Приказ основних података о документу

A few Thesis on Moderate(d) Modernism and Tradition

dc.contributorГрујић, Гордана
dc.creatorBralović, Miloš
dc.date.accessioned2021-02-05T14:30:33Z
dc.date.available2021-02-05T14:30:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn978-99938-27-34-4
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/10480
dc.description.abstractOdnos prema tradiciji predstavlja jedno od velikih pitanja koje na određeni način objašnjava pojavu poznatu kao umereni modernizam. Ako modernizam podrazumeva progresivnu liniju razvoja umetnosti, a često i negiranje tradicije, postavlja se pitanje u kojoj meri tradicija fi gurira u umerenom modernizmu, kao na neki način, ublaženoj, širokoj publici prijemčivoj pojavnosti modernizma. Odnosno, na koji način i u kojim uslovima se određena u biti modernistička umetnost ispoljava kao ’umerena’. Stoga, pitanje odnosa tradicije i modernizma u određenim društveno-istorijskim okolnostima implicira njegovo artikulisanje kao ’umereni’. Odgovore na ova pitanja pokušaćemo da pronađemo u nekim od tumačenja modernističkih umetničkih ostvarenja i odnosa koji se prema njima uspostavio u javnosti.sr
dc.description.abstractOne of the significant questions which explain the phenomenon known as Moderated Modernism is the question of the relationship between tradition and Modernism. If Modernism assumes a progressive trajectory of the development of arts, therefore it also assumes the negation of the tradition. Thus, there is a question of the presence of the tradition in Moderated Modernism, as, in a way, a mild form of Modernism, suitable for broader audiences. In other words, in which way and in which conditions certain artistic practice appears as ‘moderated’? From that point, the question of the relationship between tradition and Modernism in a certain way implies its articulation as ‘moderated’. This further implies a complicated relationship between local traditions and cosmopolitan modernism, as it was the case in British architecture in the first half of the XX century. This goes under the assumption that architecture that is ‘moderate(d)’ should find a compromise between the local and international features. When it comes to music in our area, the question of moderate(d) modernism, a term which refers to it, is discussed through the relationship among the politics, society and arts (between socialist realism and modernism).sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБања Лука : Академија умјетности у Бањој Луциsr
dc.publisherБања Лука : Академија наука и умјетности Републике Српскеsr
dc.publisherБања Лука : Музиколошко друштво Републике Српскеsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceВладо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација. Тематски зборник са научног скупа 2019. годинеsr
dc.subjectKulturasr
dc.subjecttradicijasr
dc.subjectumereni modernizamsr
dc.subjectumetnostsr
dc.subjectarhitekturasr
dc.subjectknjiževnostsr
dc.subjectmuzikasr
dc.subjectculturesr
dc.subjecttraditionsr
dc.subjectmoderate(d) modernismsr
dc.subjectartsr
dc.subjectarchitecturesr
dc.subjectmusicsr
dc.subjectliteraturesr
dc.titleNekoliko teza o umerenom modernizmu i tradicijisr
dc.titleA few Thesis on Moderate(d) Modernism and Traditionsr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractБраловић, Милош; Неколико теза о умереном модернизму и традицији; Неколико теза о умереном модернизму и традицији;
dc.citation.spage213
dc.citation.epage220
dc.identifier.cobiss130387201
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/42761/Bralovic_BL.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10480


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу