Приказ основних података о документу

Два лица мистификације: представљање Холокауста у делима A Survivor from Warsaw Арнолда Шенберга и Different Trains Стива Рајша

dc.contributorЛајић Михајловић, Данка
dc.creatorMevorah, Vera
dc.date.accessioned2022-06-30T23:01:27Z
dc.date.available2022-06-30T23:01:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issnPrint: 1450-9814; Online: 2406-0976
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/13056
dc.description.abstractThe paper discusses the approaches of different media to Holocaust (re)presentation, with special reference to art music in the 20th century. Following the classification proposed by Michael Rothberg on two possible perspectives for representing the Holocaust: realistic and anti-realist (2000), we analyse two compositions: Arnold Schoenberg’s A Survivor From Warsaw (1947) and Steve Reich’s Different Trains (1988). The aim of the paper is to point out how artistic music reflects and participates in the dominant historical and contemporary discourses of Holocaust representation, especially the discourses of “heroism” and “non-representability”.sr
dc.description.abstractУ раду се разматрају приступи различитих медија представљању Холокауста, с посебним освртом на уметничку музику у 20. веку. Пратећи поделу коју Мајкл Ротберг (Michael Rothberg) предлаже на два гледишта на могућности представљања Холокауста: реалистичко и антиреалистичко (2000), анализирамо дела A Survivor From Warsaw (1947) Арнолда Шенберга и Different Trains (1988) Стива Рајша. Циљ рада је да укаже на то како уметничка музика рефлектује и партиципира у доминантним историјским и савременим дискурсима представљања и разумевања Холокауста, посебно дискурса „херојства” и „неизрецивости”.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Музиколошки институт САНУsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200025/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМузикологија / Musicology 32 (I/2022)sr
dc.subjectHolocaustsr
dc.subjectArnold Schoenbergsr
dc.subjectSteve Reichsr
dc.subjectart musicsr
dc.subjectpolitics of memorysr
dc.subjectХолокаустsr
dc.subjectАрнолд Шенбергsr
dc.subjectСтив Рајшsr
dc.subjectуметничка музикаsr
dc.subjectполитике сећањаsr
dc.titleTwo Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trainssr
dc.titleДва лица мистификације: представљање Холокауста у делима A Survivor from Warsaw Арнолда Шенберга и Different Trains Стива Рајшаsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.spage183
dc.citation.epage198
dc.citation.volume1
dc.citation.issue32
dc.identifier.doi10.2298/MUZ2232183M
dc.identifier.cobiss173918727
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/52061/bitstream_52061.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13056


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу