Приказ основних података о документу

dc.contributorMilanović, Biljana
dc.contributorMilin, Melita
dc.contributorLajić Mihajlović, Danka
dc.creatorMilin, Melita
dc.creatorMilanović, Biljana
dc.creatorLajić Mihajlović, Danka
dc.date.accessioned2020-12-30T23:04:18Z
dc.date.available2020-12-30T23:04:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn978-86-80639-60-4
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/10158
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/10160
dc.description.abstractThe book contains a detailed introductory study by the editors and 15 chapters by distinguished scholars from 13 countries (Poland, Hungary, Romania, Bulgaria, Slovenia, Croatia, Serbia, Bosnia and Herzegovina, Lithuania, Ukraine, Russia, Kazakhstan, Georgia). This edition presents a pioneering endeavour in global scholarly frames.The main idea was to gain a nuanced scholarly insight that could encourage wider comparative musical studies on different variants of more or less similar phenomena in postsocialist countries. At the same time, diversity, as an important feature of thе volume, testifies to the very wide scope of the term “postsocialism” in music, and leads to a further critical examination of its explanatory value. A variety of local contexts goes together with a very wide range of scholarly approaches. Giving voice to native scholars has allowed to obtain “insights from within”. Thus, the publication testifies to an investment in the decolonialisation of power dictated by the dominant Anglo-American ethno/musicology that determines and controls the production of knowledge about music in global world.en
dc.description.abstractЗборник обухвата уводну студију уредница и 15 поглавља угледних научника из 13 постсоцијалистичких земаља (Пољска, Мађарска, Румунија, Бугарска, Словенија, Хрватска, Србија, Босна и Херцеговина, Литванија, Украјина, Русија, Казахстан, Грузија). Ово издање представља пионирски подухват у глобалним научним оквирима, настао с идејом да се постигне нијансиран научни увид који би иницирао шире, упоредне музичке студије о различитим варијантама појава у постсоцијалистичким друштвима. Диверзитет као важна карактеристика зборника сведочи о врло широком опсегу термина „постсоцијализам“ у музици и подстиче нова критичка испитивања његових значења и вредности. Локални контексти представљени су кроз разноврстан спектар научних приступа. Давање гласа домаћим научницима омогућило је да се стекну „увиди изнутра“, па публикација обједињује различита гледишта и сведочи о улагању у деколонијализацију моћи коју диктира доминација англоамеричке етно/музикологије, а која одређује и контролише производњу знања о музици у глобалном свету.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBelgrade : Institute of Musicology SASAsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceMusic in Postsocialism: Three Decades in Retrospect / Музика у постсоцијализму: три деценије каснијеsr
dc.subjectmusicsr
dc.subjectpostsocialismsr
dc.subjectFirst Three Decadessr
dc.titleMusic in Postsocialism – Looking Back at the First Three Decadessr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractМилановић, Биљана; Милин, Мелита; Лајић Михајловић, Данка;
dc.citation.spage1
dc.citation.epage17
dc.citation.apa
dc.identifier.cobiss28288265
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/41732/bitstream_41732.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10160


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу