Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

O multikulturalnom i interkulturalnom pristupu u tumačenju pojačke tradicije pravoslavnih naroda na Balkanu - slučaj 'Grčke' i 'zapadnoevropske' škole u vizantološkoj muzikologiji

dc.creatorPeno, Vesna
dc.date.accessioned2018-05-07T11:10:30Z
dc.date.available2018-05-07T11:10:30Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0353-7919
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/2484
dc.identifier.urihttp://teme2.junis.ni.ac.rs/public/journals/1/previousissues//teme4-2011/teme%204-2011-08.pdf
dc.description.abstractThe paper follows the problem of a possible realization of the concept of multiculturalism and interculturalism on the example of two scientific schools in young Byzantine musicology: 'Eastern - Greek' and 'Western' with the centre in Copenhagen. Although in a different manner, and in accordance with main directions and settings, it can be stated that both of them were ideologically oriented. The case of Greek scholars can be characterized as not coming to terms with the fact that intercultural relationships had been and still were fostered in their immediate geographic and cultural surroundings, while the Western scholars erred mostly because of the pretentiousness which reflected in their attempts to consider and judge the Orthodox musical and church tradition in an ex cathedra manner, without truly 'immersing' themselves into it.en
dc.description.abstractProblem mogućeg ostvarenja koncepta multikulturalnosti i interkulturalnosti u radu je praćen na primeru dve naučne škole u mladoj vizantološkoj muzikologiji: 'istočne - grčke ' i 'zapadne' sa centrom u Kopenhagenu. Premda na različit način, a shodno glavnim usmerenjima i postavkama, za obe se može reći da su bile ideološki orijentisane. Slučaj grčkih proučavaoca se može okarakterisati kao nemirenje sa činjenicom da su se u njima neposrednom geografskom i kulturnom okruženju oduvek odvijale i da se i dalje neprestano odvijaju interkulturalne veze, dok su zapadni naučnici grešili uglavnom zbog pretencioznosti koja se ogledala u tome što su pokušali da ex catedra, bez istinskog udubljivanja u pravoslavno muzičko i crkveno predanje, o njemu promišljaju i sude.sr
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTeme
dc.subjectchurch chanten
dc.subjectGreeksen
dc.subjectWestern scholarsen
dc.subjectEasten
dc.subjectWesten
dc.subjectcrkveno pojanjesr
dc.subjectGrcisr
dc.subjectzapadni naučnicisr
dc.subjectIstoksr
dc.subjectZapadsr
dc.titleOn the multicultural and intercultural approach to interpreting singing traditions of orthodox peoples in the Balkans: The case of 'Greek' and 'Western European' school in Byzantine musicologyen
dc.titleO multikulturalnom i interkulturalnom pristupu u tumačenju pojačke tradicije pravoslavnih naroda na Balkanu - slučaj 'Grčke' i 'zapadnoevropske' škole u vizantološkoj muzikologijisr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractПено Весна; О мултикултуралном и интеркултуралном приступу у тумачењу појачке традиције православних народа на Балкану - случај 'Грчке' и 'западноевропске' школе у византолошкој музикологији; О мултикултуралном и интеркултуралном приступу у тумачењу појачке традиције православних народа на Балкану - случај 'Грчке' и 'западноевропске' школе у византолошкој музикологији;
dc.citation.spage1289
dc.citation.epage1301
dc.citation.volume35
dc.citation.issue4
dc.type.versionpublishedVersion
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/20226/2562.pdf
dc.citation.other35(4): 1289-1301
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2484


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu