Performative gestures in Beethoven’s piano sonatas
Перформативни гестови у Бетовеновим клавирским сонатама
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
The purpose of this study is to contribute to the discussion of how the character of physical body movements conveys expression and affects the creation of a musical work. The primary focus of this phenomenological study is on kinesthetic gestures or body movements which pianists use in their performances in order to create the musical-poetic content in a corporeal performing form. The main discussion is concentrated on the analysis of movements that emanate from the characteristics of the piano technique, particularly of technical elements in the piano sonatas by Ludwig van Beethoven.
Сврха ове студије је да допринесе објашњењу тога како карактер физичких покрета тела преноси израз и утиче на настанак музичког дела. Примарни фокус ове феноменолошке студије је на кинестетичким гестовима или покретима тела које пијанисти користе у својим наступима, како би створили музичко-поетски садржај у корпореалном перформативном облику. Главна расправа концентрисана је на анализу покрета који произлазе из карактеристика клавирске технике, посебно техничких елемената у
клавирским сонатама Лудвига ван Бетовена.
Рад представља феноменолошку студију о кинестетичким гестовима, односно
телесним покретима које пијанисти користе у својим извођењима, како
би креирали музичко-поетски садржај у корпореалном перформативном
облику. Главна расправа концентрисана је на анализу покрета који произлазе
из карактеристика технике у Бетовеновим клавирским сонатама. Студија је
замишљена као допринос пољу музичке анализе фокусиране на праксу извођења.
Сврха ове студије је да објасни како карактер физичких покрета тела преноси
израз и утиче на стварање музичког дела. Интерпретација перформативног геста
кроз аналогне репрезентације формира поље његових конотативних значења у
које су укључени осећаји и идеје које људи могу повезати с изразом тог геста.
Тако се перформативни гестови у Бетовеновим клавирским сонатама тумаче
кроз призму сензација насталих током извођења. Дефинисано је конотативно
поље сваког од одабраних техничких елемената и описане су сензације које се
доживљавају током извођења.
Резулт...ати истраживања указују на то да је за постизање комплекснијег
разумевања музике неопходно разумети њену кинетичку енергију. Ова
енергија има потенцијал да створи субјективне кинестетичке сензације које се
могу препознати као ‘музикалне’, чак и у извођењу ‘немузикалних’ техничких
елемената. Анализа техничких елемената у Бетовеновим клавирским сонатама
показује да сваки перформативни гест у потпуности рекреира своју функцију
конструктивне компоненте музичког дела.
Кључне речи:
performative gesture / body movement / Beethoven’s piano sonatas / piano technique / piano performance / перформативни гест / телесни покрет / Бетовенове клавирске сонате / клавирска техника / клавирско извођењеИзвор:
Musicology, 2023, 34, 133-147Издавач:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
DOI: 10.2298/MUZ2334133D
Cobiss ID: 119374857
ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)
[ Google Scholar ]Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Dinov, Marija PY - 2023 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14678 AB - The purpose of this study is to contribute to the discussion of how the character of physical body movements conveys expression and affects the creation of a musical work. The primary focus of this phenomenological study is on kinesthetic gestures or body movements which pianists use in their performances in order to create the musical-poetic content in a corporeal performing form. The main discussion is concentrated on the analysis of movements that emanate from the characteristics of the piano technique, particularly of technical elements in the piano sonatas by Ludwig van Beethoven. AB - Сврха ове студије је да допринесе објашњењу тога како карактер физичких покрета тела преноси израз и утиче на настанак музичког дела. Примарни фокус ове феноменолошке студије је на кинестетичким гестовима или покретима тела које пијанисти користе у својим наступима, како би створили музичко-поетски садржај у корпореалном перформативном облику. Главна расправа концентрисана је на анализу покрета који произлазе из карактеристика клавирске технике, посебно техничких елемената у клавирским сонатама Лудвига ван Бетовена. AB - Рад представља феноменолошку студију о кинестетичким гестовима, односно телесним покретима које пијанисти користе у својим извођењима, како би креирали музичко-поетски садржај у корпореалном перформативном облику. Главна расправа концентрисана је на анализу покрета који произлазе из карактеристика технике у Бетовеновим клавирским сонатама. Студија је замишљена као допринос пољу музичке анализе фокусиране на праксу извођења. Сврха ове студије је да објасни како карактер физичких покрета тела преноси израз и утиче на стварање музичког дела. Интерпретација перформативног геста кроз аналогне репрезентације формира поље његових конотативних значења у које су укључени осећаји и идеје које људи могу повезати с изразом тог геста. Тако се перформативни гестови у Бетовеновим клавирским сонатама тумаче кроз призму сензација насталих током извођења. Дефинисано је конотативно поље сваког од одабраних техничких елемената и описане су сензације које се доживљавају током извођења. Резултати истраживања указују на то да је за постизање комплекснијег разумевања музике неопходно разумети њену кинетичку енергију. Ова енергија има потенцијал да створи субјективне кинестетичке сензације које се могу препознати као ‘музикалне’, чак и у извођењу ‘немузикалних’ техничких елемената. Анализа техничких елемената у Бетовеновим клавирским сонатама показује да сваки перформативни гест у потпуности рекреира своју функцију конструктивне компоненте музичког дела. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Musicology T1 - Performative gestures in Beethoven’s piano sonatas T1 - Перформативни гестови у Бетовеновим клавирским сонатама SP - 133 EP - 147 IS - 34 DO - 10.2298/MUZ2334133D UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14678 ER -
@article{ author = "Dinov, Marija", year = "2023", abstract = "The purpose of this study is to contribute to the discussion of how the character of physical body movements conveys expression and affects the creation of a musical work. The primary focus of this phenomenological study is on kinesthetic gestures or body movements which pianists use in their performances in order to create the musical-poetic content in a corporeal performing form. The main discussion is concentrated on the analysis of movements that emanate from the characteristics of the piano technique, particularly of technical elements in the piano sonatas by Ludwig van Beethoven., Сврха ове студије је да допринесе објашњењу тога како карактер физичких покрета тела преноси израз и утиче на настанак музичког дела. Примарни фокус ове феноменолошке студије је на кинестетичким гестовима или покретима тела које пијанисти користе у својим наступима, како би створили музичко-поетски садржај у корпореалном перформативном облику. Главна расправа концентрисана је на анализу покрета који произлазе из карактеристика клавирске технике, посебно техничких елемената у клавирским сонатама Лудвига ван Бетовена., Рад представља феноменолошку студију о кинестетичким гестовима, односно телесним покретима које пијанисти користе у својим извођењима, како би креирали музичко-поетски садржај у корпореалном перформативном облику. Главна расправа концентрисана је на анализу покрета који произлазе из карактеристика технике у Бетовеновим клавирским сонатама. Студија је замишљена као допринос пољу музичке анализе фокусиране на праксу извођења. Сврха ове студије је да објасни како карактер физичких покрета тела преноси израз и утиче на стварање музичког дела. Интерпретација перформативног геста кроз аналогне репрезентације формира поље његових конотативних значења у које су укључени осећаји и идеје које људи могу повезати с изразом тог геста. Тако се перформативни гестови у Бетовеновим клавирским сонатама тумаче кроз призму сензација насталих током извођења. Дефинисано је конотативно поље сваког од одабраних техничких елемената и описане су сензације које се доживљавају током извођења. Резултати истраживања указују на то да је за постизање комплекснијег разумевања музике неопходно разумети њену кинетичку енергију. Ова енергија има потенцијал да створи субјективне кинестетичке сензације које се могу препознати као ‘музикалне’, чак и у извођењу ‘немузикалних’ техничких елемената. Анализа техничких елемената у Бетовеновим клавирским сонатама показује да сваки перформативни гест у потпуности рекреира своју функцију конструктивне компоненте музичког дела.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Musicology", title = "Performative gestures in Beethoven’s piano sonatas, Перформативни гестови у Бетовеновим клавирским сонатама", pages = "133-147", number = "34", doi = "10.2298/MUZ2334133D", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14678" }
Dinov, M.. (2023). Performative gestures in Beethoven’s piano sonatas. in Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(34), 133-147. https://doi.org/10.2298/MUZ2334133D https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14678
Dinov M. Performative gestures in Beethoven’s piano sonatas. in Musicology. 2023;(34):133-147. doi:10.2298/MUZ2334133D https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14678 .
Dinov, Marija, "Performative gestures in Beethoven’s piano sonatas" in Musicology, no. 34 (2023):133-147, https://doi.org/10.2298/MUZ2334133D ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14678 .