Arti Musices Pannoniarum – The Compositional Practice in Vojvodina in the Social-Historical and Musico-Historical Context
Arti Musices Pannoniarum – композиторско стваралаштво на територији Војводине у друштвено-историјском и музичко-историјском контексту
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
In this paper, the territorial frameworks are set with the aim of forming a regional historical synthesis dedicated to the creation of art music in Vojvodina, a synthesis that differs from those offered in previous music historiographies. It can be said that the composers who greatly contributed to the development of the musical life of the Vojvodina communities in the interwar period have made modest contributions to the “local type” musical modernism. In the second half of the 20th century, they were involved in determining the place of “new music” within modernism and realism in the Cold War period. The Serbian National Theatre, the Association of Composers of Vojvodina and the Academy of Arts in Novi Sad gave support to compositional practice in Vojvodina after the Second World War.
У овом раду територијални оквири постављени су с циљем обликовања регионалне историјске синтезе посвећене стваралаштву уметничке музике у Војводини, синтезе која је варијантна у односу на оне понуђене у досадашњим музичким историографијама. За композиторе који су дали истакнут допринос развоју музичког живота војвођанских средина у међуратном периоду може се рећи да су остварили скромне доприносе музичком модернизму „локалног типа”. У другој половини 20. века војвођански композитори укључују се у одређивање места „нове музике” у европским модернизмима и реализмима око Хладног рата. Подстицај композиторском стваралаштву у Војводини након Другог светског рата дају Српско народно позориште, Удружење композитора Војводине и Академија уметности Нови Сад.
Ključne reči:
Vojvodina / compositional practice / social-historical context / musico-historical context / generation of composers / Војводина / композиторско стваралаштво / друштвено-историјски контекст / музичко-историјски контекст / композиторска генерацијаIzvor:
Музикологија / Musicology, 2022, II, 33, 153-171Izdavač:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Finansiranje / projekti:
- У средишту институција, на маргинама канона: савремени композитори у Војводини
DOI: 10.2298/MUZ2233153S
Cobiss ID: 173918727
ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)
Scopus: 2-s2.0-85145378465
Institucija/grupa
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Sovtić, Nemanja PY - 2022 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13769 AB - In this paper, the territorial frameworks are set with the aim of forming a regional historical synthesis dedicated to the creation of art music in Vojvodina, a synthesis that differs from those offered in previous music historiographies. It can be said that the composers who greatly contributed to the development of the musical life of the Vojvodina communities in the interwar period have made modest contributions to the “local type” musical modernism. In the second half of the 20th century, they were involved in determining the place of “new music” within modernism and realism in the Cold War period. The Serbian National Theatre, the Association of Composers of Vojvodina and the Academy of Arts in Novi Sad gave support to compositional practice in Vojvodina after the Second World War. AB - У овом раду територијални оквири постављени су с циљем обликовања регионалне историјске синтезе посвећене стваралаштву уметничке музике у Војводини, синтезе која је варијантна у односу на оне понуђене у досадашњим музичким историографијама. За композиторе који су дали истакнут допринос развоју музичког живота војвођанских средина у међуратном периоду може се рећи да су остварили скромне доприносе музичком модернизму „локалног типа”. У другој половини 20. века војвођански композитори укључују се у одређивање места „нове музике” у европским модернизмима и реализмима око Хладног рата. Подстицај композиторском стваралаштву у Војводини након Другог светског рата дају Српско народно позориште, Удружење композитора Војводине и Академија уметности Нови Сад. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Музикологија / Musicology T1 - Arti Musices Pannoniarum – The Compositional Practice in Vojvodina in the Social-Historical and Musico-Historical Context T1 - Arti Musices Pannoniarum – композиторско стваралаштво на територији Војводине у друштвено-историјском и музичко-историјском контексту SP - 153 EP - 171 VL - II IS - 33 DO - 10.2298/MUZ2233153S UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13769 ER -
@article{ author = "Sovtić, Nemanja", year = "2022", abstract = "In this paper, the territorial frameworks are set with the aim of forming a regional historical synthesis dedicated to the creation of art music in Vojvodina, a synthesis that differs from those offered in previous music historiographies. It can be said that the composers who greatly contributed to the development of the musical life of the Vojvodina communities in the interwar period have made modest contributions to the “local type” musical modernism. In the second half of the 20th century, they were involved in determining the place of “new music” within modernism and realism in the Cold War period. The Serbian National Theatre, the Association of Composers of Vojvodina and the Academy of Arts in Novi Sad gave support to compositional practice in Vojvodina after the Second World War., У овом раду територијални оквири постављени су с циљем обликовања регионалне историјске синтезе посвећене стваралаштву уметничке музике у Војводини, синтезе која је варијантна у односу на оне понуђене у досадашњим музичким историографијама. За композиторе који су дали истакнут допринос развоју музичког живота војвођанских средина у међуратном периоду може се рећи да су остварили скромне доприносе музичком модернизму „локалног типа”. У другој половини 20. века војвођански композитори укључују се у одређивање места „нове музике” у европским модернизмима и реализмима око Хладног рата. Подстицај композиторском стваралаштву у Војводини након Другог светског рата дају Српско народно позориште, Удружење композитора Војводине и Академија уметности Нови Сад.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Музикологија / Musicology", title = "Arti Musices Pannoniarum – The Compositional Practice in Vojvodina in the Social-Historical and Musico-Historical Context, Arti Musices Pannoniarum – композиторско стваралаштво на територији Војводине у друштвено-историјском и музичко-историјском контексту", pages = "153-171", volume = "II", number = "33", doi = "10.2298/MUZ2233153S", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13769" }
Sovtić, N.. (2022). Arti Musices Pannoniarum – The Compositional Practice in Vojvodina in the Social-Historical and Musico-Historical Context. in Музикологија / Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts., II(33), 153-171. https://doi.org/10.2298/MUZ2233153S https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13769
Sovtić N. Arti Musices Pannoniarum – The Compositional Practice in Vojvodina in the Social-Historical and Musico-Historical Context. in Музикологија / Musicology. 2022;II(33):153-171. doi:10.2298/MUZ2233153S https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13769 .
Sovtić, Nemanja, "Arti Musices Pannoniarum – The Compositional Practice in Vojvodina in the Social-Historical and Musico-Historical Context" in Музикологија / Musicology, II, no. 33 (2022):153-171, https://doi.org/10.2298/MUZ2233153S ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13769 .