Медијски садржаји за децу у време короне
Media content for children during Coronavirus
Аутори
Валић Недељковић, ДубравкаСигети, Валентина
Остала ауторства
Варади, ТиборКовачек Станић, Гордана
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Конвенција о правима детета (1990), утврђује да ће земље
уговорнице обезбедити „детету које је способно да формира своје сопствено мишљење, право слободног изражавања тог мишљења о свим питањима
која се тичу детета”. На основу наведеног, може се сматрати да је информисање деце и младих, као и могућност да они активно учествују у том процесу
путем традиционалних и нових дигиталних медија, њихово основно дечје
право без обзира на то да ли је реч о информативним, образовним или забавним садржајима. Конвенција прецизира и да је право на образовање у свим
условима основно дечје право.
Радио-телевизија Србије и Радио-телевизија Војводине према Закону о јавним
медијским сервисима (2014) имају у тој области јасно дефинисане обавезе с
обзиром на то да су деца један од значајних и веома осетљивих сегмената публике, дакле, неопходна им је посебна заштита од могућих штетних медијских
садржаја. Истовремено у њиховом фокусу је и производња и емитовање едукативних и забавних садржаја специја...лизоване намене баш за ту циљну групу.
У фокусу овог рада је истраживање о томе како се настава у време првог таласа епидемије ковида 19 из школе пребацила на телевизијске екране, иначе
омиљени медиј основаца, и интернет, и то из угла како њихових наставника
и родитеља, тако и самих ученика. Од медијских експерата је тражена оцена
школског и образовног програма некад и сад у време короне.
Convention on the Rights of the Child (1990) asserts that “States Parties
shall assure to the child who is capable of forming his or her own views the right
to express those views freely in all matters affecting the child.” On account of
that assertion, it could be conceived that providing information to children and
youth, as well as providing them with means to actively participate in that process,
either via traditional or new age digital media, is guaranteed to them as a basic
right of a child whether it be through informative, educational or entertainment
media content. Furthermore, the Convention specifies that the right to education
regardless of conditions is a basic right of a child as well. Radio television of Serbia and Radio television of Vojvodina, in accordance
with the Law on Public Service Broadcasting (2014) have, in that regard, clear cut
concerns accounting for children, them making up one of the most important
and most sensitive segments of the audience, ...especially protected from possible
harmful media contents. At the same time, it is in their focus to produce and emit
educational and entertaining content specifically tailored such a target group.
The focal point of this paper is a research on how classes, during the time
of the first wave of the Covid-19 pandemic, migrated from schools to television
screens, a favorite media for school aged children, as well the Internet, as
viewed from the perspective of teachers, parents, and the children themselves.
Additionally, media experts were asked to comparatively rate the educational
agenda from before and after the pandemic.
Кључне речи:
медији / деца / настава на даљину / пандемија / комуникативне потребе / media / children / remote learning / pandemic / communicational needsИзвор:
30 година примене Конвенције Уједињених нација о правима детета : савремени аспекти : зборник радова са научног скупа одржаног 10. децембра 2020., 2021, 243-259Издавач:
- Београд : Српска академија наука и уметности
Напомена:
- Научни скупови / Српска академија наука и уметности ; књ. 200. Одељење друштвених наука, Одбор за проучавање националних мањина и људских права ; књ. 48
Колекције
TY - CONF AU - Валић Недељковић, Дубравка AU - Сигети, Валентина PY - 2021 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13420 AB - Конвенција о правима детета (1990), утврђује да ће земље уговорнице обезбедити „детету које је способно да формира своје сопствено мишљење, право слободног изражавања тог мишљења о свим питањима која се тичу детета”. На основу наведеног, може се сматрати да је информисање деце и младих, као и могућност да они активно учествују у том процесу путем традиционалних и нових дигиталних медија, њихово основно дечје право без обзира на то да ли је реч о информативним, образовним или забавним садржајима. Конвенција прецизира и да је право на образовање у свим условима основно дечје право. Радио-телевизија Србије и Радио-телевизија Војводине према Закону о јавним медијским сервисима (2014) имају у тој области јасно дефинисане обавезе с обзиром на то да су деца један од значајних и веома осетљивих сегмената публике, дакле, неопходна им је посебна заштита од могућих штетних медијских садржаја. Истовремено у њиховом фокусу је и производња и емитовање едукативних и забавних садржаја специјализоване намене баш за ту циљну групу. У фокусу овог рада је истраживање о томе како се настава у време првог таласа епидемије ковида 19 из школе пребацила на телевизијске екране, иначе омиљени медиј основаца, и интернет, и то из угла како њихових наставника и родитеља, тако и самих ученика. Од медијских експерата је тражена оцена школског и образовног програма некад и сад у време короне. AB - Convention on the Rights of the Child (1990) asserts that “States Parties shall assure to the child who is capable of forming his or her own views the right to express those views freely in all matters affecting the child.” On account of that assertion, it could be conceived that providing information to children and youth, as well as providing them with means to actively participate in that process, either via traditional or new age digital media, is guaranteed to them as a basic right of a child whether it be through informative, educational or entertainment