere and the reception of the entire reality...
Ključne reči:
мемоаристика / memoirs / документарност / музика / сведочанства / културна историја / приватно и јавно / documentarity / music / testimonies / cultural history / private and publicIzvor:
Универзитет у Београду, 2016Izdavač:
- Београд : Универзитет у Београду, Филолошки факултет
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4578https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:14678/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48679439
http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/7588
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3276
Kolekcije
Institucija/grupa
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - THES AU - Marjanović, Nataša D. PY - 2016 UR - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4578 UR - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:14678/bdef:Content/download UR - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48679439 UR - http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/7588 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3276 AB - У раду су документарно-уметничка остварења друге половине 19. века, изпера истакнутих српских културних посленика, књижевника, уметника, државника,новинара и политичара, сагледана као драгоцена грађа за упознавање токова и везаизмеђу српске културне и музичке историје. Аналитички су обрађене доминантневрсте из наведене области: мемоари, дневници, аутобиографије и путописи, као иодабрани биографски списи о знаменитим појединцима овог периода.Извори потврђују да је музика, у сфери јавног и приватног, била важансегмент живота свих слојева српског друштва 19. века, у сложеним геополитичким икултурноисторијским контекстима. У дијахроној перспективи, истражени материјалодсликава динамику и еволуцију облика и видова присуства музике и музичкогживота у свим срединама насељеним српским живљем у овом периоду: уХабзбуршкој монархији, Кнежевини и Краљевини Србији, као и у српским енклавамау другим националним срединама. Потврђено је да су међу кључним одликамаразличитих културних модела, карактеристичних за период културног плурализмамеђу Србима у 19. веку, музичка кретања заузимала посебно место у изградњидруштвене сфере и рецепције целокупне стварности... AB - In this doctoral thesis the documentary prose written in the second half of the 19thcentury by prominent Serbian cultural workers, artists, statesmen, journalists and politiciansis regarded as a valuable material for exploring the links and flows between Serbiancultural and musical histories. I have analysed the dominant types of writings of that time:memoirs, diaries, autobiographies and travelogues, as well as selected biographical essaysabout the renowned individuals of this period.The sources confirm that, both in the public and private spheres, music was animportant segment of all strata of the 19th-century Serbian society in complex geopoliticaland cultural-historical contexts. In a diachronic perspective the analysed material reflectsthe dynamics and evolution of the types of presence of music and musical life in allcountries populated by the Serbs in this period: the Habsburg Monarchy, the Principalityand Kingdom of Serbia and the Serbian enclaves in other nations. It is confirmed that,among the key features of different cultural models typical for the period of culturalpluralism among the Serbs in the 19th century, the musical currents occupied a special placein the building of the social sphere and the reception of the entire reality... PB - Београд : Универзитет у Београду, Филолошки факултет T2 - Универзитет у Београду T1 - Музика у српској документарно-уметничкој прози друге половине 19. века UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3276 ER -
@phdthesis{ author = "Marjanović, Nataša D.", year = "2016", abstract = "У раду су документарно-уметничка остварења друге половине 19. века, изпера истакнутих српских културних посленика, књижевника, уметника, државника,новинара и политичара, сагледана као драгоцена грађа за упознавање токова и везаизмеђу српске културне и музичке историје. Аналитички су обрађене доминантневрсте из наведене области: мемоари, дневници, аутобиографије и путописи, као иодабрани биографски списи о знаменитим појединцима овог периода.Извори потврђују да је музика, у сфери јавног и приватног, била важансегмент живота свих слојева српског друштва 19. века, у сложеним геополитичким икултурноисторијским контекстима. У дијахроној перспективи, истражени материјалодсликава динамику и еволуцију облика и видова присуства музике и музичкогживота у свим срединама насељеним српским живљем у овом периоду: уХабзбуршкој монархији, Кнежевини и Краљевини Србији, као и у српским енклавамау другим националним срединама. Потврђено је да су међу кључним одликамаразличитих културних модела, карактеристичних за период културног плурализмамеђу Србима у 19. веку, музичка кретања заузимала посебно место у изградњидруштвене сфере и рецепције целокупне стварности..., In this doctoral thesis the documentary prose written in the second half of the 19thcentury by prominent Serbian cultural workers, artists, statesmen, journalists and politiciansis regarded as a valuable material for exploring the links and flows between Serbiancultural and musical histories. I have analysed the dominant types of writings of that time:memoirs, diaries, autobiographies and travelogues, as well as selected biographical essaysabout the renowned individuals of this period.The sources confirm that, both in the public and private spheres, music was animportant segment of all strata of the 19th-century Serbian society in complex geopoliticaland cultural-historical contexts. In a diachronic perspective the analysed material reflectsthe dynamics and evolution of the types of presence of music and musical life in allcountries populated by the Serbs in this period: the Habsburg Monarchy, the Principalityand Kingdom of Serbia and the Serbian enclaves in other nations. It is confirmed that,among the key features of different cultural models typical for the period of culturalpluralism among the Serbs in the 19th century, the musical currents occupied a special placein the building of the social sphere and the reception of the entire reality...", publisher = "Београд : Универзитет у Београду, Филолошки факултет", journal = "Универзитет у Београду", title = "Музика у српској документарно-уметничкој прози друге половине 19. века", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3276" }
Marjanović, N. D.. (2016). Музика у српској документарно-уметничкој прози друге половине 19. века. in Универзитет у Београду Београд : Универзитет у Београду, Филолошки факултет.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3276
Marjanović ND. Музика у српској документарно-уметничкој прози друге половине 19. века. in Универзитет у Београду. 2016;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3276 .
Marjanović, Nataša D., "Музика у српској документарно-уметничкој прози друге половине 19. века" in Универзитет у Београду (2016), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3276 .