Приказ основних података о документу

dc.contributorБугарски, Стеван
dc.creatorМарјановић, Наташа
dc.date.accessioned2022-07-11T12:22:05Z
dc.date.available2022-07-11T12:22:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn0354-6721
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/13088
dc.description.abstractУ раду је делатност Лазара Лере, појца, мелографа и учитеља појања, представљена на основу прегледа заоставштине, сачуване у Музиколошком институту САНУ. Заоставштина садржи лична документа, нотне записе, документа о првим звучним снимцима српског појања, аналитичке белешке о појању и делове преписке. Сачувана грађа сведочи о етапама историјског развоја српског појања и о изузетној Лериној улози у очувању и неговању ове традиције, као и о његовом доприносу на пољу опште музичке културе, посебно у периоду између два светска рата.sr
dc.description.abstractThis paper focuses on the activities of Lazar Lera (1885–1966), a chanter, melographer and teacher. The research is based on the archiv material from the rich legacy kept in the Institute of Musicology SASA (Belgrade). The legacy contains personal documents, correspondence, numerous Lera’s notational melographic records of Serbian church chant, documents about the first sound records of Serbian church chant sung by Lera, etc. These significant sources testify to the stages of historical development of Serbian chant and Lera’s remarkable role in saving and nourishing this tradition, as well as to Lera’s wider contribution in the field of music education, particularly between the two World Wars. Based on the detailed review of the legacy’s content, the paper brings special light to: 1) Lera’s work as a transcriber/melographer, 2) his analytical approach to the field of church chant, 3) pedagogical activities, 4) work on the Nursery of Serbian Church Chant and 5) the circle of his collaborators and pupils. Numerous activities of his contemporaries are presented, as well as the issues about wider cultural and social circumstances, the situation of the Serbian church chant practice during the pre-war, interwar and afterwar periods, musical literacy, the position of musical lessons in the state schools, the activities of singing societies and the general music culture and education in The Kingdom of Serbs, Croats and Slovenes / The Kingdom of Yugoslavia.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherНови Сад : Матица српска, Темишварски одборsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200176/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceТемишварски зборникsr
dc.subjectсрпско црквено појањеsr
dc.subjectмелографски записиsr
dc.subjectтеоријски списиsr
dc.subjectпрепискаsr
dc.subjectРасадник српског православног црквеног појањаsr
dc.subjectПриватна појачка школаsr
dc.subjectОсновна школа Краљ Петар IIsr
dc.subjectЗемунsr
dc.titleЗаоставштина Лазара Лере у Музиколошком институту САНУ – Грађа за историју српског црквеног појања, музичке културе и просветеsr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.spage21
dc.citation.epage49
dc.citation.issue13
dc.identifier.cobiss37976332
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/52204/NMarjanovic_LazaLera_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13088


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу