Приказ основних података о документу

Примена концепта музичког друштвеног усклађивања у истраживању тамбурашке праксе у Србији

dc.contributorЛајић Михајловић, Данка
dc.creatorBaštić, Julijana
dc.date.accessioned2022-06-30T23:02:59Z
dc.date.available2022-06-30T23:02:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issnPrint: 1450-9814; Online: 2406-0976
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/13059
dc.description.abstractEntrainment in music refers to the interaction and synchronization of two or more rhythmic processes. The first part of this paper presents entrainment theory in ethnomusicology as a methodology for interdisciplinary research into musical, social, and cultural phenomena. The second part of the paper concerns the application of the concept of musical social entrainment in the example of tambura practice. Because tambura players display mutual entrainment through various behaviors during playing and social interaction, applying entrainment theory entails an analytical segmentation of the social and musical spheres in a specific musical performance.sr
dc.description.abstractУсклађивање у музици подразумева интеракцију и синхронизацију двају или више ритмичких процеса. У првом делу рада говори се о заступљености теорије усклађивања у етномузикологији, као методологији интердисциплинарног проучавања музичких, друштвених и културних феномена, док је други део посвећен имплементацији концепта музичког друштвеног усклађивања на примеру тамбурашке праксе. Будући да се међусобна усклађеност тамбураша уочава кроз различите аспекте друштвености и начине свирања, примена теорије усклађивања подразумева аналитичку сегментацију на сфере друштвеног и музичког у конкретном извођењу музике.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Музиколошки институт САНУsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМузикологија / Musicology 32 (I/2022)sr
dc.subjectentrainment in ethnomusicologysr
dc.subjectmusical social entrainmentsr
dc.subjectintra/inter-individual and intra/inter-group entrainmentsr
dc.subjecttambura practicesr
dc.subjecttamburitza ensemble „The Hearth of Bačka”sr
dc.subjectусклађивање у етномузикологијиsr
dc.subjectмузичко друштвено усклађивањеsr
dc.subjectинтра/интериндивидуално и интра/интергрупно усклађивањesr
dc.subjectтамбурашка праксаsr
dc.subjectтамбурашки ансамбл „Срце Бачке”sr
dc.titleApplying the Concept of Musical Social Entrainment in Researching Tambura Practice in Serbiasr
dc.titleПримена концепта музичког друштвеног усклађивања у истраживању тамбурашке праксе у Србијиsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.spage245
dc.citation.epage268
dc.citation.volume1
dc.citation.issue32
dc.identifier.doi10.2298/MUZ2232245B
dc.identifier.cobiss173918727
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/52067/bitstream_52067.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13059


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу