Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 40
Дијахронијска перспектива (дис)континуитета вокалног и вокално-инструменталног музичког изражавања Влаха у околини Петровца на Млави
(Београд : Удружење фолклориста СрбијеБеоград : Универзитетска библиотека "Светозар Марковић"Лозница : Центар за културу "Вук Караџић", 2019)
Музика влашке етничке заједнице у Србији до сада је окупирала пажњу етномузиколога, који су акценат стављали првенствено на инструменталну праксу, док су облици вокалног и вокално-инструменталног изражавања нешто мање ...
The transmission of motets within the Paston manuscripts, c.1610 / Преношење мотета у оквиру Пастонових рукописа, око 1610. године
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2019)
The creation and expansion of commercial music printing from around 1500 has
normally led to modern editors assigning textual primacy to published copies of
music from the period in preference to any equivalent manuscript ...
Ancient Greek rhythms in Messiaen’s Le sacre: Nietzsche’s legacy? / Антички грчки ритмови у Месијановој анализи Посвећења пролећа: Ничеово наслеђе
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2019)
It is little known that Nietzsche – appointed professor of classical philology at
Basel University in his twenties – had postulated on the basis of rigorous textual
studies that the leading classical philologists active ...
The Relation of Music Archiving and Intangible Cultural Heritage in Serbia
(Trabzon: Karadeniz Technical University State Conservatory, 2019)
Speaking from an ethnomusicological standpoint, this paper elaborates on the use of recorded sound and audio-visual material for the purpose of documenting particular musical elements in Serbia, according to the concept ...
The “Serbian Connection” in the Age of the Beat Revolution in Hungary / „Српска веза” у време „бит” револуције у Мађарској
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2019)
The music market of Hungary was manipulated by state authorities and the
communist party from the 1960s until the 1980s. That distorted environment is
the reason why the careers of two of the greatest Hungarian beat stars ...
New Data, New Methods? Sources on Ladies’ Salon Orchestras in Europe, 1870–1918 / Нови подаци, нове методе? Грађа о европским женским оркестрима, 1870–1918
(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2019)
This article addresses the problems that pertain to macro-historical data in music research. By presenting examples from recent research on European ladies’ orchestras of the late nineteenth century, I aim to establish how ...
Музички фестивали као одраз културне политике током Хладног рата: од Варшавске јесени до Музичког бијенала Загреб / Music Festivals as a Reflection of Cultural Policy During the Cold War: from Warsaw Autumn to Zagreb Music Biennale
(Београд : Завод за проучавање културног развитка, 2019)
У раду се размaтра утицај политичких промена на културно-уметнички живот Пољске и Југославије средином прошлог века. Након периода соцреализма, као водећег уметничког правца, у обе земље је отпочета тежња ка деетатизацији ...
Annulling the Trauma: Neoclassicism as a Modernist (?) Antidote to Society’s Ills
(Belgrade : Faculty of Music, 2019)
In this paper, we shall examine the overall conditions of the emergence of neoclassicism in Paris, shortly after the First World War. Compared to that, the emergence of neoclassicism in Serbian music is also going to be ...
Јосип Славенски: Симфонија Оријента, синтеза композиторовог стваралаштва / Josip Slavenski: Sinfonia Orienta, a Synthesis of an Opus
(Бања Лука : Академија умјетности у Бањој Луци, 2019)
Стваралаштво Јосипа Славенског (1896-1955) базирано је на синтези модернистичких композиционо-техничких решења и инспирације музичким фолклором. Иако постоје тумачења дела Славенског као делимично национално усмерених ...
Trubadurska tradicija i pluralizam rane srednjovekovne balade / The Tradition of Troubadours and Pluralism in the Early Medieval Ballade
(Sarajevo : Muzička akademija Univerziteta u SarajevuSarajevo : Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine, 2019)
U fokusu ovog rada je balada anonimnog autora iz 13. veka, naslovljena A’lentrada del temps clar. Uprkos činjenici da je balada kao specifičan književno-muzički žanr postojala znatno pre 14. veka (od kada se prati njena ...