media content. Furthermore, the Convention specifies that the right to education regardless of conditions is a basic right of a child as well. Radio television of Serbia and Radio television of Vojvodina, in accordance with the Law on Public Service Broadcasting (2014) have, in that regard, clear cut concerns accounting for children, them making up one of the most important and most sensitive segments of the audience, especially protected from possible harmful media contents. At the same time, it is in their focus to produce and emit educational and entertaining content specifically tailored such a target group. The focal point of this paper is a research on how classes, during the time of the first wave of the Covid-19 pandemic, migrated from schools to television screens, a favorite media for school aged children, as well the Internet, as viewed from the perspective of teachers, parents, and the children themselves. Additionally, media experts were asked to comparatively rate the educational agenda from before and after the pandemic. PB - Београд : Српска академија наука и уметности C3 - 30 година примене Конвенције Уједињених нација о правима детета : савремени аспекти : зборник радова са научног скупа одржаног 10. децембра 2020. T1 - Медијски садржаји за децу у време короне T1 - Media content for children during Coronavirus SP - 243 EP - 259 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13420 ER -
@conference{ author = "Валић Недељковић, Дубравка and Сигети, Валентина", year = "2021", abstract = "Конвенција о правима детета (1990), утврђује да ће земље уговорнице обезбедити „детету које је способно да формира своје сопствено мишљење, право слободног изражавања тог мишљења о свим питањима која се тичу детета”. На основу наведеног, може се сматрати да је информисање деце и младих, као и могућност да они активно учествују у том процесу путем традиционалних и нових дигиталних медија, њихово основно дечје право без обзира на то да ли је реч о информативним, образовним или забавним садржајима. Конвенција прецизира и да је право на образовање у свим условима основно дечје право. Радио-телевизија Србије и Радио-телевизија Војводине према Закону о јавним медијским сервисима (2014) имају у тој области јасно дефинисане обавезе с обзиром на то да су деца један од значајних и веома осетљивих сегмената публике, дакле, неопходна им је посебна заштита од могућих штетних медијских садржаја. Истовремено у њиховом фокусу је и производња и емитовање едукативних и забавних садржаја специјализоване намене баш за ту циљну групу. У фокусу овог рада је истраживање о томе како се настава у време првог таласа епидемије ковида 19 из школе пребацила на телевизијске екране, иначе омиљени медиј основаца, и интернет, и то из угла како њихових наставника и родитеља, тако и самих ученика. Од медијских експерата је тражена оцена школског и образовног програма некад и сад у време короне., Convention on the Rights of the Child (1990) asserts that “States Parties shall assure to the child who is capable of forming his or her own views the right to express those views freely in all matters affecting the child.” On account of that assertion, it could be conceived that providing information to children and youth, as well as providing them with means to actively participate in that process, either via traditional or new age digital media, is guaranteed to them as a basic right of a child whether it be through informative, educational or entertainment media content. Furthermore, the Convention specifies that the right to education regardless of conditions is a basic right of a child as well. Radio television of Serbia and Radio television of Vojvodina, in accordance with the Law on Public Service Broadcasting (2014) have, in that regard, clear cut concerns accounting for children, them making up one of the most important and most sensitive segments of the audience, especially protected from possible harmful media contents. At the same time, it is in their focus to produce and emit educational and entertaining content specifically tailored such a target group. The focal point of this paper is a research on how classes, during the time of the first wave of the Covid-19 pandemic, migrated from schools to television screens, a favorite media for school aged children, as well the Internet, as viewed from the perspective of teachers, parents, and the children themselves. Additionally, media experts were asked to comparatively rate the educational agenda from before and after the pandemic.", publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности", journal = "30 година примене Конвенције Уједињених нација о правима детета : савремени аспекти : зборник радова са научног скупа одржаног 10. децембра 2020.", title = "Медијски садржаји за децу у време короне, Media content for children during Coronavirus", pages = "243-259", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13420" }
Валић Недељковић, Д.,& Сигети, В.. (2021). Медијски садржаји за децу у време короне. in 30 година примене Конвенције Уједињених нација о правима детета : савремени аспекти : зборник радова са научног скупа одржаног 10. децембра 2020. Београд : Српска академија наука и уметности., 243-259. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13420
Валић Недељковић Д, Сигети В. Медијски садржаји за децу у време короне. in 30 година примене Конвенције Уједињених нација о правима детета : савремени аспекти : зборник радова са научног скупа одржаног 10. децембра 2020.. 2021;:243-259. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13420 .
Валић Недељковић, Дубравка, Сигети, Валентина, "Медијски садржаји за децу у време короне" in 30 година примене Конвенције Уједињених нација о правима детета : савремени аспекти : зборник радова са научног скупа одржаног 10. децембра 2020. (2021):243-259, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13420 .