Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Erudit, polyhistor, intellectual: problems of "philosophical history" in Stojan Novaković's work

dc.contributorВојводић, Михаило
dc.contributorKостић, Aлександар
dc.creatorСтанић, Вељко
dc.date.accessioned2021-11-09T17:57:43Z
dc.date.available2021-11-09T17:57:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-7025-791-7
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/12038
dc.description.abstractАнализирајући Новаковићево схватање историјске науке и његово место у развоју модерне српске историографије, оцртавамо духовни пут који је Новаковић прешао, трагајући притом за проблемима „философске историје“ у његовом опусу. Нагласак је на Новаковићевом сагледавању односа српске средњовековне прошлости и модерног доба, његовом схватању историјског времена и идеје напретка у историји, идеје народности и „васкрса“ српске државе. Посебна пажња је посвећена недовољно уоченој духовној вези која Новаковића спаја са француским либералним историчарима прве половине 19. века, а посебно државником и историчаром Франсоа Гизоом који уз Леополда Ранкеа представља један од стубова европске историографије 19. века.sr
dc.description.abstractIn the development of modern Serbian historiography Stojan Novaković performed merging of two European traditions: erudition, which originated in ancient knowledge of the Renaissance and reached its expression in the classic epoch of the 17th century, and rationalistic philosophy of the 18th century. Thanks to this fruitful merger, Novaković was able to develop his broad studies in the spirit of one widely understood cultural history which was moving from philology and literature, to political and military overviews, to history of the society. Novaković was putting together scholarly spirit, requests for precision and aspiration towards historical truth with interest in completeness and fullness of historical processes. By his polyhistoric profile, he was a child of historism, of belief in power and spirit of the people, but he was no less marked by spirit of enlightenment, thanks to which he was able to fortunately make relation between national history and history of civilization. Follower of Leopold Ranke, Novaković was also an expert in French liberal historiography from the first half of the 19th century, which strongly influenced his overall view of historical development of the Serb people.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Српска академија наука и уметностиsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceСтојан Новаковић : поводом сто седамдесет пет година од рођењаsr
dc.subjectСтојан Новаковићsr
dc.subjectисторијска наукаsr
dc.subjectерудицијаsr
dc.subjectполихисторизамsr
dc.subjectисторија цивилизацијеsr
dc.subjectStojan Novakovicsr
dc.subjecthistorical sciencesr
dc.subjecteruditionsr
dc.subjectpolyhistoricismsr
dc.subjecthistory of civilizationsr
dc.titleЕрудита, полихистор, интелектуалац: проблеми „филозофске историје“ у делу Стојана Новаковићаsr
dc.titleErudit, polyhistor, intellectual: problems of "philosophical history" in Stojan Novaković's worksr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.spage379
dc.citation.epage394
dc.description.otherНаучни скупови / Српска академија наука и уметности ; књ. 172. Председништво ; књ. 11sr
dc.identifier.cobiss1548475626
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/47953/bitstream_47953.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12038


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu