Приказ основних података о документу

Космогонијске представе код деце виших разреда основне школе: детињство и свемир

dc.creatorTomašević, Milan
dc.date.accessioned2022-12-24T20:01:55Z
dc.date.available2022-12-24T20:01:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0350-0861 (print)
dc.identifier.issn2334-8259 (online)
dc.identifier.urihttps://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/1027/910
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/13570
dc.description.abstractThis paper collates research on the ideas about the origin of the universe and the planet Earth that pupils from Years 5 to 8 of primary school in Belgrade have. Such knowledge should open space for us to further analyse the attitude of young people towards science and the world it describes. With them, it is possible to gain a better insight into the basic ideas about reality that people build and adopt in general. The starting hypothesis is that pupils themselves create hybrid concepts that combine knowledge from classes, ideas from popular culture, and modern scientific theories that are available to them through various media. The cosmological knowledge offered to pupils in geography classes will be analysed, along with the popular discourse accessible to young people. Finally, a preliminary ethnographic study of pupils’ cosmogonic ideas conducted on a pilot sample will be presented. The aim of the research is to understand the pupils’ fundamental knowledge about reality, about the formation of a cognitive framework in which pupils inscribe their own ideas about the place of the Earth and life in space.sr
dc.description.abstractРад доноси истраживање представа о настанку свемира и планете Земље које имају ученици од 5. до 8. разреда основне школе у Београду. Таква сазнања требало би да нам отворе простор за даљу анализу односа младих људи према науци и свету који она описује. Са њима је могуће стећи бољи увид у темељне представе о стварности које људи уопште граде и усвајају. Полазна хипотеза је да ђаци сами стварају хибридне концепције које комбинују знање са наставе, идеје из популарне културе и савремене научне теорије које су им доступне путем различитих медија. Биће анализирано космолошко знање које се ђацима нуди на часовима географије, као што ће бити описан и један популарни дискурс приступачан младим људима. Напокон, биће представљено прелиминарно етнографско истраживање космогонијских представа ученика обављено на пробном узорку. Циљ истраживања је сагледавање фундаменталних знања о реалности, о формирању когнитивног оквира у који ученици уписују сопствене представе о месту Земље и живота у свемиру.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASAsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200173/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceГласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASAsr
dc.subjectcosmologysr
dc.subjectworldviewsr
dc.subjectschoolsr
dc.subjectgeographysr
dc.subjectuniversesr
dc.subjectBig Bangsr
dc.subjectкосмологијаsr
dc.subjectпоглед на светsr
dc.subjectшколаsr
dc.subjectгеографијаsr
dc.subjectвасионаsr
dc.subjectВелики прасакsr
dc.titleUpper Primary School Children’s Cosmogonic Ideas: Childhood and Spacesr
dc.titleКосмогонијске представе код деце виших разреда основне школе: детињство и свемирsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.rights.holderЕтнографски институт САНУsr
dc.citation.spage129
dc.citation.epage151
dc.citation.volume70
dc.citation.issue2
dc.identifier.doi10.2298/GEI2202129T
dc.description.otherТема броја - Одрастање из антрополошке перспективе. Посвећено др Александру Крелу (ур. Јадранка Ђорђевић Црнобрња) / Growing up from an Anthropological Perspective. Dedicated to Dr. Aleksandar Krel (ed. Jadranka Đorđević Crnobrnja).sr
dc.identifier.cobiss15882242
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/54163/bitstream_54163.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13570


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу