Приказ основних података о документу
Свет као позорница у романима Иве Андрића
The world as a stage in the novels of Ivo Andrić
dc.contributor | Вуксановић, Миро | |
dc.contributor | Костић, Владимир С. | |
dc.contributor | Гојковић, Маја | |
dc.contributor | Вукосављевић, Владан | |
dc.creator | Петровић, Предраг | |
dc.date.accessioned | 2021-12-02T11:52:26Z | |
dc.date.available | 2021-12-02T11:52:26Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7025-773-3 | |
dc.identifier.uri | https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12229 | |
dc.description.abstract | У Андрићевом есeјистичко-наративном тексту „Разговор са Гојом“ шпански сликар своје излагање о позицији уметности и уметника у свету почиње констатацијом да су „просте и убоге средине позорница за чуда и велике ствари.“ Овај став послужиће нам као поетички путоказ за разумевање слике света у Андрићевим романима. Док се у роману На Дрини ћуприја вишеградски мост симболично указује као друштвено-историјска позорница, у Травничкој хроници образује се политичка позорница која је поeтички подржана расправама појединих јунака о поезији и драми. У роману Госпођица симболично је представљена позорница грађанског друштва. Коначно, у Проклетој авлији Андрићев романескни свет у потпуности је у знаку великог театра, од преоблачења и замене идентитета до оријенталног позоришта сенки и естетике поистовећивања. | sr |
dc.description.abstract | Theatrum Mundi (or the Great Theater of the World) is a metaphorical concept developed throughout Western literature. In the novels of Ivo Andrić contain a picture of the world as a stage. In the novel Na Drini ćuprija, the bridge symbolically appears as a historical stage; Travnička hronika is formed as a political stage; in the novel Gospođica a civil society stage is symbolically represented. Finally, in Prokleta avlija Andrić’s narrative world is completely in the hallmark of a great theater: from transforming and replacing identity to the oriental shadow theater and the aesthetics of identification. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Српска академија наука и уметности | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Дело Иве Андрића | sr |
dc.subject | роман | sr |
dc.subject | свет | sr |
dc.subject | позорница | sr |
dc.subject | историја | sr |
dc.subject | поетика | sr |
dc.subject | novel | sr |
dc.subject | the world | sr |
dc.subject | theater | sr |
dc.subject | history | sr |
dc.subject | poetics | sr |
dc.title | Свет као позорница у романима Иве Андрића | sr |
dc.title | The world as a stage in the novels of Ivo Andrić | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dc.citation.spage | 503 | |
dc.citation.epage | 516 | |
dc.description.other | Научни скупови / Српска академија наука и уметности ; књ. 170. Одељење језика и књижевности ; књ. 30 | sr |
dc.identifier.cobiss | 1548182762 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.fulltext | http://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/48753/rad32.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12229 |