О роду и броју именица у основношколској и средњошколској настави
Gender and number of nouns in primary and secondary education
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Рад је базиран на истраживању које је спроведено са уненицима основне и средње
школе, а тиче се провере знања о граматичком роду и броју именица. У обзир су узете,
поред типичних примера, и збирне именице, потом именице са наставком -а које реферишу
на мушку особу, као и именице које су у нашим граматикама означене термином плуралија
тантум. Резултати показују две ствари: прво, различите критеријуме за предиктабилност
граматичког рода именица код ученика основне и средње школе и друго, приличан степен
незнања ових категорија када су посреди збирне именице и именице из класе плуралија
тантум, и на основношколском и на средњошколском узрасту. У раду се дају и предлози
за успешнију обраду ове наставне теме, како би се знање ученика учинило и трајнијим и
функционалнијим.
This paper is based on the research conducted among pupils in primary and secondary
schools, and it deals with the knowledge testing of grammatical gender and number of nouns.
Apart from typical examples, what is includcd into account are collective nouns, nouns that
have suffix -a and refer to a male person, as well as nouns that are in our grammar books labelled
under the term of pluralia tantum.
The results show two things: first, different criteria for the prediction of grammatical gender
of nouns among pupils of primary and secondary schools and second, considerable level of ignorance of these categories regarding collective nouns and nouns from pluralia tantum group.
In this paper suggestions are given on how to deal with the teaching of this grammatical
unit successfully.
Кључне речи:
српски језик / настава српског језика / именице / род / број / Serbian language / serbian language teaching / nouns / gender / numberИзвор:
Књижевност и језик, 2014, 61, 3–4, 353-369Издавач:
- Београд : Друштво за српски језик и књижевност Србије
Финансирање / пројекти:
- 178009 Лингвистичка истраживања савременог српског књижевног језика и израда Речника српскохрватског књижевног и народног језика САНУ
- Лингвистичка истраживања савременог српског књижевног језика и израда Речника српскохрватског књижевног и народног језика САНУ (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-178009)
TY - JOUR AU - Богдановић, Маријана Р. PY - 2014 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16462 AB - Рад је базиран на истраживању које је спроведено са уненицима основне и средње школе, а тиче се провере знања о граматичком роду и броју именица. У обзир су узете, поред типичних примера, и збирне именице, потом именице са наставком -а које реферишу на мушку особу, као и именице које су у нашим граматикама означене термином плуралија тантум. Резултати показују две ствари: прво, различите критеријуме за предиктабилност граматичког рода именица код ученика основне и средње школе и друго, приличан степен незнања ових категорија када су посреди збирне именице и именице из класе плуралија тантум, и на основношколском и на средњошколском узрасту. У раду се дају и предлози за успешнију обраду ове наставне теме, како би се знање ученика учинило и трајнијим и функционалнијим. AB - This paper is based on the research conducted among pupils in primary and secondary schools, and it deals with the knowledge testing of grammatical gender and number of nouns. Apart from typical examples, what is includcd into account are collective nouns, nouns that have suffix -a and refer to a male person, as well as nouns that are in our grammar books labelled under the term of pluralia tantum. The results show two things: first, different criteria for the prediction of grammatical gender of nouns among pupils of primary and secondary schools and second, considerable level of ignorance of these categories regarding collective nouns and nouns from pluralia tantum group. In this paper suggestions are given on how to deal with the teaching of this grammatical unit successfully. PB - Београд : Друштво за српски језик и књижевност Србије T2 - Књижевност и језик T1 - О роду и броју именица у основношколској и средњошколској настави T1 - Gender and number of nouns in primary and secondary education SP - 353 EP - 369 VL - 61 IS - 3–4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16462 ER -
@article{ author = "Богдановић, Маријана Р.", year = "2014", abstract = "Рад је базиран на истраживању које је спроведено са уненицима основне и средње школе, а тиче се провере знања о граматичком роду и броју именица. У обзир су узете, поред типичних примера, и збирне именице, потом именице са наставком -а које реферишу на мушку особу, као и именице које су у нашим граматикама означене термином плуралија тантум. Резултати показују две ствари: прво, различите критеријуме за предиктабилност граматичког рода именица код ученика основне и средње школе и друго, приличан степен незнања ових категорија када су посреди збирне именице и именице из класе плуралија тантум, и на основношколском и на средњошколском узрасту. У раду се дају и предлози за успешнију обраду ове наставне теме, како би се знање ученика учинило и трајнијим и функционалнијим., This paper is based on the research conducted among pupils in primary and secondary schools, and it deals with the knowledge testing of grammatical gender and number of nouns. Apart from typical examples, what is includcd into account are collective nouns, nouns that have suffix -a and refer to a male person, as well as nouns that are in our grammar books labelled under the term of pluralia tantum. The results show two things: first, different criteria for the prediction of grammatical gender of nouns among pupils of primary and secondary schools and second, considerable level of ignorance of these categories regarding collective nouns and nouns from pluralia tantum group. In this paper suggestions are given on how to deal with the teaching of this grammatical unit successfully.", publisher = "Београд : Друштво за српски језик и књижевност Србије", journal = "Књижевност и језик", title = "О роду и броју именица у основношколској и средњошколској настави, Gender and number of nouns in primary and secondary education", pages = "353-369", volume = "61", number = "3–4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16462" }
Богдановић, М. Р.. (2014). О роду и броју именица у основношколској и средњошколској настави. in Књижевност и језик Београд : Друштво за српски језик и књижевност Србије., 61(3–4), 353-369. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16462
Богдановић МР. О роду и броју именица у основношколској и средњошколској настави. in Књижевност и језик. 2014;61(3–4):353-369. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16462 .
Богдановић, Маријана Р., "О роду и броју именица у основношколској и средњошколској настави" in Књижевност и језик, 61, no. 3–4 (2014):353-369, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16462 .