Музички дискурс у космолошком приступу Цркви Климента Александријског
Musical discourse in the cosmological approach to the Church of Clement of Alexandria
Abstract
О философско-теолошком утемељењу музичких алегорија из списа Климента Александријског једногласно сведоче сви резултати досадашњих истраживања. Једна од особености Климентовог богословља јесте специфичан еклисиолошки модел који оставља непосредан траг на разумевање евхаристијског појања. Истраживачки проблем рада представља појава музичког дискурса унутар три списа Климента Александријског. Лоцирањем богословских питања која Климент представља кроз музички дискурс у делима Protrepticus, Stromata и Paedagogus намеравали смо испитати у каквој вези стоје певање и музика са разумевањем Цркве као стварности која је у своме почетку била савршена. Циљ рада је да повеже космолошки приступ Цркви са темом евхаристијског појања и музике.
The philosophical and theological basis of the musical allegories from the writings of Clement of Alexandria is unanimously confirmed by all previous research. One of the distinctive features of Clement’s theology is a specific ecclesiological model that directly shapes the understanding of the Eucharistic chant. The research problem of this paper is the appearance of musical discourse in the three writings of Clement of Alexandria. By situating the theological issues Clement raises through musical discourse in the works Protrepticus, Stromata, and Paedagogus, we will examine how Eucharistic chant and music relate to the understanding of the Church as a reality that was perfect in the beginning. The goal of the paper is to connect the cosmological approach of the Church with the theme of Eucharistic chant and music.
Keywords:
Климент Александријски / музика / еклисиологија / Protrepticus / Stromata / Paedagogus / Clement of Alexandria / music / ecclesiology / Protrepticus / Stromata / PaedagogusSource:
Саборност, 2023, 17, 63-74Publisher:
- Пожаревац : Одбор за просвету и културу Епархије браничевске
- Београд : Институт за систематско богословље Православног богословског факултета Универзитета у Београду
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Стевановић, Сања PY - 2023 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16252 AB - О философско-теолошком утемељењу музичких алегорија из списа Климента Александријског једногласно сведоче сви резултати досадашњих истраживања. Једна од особености Климентовог богословља јесте специфичан еклисиолошки модел који оставља непосредан траг на разумевање евхаристијског појања. Истраживачки проблем рада представља појава музичког дискурса унутар три списа Климента Александријског. Лоцирањем богословских питања која Климент представља кроз музички дискурс у делима Protrepticus, Stromata и Paedagogus намеравали смо испитати у каквој вези стоје певање и музика са разумевањем Цркве као стварности која је у своме почетку била савршена. Циљ рада је да повеже космолошки приступ Цркви са темом евхаристијског појања и музике. AB - The philosophical and theological basis of the musical allegories from the writings of Clement of Alexandria is unanimously confirmed by all previous research. One of the distinctive features of Clement’s theology is a specific ecclesiological model that directly shapes the understanding of the Eucharistic chant. The research problem of this paper is the appearance of musical discourse in the three writings of Clement of Alexandria. By situating the theological issues Clement raises through musical discourse in the works Protrepticus, Stromata, and Paedagogus, we will examine how Eucharistic chant and music relate to the understanding of the Church as a reality that was perfect in the beginning. The goal of the paper is to connect the cosmological approach of the Church with the theme of Eucharistic chant and music. PB - Пожаревац : Одбор за просвету и културу Епархије браничевске PB - Београд : Институт за систематско богословље Православног богословског факултета Универзитета у Београду T2 - Саборност T1 - Музички дискурс у космолошком приступу Цркви Климента Александријског T1 - Musical discourse in the cosmological approach to the Church of Clement of Alexandria SP - 63 EP - 74 IS - 17 DO - 10.46793/sabornost23.063S UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16252 ER -
@article{ author = "Стевановић, Сања", year = "2023", abstract = "О философско-теолошком утемељењу музичких алегорија из списа Климента Александријског једногласно сведоче сви резултати досадашњих истраживања. Једна од особености Климентовог богословља јесте специфичан еклисиолошки модел који оставља непосредан траг на разумевање евхаристијског појања. Истраживачки проблем рада представља појава музичког дискурса унутар три списа Климента Александријског. Лоцирањем богословских питања која Климент представља кроз музички дискурс у делима Protrepticus, Stromata и Paedagogus намеравали смо испитати у каквој вези стоје певање и музика са разумевањем Цркве као стварности која је у своме почетку била савршена. Циљ рада је да повеже космолошки приступ Цркви са темом евхаристијског појања и музике., The philosophical and theological basis of the musical allegories from the writings of Clement of Alexandria is unanimously confirmed by all previous research. One of the distinctive features of Clement’s theology is a specific ecclesiological model that directly shapes the understanding of the Eucharistic chant. The research problem of this paper is the appearance of musical discourse in the three writings of Clement of Alexandria. By situating the theological issues Clement raises through musical discourse in the works Protrepticus, Stromata, and Paedagogus, we will examine how Eucharistic chant and music relate to the understanding of the Church as a reality that was perfect in the beginning. The goal of the paper is to connect the cosmological approach of the Church with the theme of Eucharistic chant and music.", publisher = "Пожаревац : Одбор за просвету и културу Епархије браничевске, Београд : Институт за систематско богословље Православног богословског факултета Универзитета у Београду", journal = "Саборност", title = "Музички дискурс у космолошком приступу Цркви Климента Александријског, Musical discourse in the cosmological approach to the Church of Clement of Alexandria", pages = "63-74", number = "17", doi = "10.46793/sabornost23.063S", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16252" }
Стевановић, С.. (2023). Музички дискурс у космолошком приступу Цркви Климента Александријског. in Саборност Пожаревац : Одбор за просвету и културу Епархије браничевске.(17), 63-74. https://doi.org/10.46793/sabornost23.063S https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16252
Стевановић С. Музички дискурс у космолошком приступу Цркви Климента Александријског. in Саборност. 2023;(17):63-74. doi:10.46793/sabornost23.063S https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16252 .
Стевановић, Сања, "Музички дискурс у космолошком приступу Цркви Климента Александријског" in Саборност, no. 17 (2023):63-74, https://doi.org/10.46793/sabornost23.063S ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16252 .